1

Pobrałem i zbudowałem cc65. Zainstalowałem emulator Atari800MacX. Napisałem "hello world" w C i uruchomiłem pod emulatorem. I zacząłem szukać literatury o programowaniu Atari w C. Myślałem, że to będzie prosta sprawa, a okazało się, że nic nie mogę znaleźć. Język C znam. Chodzi mi o przykłady jego użycia do pisania gier na Atari, czyli wszystko co związane z grafiką, dźwiękiem i joystickami. Czy ktoś mógłby wskazać mi źródło takiej wiedzy ?

2

Może się przyda:

http://www.atari.org.pl/artykul/kompila … o-atari/19

http://atarionline.pl/forum/comments.ph … sionID=406

3

Dzięki! W tym drugim linku jest sporo przydatnych informacji.

4

Tak ogólnie przeczuwałbym, że mapa pamięci + wskaźniki powinny dać radę :)

KMK
? HEX$(6670358)

5

Ja pisałem swoja piewszą grę na Atari, właśnie korzystając m.in. w wyżej wymienionego poradnika autorstwa ilmenita. Jest bardzo dobry.
Udostępniłem też źródła mojej gry - gdybyś chciał skorzystać:
https://gitlab.com/bocianu/TurboSnail/tree/master

Generalnie jest tak, że bardzo przydaje się wiedza ogólna na temat Atari, bo nie ma wielu gotowych bibliotek. Zwykle musisz jednak korzystać bezpośrednio z rejestrów sprzętowych, mapy pamięci, umieć budować i wiedzieć jak działają display listy, przerwania... bez tego nie masz szans zbudować czegoś większego nic prosta tekstówka.
Ja zwykle podpieram się tą stroną, zakładka: REFERENCE CARD.
http://gury.atari8.info/card_graphics_modes.php
Dużo przydatnych informacji w jednym miejscu.

W razie jakichś pytań, możesz też pisać do mnie na maila - bocianu (at) gmail (dot) com - chętnie pomogę w ramach możliwości.

6

Aaaa!
Od razu dodam, że jeżeli myślisz na poważnie o pisaniu gier na Atari, to potraktuj CC65 tylko jako wstęp do poznania sprzętu i wprawka jak ugryźć pewne zagadnienia.
Ucz się assemblera, to nie jest takie straszne jakby się wydawało ;)

7

Dzięki. Źródła chętnie przejrzę. Na przykładach najszybciej cżłowiek się uczy. Assembler trochę mnie odstrasza swoją niskopoziomowością.

8

Akurat od C do asemblera jest bardzo blisko, więc nie ma się czego bać.

KMK
? HEX$(6670358)

9

https://github.com/RevCurtisP/C02

C02 is a simple C-syntax language designed to generate highly optimized code for the 6502 microprocessor. The C02 specification is a highly specific subset of the C standard with some modifications and extensions

The compiler generates assembly language code, currently targeted to the DASM assembler.

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C