1 Ostatnio edytowany przez macgyver (2017-05-18 05:17:21)

Jak w temacie:

Na auto jestem w stanie wydać do 20000zł.

Głównym przeznaczeniem auta będą dojazdy do pracy oraz opcjonalne dowiezienie dzieci do przedszkola/szkoły czy zakupy (czyli jazda miejska/stanie w korkach)

Wymagania:

1) minimum 4 osoby
2) auto segmentu B z bagażnikiem min. 350l (czyli przeważnie kombi lub sedan)

Dla rozwiania wątpliwości: Co to jest segment B?

3) silnik 1.2/1.4 benzyna (zwykłe MPI, bez wtrysków bezpośrednich, bez doładowania)
4) manualna skrzynia biegów
5) sprawna klimatyzacja (obojętnie czy manualna, czy "klimatronik" dwustrefowy)

Sugerowane, aczkolwiek skłonny jestem do ustępstw/negocjacji:

6) wiek do ok. 7/8 lat,
7) modele spełniające oczekiwania:

- Chevrolet Aveo Sedan
- Dacia Logan II
- Fiat Linea
- Honda City
- Renault Clio 3 GrandTour
- Renault Thalia II
- Skoda Fabia II Kombi (ale tylko wersja 1.4)


Jeżeli ktoś z forumowiczów posiada auto spełniające powyższe wymagania i chce je sprzedać, lub zna kogoś kto chce sprzedać, to proszę o kontakt.

2

atari.area - Twoje centrum internetu! :D

Tu kupisz samochód, przeszczepisz wątrobę, przeczytasz najnowsze newsy z kraju i ze świata…
A nawet czasem i coś o Atari się znajdzie :)

.: miejsce na twoją reklamę :.

3

Akurat w moim wypadku można założyć, że 90% postów na forum dotyczy spraw związanych z Atari, a ogłoszenie zamieściłem m.in. tutaj, gdyż społeczność a-a jest spora i istnieje szansa, że ktoś akurat będzie chciał sprzedać auto, które mnie interesuje.

4

macgyver napisał/a:

- Skoda Fabia II Kombi (ale tylko wersja 1.4)
- Renault Thalia II
- Dacia Logan II
- Chevrolet Aveo Sedan


Fabia - ok.

Thalia ... Francuz, więc jak już się zacznie dziać, to się nie pozbierasz ;)

Logan - lowcostowa wersja auta z Francji ... lepiej 20 letnie Audi - zrozumiesz, co to komfort :D

Chevrolet - budżetówka, nie polecam.

Kontakt: pin@usdk.pl

5

..a - tylko do Fabii to kup sobie jeszcze w zestawie duuże meksykańskie sombrero ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

6

@pin, coś sugerujesz? Ja jeżdżę fabią II, 1.4 ale poza kręgiem zainteresowania macgyvera - to Diesel jest :D A sombrero nie mam ;P

Sikor umarł...

7 Ostatnio edytowany przez macgyver (2017-05-05 12:12:43)

@Pin: ale ja nie proszę o opinię, tylko o propozycję ofert sprzedaży.

A co do francuzów - miałem okazję testować/jeździć/eksploatować i komfort jazdy mają akurat zajefajny.
Jeżeli piszesz mi, że nie wiem co to jest komfort i żebym przejechał się dwudziestoletnim Audi, to ja Ci radzę przejechać się dwudziestoletnim Citroenem XM lub Xantią, lub nawet nowym C5, szczególnie po nierównej drodze, wtedy zrozumiesz co to komfort ;)

Poza tym bez sensu jest brać 20-to letnie auto klasy Audi A4/Audi 80 (bo chyba takie brałeś pod uwagę), jako drugie auto "w domu", gdzie w rachubę wchodzi głównie jazda miejska i korki (czyli chodzi o małe, miejskie "wozidło") - wyższe stawki ubezpieczeniowe OC (pojemność 1.8/2.0), na tak stare auto raczej AC nie uświadczysz, poza tym znajdź tak starego rumpla typu Audi 80 z klimą - a na komfort składa się również to, że, gdy stoisz w korku w środku lata, to możesz włączyć klimę ;)

8

Mac, check priv.

