1 Ostatnio edytowany przez Mq (2019-02-14 08:58:41)

Przedstawiam mój projekt nowego rozwiązania zastąpienia joysticka gamepadem "z klimatem".

Założenia interfejsu:
- wykorzystać gamepady z tej samej epoki, żeby zachować feeling klimatu retro,
- wykorzystać dodatkowe przyciski gamepadów do ciekawych funkcji przydatnych w grach,
- niczego nie przerabiać w sprzęcie retro (komputery i gamepady pozostają oryginalne),
- współpraca z komputerami Atari, Amiga, C64 itp.,
- obsługa dwóch przycisków fire dla Amigi.

Po analizie dostępności, jakości, wygody itd. wybrałem gamepad od konsoli Super Nintendo SNES. Dodatkowo zaimplementowałem obsługę padów NES i klonów Pegasus itp. (taka sama transmisja danych, 4 przyciski mniej). Oczywiście najlepszy będzie oryginalny pad od SNESa, który polecam. Są dość łatwo dostępne, wygodne, trwałe i z klimatem retro.

Co fajnego realizują funkcje dodatkowe interfejsu? Między innymi:
- skoki w bok "na ukos" pod jednym przyciskiem (platformówki, gdzie skok jest do góry),
- skoki w bok z fire pod jednym przyciskiem (platformówki, gdzie skok jest na fire),
- skok na osobnym przycisku (platformówki -nie trzeba wciskać krzyżaka na ukos),
- autofire (trzymamy, a on sam strzela),
- góra/dół na osobnych przyciskach (gry samochodowe gaz/hamulec/biegi itp. - nie trzeba trzymać krzyżaka cały czas do przodu żeby jechać),
- auto lewo-prawo (gry sportowe gdzie trzeba machać joyem lewo-prawo - interfejs robi to za nas),
- dwa przyciski fire (dla Amigi).

Interfejs może pracować w jednym z czterech trybów (różne funkcje dodatkowych przycisków). Tryby wybiera się gamepadem, diody LED sygnalizują wybrany tryb, który zapisywany jest w pamięci EEPROM i pamiętany również po wyłączeniu zasilania.

Jeżeli chcemy po prostu pograć z użyciem podstawowych funkcji joysticka, to nie musimy się przejmować trybami, bo w każdym krzyżak pada odpowiada kierunkom, a "fire" jest pod przyciskiem B(SNES) lub A(NES).

Interfejs wpinamy w port joysticka, w interfejs wpinamy kabelek ze złączem pada NES, SNES, lub 9-pin Pegasus i klonów. W podstawowej opcji w komplecie jest kabelek do podłączenia pada SNES.
Płytka interfejsu jest mała, mieści się bez problemu w gniazda wszystkich komputerów (również tych z utrudnionym dostępem jak Atari XE, Atari ST czy Amiga 600).

Projekt ma charakter "półkomercyjny".
Prototyp wykonałem dla siebie, a ponieważ się udał i zapragnąłem bardziej profesjonalnego wyglądu, więc zamówiłem profesjonalne pcb i wykonałem wersję w technologii SMD.
Ponieważ zamówienie pojedynczej płytki nie jest opłacalne, więc zamówiłem większą ilość i wyprodukowałem serię interfejsów do sprzedaży.
Interfejs ma nazwę (S)NESctrl. Początkowo była to nazwa robocza, ale rozpędziłem się, poszło na płytkach i już tak zostało.

W pierwszej kolejności kieruję projekt do kolegów z forów związanych z Atari i z Amigą.

Cena kompletu: 89zł
Koszt przesyłki w Polsce: 10zł (przesyłka polecona, priorytetowa, rejestrowana).

Zestaw zawiera:
- interfejs,
- kabelek z gniazdem dla pada SNES,
- GRATIS - chiński pad zamiennik do SNES (wersja z fioletowymi przyciskami; pady są nowe, przetestowane, w pełni działające, ale dodaję je jako gratis i nie daję gwarancji).

