1

Nie dziaduj! podepnij Atari do internetów.

Prawdziwy komputer to ten z polaczeniem z siecia... i tak tez bedzie z malym atari - pierwsze testy przebiegly pozytywnie. Nazwa urzadzenia jest tymczasowa.

To jest ten nowy projekt o ktorym wspomnial dekanex (http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic … 46#p229546)

Co narazie moge z poziomu uzytkownika:
- polaczyc sie z PC/telefonu/tabetu itp. z SIO2WiFi w atari i zapisac na nim pliki np. *.ATR (z poziomu atari sio2wifi widziane jest jak sio2sd)
- mozliwosc obslugi funcji sio2sd (w urzadzeniu sio2wifi) z poziomu np. przegladarki na pc :-)
- z poziomu atari polaczyc sie z internetami, wskazac i odpalic z chmury dowolnego *.ATR
- z poziomu atari nawiazac polaczenie tcp na wskazanym porcie a zatem mozemy polaczyc sie z chatem, wysylac i odbierac wiadomosc
- pobrac strone internetowa ( na miare malego atari :-) )
- pobieranie czasu z internetow

nowe komendy:
- podaj liste sieci
- polacz sie do sieci x z haslem y
- nawiaz polaczenie z serwerem na porcie (dodatkowe parametry)
- pobierz adres strony

zdaje sobie sprawe, ze projekt bedzie ewoluowal - ale juz dzis widac ogromny potencjal.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

2

No, no, no... Ładnie to wygląda. A IRC-a obsługuje? :>

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

3

No fajnie by bylo cos zobaczyc w akcji. Jesli bedzie dzialac to chetnie zanabede. Mniemam (bo nie ma nic w linku opisane) ze oparte na module esp8266

4

irca obsluguje tak samo jak obsluguje quake. jak napiszesz :-D


tak, esp8266. soft taki zeby cos pokazac publicznie znajduje sie w produkcji. bedzie filmik.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

5

Czy Atari będzie mogło łączyć się z HSC i przesyłać wynik?

6

@xxl: Elegancja. A będzie jakaś specyfikacja jak z tym rozmawiać?

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

7 Ostatnio edytowany przez xxl (2017-04-04 10:53:50)

@larek - oczywiscie, wiecej. hiscore bedziesz mogl sciagac z sieci, bedziesz mogl otworzyc wlasny kanal czata w grze i pogadac z innymi graczami.

@mono - komendy na standardowym protokole SIO. banalnie proste, bedzie kilka przykladow.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

8

Supeł. Czekam z niecierpliwością.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

9 Ostatnio edytowany przez Montezuma (2017-04-04 12:01:48)

xxl napisał/a:

@larek - oczywiscie, wiecej. hiscore bedziesz mogl sciagac z sieci, bedziesz mogl otworzyc wlasny kanal czata w grze i pogadac z innymi graczami.

Do wysylania Hi-Score polecam:

SIO DDEVIC: $45
SIO DUNIT: $01
COMMAND ID: $55 URL Submission Data Send
AUX1: Data Length (least significant byte)
AUX2: Data Length (most significant byte)

Data length should be given in AUX1 and AUX2. Max length is 2000.
Data (URL) should be ASCII coded and must not include the end of line character ($9B).
The URL has to start with the protocol name like: http:// or https://
For example:

http://analog.klanky.com/leaderboards/game=PD2012&name=--------SaveScore.php? &level=00&score=000000&key=XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

The URL submission is possible at any time and it is independent of the Networking Device (and
existing TCP/IP connections).
The Smart Device will simply submit the given URL to the web browser application and there will
be no feedback provided to the ATARI.
This command can be used for example to submit the Hi-Score information.

To jest zaimplementowane w SIO2BT i w RespeQt:
https://github.com/TheMontezuma/RespeQt … /tag/r4rc2

Mozesz zaladowac sobie Planetary Defence 2012 przez RespeQt, a po zakonczeniu gry wpisac swoj nick i nacisnac "Return".

Dodatkowe info:

Planetary Defense 2012 is a game for 8-bit ATARI computers written by Tom Hudson.
More info about the project:
http://analog.klanky.com/8bit.htm

The pd2012.atr includes a B: device handler (see src folder) and the game.
If you enable "Smart Device" in the SIO2BT Android app settings, you can enjoy hi-score submission feature with a real ATARI hardware.

