126

kto nie lubie korzystac z przerwan IRQ z regulowana czestotliwoscia?

jest problem, bo na atari albo mamy dzwiek z POKEYa albo uzywamy przerwan licznikow... ale skoro mamy SIOCarta a w gniezdzie SIO 3 linie ktore moga wygenerowac przerwania IRQ to dla czego nie skorzystac?

byc moze SIOCart otrzyma takze funkcjonalnosc generowania z okreslona czestotliwoscia przerwan IRQ uzywajac linii Command, Proceed, Interrupt

konstruktor jeszcze tego nie wie ale rodzi sie mysl.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

127

Akcelerator szeregowy do Atari :)

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

128

no i swietne narzedzie do tworzenia zabezpieczen antypirackich ;-) hehe

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

129

xxl napisał/a:
xxl napisał/a:

niestety efekt byl niewystarczajacy, obecnie regulacja glosnosci jest 6 bitowa (0-63)

co to ma byc! w prototypie regulujac glosnosc SIOCARTa (bez odtwarzania muzyki) regulowala sie glosnosc muzyki z POKEYA

do poprawy!

Problem rozwiązany. Dodatkowo regulacja bardziej przypomina liniową pomimo iż jest logarytmiczna :)

130

chcialbym komenda sio przesylac parametry przerwania dla linii interrupt lub proceed, sygnal przeprogramowania przerwania wedlug parametrow dam linia command. moge przeprogramowac parametr aktywnego przerwania ale do sygnalu command ma dzialac wedlug starych ustawien. podczas jakiegokolwiek transmisji, rowniez z parametrami przerwania, wszystkie aktywne przerwania generowane przez siocarta maja byc zawieszone. przerwania maja byc niezalezne od odtwarzania łejwow.
tak to widze na ta chwile.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

131 Ostatnio edytowany przez xxl (2016-10-05 22:30:58)

Peripheral A/B interrupt w akcji (zdjecie w zalaczniku)

:D

--- teraz ;-)

Post's attachments

20161005_231058.jpg 141.45 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

132

Coś słabo audio na tej focie słychać :lol:

Cichaczem śledzę wątek, a czy na SV można obaczyć niewiniątko ?

133

:-) mysle, ze jest spora szansa... spora.

jesli dobrze pojdzie w tym tygodniu bedzie juz dopracowana sprawa przerwan i wlasciwie to juz bedzie wszystko :-)

jesli konstruktor nie zrobi plytki do atmegi to bedzie prototyp arduino ... tak czy owak bedzie mozna zobaczyc w dzialaniu.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

134

w koncu udalo sie dopiac funkcjonalnosc zewnetrznego generatora IRQ

www.youtube.com/watch?v=WkasP7IH_kU

mamy mozliwosc:
komenda sio do ustawiania parametrow generowania przez SIOCarta przerwan irq dla atari (pin interrupt/proceed w zlaczu SIO)
sygnal potwierdzajacy uruchomienie przerwania wedlug wyslanych parametrow podajemy linia command (przydatne bo byc moze bedziemy chcieli synchronizowac uruchomienie IRQ)

poniewaz transmisja nie przeszkadza generowaniu przez SIOCarta przerwan a chcemy na atari uzywac zewnetrznych IRQ niezaleznie, nie zaleca sie uzywania systemowych procedur do transmisji ktore wylaczaja po stronie atari Peripheral A/B interrupt - zaleca sie uzywanie xBIOS ktory tego nie robi :D

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

135

kilka istotnych zmian.

https://www.youtube.com/watch?v=HdT8bxfy-iI

najwazniejsza to zwiekszenie dokladnosci parametru czestotliwosci - obecnie mozna synchronizowac sie z ramka gdyby ktos chcial... taka mala uwaga - parametry wziete z atariki dotyczace "ramki" nie sa zgodne z rzeczywistoscia.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

136

Gdzie są rozbieżności? Jakie parametry? Poprawisz?

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

137

Nie poprawie. Nie moge uczestniczyc w projekcie swiadomego wprowadzania w blad.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

138 Ostatnio edytowany przez dekanex (2016-11-06 15:34:47)

Siocart ma już ubranko na Silly Venture 2k16. A jak Wasze kreacje?  http://www.atari.org.pl/forum/misc.php?action=pun_attachment&item=3508

Post's attachments

20161105_220013_resized_1.jpg 311.12 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

139

juz nie tylko funkcjonalnie ale takze stylistycznie SIOCart jest projektem awangardowym... w postaci breloczka do kluczykow do auta.

poklon :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

140

Kiepsko wygląda ten kabelek (wiązka) pomiędzy wtyczką a breloczkiem ;( Może byście chociaż w czarną koszulkę termokurczliwą wsadzili?

Sikor umarł...

141

To chyba prototyp :) W postaci finalnej byłby to istotnie słaby punkt i to nie z powodu wyglądu.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

142

To fakt, że nie o wygląd chodzi ;)

Sikor umarł...

143

Sikor napisał/a:

Kiepsko wygląda ten kabelek (wiązka) pomiędzy wtyczką a breloczkiem ;( Może byście chociaż w czarną koszulkę termokurczliwą wsadzili?

A brak guzika lub zaślepki na środku Cię nie wkurza? :)

144

dziurka nie psuje wysublimowanego designy tymczasowej obudowy prototypu ale co bedzie jak kabelek sie odczepi i usysze pierdzenie zamiast slodkiej muzyki z atari?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

145

Na SillyVenture odbyla sie prezentacja moziwosci nowego SIOCarta.

Uwaznie wysluchalismy uwag i propozycji dodania nowych mozliwosci... i po wstepnym rozpoznaniu jedna z nich bedzie doglebnie analizowana. reszte zigorujemy.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

146

szkoda że nie widzialem kiedy prezentowałeś :(

.

147

byly 4 prezentacje

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

148

Widziałem, grałem w HG2, szczęka opadła...
Odtwarzana muzyka w tle podczas grania robi wrażenie. Czekam z niecierpliwością na finał. Urządzenie super! Gra też.

149

najprawdopodobniej siocart bedzie mial opcjonalne wejscie audio (np. zeby podlaczyc slightsid), atari nie mialo wygodnego wejscia audio (pin w gniezdzie sio)... to teraz bedzie mialo.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

150

nie moge zaprzeczyc ale nie chce potwierdzic ze SIOCart otrzyma funkcjonalnosc zmodyfikowanego UltraSpeed.

dlaczego zmodyfikowanego... UltraSpeed wizerunkowo wypada bardzo zle poniewaz komunikacja z jednym urzadzeniem na sznie SIO wplywa na konfiguracje innych, nie mozemy tolerowac nie mowiac o akceptacji tej patologii.

zebrane informacje w innym watku (http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=14308) pozwolily zaprojektowac modyfikacje US pozbawiona tej wady.

[oklaski]

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.