9

AS: dzięki, odpowiedziałem, ale trochę w coś innego celuję ;)

10

Nawet jako pierwsze to taki dwudziestolatek to skarbonka. Nie każdy jest mechanikiem i naprawi sam młotkiem na kowadle jak Syrenkę onegdaj. 3k na naprawę zawieszenia po 270k to trochę jest. A to autko ma 11 lat.

11

Mac - XM'em się najeździłem (mk2). Wiem też jak się psuł ;)

Thalia, czy Logan - powtarzam - to nie ma nic wspólnego z samochodem, ale rób jak chcesz :)

Kontakt: pin@usdk.pl

12

@pin: dlatego nie zamierzam kupować wiekowego auta, niezależnie czy to będzie XM, Audi 80 czy Kadett. Przykład XM-a podałem jako przykład komfortu, nawiązując do "komfortowych staruszków".

Wolę kupić kilkuletnie auto klasy Fabia/Thalia/Logan (szczególnie do eksploatacji miejskiej), gdyż takie będą najbardziej praktyczne i tym się kieruję - mają dowozić do pracy/do szkoły/do przedszkola/na zakupy i w razie potrzeby służyć klimatyzacją, aż będzie to drugie auto "w domu" to zależy mi na relatywnie niskich kosztach eksploatacji i mam to gdzieś, czy na masce będzie logo Dacii, Renault, Skody, Fiata, Audi czy KIA - dla mnie ważna jest strona praktyczna, a nie bawienie się w "lans na wiejskiej dyskotece" starym e34 ;)

13

Ja mam wrażenie, że mówiąc o Thalii czy Loganie, pin odwoływał się właśnie do tych kosztów eksploatacji :) Często tani samochód może bardzo drogo kosztować :)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

14

Nie wierzę, Mac dopuszcza Francuza... Wow! ;)

Pin, Wieczór: o jakich kosztach eksploatacji Francuzów mówicie?

15 Ostatnio edytowany przez ravenax28 (2017-05-05 18:45:34)

Przez 4 lata jeździłem 406 2.0 HDI, (kupione jako 8-letnie)- komfort, koszty eksploatacji, usterkowość (jej brak) na najwyższym poziomie. Gdyby auto poddano jakiemuś fajnemu liftingowi, to pewnie bym je kupił jeszcze raz... Później padło na 307 2.0 HDI, kupione również jako 8-letnie. Komfort jak to w kompakcie... reszta jak w 406. W rodzinie jeździ jeszcze kilka cytrynek i nikt nie narzeka. Podsumowując- 8 lat jazdy "francuzami" wspominam bardzo pozytywnie, a gadki o wyższości pełnoletnich aut z grupy VW nad innymi (czyli tymi niby gorszymi)... można tylko potraktować pobłażliwym uśmieszkiem. Dzięki takim, z sufitu wziętym, negatywnym opiniom, auta, które nie pochodzą z "ekskluzywnego" klanu VW są atrakcyjne cenowo.

16 Ostatnio edytowany przez AS... (2017-05-05 18:44:58)

"Magiczne hydro*coś tam" zawieszenie we francuzach...
Zajebiste jest, można jeździć na 3 kołach, jak przebijesz oponę to nawet nie musisz używać lewarka aby zmienić koło.
Natomiast jak coś pier* to zaczyna się zabawa..

Od siebie dodam że miałem 3 nowe fabie II co prawda 1.6(co dwa lata nowe autko z salonu, firmowe bo taka polityka była) autko zwinne na trasie, pali co prawda sporo ale daje radę, bardzo pojemne jak na taką wielkość autka.. Plastiki itd. to wiadomo tania wersja vw. Nie należy się przejmować compresorem od climatic-a od zawsze brzęczy :)

Mac z tej klasy aut polecam jeszcze colt-a cz, szczególnie 1.5 , autko bezawaryjne, idioto odporne, nie zniszczalne, jak na takie autko ma niezłego kopa (poniżej 10sekund do setki) i 200km/h też to nie jest problem w czymś takim malutkim.

Thalia to cliio 2 z doczepioną "dupą" aby kowalski mógł przewieść 500kg ziemniaków, aveo zobacz jak to zabija podczas wypadku, logan to to samo co clio2 jak jeszcze nie gorzej.
Z tych co podałeś to fabia II ale 1.6.

