xB 4.3 juz na stronie http://xxl.atari.pl/
zaimplementowane wszystko co bylo kilka postow wyzej omawiane.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
4th Atari ASCII Compo - wyniki Dostępne są już wyniki tegorocznego ATASCII Compo.
thing neo 1.60 Olivier Landemarre wydał nową wersję desktopu Thing.
VIII. Basque Tournament of Atari 2600 Kolejna relacja, wśród otrzymywanych od naszego przyjaciela Egoitza z Kraju Basków.
atari.area forum » Fabryka - 8bit » xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen
Strony Poprzednia 1 … 57 58 59 60 61 … 71 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
xB 4.3 juz na stronie http://xxl.atari.pl/
zaimplementowane wszystko co bylo kilka postow wyzej omawiane.
uzycie biblioteki do obslugi plikow i katalogow juz bylo...
wyslemy przykladowe pytanie o status urzadzenia, przyklad pokaze jak wykorzystac zmiane wielkosci bufora.
jsr xBIOS_SET_DEFAULT_DEVICE ; defaultowy xB SIO
lda #$100-$04 ; 4 bajty bufor
sta xBUFSIZE
ldx #$53; 'S' - status
jsr xBSIO
lda $07fc ; odpowiedz (jesli adres bufora to $700)
and #%00100000 ; 1=Double 0=Single
beq _jestS
asl @
asl @
_jestS eor #$80 ; $80 - S; $00 - D
jsr xBIOS_SET_BUFFER_SIZE
---
xBSIO jmp (xIOV)
bardzo inteligentne pytanie od czytelnika: dlaczego za pierwszym razem wielkosc bufora (xBUFSIZE) ustawiam bezposrednio a po rozkazie status dla drive wielkosc bufora ustawiam funkcja xBIOS_SET_BUFFER_SIZE?
odpowiedz:
xB ma budowe modulowa... funkcja xBIOS_SET_BUFFER_SIZE oprocz ustawienia wielkosci bufora konfiguruje modul FS - wiec jesli mamy zamiar korzystac z filesystemu to zmiane wielkosci bufora ustawiamy funkcja a jesli chcemy korzystac tylko z modulu I/O z pominieciem filesystmu to mozemy wprost ustawic wielkosc bufora... cala tajemnica ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=O8brN_eDtSI
dla prawomyslnych programistow Atari dostepny jest testowo program, ktory przekształca .ATR w plik .ROM
jesli napiszesz gre, ktora np. doczytuje dane z plikow i chcesz ja np. wydac na karcie albo jesli jestes niezadowolony z szybkosci dzialania urzadzenia zewnetrznego to skorzystaj z xB i zapisz swoja gre na karcie :-)
z xB nie zostalo nic usuniete! - jesli chcesz aby np. uruchomic gre z carta i czesc plikow doczytywac z carta a czesc np. z dysku to masz taka mozliwosc.
przyklad w zalaczniku - w emulatorze wybierz MaxFlash 1M / 8Mbit - newer (bank 0)
[del]Załącznika niet.[/del]
Maxflash miał być na Space Harriera, ale na coś innego drugi się może przyda.
wkrotce aktualizacja xboot.
obecnie wystarczy trzymac option aby xboot nie ladowal pliku autorun tylko xbios, jesli go nie znajdzie to przeszukuje katalog w kolko niezaleznie od tego czy dalej trzymamy option czy juz nie.
zmiana bedzie taka, ze jesli puscimy option to xboot wroci do poszukiwania ale juz pliku autorun.
dla zainteresowanych dostepne od zaraz, jesli sie nie spieszy to na stronie bedzie przy kolejnym update.
Hej XXL,
GoodByteXL zauważył pewien problem zwiazany z RespeQt.
Mianowicie nie da sie załadować dema "Arsantica 3" z RespeQt pod Linuxem:
http://atariage.com/forums/topic/250787 … try3477723
Przeanalizowałem to, co się dzieje na SIO:
http://atariage.com/forums/topic/242422 … try3481228
i wygląda mi na to, że RespeQt nie nadąża za xBIOS-em.
Jesteś za szbyki. Ledwie co przeczytałeś Data Frame, a już wysyłasz Command Frame ;)
A tak na serio, to jeśli SIO2SD i RespeQt pod Windows dają radę, to i Linux powinien. Zobaczę, co da się zrobić.
Natomiast drugi problem leży chyba po stronie xBIOS-a, a mianowicie SIO error handling ma jakiś problem.
Po wczytaniu kilku sektorów z danymi, demo wyświetla animację, gra muzyczkę i dogrywa dane w tle.
I tutaj jest problem. xBIOS wysyła poprawnie Command Frame, ale RespeQt go ignoruje.
Normalnie xBIOS powinien wysłać go (po timeoucie) ponownie, ale tym razem to się nie dzieje i koniec transmisji...
