1

Poszukuje narzędzia na jakąkolwiek platformę które potrafiło by skonwertować do i z tego formatu ografikę:
Gem ximg .img TrueColor (16 bitplanów). Niestety recoil nie ma wsparcia (narazie wg komentarza) dla tego formatu.

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

2 Ostatnio edytowany przez macgyver (2016-11-24 07:06:06)

Tak tylko w kwestii formalnej - koloru 16-bit (na Falconie nazywany TrueColor, poza światem Atari HiColor) nie należy określać mianem bitplanów.

Bitplanowa organizacja ekranu polega na tym, że posiadamy ograniczoną liczbę barw (ich ilość wynika z ilości bitplanów, czyli 16 kolorów dla 4 bitplanów, 256 kolorów dla 8 bitplanów itp), natomiast w trybach TrueColor (czy to falconowie 16bit, czy 24bit), mamy do czynienia z niezależną definicją kolorów (dla każdego piksela) na postawie składowych RGB.

Zatem obraz nie może być jednocześnie bitplanowy i "true color".

3

Tak to definiuje format gem .img jako "bitplany".
Oczywiscie masz racje.

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

4

willy napisał/a:

Poszukuje narzędzia na jakąkolwiek platformę które potrafiło by skonwertować do i z tego formatu ografikę:
Gem ximg .img TrueColor (16 bitplanów). Niestety recoil nie ma wsparcia (narazie wg komentarza) dla tego formatu.

imgtools ma wsparcie IMG w formatach bitplanowych 1-8 (IMG/XIMG) oraz 16/24/32 bit per pixel (TIMG): http://sylvana.net/imgtools/
opis tutaj: http://sylvana.net/imgtools/uncompressed/READ.txt

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

5

Dzięki. Faktycznie coś tam wspiera .. ale nie do końca.

W międzyczasie wpadłem na lepszy pomysł także pytnie nieaktualne.

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

6

czego nie wspiera?

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

7

RECOIL w wersji rozwojowej wspiera XIMG 24bpp i TIMG 15bpp. Mogę podesłać na maila. Jeśli potrzeba czegoś więcej, poproszę o przykładowe pliki.

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

8

Fox napisał/a:

RECOIL w wersji rozwojowej wspiera XIMG 24bpp i TIMG 15bpp

Dzisiaj wypuściłem 3.5.0.

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

9

return IsStringAt(content, 16, "XIMG") && content[20] == 0 && content[21] == 0;

Nie żebym się czepiał, ale takie coś nie jest tutaj opisane: http://www.fileformat.info/format/gemraster/egff.htm

Przykład nagłówka obrazka:

00 01 00 08 00 10 00 02 01 74 01 74 01 40 00 F0 00 11 49 86 00 03 49 C6 00 04 49 C7 80 02 49 C6

Udało mi się go w końcu otworzyć przy pomocy IMGCOPY4

Pozdrawiam.

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

10

Willy, bo to jest opis pierwszej wersji IMG,
Tutaj uwzględnione jest też XIMG i STTT: http://www.atari-wiki.com/?title=IMG_file
a na sylvana.net/imgtools/ znajdziesz jeszcze opis rozszerzenia TIMG

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

11

Wszystko się zgadza.
Nagłówek który podałem jest prawidłowy, i mieści się w specyfikacji pierwotnego formatu w wersji 1 i zawiera prawidłowe dane.

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

12

Załączcie proszę pliki, które nie działają.

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

13

Proszę bardzo :)

Post's attachments

ximg.img 101.71 kb, liczba pobrań: 8 (od 2016-12-02) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

14

wrzucam testowe IMG/XIM/TIMG Level 1/2/3
Tutaj znajdziesz opis  Leveli: http://sylvana.net/imgtools/uncompresse … mgtool.eng

Post's attachments

IMG_L123.zip 1.72 mb, liczba pobrań: 1 (od 2016-12-03) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

15

Dzięki! Obsłużyłem ximg.img.

Z IMG_L123.zip nie otwierają się tylko L2_TC.IMG i L3_TC.IMG. Proszę zrzuty ekranu z ich poprawnego wyświetlenia (może w ZIPie, bo NSFW).

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

16

willy napisał/a:

Nie żebym się czepiał, ale takie coś nie jest tutaj opisane: http://www.fileformat.info/format/gemraster/egff.htm

Oczywiście, ten dokument nie uwzględnia XIMG, TIMG, plików z paletą ani mających więcej, niż 256 kolorów.

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE