1

Temat wałkowany bazylion razy, ale może aktualnie komuś właśnie teraz takie info się przyda. Kupiłem od kolegi Mq takie coś:

http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic … 64#p230064

I teraz sprawa wygląda tak. Polecam każdemu, kto poszukuje czegoś konkretnego do ogarnięcia: w.cz.(sygnał antenowy(!)), kompozyt, czy s-video i potrzebuje to zrzucić do VGA- ten ficzer bardzo dobrze radzi sobie z palem z Atari, czy jeśli tam macie VBXE->s_video -> VGA.

Jedyny minus, to nie obsłuży NTSC choć w celach poznawczych podłączyłem Atari400 po antenowym i ujrzałem dość sensowny jak na te warunki obraz mono. Przypominam, że jestem dość wybredny w tym względzie ;)

Reasumując, jeśli ktoś z Was szuka czegoś do ogarnięcia problemu j.w do VGA to brać w ciemno. Musi zadziałać.

===================================

Niebawem testy z próby podłączenia Falcona do innego bulbulatora RGB->HDMI. Jeśli się uda, to będzie szczegółowe info o co kaman. Na razie odpaliłem to z  XL/XE, ST/e, - jest dobrze ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

2

wyjaśnienia proszę...    VBXE jest skalowane do jakiej rozdziałki - przez s-video ?

3 Ostatnio edytowany przez wieczor (2017-04-22 08:35:28)

Napisane jest w specyfikacji że to coś ma też wejście Component, więc może by się obyło bez VBXE -> S-Video. Ze zdrowiem dla jakości sygnału

http://www.kipper2k.com/amiga/lt6550.jpg

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

4 Ostatnio edytowany przez Mq (2017-04-28 19:33:52)

Nie próbowałem wykorzystywać tego wejścia component, bo nie miałem nic co daje taki sygnał. No ale w związku mając na uwadze, że wszystkie pozostałe wejścia w tym tunerze dają na prawdę bardzo dobre rezultaty, a urządzenie sprawia wrażenie wykonanego w dobrej jakości, to obstawiam w ciemno, że po YPbPr też powinno być dobrze. Nie mam vbxe, ale gdybym miał, to na pewno bym próbował iść tą drogą.

Pina poprosiłem, żeby opisał wrażenia jako osoba obiektywna:-) (dzięki Pin), bo wiem, że wielu osobom wciąż powraca temat podłączenia Atari do VGA. Sam się naszukałem mocno onegdaj takiego rozwiązania, które da dobre wyniki (jakość obrazu).
No i ciężko znaleźć dobre urządzenie.

Jest jednak jeszcze inny kłopot: akurat ten konkretnie tuner chyba nie odniósł jakiegoś wielkiego sukcesu komercyjnego w czasach swej świetności, pewnie ze względu na cenę, bo kosztował ponad 10 lat temu 650zł. Zmierzam do tego, że na rynku ciężko dziś go znaleźć, bo używane trafiają się bardzo rzadko, polowałem parę lat temu kilka miesięcy na taki i jak się pojawił na olx, to kupiłem w tej samej godzinie od ręki bez targowania nie pamiętam za ile:-)

5

Jak wygląda kwestia interlace? :)

.: miejsce na twoją reklamę :.

6

Czy chodzi o momenty takie jak Einstein czy kwiat w Numenie? Wygląda to bardzo dobrze wg mnie. Nic nie skacze, nie drży. Widać wszystkie linie przeplotu z bogatą paletą kolorów. Einstein ma pełno kolorów. Kwiat też. W podlinkowanym przez Pina w pierwszym poście wątku jest obrazek kwiatka z Numena. Einsteina chciałem pstryknąć, ale jest na tyle krótko, że nie zdążyłem, a za długo trzeba czekać na ten obrazek:-) A propos: jest w Numenie jakaś opcja, żeby sobie przełączać sceny? Często chciałbym np. odpalić właśnie Einsteina lub kwiat, żeby zobaczyć jak wygłąda... Moje testy wszystkie były przez s-video, bo tak podłączałem zawsze ten tuner.
Może Pin jeszcze coś dopisze, jak się pobawi.
Ja akurat grafiką się nie zajmowałem -grałem w gierki, a przede wszystkim grzebię sobie w starych kompach, bo lubię zabawy z elektroniką jako że jestem elektronikiem. Tak że buduję sobie rozszerzenia itp. przede wszystkim -moje retro hobby to głównie ta działka.

7

Jeśli chodzi o interlace bardziej mnie ciekawi czy tuner rozpoznaje obraz z przeplotem i bez. Aby to stwierdzić wystarczy odpalić dowolnego scrolla przesuwanego o piksel co ramkę - czy linie parzyste i nieparzyste się rozjeżdżają.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

8 Ostatnio edytowany przez Mq (2017-04-28 19:34:15)

Uhm... no już tego nie sprawdzę, bo sprzęt poszedł do Pina, może on coś dopisze.