Post's attachments

pd2012.atr 90.02 kb, liczba pobrań: 3 (od 2017-04-04) 

Sio2BT Smart.pdf 110.91 kb, liczba pobrań: 12 (od 2017-04-04) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
ATARI 65XE + SIO2BT
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=22.3

10

@Montezuma: Czy mógłbym Cię prosić o aktualizację Atariki w punkcie http://atariki.krap.pl/index.php/SIO i odpowiednio http://atariki.krap.pl/index.php/Lista_ … ug_funkcji i http://atariki.krap.pl/index.php/Lista_ … eracyjnych ?

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

11 Ostatnio edytowany przez Montezuma (2017-04-04 12:07:55)

xxl napisał/a:

@mono - komendy na standardowym protokole SIO. banalnie proste, bedzie kilka przykladow.

A do komunikacji po internetach polecam API, ktore nazwalem "Sio2BT Networking".
Na razie tylko w SIO2BT, ale planuje dodac to do RespeQt.
API pozwala teraz na komunikacje z uzyciem socket-ow TCP/IP, ale bedzie rozszerzone o podstawowe wsparcie dla protokolu http.

Post's attachments

Sio2BT Networking.pdf 195.5 kb, liczba pobrań: 19 (od 2017-04-04) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
ATARI 65XE + SIO2BT
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=22.3

12

mono napisał/a:

@Montezuma: Czy mógłbym Cię prosić o aktualizację Atariki w punkcie http://atariki.krap.pl/index.php/SIO i odpowiednio http://atariki.krap.pl/index.php/Lista_ … ug_funkcji i http://atariki.krap.pl/index.php/Lista_ … eracyjnych ?

Bardzo chetnie. Skontaktuje sie z Toba przez PM.

ATARI 65XE + SIO2BT
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=22.3

13

Dzięki.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

14

@XXL: czyżbym wreszcie doczekał się neta w Atari? Proszę o opis jak robić komunikację sieciową (via mail lub PW) - może wreszcie odnajdę mój stary pomysł na turową gierkę sieciową dla Atarki...

Sikor umarł...

15

@Sikor... w zasiegu reki... bardzo, bardzo blisko.

juz widze DLC dla malucha :D

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

16

W czym pisany firmware - SDK NonOS od Espresiff, SDK RTOS również od nich, Arduino, NodeMCU? :P
Na ile będzie to obsługiwać protokół SIO, nie będzie się gryzło z innymi urządzeniami?
Jakiś zarys API dostępnego dla programisty - jak dla mnie pal licho ładowanie ATR, bardziej interesują mnie opcje w kwestii TCP, UDP, etc.
Krążył mi podobny pomysł po głowie, a tu okazuje się, że nie będę musiał sam podpinać kabelków tylko zająć się pisaniem softu.

grzybson/SSG^NG

17

Montezuma zalaczyl Networkimg Device pdf. przejrzyj go.

a swoja droga dlaczego nie chcesz robic wlasnej wersji? a jak bedzie jeszcze lepsza?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

18

Znam ten dokument. Rozumiem, że sio2wifi zgodne z propozycją Montezumy?
Od strony hardware'owej myślę że nic więcej nie wymyślę - Data In, Data Out, Command z Atari <-> konwerter stanów logicznych 5v-3v3-gpio w esp8266. Ale własny firmware - nie mówię "nie".

grzybson/SSG^NG

19

hmmm... brawo ten pan.

grzybson: zakladam ze firmware bedzie z sorsami na githubie, wiec i mozliwosc forka bedzie jaki i mozliwosc slania PRow.

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

20

Montezuma napisał/a:
xxl napisał/a:

@mono - komendy na standardowym protokole SIO. banalnie proste, bedzie kilka przykladow.

A do komunikacji po internetach polecam API, ktore nazwalem "Sio2BT Networking".
Na razie tylko w SIO2BT, ale planuje dodac to do RespeQt.
API pozwala teraz na komunikacje z uzyciem socket-ow TCP/IP, ale bedzie rozszerzone o podstawowe wsparcie dla protokolu http.

Dla socket-ów będzie OK. Postaram się to w ten sposób zaimplementować.
Nie rozumiem dlaczego tutaj proponujesz inny nr urządzenia?

