76

nie, nie o 816 tylko o 6502c z nielegalami ktory na najwolniejszym zegarze @56 bije trzykrotnie najszybszego 816.

a szeroko rozumiana "wojna" toczy sie miedzy Atarowcami a PostAtarowcami :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

77

WEAK AND SUPERSTITIOUS NATURALS FIGHTING THE NEW WORLD OrDER !

(-)OlaHime/Nerve
{130xe:antonia4mb,sophia2,ideplus2.0revf}{65xe}{800xl}{LDWsuper2000}{1050}{CX85}

78

I zaraz się dowiemy , że SYSTEM DECIDED TO SOLVE THE PROBLEM, przyjdzie leśniczy i się skończy :)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

79 Ostatnio edytowany przez Ola/Nerve (2017-03-01 12:43:54)

wieczor napisał/a:

I zaraz się dowiemy , że SYSTEM DECIDED TO SOLVE THE PROBLEM, przyjdzie leśniczy i się skończy :)

Elliminate.

Poza tym jak ja bym była najwyższą władzą w świecie Atari to bym postawiła grubą kreskę, i bym powiedziała, że wszystkie do XL sa dla "retro fanów" do grania w gry np. boulder dash, a seria XE powinna być obowiązkowo wyposażona w '816 :>

(-)OlaHime/Nerve
{130xe:antonia4mb,sophia2,ideplus2.0revf}{65xe}{800xl}{LDWsuper2000}{1050}{CX85}

80

Ja wyposażam w Rapidusa XL :) Najlepsze i najładniejsze 8-bitowe Atari :)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

81

jak dla mnie wyznacznikiem jest to, że przy wydajności Rapidusa użytkowe używanie tego komputera staje się przyjemnością. No i nawet zabawy z dość pokaźnym źródłem w MAE asemblują się w sposób praktycznie niezauważalny, więc dla "purystów" chcących programować nie na PC tylko na Atari jest to wygodny dość hardłer ;)

.. i teraz przyjdzie ten, co powie, że to nie 8 a 16 bit ale sam koduje na 32 dla pure 8 ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

82

niemożliwe, Pin asembluje w MAE, zabierzcie mu Atari, on pisze wirusa :P

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

83 Ostatnio edytowany przez xxl (2017-03-02 08:38:44)

:D

@Pin: nie od dzias wiadomo, ze uzywanie małego atari nie jest dla Ciebie przyjemnoscia :D

poza tym uwazasz ze uzywanie edytora na Rapidsie jest wygodniejsze od uzywania edytora na PC albo Amidze albo Mac?
przyjaciela oszukasz, mamusie oszukasz, ale zycia nie oszukasz :D

myslisz, ze na atari powstawaly najlepsze gry dla Atari? Taki np. wielokrotnie przez Ciebie przytaczany Rescue on Fractalus?
pracownicy Atari na czym pisali programy dla malucha? no wlasnie :-)

Kiedy w koncy zrozumiesz, ze program dla atari to ten ktory dziala na atari a nie ten ktory byl pisany na komputerze w obudowie po atari ale na atari nie dziala :D

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

84

xxl napisał/a:

myslisz, ze na atari powstawaly najlepsze gry dla Atari? Taki np. wielokrotnie przez Ciebie przytaczany Rescue on Fractalus?pracownicy Atari na czym pisali programy dla malucha?

Skąd masz informację, że Rescue on Fractalus nie było pisane na Atari? Można prosić o źródło?

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

85

sluze uprzejmie. wiedza dostępna w internetach, wspominkach pracownikow lucasfilm, wywiadach itd. itd. te konkretny cytat dotyczy rescue on fractalus:

"We found that writing good programs for a small computer often requires using tools that are very large.
Such a discovery rules out using the Atari machines to run the tools. A much better arrangement is a
hybrid that uses a large machine for editing and assembly and a slave Atari machine for testing.