Ale tak sobie myślę, może ktoś, kogo te wszystkie szczegóły interesują skomponował by przy wolnej chwili jakiegoś atr-a z kilkoma programami/grami/demami/czy co tam warto sprawdzić, no i wtedy każdy kto dysponuje różnymi rozwiązaniami wyświetlania obrazu z Atari mógłby zrobić tych kilka testów i napisać co działa a co nie, ewentualnie jakieś porównanie możliwości czy coś...

Wiem że to brzmi jak "weźmy się i zróbcie" za co z góry przepraszam, ale temat pod tytułem "na czym i jak wyświetlić obraz z Atari" powraca ciągle jak bumerang i nigdzie nie ma kompendium na ten temat, ani nawet przykładów, testów monitorów, tunerów, telewizorów, projektorów itp...
Trochę nie mam też pomysłu jak by to mogło wyglądać, bo jeden wątek na ten temat za jakiś czas będzie miał setki postów i i tak też się nikt przez to nie przekopie...

9

sprawdzę dokładnie wieczorem, ale tak na szybko to nic zauważalnie mnie nie zaniepokoiło ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

10 Ostatnio edytowany przez Pin (2017-04-30 20:13:14)

Dobra, może jeszcze nie NUMEN, ale poszło właśnie na plac Atari 400. Oto wynik podłączenia Atari 400 do monitora VGA ;)

aha - po złączu antenowym, no i okazało się że to urządzenie obsługuje NTSC ;)

http://pin.atari.pl/AtariORG/atari400/1.jpg
http://pin.atari.pl/AtariORG/atari400/2.jpg
http://pin.atari.pl/AtariORG/atari400/3.jpg
http://pin.atari.pl/AtariORG/atari400/4.jpg
http://pin.atari.pl/AtariORG/atari400/5.jpg
http://pin.atari.pl/AtariORG/atari400/6.jpg

zajebiste urządzenie :)

Kontakt: pin@usdk.pl

11

No co się dziwisz? Przecież od początku mówiłem, że jest zajebiste:-) "Swoich" bym w kanał nie wpuszczał:-)

12

A czy w szybkich grach nie jest odczuwalny input lag?

<-- Kontakt przez "E-mail" gdyż albowiem moja skrzynka "PW" jest pełna i zaprawdę nie mam czego usunąć.

--== Kup Pan/i dyskietkę http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=18887 ==--

13

takich lagów nie ma. Czyli jak w coś tam grasz, to reakcja między tym co robisz a tym czego się spodziewasz - wszystko ok.

Jedynie co zauważyłem dopiero przy riverraid to przy skrolu całoekranowym widać minimalne przycinanie, ale jest to zupełnie akceptowalne.

Swoją drogą czy mi się wydaje, czy samolocik w riverraid przy skręcie w prawo kładzie się na lewe skrzydło i odwrotnie :D Mógłby ktoś z Was na to popatrzyć, bo ja już tu trzecie otwieram i nie wiem czy mi się wydaje, czy to źle jest faktycznie?

Kontakt: pin@usdk.pl

14

zawsze tak się zachowywał samolocik w River Raid, dopiero teraz zauważyłeś te dodatkowe piksele w grafice samolociku :)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

15 Ostatnio edytowany przez Pin (2017-05-02 09:54:29)

żadnych dodatkowych pixeli ponad to, co widzę od 30 lat. Zwróciłem uwagę na to, że samoloty latają "inaczej", przyglądnij się temu dokładniej :D. Byłoby dobrze, jak by zrobić lustrzane odbicie tego sprite'a względem osi w pionie.

.. no ale to że poruszają się wyłącznie nad korytem rzeki to jest oczywiste ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

16

bo to lot w kanionie jest :)

<-- Kontakt przez "E-mail" gdyż albowiem moja skrzynka "PW" jest pełna i zaprawdę nie mam czego usunąć.

--== Kup Pan/i dyskietkę http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=18887 ==--

17

Można by założyć, że leci w kanionie, ale wtedy jak wytłumaczyć fakt samolotów lecących w poprzek? One lecą nad lądem, czyli teoretycznie wyżej, ale jednak zderzają się z naszym samolocikiem, który teoretycznie leci niżej...

18 Ostatnio edytowany przez Pin (2017-05-02 23:44:18)

to, to tylko błąd w matrixie, ale to zaprzeczenie praw fizyki i zasad awiacji może by poprawić :D

To wygląda tak, jak próbowałem kiedyś moją byłą uczyć jeździć .. no i mówię: skręć w prawo ... no i skręciliśmy w lewo.

Kontakt: pin@usdk.pl