Każdy zestaw jest przeze mnie przetestowany, na każdym gram sobie trochę na Atari i na Amidze:-)

W kwestii gratisowych padów, pomyślałem, że fajnie dostać komplet, który można podłączyć i od razu grać, więc kupiłem ich trochę i dodaję każdemu kto chce. Mimo to, polecam oryginalny pad SNES, bo na pewno jest lepszy. Gdyby ktoś nie chciał chińskiego pada, bo ma oryginał, to może dostać zamiast niego przesyłkę gratis (dla mnie to koszt zbliżony), tylko proszę o tym poinformować.
Gdyby ktoś nie chciał kabelka z gniazdem SNES, bo nie chce pada SNES, a z góry wie, że będzie używał pada NES lub klona, to też proszę o info, mogę zamienić kabelek na taki z gniazdem 9pin.

Osoby zainteresowane interfejsem mogą się deklarować w tym wątku lub na PM.
Pytania można zadawać w tym wątku, chętnie odpowiem zarówno w kwestiach użytkowych jak i technicznych.

Post's attachments

(S)NESctrl_1.jpg 81.95 kb, liczba pobrań: 2 (od 2017-05-25) 

(S)NESctrl_2.jpg 90.45 kb, liczba pobrań: 1 (od 2017-05-25) 

(S)NESctrl_3.jpg 60.16 kb, liczba pobrań: 1 (od 2017-05-25) 

(S)NESctrl_tryby.jpg 70.98 kb, liczba pobrań: 2 (od 2017-05-25) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

2

Proponuję przenieść post do działu Fabryka.

Ja już zamówiłem, jak tylko przyjdzie, dam znać jak się spisuje.

3 Ostatnio edytowany przez Mq (2017-05-26 17:33:37)

Dziękuję za przywrócenie posta do działu Fabryka.
Chciałem, żeby się tutaj znalazł, ponieważ projekt może być jeszcze rozwojowy.
Liczę na komentarze zastosowanych rozwiązań i koncepcji, słowa uznania i krytyki mile widziane:-)

Chętnie udzielę odpowiedzi merytorycznych dotyczących komunikacji z padami, zastosowanych technologii sprzętowych i programowych, sposobów oprogramowania tego typu interfejsu, itd.

Tak że zapraszam osoby chętne do dyskusji w temacie.

Edit: żeby się lepiej rozmawiało załączam schemat urządzenia.

Post's attachments

(S)NESctrl schemat.jpg 42.24 kb, liczba pobrań: 4 (od 2017-05-26) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

4

Sam mam sNES pada do Atarki (przeróbka siłowa bez ceregieli).

Czy poniższy schemat jest poprawny ?
http://seb.riot.org/nescontr/nes-controller-schematic.png

Twoje rozwiązanie jest konkurencyjne cenowo z dotychczas powstałymi.  Ja osobiście szukam "interfejzu" umożliwiajego podłączenie pada Xboxa360 czy też USB joya z PCa. 

IMHO że quickshota nic nie zastąpi.

5

pajero: ten schemat który wrzuciłeś jest od pada NES a nie od SNES. Na szybki rzut okiem chyba poprawny.

Pad SNES różni się tym od NES, że ma drugi taki sam rejestr przesuwny połączony szeregowo z tym pierwszym. Dzięki takiemu zabiegowi cała komunikacja z padem pozostaje identyczna, a dołożono więcej przycisków. Poprzez dołożenie drugiego rejestru można by dołożyć 8 przycisków, ale Nintendo zdecydowało na dołożenie 4. Pozostałe 4 bity rejestru przesuwnego są niewykorzystane.

Moje rozwiązanie ma dwa zasadnicze cele.

Pierwszym jest samo podłączenie pada NES/SNES bez przeróbek do Atari,Amigi,C64 itp.

Drugim jest implementacja dodatkowych usprawnień na dodatkowych przyciskach.