Montezuma napisał/a:

Do wysylania Hi-Score polecam:
SIO DDEVIC: $45
SIO DUNIT: $01
COMMAND ID: $55 URL Submission Data Send
AUX1: Data Length (least significant byte)
AUX2: Data Length (most significant byte)

a tu inny

SIO2BT Networking napisał/a:

Networking Device
SIO DDEVIC: $4E
SIO DUNIT: $01
SIO DTIMLO (response time limit): $E0

Nie wystarczyło by rozróżniać to inną komendą?

21

Juz opowiadam z czego to wynika :)

Urządzenie "Networking Device" zdefiniowalem wcześniej.
Wszystkie komendy tego urządzenia definują spójne API do komunikacji po socketach.
Emulację tego urządzenia można włączać i wyłączać (w appce SIO2BT).

Potem posłuchałem podcastu - wywiadu z Tomem Hudsonem:
http://ataripodcast.libsyn.com/antic-in … son-analog
i przyszedł mi pomysł do głowy, żeby jego koncepcję z urządzeniem B: przenieść z emulatora na prawdziwy sprzęt.
Oczywiście mogłem dodać nową komendę do "Networking Device", ale zrobiłby się z tego niespójny zlepek.
Ta nowa komenda to polecenie otwarcia przeglądarki internetowej i wyświetlenia w niej danego URL.
Na tym koniec. Nie ma dalszej komunikacji ATARI z przeglądarką.
Użytkownik natomiast może w przeglądarce się zalogować itd. Czyli tak jak DATA MATRIX, tylko nie potrzebna jest kamera i wszystko dzieje się automatycznie.

Pomyślałem więc, że dla takiej specyficznej funkcjonalności zdefiniuję nowe urządzenie, które w przyszłości będzie można rozszerzać o różne dziwne komendy, które wykonać może tylko jakieś zewnętrze urządzenie typu smartfon, czy PC.
XXL miał na przykład pomysł odpytania smartfona o geo pozycję (dł.i szer. geograficzną), żeby wraz z Hi-Score załadować na serwer lokalizację gracza. Chodzi o tego typu funkcjonalność, które nowe urządzenie miało by oferować.

Tutaj przyszła refleksja, że może szkoda trochę tych device IDs.
I pomysłałem o APE TIME, które stało się de facto standardem dla synchronizacji czasu:
SIO DDEVIC: $45
SIO DUNIT: $01
COMMAND ID: $93;

i postanowiłem zrobić re-use - device nazwałem "Smart Device".
Wspiera akualnie dwie komendy:
COMMAND ID: $93 Get Time
COMMAND ID: $55 URL Submission

Urządzenie jest dostępne w appce SIO2BT i w RespeQt (od R4 RC1 https://github.com/TheMontezuma/RespeQt/releases ).

ATARI 65XE + SIO2BT
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=22.3

22

Podsumowując:
Networking Device - mozliwa implementacja na microcontrollerze
Smart Device - smartfon/PC

ATARI 65XE + SIO2BT
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=22.3

23

Rozumiem że idea rozdzielenia tych funkcjonalności na dwa urządzenia wzieła się z tego iż SmartDevice nie odsyła nic do Atari. Więc jak jest realizowane to?

COMMAND ID: $93 Get Time

24

Brak informacji zwrotnej to nie jest kryterium na jakim się oparłem :)
Chodziło mi raczej o to, ze SmartDevice grupuje funkcje, ktore mogą być zrealizowane dobrze jedynie na PC-cie albo na smartfonie.

"Get Time" zwraca naturalnie czas do ATARI.
Jesli masz w ATARI zegar czasu rzeczywistego, to mozesz go albo ręcznie ustawić, albo automatycznie zsynchronizować z czasem z Twojego PC-ta.
Możesz oczywiscie komendę GetTime zaimplementować na mikrokontrolerze, ale po co? Czas z mikrokontrolera nie będzie bardziej "wiarygodny" od czasu z ATARI.
PC czy smartfon mają zawsze aktualny czas i dlatego można się z nimi synchronizować.

ATARI 65XE + SIO2BT
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=22.3

25

Montezuma napisał/a:

PC czy smartfon mają zawsze aktualny czas i dlatego można się z nimi synchronizować.

Polemizowałbym. Mimo synchronizacji czasu włączonej w win 10 na dwu komputerach czas mi się znacznie rozjeżdża.
Ale sama idea słuszna i o.k.

Sikor umarł...