Mógłbyś proszę zerknąć na to?
Pozdrawiam
Montezuma
Pracownicy helpdesku zglaszali pewien problem, ktory dzial R&D przy okazji testów nowych dewajsow potwierdzil.
funkcje:
xBIOS_SET_DEFAULT_DEVICE
xBIOS_SET_DEVICE
uzytkowicy kojarza ze zmienna:
xDEVICE
funkcje sluza do zmiany modulu I/O dla urzadzenia a zmienna przechowuje symbol urzadzenia.
dla mnie problem nie istnieje ale moze funkcje trzeba bedzie inaczej znazwac - jakies propozycje nazw?
xBIOS_SET_DEFAULT_MODULE
xBIOS_SET_MODULE
?
Edit: Ewentualnie
xBIOS_SET_DEFAULT_DRIVER
xBIOS_SET_DRIVER
na SV2016 padlo pytanie jak korzystac z SIOCarta (konkretnie z plajera) za pomoca xBIOS?
xBSIO jmp (xIOV)
'j' - nazwa urzadzenia
jsr xBIOS_SET_DEFAULT_DRIVER
lda #$100-$01
sta xBUFSIZE
lda #'j'
sta xDEVICE
teraz mozemy odwolywac sie do modulu plajera w siocart:
lda #$3c ; PAUSE
sta PACTL
lda utwor
sta xDAUX1
lda #$01 ; 1 - odtwarzaj w petli; 0 - jednokrotne
sta xDAUX2
ldx #'m' ; zamontuj
jsr xBSIO
lda #$34 ; PLAY
sta PACTL
i juz :-)
kontrola glosnosci:
lda glosnosc ; 00 - $3f
sta xDAUX1
ldx #'v' ; volume
jsr xBSIO
oczywiscie PAUSE przed zmiana to tylko opcja... nie jest to konieczne.
Przejdę tam z pytaniami - na dniach postaram się zadać konkretne. Ważne, że się da.
Jakie przewidujesz rozmiary takich plików? 90 i 130 kB? Czy będzie możliwe przycięcie tak spreparowanego pliku do rozmiaru absolutnie niezbędnego do wczytania danych? Załóżmy, że wersja dyskowa gry zapisana jest w ED, nie jest DOS-owa, dane z programem zajmują łącznie jakieś 85 kB, a pozostała przestrzeń nie jest wykorzystana.
uruchomienie takiego file bedzie mozliwe z dowolnego fileloadera na Atari130xe
ciekawe. Tzn - może być to ciekawe, jeśli będzie działać z twardziela. Zresztą, czytanie ATR po takim "pliku" na SIO2SD trochę rozmija się z celem.
@Voy: to jest narzedzie devloperskie dla osoby ktora wie co robi, moze zrobic ze gra z atr zajmie 1 bank dodatkowej pamieci, dwa, trzy lub cztery przy czym jednostka bank pamieci jest podzielna i moze to byc np. 2 i pol. nowoscia w porownaniu z poprzednim rozwiazaniem opartym o xB (przenoszenie gier na cart) jest takie, ze na takiego .atr nie trzeba nic dogrywac zeby go skonwertowac. odpowiedz zrodzi jeszcze wiecej pytan :-) dlatego ogranicze sie tylko do tego.
@Pin: nie zgodze sie z Toba (nic nowego) wyobraz sobie osobe, ktora zamiast dogrywac dane z dyskietki dysponuje wieksza pamiecia i chce zeby pamiec ta byla w tym przypadku uzywana. jak na amidze :-) mam Ci tlumaczyc 30 lat historii? nie chce mi sie.
Pytanie: czy mozna zapisywac do obrazu .atr z twardziela?
Zrodzi, bo nie twoja odpowiedź nie wyczerpała poprzednich. :) Ale niech ci będzie.
@Pin: nie zgodze sie z Toba (nic nowego) wyobraz sobie osobe, ktora zamiast dogrywac dane z dyskietki dysponuje wieksza pamiecia i chce zeby pamiec ta byla w tym przypadku uzywana. jak na amidze :-) mam Ci tlumaczyc 30 lat historii? nie chce mi sie.
Dziwna argumentacja. Czyli używać pamięci na siłę tylko dlatego bo jest? ;) No dobra, a nawet jeśli to i tak np. do demek używających ext ram i będących w postaci całodyskowej rozwiązanie to może się nie sprawdzić.
Pytanie: czy mozna zapisywac do obrazu .atr z twardziela?
Można. Albo boot z ATR i możliwość R/W, albo np. montuje atr pod dowolny Dn: i z poziomu dosa tak samo - mogę z niego czytać jak i zapisać.
Strony Poprzednia 1 … 57 58 59 60 61 … 71 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Fabryka - 8bit » xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen
Wygenerowano w 0.048 sekund, wykonano 35 zapytań