Skoki na ukos z góra lub fire: polecam przemyśleć wszystkie platformówki z ustawianiem się co do piksela i idealnym wciskaniem góra-prawo (Fred? Misja? Hans Klos?), czy prawo-fire (Preliminary Monty/Montezumas Revenge).

Grając na padzie dobrze jest mieć skok na osobnym przycisku, co też jest bardzo wygodne.

Może jestem nieobiektywny, bo produkt dostał cenę... Ale uwierzcie lub nie: zbudowałem urządzenie początkowo dla siebie. Gram sobie na padzie od NESa i drugim od SNESa w gierki na Atari i gra mi się wyśmienicie, a dodatkowe funkcje zrobiłem w trakcie używania padów w różnych grach. Padów używam oryginalnych, choć na tych chińskich też czasem pogrywam. Jest inaczej, lepsze są oryginały, ale na tych chińskich też można pograć przyzwoicie.

Polecam też auto-lewo-prawo. Bardzo lubię sobie pykać w Decathlon. To jedna z moich ulubionych gier z tych klasycznych na Atari.
Z użyciem interfejsu trzyma się tylko przycisk nadając power, a rekordy pobija celując w jak najlepsze momenty wciśnięcia fire.
A w ogóle leję z koncepcji biegu na 1500m w Decathlonie. Kto mógł zrobić taki żart i wpaść na taki pomysł?:-)
Pamiętam jak byliśmy mali z bracholem i graliśmy jeszcze z tatą na Atari. Mieliśmy Quickjoy Topstar SV127 taki przezroczysty. On wytrzymywał takie katowanie bez problemu, my nie. Żeby pobijać rekordy w Decathlonie, to na 1500m biegliśmy na zmianę. Siedzieliśmy we trzech obok siebie i jak jeden już nie dawał rady, to następny łapał joya:-) Trzeba było sobie przekazywać joya tak, żeby cały czas nim machać i nie przestać ani na chwilę. W końcu szliśmy na nowy rekord:-)

6 Ostatnio edytowany przez x_angel (2018-03-06 22:07:31)

Dotarł mój interface, jestem pod wrażeniem. Wykonanie super, nie ma się do czego przyczepić. Pad jak to zamiennik - nowy, czysty, działa poprawnie. Nie miałem w ręku oryginału, więc nie mam porównania, ale przecież nie to było tematem.
Interfejs działa z Atari poprawnie, nie miałem czasu pobawić się funkcjami, ale chwilę popykałem w Crownland, bo mi się najbardziej kojarzył z Mario z NESa i graniem padem :)
Podłączałem go też do Commodore, żeby zobaczyć, czy nie koliduje z klawiaturą, bo na Commodore nie mam żadnych gier niestety jeszcze. Na dniach powinno się to zmienić. Tak więc klawiatura z podłączonym padem działa normalnie i to na razie tyle, co mogłem sprawdzić.
Nie podłączałem do Amigi, bo nie miałem czasu, fotek nie robiłem, bo w sumie ze mnie dupa nie fotograf :) Zresztą widać to na fotkach moich folii...
Tak więc tylko pobieżne testy, może jutro znajdę dłuższą chwilę. Postaram się przynajmniej sprawdzić, jak śmiga z Amigą, bo mam 500 i 600.

A btw. widziałem, że na ppa.pl jest ogromne zainteresowanie interfejsem. Czyżby Atarowcy byli zbyt konserwatywni (tylko joystick)?

Drugie pytanie jest takie: czy planujesz inne przejściówki (do innych padów)? Były takie od klonów NESa na DB9 i DB15

7

Na temat ppa.pl vs atari.org.pl się nie wypowiadam, bo nie kontruję tych dwóch forów. Jestem starym Atarowcem, mam jedno Atari 65XE od lat 80 do dziś, a Amigę pierwszą w życiu kupiłem kilka miesięcy temu, jako uzupełnienie brakującego ogniwa w mojej ewolucji:-) Czytam te dwa fora od lat, lubię obydwa i nie faworyzuję żadnego.
Pisałem otwarcie w pierwszym poście, że projekt kieruję w pierwszej kolejności do kolegów Atarowców i kolegów Amigowców, więc nie jest żadną tajemnicą, że identycznego posta puściłem równolegle w tym samym momencie na te dwa fora.

Projekt tak jak pisałem chciałbym dalej rozwijać, ale ponieważ tutaj zainteresowania nie ma, więc jeśli będzie coś rozwijane, to prawdopodobnie w kierunku nakreślanym przez Amigowców w wątku na ppa.pl który ma już trzy strony.

Co do Twojego pytania o przejściówki, to koncepcja jest taka, że interfejs obsługuje każdego pada NES, SNES i każdego klona. Standardowo dostarczany jest kabelek z gniazdem SNES jako wersja podstawowa, ale kabelek po to jest wypinany z interfejsu, żeby można go zastępować innym. Może być gniazdo typowe NES, lub SNES, a może też być DB9. Wszystkie one różnią się tylko wtyczką/gniazdem, a na pinach mamy te same sygnały dostępne i taki sam protokół komunikacji z padem. Takie kabelki można sobie zrobić samemu bez problemu, mogę też ja taki kabelek każdemu kto chce wykonać. Załączę rysunki/rozpiski jak podłączać piny, ale mam kartki z rysunkami odręcznymi z etapu prototypów, nie miałem jeszcze czasu zrobić tego porządnie:-) Wrzucę lada dzień.

Aha, co do DB15, to też się oczywiście tak samo da, tylko trzeba sprawdzić co tam jest na których pinach. DB15 o ile się nie mylę było stosowane w Pegasusach i chyba tam na jednym złączu są wszystkie sygnały dla dwóch padów, pistoletu i innych gadżetów.
Chyba było tak, że w Pegasusie po bokach były dwa gniazda DB9 do padów, a na środku DB15 i na nim powielone sygnały z tych DB9 i dodatkowe sygnały dla innych urządzeń.

A masz takiego pada z wtykiem DB15, że o to pytasz? Jeśli tak, to może mógłbyś przy wolnej chwili sprawdzić jak tam jest co podłączone.

8 Ostatnio edytowany przez takron27 (2017-06-01 11:43:20)

zaraz, 'pegasusów' było modeli ciutciut

Mq, zdaje się masz na myśli model 777dx lub niemu podobny, tam były umiejscowione gniazda jak opisujesz.
środkowe gniazdo jest na pistolet.
dwa z boków 9pin to pady.

zaś np IQ502 miały tylko dwa gniazda 15pin, lewe na pad player1, prawe na pad player2 / pistolet.

pin-out dla padów:
(numeracja 'od strony lutowania' we wtyczkach)

pad pegasus 9pin:

1---5
  6-9

2 - D0
3 - strobe
4 - clk
6 - +5v
8 - gnd



pad pegasus 15pin:

1-----8
  9--15

1 - gnd
8 - D0
9 - clk
12- strobe
15 - +5v

9 Ostatnio edytowany przez Mq (2017-06-01 12:30:38)

O, to nie wiedziałem że takie pady 15-pin też były, i klony NESa z takimi gniazdami. Rzeczywiście było od metra tych klonów. Mój brachol miał takiego Pegasusa, że po bokach były gniazda DB9 a na środku DB15. Rzeczywiście jest tak jak mówisz, że to środkowe było do pistoletu. Ale pamiętam na 100%, że na tym środkowym gnieździe DB15 były też doprowadzone te same sygnały co do tych bocznych gniazd DB9. Wiem, bo kiedyś to sprawdziłem. Tak że teoretycznie dało się podpiąć i pady i pistolet naraz wszystko jedną wtyczką DB15 lub osobno na trzy gniazda.

Sygnał D0 który podałeś będzie pewnie do pada pierwszego gracza, a później kolejne Dx będą do kolejnego gracza/pistoletu itd. Jakoś tak, nie znam szczegółów, w sumie mało istotne, bo nie o podłączeniu się do NESa rozmawiamy, tylko o wykorzystaniu NES-owych padów.
Jednak trzeba pamiętać o różnej kolejności pinów -pewnie dlatego jest tak, że niektóre pady mają zaznaczone "I" lub "II" -pewnie wtedy sygnał DATA mają na innym pinie, a reszta zostaje wspólna.

No i dlatego nie ma jednego kabelka, tylko w moim interfejsie jest gniazdo IDC6 z odpowiednimi sygnałami, a kabelek można zrobić dowolny, żeby pasował do każdego pada NES/SNES/klona.

10

( Klonów od metra, ale na szczęście standardy padów/wtyczek tylko dwa. Dla ścisłości dodam, że
w pegasach z gniazdami 15pin dla padów nie ma rozróżnienia I / II. Rozmieszczenia pinów padów są takie same.
'D0' = 'data' (w zależności od opracowań)
a pistolet korzysta z 'kombinacji' sygnałów pada 1 i 2 (na 95% bez data_player1) stąd te sygnały w gnieździe 15pin w 777dx. )

11

Mam w pracy pada na DB15, rozbiorę i zrobię fotki jak tylko czas pozwoli. Nie jest to pad do peceta, bo ma złącze żeńskie. Grom wie co to i do czego :)

12

x_angel: to nie rób fotek, bo nie będzie z tego wiele wynikało, tylko zobacz które piny ma podłączone do tej wtyczki, jeśli te, które podał takron27, to na pewno pad będzie zgodny. Aha, no i czy ma 5 żył, bo tyle mają te wszystkie pady.

Do złącza IDC6 interfejsu (S)NESctrl trzeba się podłączyć padem następująco:

+5V clock GND
______
| 2 4 6 |
| 1 3 5 |
|_|---|_|
data latch NC

13 Ostatnio edytowany przez BartoszP (2017-06-02 12:00:24)

Tak przy okazji G-Data zgłasza takie coś:

Post's attachments

seb1.PNG 7.08 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

seb2.PNG 1.56 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

14

No fajne to co zgłasza G-Data, ale właściwie to do kogo taki post i w jakiej sprawie?:-)

15

Gdzieś na tej stronie jest taki link o który antywirus sie rzuca. Może po nazwie serwera kogoś "najdzie", żemoże plik jest zarażony.

16

Fotka pada z pokolorowanymi sygnałami. Musiałem go rozbebrać, bo miał urwane trzy przewody. Czy może być zgodny z tym interfejsem?

A co do interfejsu z tematu - pograłem dziś chwilkę na Amidze 500 w Emerald Mine - wszystko działa spoko. Zna ktoś jakieś gry na Amigę, które mogę przenieść lub zainstalować na HDD bez żadnych WHDLoad i innych Fastów? Po prostu kopiuj-wklej z dyskietki na dysk.

Post's attachments

IMG_0928.JPG 899.17 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

17 Ostatnio edytowany przez Mq (2017-06-02 15:59:17)

Chyba tak. Zasilanie pasuje wg opisu, który dał takron27. Podłącz plus zasilania (narysowałeś żółte kółko) i masę (narysowałeś czerwone) do odpowiednich pinów w (S)NESctrl (post nr 12 powyżej). Ważne, żeby zasilanie dobrze podłączyć, to nie uszkodzisz ani kompa, ani interfejsu, ani pada. Pozostałe trzy kabelki możesz nawet metodą prób i błędów po kolei w każdej kombinacji podłączyć do pinów clock, data, latch (S)NESctrl. Nic się nie uszkodzi, najwyżej nie zadziała. Jak trafisz dobrą kombinację, to po prostu zacznie działać. Wiem, że jesteś elektronikiem, więc jak to zrobisz "zgodnie ze sztuką", to te trzy sygnały możesz podmieniać nawet przy wszystkim włączonym, nic się nie stanie. Jak źle podłączysz to najwyżej może świrować (S)NESctrl zapodając wszystkie kierunki joya równocześnie lub losowo:-)

Edit: tą metodę prób i błędów zaproponowałem, bo znalazłem w necie kilka różnych układów tych pinów w gnieździe DB15. Zasilanie wszędzie podawali tak samo, ale sygnały na bardzo różnych pinach.