17 Ostatnio edytowany przez macgyver (2017-05-05 22:32:33)

@Vasco: przez 4 lata byłem właścicielem Peugeota 406, kiedyś jeździłem służbowym Clio, mam znajomych z francuzami, niejednym miałem okazję jeździć, znam ich historie i szczegóły eksploatacyjne, m.in. Citroen Xsara, Peugeot 306, Peugeot 307, Renault Megane 1,2,3, Citroen C5, Dacia Sandero itp.

Więc na jakiej podstawie dziwisz się, że dopuszczam francuza?

@AS: a na cholerę mi 10s do 100 i 200km/h w aucie, które będzie jeździło po mieście, gdzie drogi na których można legalnie zamiast 50 jechać 70 można policzyć na palcach jednej ręki, a auto będzie często stało w korkach? :)

Więc za radę dziękuję ;) Tak jak zaznaczyłem szukam sprzedawców aut spełniających podane kryteria, a nie porady co kupić :P

@Wieczór: owszem tani w zakupie samochód może drogo kosztować, np. jak kupisz starą S-klasę Mercedesa lub stare BMW serii 7xx za  np. 10tys. Ale auta typu Thalia czy Logan to konstrukcja oparta na tych samych podzespołach co Renault Clio, na dodatek z silnikami typu 1.2 75KM MPI, które są w miarę sprawdzonymi konstrukcjami, które nie są drogie w eksploatacji. Owszem, na trasę osiągi takiego silnika nie zachwycają (zwłaszcza, gdy chcesz coś wyprzedzić), ale jeżeli kupujesz auto, które ma być "miejskim wozidłem", to nie stanowi to problemu.

18

Powodzenia w każdym razie :)

Kontakt: pin@usdk.pl

19

@Pin: dzięki ;)

20

No bo kiedyś strasznie jęczałeś na Francuzy i stąd zdziwienie.

Nic nie wyprzedzi Twingo na światłach! :)

21

.. nawet kombajn Bizon ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

22

Vasco: nie przypominam sobie takiego faktu... możesz podać więcej szczegółów: kiedy i co mówiłem?

23

Dla ścisłości - nie jestem wielkim ekspertem od samochodów, próbowałem się domyśleć jedynie co pin miał na myśli mówiąc o konkretnych modelach :) Jasne, że decydując się na wiekowe auto możemy się prosić o kłopoty, ale tak jak i przy nowych bym nie generalizował, wrzucając do jednego worka starego Mercedesa i BMW :) Generalnie stare golfy nie sprawiają większych kłopotów, a ewentualne naprawy wykonuje się bardzo tanio i prosto :) Natomiast z samochodów wykonanych po taniości to zdecydowanie nie polecam Aveo bo to również znam z doświadczenia. Logan sprawia na mnie wrażenie tej samej półki.

O Thalii też się nie wypowiem, ale skoro twierdzicie że to Clio, to raczej przyzwoite jeździdło.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

24

Inaczej powiem, może z punktu widzenia człowieka pracującego na warsztacie.

Zepsuć, to się może nawet nowe auto, a częstokroć koszty napraw co nowszych modeli są wręcz kosmiczne (nie mówiąc o częściach). Najdziwniejsze akcje ostatnio z czego widzę to mamy we francuzach i Fordach ;)

Co do Aveo - nie polecam przypadkiem żadnych przygód, bo lekki dzwon przy niedużej prędkości może się bardzo źle skończyć (mizerne wzmocnienia czołowe). Z tych wszystkich aut, to chyba Skoda ma coś do zaoferowania. Raz że generalnie się nie psuje, części nie są drogie no i na tle konkurencji z posta #1 oferuje względne bezpieczeństwo. Na ten ostatni aspekt patrzył by przede wszystkim.

A ... no i na koniec. Z tego zestawienia weź pod uwagę kwestie korozji (szczególnie poz. 4), chyba że zamierzasz tym jeździć krótko.

:)

Kontakt: pin@usdk.pl

25

Mac: bo to było z 15-20 lat temu to nie pamiętasz...