The download programs made it easy to maintain the source on larger machines running UNIX
where we could assemble the code and debug syntactic problems using many different tools before sending
executables to the small Atari machines for debugging"

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

86 Ostatnio edytowany przez moff_x86 (2017-03-02 10:19:42)

dely napisał/a:

Skąd masz informację, że Rescue on Fractalus nie było pisane na Atari? Można prosić o źródło?

The Eidolon było pisane na jakiejś większej maszynie, potem obcinane do tego, aby zmieściło się na 8 bitach. W Bajtku 08/1989 o tym było , na ostatniej stronie, artykuł "Narodziny rozrywki". Gra też pochodzi z Lucasfilm.

87

xxl napisał/a:

konkretny cytat dotyczy rescue on fractalus:

Gdzie tu jest napisane, że dotyczy Rescue on Fractalus? Poproszę o źródło z linkiem, gdzie można przeczytać całość, a nie cytat.

David Fox, jeden z programistów Rescue on Fractalus mówił w wywiadzie tak:

"Even though the game was to be delivered on cartridge for the Atari 800 computer and Atari 5200 game platform, we did all our work on Atari 800s."

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

88

pierwszy link z google?

http://www.langston.com/Papers/vidgam.pdf

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

89

No właśnie to jest dziwna sprawa, bo Fox w jeszcze innym wywiadzie pisał tak (podkreślenie moje):

"Peter thought that maybe the way to go was to first simulate the games on high-end computers. He created an early version of Rescue on Fractalus! on an Evans and Sutherland vector graphics computer. It let us try out a few concepts before trying them on the Atari.

His hopes were to be able to make a version of the game on a VAX microcomputer, then push a button and have it automatically compiled for the target platform. We soon realized that this wasn't going to be possible with the 8-bit micros at the time, where you had to coax every ounce of speed out of them through tight assembly language coding."

Pytanie teraz komu wierzymy: jemu, czy Langstonowi :)

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

90

czyli jednak ludzie starają się ułatwiać sobie życie, wow, jakie to odkrywcze ;)

LucasArts zainwestował w sprzęt aby w efekcie stworzyć coś nowego, samo testowanie algorytmów na "gołym" Atari, np. w Basicu jest możliwe, ale ludzie lubią sobie ułatwiać życie, no tak już jest

kompilator Action!, KyanPascal, pięknie, ale powstają ograniczenia co do pamięci, liczba tokenów, zmiennych, sam język w którym programujemy, możliwość reorganizacji kodu, wprowadzanie zmian etc. Programista ma swoje "zboczenia", przyzwyczajenia, ktoś patrzy na kod w QA, w którym dla oszczędności używa się jako tabulatora jednej spacji i chwyta się za głowę ;), a przecież można wygodniej, efektywniej. Czym Wy chcecie zachęcić ludzi do pisania programów, wygodą, szybkością tworzenia kodu czy siermiężnością rozwiązań. Chcesz być lepszy od innych, stwórz narzędzie dzięki któremu będziesz dysponował  większymi możliwościami niż inni użytkownicy "młotka i gwoździa" ;P

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

91 Ostatnio edytowany przez xxl (2017-03-02 11:23:04)

i kolejne zrodlo :-) mowiace tą razą, ze kazda gra przez nich wydana byla pisana w ten sposob:

http://www.pagetable.com/?p=848

"It was used on every 6502 (Atari 400/800, Commodore 64, and Apple II) game that we produced at Lucasfilm Games, from 1984 up until those machines ceased to be relevant to the games market."


===
tym razem konkretnie chodzilo o Koronis Rift i Eidolon :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

92

Na 16 bit pc były całkiem fajne narzędzia dla programistów.
Może takie Turbo C++ da się zrobić na rapidusa.
A przynajmniej sam edytor.