Edit2: a z tym pytaniem o gry na Amigę, to chyba z rozpędu pomyliłeś forum:-)

18 Ostatnio edytowany przez x_angel (2017-06-02 16:43:55)

Na 100% popróbuję, myślałem, że może gdzieś już takiego pada widziałeś po prostu.

A z tymi Amigami to czasem warto popytać. Jestem pewny, że jest tu sporo osób posiadających przeróżne komputery. To już nie te czasy, gdzie podział na Atarowców i Comodorowców był bardzo wyraźny, że tak powiem :)
Wyobraź sobie, że bardzo wielką pomoc w temacie Amigi otrzymałem tu od kolegi perinoid :)

19 Ostatnio edytowany przez Mq (2017-06-03 00:39:57)

Wrzucam opis wyprowadzeń interfejsu i odpowiadające im wyprowadzenia wtyczek padów NES, SNES i klonów NES z wtykami DB9. Innych wersji jak DB15 nie wrzucam, bo wersji jest kilka, wygląda na to, że standard nie do końca jednolity. Sprawdzone u producenta interfejsu czyli u mnie są te trzy wtyki i w dokumentacji udostępniam tyle.

Post's attachments

(S)NESctrl_pinout.jpg 58.76 kb, liczba pobrań: 2 (od 2017-06-03) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

20

Hello MQ! I want to buy 4x of those! Can you send me PM.

^Elanek
7x130XE + 3xAtari Falcon030 + 1xTT03 + 2xST-ATX

21

Hi Matej, I sent You PM, check it.

22

Mq poprosił mnie o podzielenie się wrażeniami z użytkowania pada.

Zacznę od wykonania.
Płytka pomiędzy gniazdem a wtykiem jest zabezpieczona elastycznym tworzywem, co zapewne chroni przed wilgocią. Z braku obudowy cały układ sprawia jednak wrażenie delikatnego, miałbym inne odczucia gdyby płytka znajdowała się w obudowie. Gniazda i wtyki są dobrze spasowane. Nie trzeba używać nadmiernej siły by odłączyć układ od komputera bądź pad od układu. Luty są bardzo porządne - o ile mogę ocenić je z punktu widzenia człowieka kompletnie się na tym nieznającego. Nie wiem czy Mq ma takie umiejętności, czy tak zeszło z "taśmy produkcyjnej" - niemniej jednak jest to naprawdę solidnie wykonane.

Użycie. No cóż, to już będzie bardziej subiektywnie. Nie jestem typem gracza, więc grami pobawiłem się chwilkę, na tyle jednak długo by móc wyciągnąć wnioski. Muszę nadmienić, iż przedkładam joysticki nad pady.
Do "testów" wybrałem bardziej lub mniej świadomie takie gry:

* International Karate
* Decathlon
* Defender
* Galaxian
* Speed rally
* Pole position
* Misja
* Fred
* Kult
* Zybex

Ogólnie mam pozytywne odczucia. We wszystkich grach* miałem takie same (czyli kiepskie) osiągnięcia jak przy zabawie z joystickiem. Podczas rozgrywki, niezależnie od typu "końcówki" popełniałem błędy w tych samych miejscach. Nie zauważyłem by pad szczególnie wpływał na jakość zabawy, czy przeszkadzał w osiągach. Jeżeli już, to ja w tym układzie jestem najbardziej oporną materią ;)

*] Wszystkie gry poza Decathlonem. Do tej gry - pad w moim odczuciu się nie nadaje. Jedną ręką trudno nadać "szybkość", dwoma już łatwiej - ale brakuje trzeciej by wyzwolić rzut, skok, czy inną specyficzną dla dyscypliny akcję.

