26

A, hahaha, faktycznie, nie zauważyłem: PBI (not yet implemented). No, ale ważne, że są święte nielegale, to przecież kwintesencja jedynie słusznej atarowości lat 80. ROTFL.

KMK
? HEX$(6670358)

27

... dla 4 fanatyków, z czego żaden tego nie kupi. (bo Atari tak nie chciało) :D

Kontakt: pin@usdk.pl

28

zla i dobra wiadomosc:

zla - rejestr odpowiedzialny za czestotliwosc cpu nie jest dostepny dla 6502

dobra - moze bedzie dostepny dla 6502, w locie bedzie mozna zmieniac speed
dobra #2 - 28MHz nie jest ostatnim slowem i w zaleznosci od zainteresowania mozliwe ze pojawi sie 56MHz, 112MHz, nie bede udawal ze zrozumialem co o co chodzi ale podobno: czestotliwosc pamieci adekwatna.

ciekawe jak na najwolniejszej wersji @28 wygladaloby zapisywanie w locie rejestru bakground w jakims trybie graficznym... oczami wyobrazni widze dual-playfield z amigi :-) przy czym plan1 128 kolorow a plan2 3 kolory ;-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

XXL:

> zla - rejestr odpowiedzialny za czestotliwosc cpu nie jest dostepny dla 6502
---------------------
Hej,
a czym to się może brzydko objawiać? Nie wiem, kompatybilność spada? Syfy na ekranie, łotewer?

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

30

xxl napisał/a:

zla i dobra wiadomosc:

zla - rejestr odpowiedzialny za czestotliwosc cpu nie jest dostepny dla 6502

dobra - moze bedzie dostepny dla 6502, w locie bedzie mozna zmieniac speed
dobra #2 - 28MHz nie jest ostatnim slowem i w zaleznosci od zainteresowania mozliwe ze pojawi sie 56MHz, 112MHz, nie bede udawal ze zrozumialem co o co chodzi ale podobno: czestotliwosc pamieci adekwatna.

Ale Rapidus jest be?

xxl napisał/a:

ciekawe jak na najwolniejszej wersji @28 wygladaloby zapisywanie w locie rejestru bakground w jakims trybie graficznym... oczami wyobrazni widze dual-playfield z amigi :-) przy czym plan1 128 kolorow a plan2 3 kolory ;-)

Ale VBXE z niezależnym overlayem i 1024 kolorami to jest jak rozumiem be?

Chyba trzeba będzie dodać kolejne sentencje do zbioru cytatów...

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

31

Sam miałem kupić Rapidusa za pierwotną cenę jaką była podana tu na forum, ale przy obecnej to chyba lepiej kupić to nowe, kompletnie Atari. Wydaje mi się że za te same pieniądze dostanę dużo więcej.

32

@mono: ? ale wiesz, ze w eklerku mozliwe ze znajdzie sie takze vbxe ?

poza tym mam juz osobistego kronikarza na tym forum :-) kolejny paparazzo to juz zbytek... ale, od przybytku glowa nie boli :-)
jak masz jakies takie cytaty to podsylaj, zaloze fanpejdza, zobaczymy ktory z Was bedzie bardziej aktywny.
ale obawiam sie ze zadzialal ten sam mechanizm co u Pina, ktory twierdzi, ze dzieki Rapidusowi uzywanie asemblera nareszcie jest wygodne :)
bierzesz za prawde to co uslyszales z drugiej reki ;)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

33 Ostatnio edytowany przez Pin (2017-03-10 20:00:28)

... no nie wiem, bo to szybkie 6502 nadal ma 64k pamięci liniowej, więc do Rapidusa ma się to nijak tak czy siak.

.. ale fakt, to co pisze xxl to nawet zabawne jest ;)

edit:

A tak z ciekawości, to ktoś wie, ile to ma kosztować?

Kontakt: pin@usdk.pl

34

Prototyp $200-$220, wersja "masowa" niby mniej.

35

owszem bo to procesor 8 bitowy :-) chcesz na atari natywnie uruchamiac 16 bit aplikacje? ale to chyba piszesz o serii ST?

ekler moim zdaniem ma przewage:
chcesz uruchamiac programy w trybie turbo? - znacznie szybciej i dodatkowo na 100% beda dzialac na eklerku czego nie mozna powiedziec o rapidusie w trybie turbo (ze wzgledu na niekompatybilnosc)

interesuje Cie wieksza przestrzen adresowa? wszechstronosc? szybkosc?
do tego musisz miec specjalnie napisany program pod ten procesor... to dlaczego nie wybrac lepszego procka rodziny 68xxx albo arm w trybie turbo :-)
tez musisz miec specjalnie pod ten procek napisany program zeby korzystal z liniowego ramu :-)

i koszci w okolicach 200 dolcow wersja taka jak jest teraz (chyba).

