Gra napisana na Grawitacji 2017:
http://grawitacja.eu/stuff/grawitacja2017.atr
msx: TheFender
gfx, code: xxl
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
4th Atari ASCII Compo - wyniki Dostępne są już wyniki tegorocznego ATASCII Compo.
thing neo 1.60 Olivier Landemarre wydał nową wersję desktopu Thing.
VIII. Basque Tournament of Atari 2600 Kolejna relacja, wśród otrzymywanych od naszego przyjaciela Egoitza z Kraju Basków.
atari.area forum » Programowanie - 8 bit » come on in UDDERS lovers
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Gra napisana na Grawitacji 2017:
http://grawitacja.eu/stuff/grawitacja2017.atr
msx: TheFender
gfx, code: xxl
Były sobie dwie Atarki. Gra uruchamiana na jednej z nich na standardowym systemie (XL OS 1.3), standardowym CPU i ze standardowym SIO2PC USB chodzi bez problemu. Na drugiej z taką samą konfiguracją (prawie) zawisa przy uruchomieniu. Jedyne, co różni te dwa komputery, to zamontowany w drugim z nich Ultimate 1MB. Oba są stuprocentowo sprawne i chodzą ze wszystkim.
Identycznie sytuacja wygląda pod Altirrą, ustawioną na odwzorowanie powyższych konfiguracji. Gra nie działa również na emulowanym Ultimate 1MB.
@xxl: jakie jest rozwiązanie tego problemu?
IIRC gra nie działa z U1MB.
Gra ma wbudowane zabezpieczenia przeciw uruchamianiu jej na sprofanowanych komputerach, zapewne.
Może to ta niestandardowa obsługa PIA itp. w U1MB, o której jest napisane w Altirra Hardware Manual?
Red.: błąd -> niestandardowa obsługa PIA
Widać autor ignoruje zgłoszenia błędów (?)... :/ Jeśli to jest w ogóle błąd.
Z ciekawości zajrzałem do obu plików (UDDER.OBX i XAUTORUN). Nie wydaje ci się dziwne, że oba wpisują wartość $FE do rejestru pod adresem $D3F1? "Dziwnym" trafem akurat tam jest przestrzeń adresowa U1MB (wg Altirra Hardware Manual jest to zakres od $D380 do $D3FF)... Po zmianie na $D301 gra się uruchamia i na U1MB.
Więc twierdzisz, że to błąd kompilatora?
złośliwy hack małego człowieczka
Mówiłem? Zabezpieczenia przed uruchamianiem na nie-Atari :)
Spójrz na swój post na AOL. Z jego lektury można odnieść takie wrażenie.
Koniecznie musiałeś użyć tak dalekiej lokacji? Wątpię, że nie wiedziałeś, gdzie U1MB ma swoje rejestry. Taki zdolny koder?
Wybacz, xxl, ale męczą mnie twoje złośliwostki i ciągłe odwracanie kota ogonem. Z mojej strony koniec tematu, bo nie sposób z tobą normalnie rozmawiać (przynajmniej na forach).
I wcale to a wcale nie zrobiles tego zlosliwie :)
@xxl: powiedzmy, że wątpię w szczerość twojej wypowiedzi.
EOT.
@voy: Czy dałoby się wykonać patcha? :)
@xxl: to prześledź dokumentację Atari. D000-D800 to obszar rejestrów sprzętowych, a nie pamięć swobodnego użytku o czym dowiaduje się każdy nowicjusz w programowaniu Atari i tego obszaru się po prostu nie rusza. Tam mogło być nie Ultimate ale jakiekolwiek inne urządzenie - nie musisz o nim wiedzieć, dlatego właśnie ten obszar jest zarezerwowany.
@xxl: to prześledź dokumentację Atari. D000-D800 to obszar rejestrów sprzętowych, a nie pamięć swobodnego użytku o czym dowiaduje się każdy nowicjusz w programowaniu Atari i tego obszaru się po prostu nie rusza
jesli tego obszaru sie nie rusza... to jak zrobic zwykla ataroska tecze?
:D
Wieczor: jak to sie nie rusza?
Dodać również należy że powtórzenie rejestrów jest wynikiem konstrukcji dekodera adresów a nie rozmyślnym działaniem projektantów atari. (atari tak NIE chcialo, ale musialo) Toteż programista z minimalną wiedzą o atari zapisuje do właściwych rejestrów a nie ich klonów. Zdanie o powtorzeniu adresow jest oczywiscie prawdziwe i moze nawet pochodzic z <padnij>oficjalnej dokumentacji atari<powstan> ale z tej samej dokumentacji pochodzi również użycie $D301 do sterowania pamięcią. Jeżeli jest jakiś oficjalny kod napisany przez Atari dla serii xe/xl ktory uzywa $D3F1 to odszczekam publicznie i publicznie spalę jedno atari na stosie :) (oczywiscie aby zrobic miejsce dla amigi) :D
Niepotrzebnie "żujecie wór" (że posłużę się wyrażeniem jednego z przedmówców). To jest jedyny znany xxlowi sposób na to, żeby się nim i jego twórczością ktokolwiek zainteresował. Skąd więc pretensje, że go eksploatuje? To są podstawy psychologii.
To się zgadza, w ew. przyszłych modelach (które nie nastąpiły) powtórzenie adresów mogło zniknąć. To był efekt uboczny - zostawiono to tylko dlatego że aktualnie było wolne. I twórcy U1MB to wykorzystali - zgodnie z intencją konstruktorów komputera :)
Jasne, wklejaj.
@skrzyp: masz w poście nr 9.
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Programowanie - 8 bit » come on in UDDERS lovers
Wygenerowano w 0.030 sekund, wykonano 68 zapytań