93

Jaka jest, że tak delikatnie zapytam, różnica pomiędzy programem dla Atari, napisanym za pomocą Atari i tym napisanym na PC z użyciem normalnego edytora, debugera w emulatorze itp? Poza tym, że ten drugi powstanie szybciej :)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

94

Widzisz XXL, Draco jakoś bez problemów generuje wszystkie utilsy na MAE, bo raz że niczego nie trzeba po kawałku łączyć jak w QA (bufor na kod na pamięci rozszerzonej), działa na 80 znaków VBXE no i przy dopale asemblacja  zajmuje tyle czasu, że można tego nie zauważyć ;). I nadal będę uważał, że jest to wygodne narzędzie.

Kontakt: pin@usdk.pl

95

xxl napisał/a:

poza tym uwazasz ze uzywanie edytora na Rapidsie jest wygodniejsze od uzywania edytora na PC albo Amidze albo Mac?

ot atarowiec co jednym tchem wymienia Ami, PC i Maca a o Atari 16/32 się nie zająknie ;)

Atari Falcon 030 14MB+SD16GB; Atari TT 030 4MB ST-RAM, 64 MB TT-RAM; Atari 1040 STFM; Atari 1040 STE 4MB+NetUsbee+UltraSatan; Commodore 64+1541-II+XE1541; Atari 65 XE+CA-2001+Ultimate 1MB+Side2;  P166MMX+GUS.

96

ale czy to jeszcze atari?

97 Ostatnio edytowany przez macgyver (2017-03-02 17:33:30)

Eros: a masz na Atari 16/32bit dobry emulator Atari 8-bit, co pozwoli na odpalenie softu z szybkością porównywalną do oryginalnego Atari 8-bit? :P Najszybsze Atari 32-bit ma wydajność CPU zbliżoną do Pentium +/i- 100MHz - to tak średnio na odpalanie emulatora typu Atari 800 ;) Oczywiście były także stare XFormery, które nie wymagały dużej mocy CPU, ale nawet dobrze duszków nie emulowały.

Aby proces tworzenia przebiegał sprawnie na wyższej platformie powinna istnieć wydajna para: wygodny edytor + emulator.

98

mac: nie wiem ;) nie interesowałem się, w sumie to jestem ciekaw jakie edytory autor miał na myśli, bo miał chyba na myśli edytory, a nie emulatory. A nawet gdyby to nawet Amiga 4000 chyba też nie biła rekordów prędkości bo chyba stockowej 1200 autor nie miał na myśli ;) a wszelkie karty, dopały przecież nie mogą wchodzić w grę ;)

Atari Falcon 030 14MB+SD16GB; Atari TT 030 4MB ST-RAM, 64 MB TT-RAM; Atari 1040 STFM; Atari 1040 STE 4MB+NetUsbee+UltraSatan; Commodore 64+1541-II+XE1541; Atari 65 XE+CA-2001+Ultimate 1MB+Side2;  P166MMX+GUS.

99

Post-atarowcy mogą sobie używać PC do czego chcą, byleby nie podszywali się pod Atarowców, którymi a) nie są && b) nigdy nie byli && c) nigdy nie będą.

Używałem tego porównania do znudzenia, więc użyję jeszcze raz: w klubie harleyowców niektórzy od 30 lat jeżdżą na Harleyach, nawet przerobionych (np. z silnikiem od innego modelu) i np. na zloty przyjeżdżają na nich, bo w ogóle lubią jeździć na motocyklach, zwłaszcza tej marki. Inni natomiast na zloty przyjeżdżają samochodem, bo motocyklem wg nich jest jeździć niewygodnie, Harleya w najlepszym razie trzymają zakonserwowanego w garażu (w najgorszym: nigdy go nie mieli), a na co dzień podniecają się filmikami na youtube przedstawiającymi oryginalne Harleye z plombami.

Ci drudzy (IMHO) pomylili kluby.

KMK
? HEX$(6670358)

100 Ostatnio edytowany przez macgyver (2017-03-02 18:09:32)

Najszybsza 4000 seryjna, to 040 25MHz - niby trochę lepiej niż 030 16MHz lub TT z 030 32MHz, ale nadal "siedzenia nie urywa" :P