W tym właśnie miejscu przydają się dodatkowe tryby pracy kontrolera. Sprawdziłem 2 z 4. Jako pierwszy - tryb "sportowy" dla Decathlon. Dla mnie bomba :) Po raz pierwszy udało mi się tę grę skończyć. Interface "sam za mnie macha joystickiem" a ja ograniczam się do wciśnięcia fire w odpowiednim momencie. Faktem jest, że granie w taki sposób, to pewnego rodzaju nadużycie. Podczas zabawy nie poległ jednak żaden joystick, jak również nie poleciały żadne cierpkie słowa w bliżej nie określonym kierunku ;) Kolejny z testowanych trybów to tryb "platformówek". W moim odczuciu zdecydowanie ułatwia to rozgrywkę. Skok (joystick wychylony w górę) jest przypisany przyciskowi na padzie. Co ważne, testowane tryby w żaden sposób nie ograniczały czy też nie blokowały podstawych funkcji pada. Samo wybranie odpowiedniego trybu "dopalającego" pad jest dosyć łatwe, można to zrobić podczas rozgrywki. Przypadkowo odkryłem też, że przyciski L/R pada są zmapowane na wychylenia joystika odpowiednio w lewo i prawo, co okazuje się być całkiem przydatne przy "ścigałkach", a przy Speed rally nawet bardzo intuicyjne.

Podsumowując. Pieniądze wydane dobrze. Pad w tandemie z tym magicznym interfejsem sprawuje się zdecydowanie lepiej niż zdezolowane joysticki kupione na znanym portalu aukcyjnym, bądź nowe produkowane przez firmę M*.

--
pzdr,
arctus

23

Dzięki arctus za pozytywną opinię. Jeśli są jakieś pytania, to zapraszam, postaram się odpowiedzieć w każdej kwestii.

Dopowiem może o "obudowie". Celowo zrezygnowałem z obudowy na rzecz koszulki termokurczliwej. Chodziło o to, że w sprzedaży są dostępne tylko jednego rodzaju obudowy do wtyków DB9, które to obudowy swoim gabarytem uniemożliwiają wpięcie się w port joysticka Atari serii XE, Amigi 600 czy Atari ST. Stąd pomysł wykorzystania koszulki. Dodatkowo postanowiłem na etapie projektu użyć koszulki przezroczystej z dwóch powodów: po pierwsze uznałem, że fajnie będą spod spodu wyglądać diody led, po drugie nie mam nic do ukrycia w technologii wykonania, jakości i moich umiejętności lutowniczych. A niech sobie ludzie patrzą jak to wszystko Mq wykonał własnoręcznie:-)
Dodam jeszcze, że cel istnienia obudowy w ogóle jest standardowy: zabezpieczenie przed elektrostatyką i zwarciami metalowymi przedmiotami, oraz zabezpieczenie mechaniczne elementów na płytce. Co do delikatności konstrukcji, to zapewniam, że wszystko jest polutowane tak solidnie, że można to z luzem chwytać i nic się nie ma prawa uszkodzić na samej płytce.

24

Jaro124 przesyłka wysłana, nr na PM.

Gdyby ktoś był przypadkiem zainteresowany, to jest wyprodukowana nowa partia (S)NESctrl wraz z padami, więc zapraszam jeśli jest ktoś jeszcze chętny.

25

Jak się ma gra na powyższej chińskiej wersji pada SNES do polskich padów Boomerang MATT?

Na joya nie mam na biurku miejsca, kupiłem parę lat temu MATT-a i mimo iż ogólnie z padami jestem oswojony to gra nim mi nie idzie.

Atari 800XE plus inne oraz pozostałe.