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

36

@xxl: VBXE - wiem, bo widziałem listę :)
Z kompatybilnością to się zobaczy - zmiany w rastrze, brak synchronizacji, to mogą być problemy, których programiści przywiązani do 1.77MHz mogli nie wziąć pod uwagę, więc będziesz miał to co z Rapidusem.
Kronikarzem być nie zamierzam choć pewnie byłem wcześniej: http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=11655 :) Ale perełki warto zawsze notować.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

37

hehehh - już widzę tę cudowną funkcjonalność i kompatybilność w trybie 28MHz ;) wiesz, wolę Rapidusa mimo wszystko.

Kontakt: pin@usdk.pl

38

mowie o kompatybilnosci z 6502. na eklerku w kazdym trybie jest ekstremalna ;-) na rapidusie w turbo jest jaka jest...
co do zmian w rastrze to jest to kwintesencja turbo i mam nadzieje ze tu bedzie tym razem ekstremalnie widoczny brak synchronizacji w stosunku do trybu 1.7 :D

eee... pisales o rapidusie i vbxe i myslalem ze masz jakies cyctaty w temacie :D

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

39

Właśnie, że ostatnio rzadko się zdarzają prawdziwe perełki :]

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

40

XXL - czyli ustalmy fakty.

1. 16 bit to nie Atari
2. 28MHz, to dopiero Atari.

Postęp czyni cuda. Jestem pod wrażeniem! :)

Kontakt: pin@usdk.pl

41

o jakich Ty w ogole faktach mowisz... jesli na rzeczowe argumenty odpowiadasz "mimo wszystko wole" to chyba jasne ze nie ma mowy o merytorycznej dyskusji

wiec odpowiadam ;)

1. 16 bit to Atari ST
2. 28MHz, to dopiero poczatek.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

42

Pin napisał/a:

XXL - czyli ustalmy fakty.

1. 16 bit to nie Atari

http://www.freakinawesomenetwork.net/wp-content/uploads/2012/05/BadVideoGames.jpg

(-)OlaHime/Nerve
{130xe:antonia4mb,sophia2,ideplus2.0revf}{65xe}{800xl}{LDWsuper2000}{1050}{CX85}

43

28 MHz - Atari tego nie chciało. :D

Powszechnie wiadomo, że kamień potrafi myśleć. Na tym fakcie opiera się cała elektronika.

Terry Pratchett - Równoumagicznienie

44

nareszcie zostanie zdjeta blokada na uspiony w kazdej atarce MapRAM

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

45 Ostatnio edytowany przez swinkamor12 (2017-03-11 13:17:47)

Atari ST zawsze było 32 bit.
Tylko na początku kiepskie kompilatory ATARI miało.
Niektórym się przez to wydawało że 68000 to 16 bit.
Ale na platformach 68000 gdzie były porządne kompilatory, od zawsze pisało się w 32 bit C.

46

Ja bym tam wstawił pentium albo ARMa.
Jak przechodzić z 8 bit to po co się ograniczać do 16 bit low endian jak można od razu wstawić 64 bit low endian.

47

@swinkamor12
1. Co do ST - na zwykłym 68k operacje 32bitowe są wolniejsze niż 16bitowe (transfer oraz operacje arytmetyczno-logiczne). Więc używanie zawsze i wszędzie 32bitowych liczb (mimo, że CPU je obsługuje natywnie) jest średnim pomysłem. Plus większe zużycie pamięci (co czasem również ma znaczenie).
2. Co do XE - mógłbyś konkretnie wylistować co Ci przeszkadza w C na 6502? W CC65 kilka fajnych projektów powstało i autorzy niespecjalnie marudzili na kompilator.

48

Ja myślę, że mu przeszadza przede wszystkim poziom jego wiedzy na tematy, w których się wypowiada :) Bo czasami aż zęby bolą od czytania :)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

49

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM napisał/a:

a czym to się może brzydko objawiać? Nie wiem, kompatybilność spada? Syfy na ekranie, łotewer?

jesli pytasz o istniejace gry to oczywiste rozjazdy timingow ktore wystepuja w emulatorach lub maszynach postatari, w Eklerku, dzieki wlasciwemu zaprojektowaniu... nie beda mialy miejsca.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

50 Ostatnio edytowany przez Pin (2017-03-12 01:30:18)

poczekamy, zobaczymy. Trzymam kciuki!

XXL - a tak na serio, to ten avatar to Ty? Bo w u mnie w pracy to płakali przez pół dniówki :) Ogólnie dobry żarcik.

Kontakt: pin@usdk.pl