301

No, no, no... To jeszcze wolne modulacje i szybkie Cx z tablicą :) Teraz już efekt jest naprawdę ładny.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

302

ten SC kolorujący pliki/katalogi to jakaś nowa wersja ? czy w pliku INI się to włącza ?

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

303

Włącza się przez INI.

Muszę (i chętnie to robię) dodać, że widniejący na filmie układ kolorów dla SC został wynaleziony przez Pinokia(tm).

KMK
? HEX$(6670358)

304

nie ma za co ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

305

Gdyby ktoś chciał, to zrobiłem paczuszkę z grami na 48k wykorzystującymi AY. Zrobiona jest na podstawie tej listy.

Paczuszka była robiona na szybko; część linków z listy nie banglała, a mnie nie chciało się dalej szukać. :P Sprawdzane wyrywkowo, niektóre mogą nie działać pod emulcem. Część była w formacie TZX i przerobiłem je na TAP.

Powszechnie wiadomo, że kamień potrafi myśleć. Na tym fakcie opiera się cała elektronika.

Terry Pratchett - Równoumagicznienie

306

przyznam, daje rady ta emulacja AY :)

Kontakt: pin@usdk.pl

307

Faktycznie, fajnie gra.

308

Gra w miarę, sporo utworów brzmi fajnie, ale niektóre mu się jednak średnio udają. :)

KMK
? HEX$(6670358)

309

Przy przeglądaniu paczki voya (raczej pod kątem tego, co nie działa), znalazłem kawałek na AY, który nieźle brzmi na Pokeyu:

https://youtu.be/3fFgO1lssns

Tak po prawdzie, wyrabia się to nawet na 3,54 MHz (na 1,77 już niestety nie wchodzi w ramkę, a szkoda).

PS. Fajna, komiksowa kreska na grafice.

PS.2. Zerknąłem tez na samą gierkę. Chodzi w niej o to, że wąż ma zjeść jabłko i nie zabić się przy tym. :)

KMK
? HEX$(6670358)

310

drac030, jak ma się Twój skrypt przerabiający YM na Pokey? możesz go udostępnić?

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

311 Ostatnio edytowany przez drac030 (2017-01-22 17:45:50)

To nie skrypt lecz program w asemblerze. Na filmie możesz go zaobserwować w działaniu, bo wmontowałem go do mojego emulca ZX Spectrum.

Natomiast jeśli chodzi o oddzielny player, jeszcze się rodzi :) Na pewno efekt emulacji AY na takowym byłby dużo lepszy zresztą, bo można wtedy przeznaczyć cały czas CPU na granie, a nie tylko parę linii skaningowych na ramkę. Mgliście przypominam sobie również, że ktoś oferował się podesłać jakieś ciekawe utwory na AY/YM w postaci plików zawierających strumień wartości rejestrów (jak *.PSG), ale dotąd niczego takiego nie dostałem.

KMK
? HEX$(6670358)

312

słuszna uwaga, mam parę wybranych SNDH, muszę je jakoś przerobić na YM. Dziś siądę do tego.

Jeśli masz jakąś roboczą wersję playera to dawaj :)

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

313

Roboczą wersję mam, ale pójdzie co najmniej na Antonii :) Muszę przeportować kod na zwykłe 6502 i pamięć bankowaną.

KMK
? HEX$(6670358)

314 Ostatnio edytowany przez drac030 (2018-01-12 03:32:41)

Posiadacze Rapidusa i IDE+ mogą być zainteresowani pluginem do BIOS-u IDE+ (co najmniej w wersji 1.4), który nieco dopala I/O :) Do ściągnięcia stąd: http://drac030.krap.pl/pl-acc-pliki.php

KMK
? HEX$(6670358)

315 Ostatnio edytowany przez Pin (2018-01-12 17:26:00)

nieco ile? ;)

EDIT:

aa - to turbodrv. Myślałem, że to publicznie dostępne było już wcześniej. No, dobra rzecz :)

EDIT:

Phi, tylko 298 razy szybciej niż std flopka ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

316

If any owners of machines equipped with Rapidus/U1MB/VBXE would like to test the latest U1MB firmware update, I would appreciate it, since a strange issue has been identified with the July 2018 U1MB firmware update concerning FX Core detection on Rapidus machines. Namely, the S_VBXE driver and other software attempting to detect the VBXE FX core would fail to do so. Unfortunately the issue went undiscovered and unreported for nine months, so it doesn't seem widespread/critical, since only one person experienced it. Nevertheless, I could replicate an issue on my own hardware and was able to implement a simple fix. This fix doesn't appear to work for the person who reported the issue, however, so I would like to know if the fix rectifies things for everyone else concerned. If that is the case, then the issue on the 'unfixable' machine may be a hardware problem.

Since the issue was discovered at the last minute and I have had zero response to a request for problem reports on the AtariAge forum, I can only conclude that two machines are affected by the issue, or that no-one else is bothered about it. If I don't hear anything in a few days, the firmware will be released as is.

317

I would like to test the latest update. :)

Powszechnie wiadomo, że kamień potrafi myśleć. Na tym fakcie opiera się cała elektronika.

Terry Pratchett - Równoumagicznienie

318

Ja miałem problem taki, że po przełączeniu z FX na GTIA core U1MB tracił łączność z VBXE, oraz oprogramowanie dedykowane do VBXE (FC i komunikat "no vbxe"). Odłączyłem więc wybór strony z rejestrami (D6/D7) i przylutowałem to na stałę do odpowiedniego układu na płycie komputera. Czy (jeśli dobrze rozumiem) ta poprawka ma "naprawić" ten problem właśnie?

Jeśli tak, to poproszę.

Kontakt: pin@usdk.pl

319

That issue was fixed by the July 2018 update. :)

I'll forward the pre-release firmware to you both shortly. Many thanks.