26

Wiadomo, że ramka rozkazu zawiera 5 bajtów. Oversamplować ręcznie sygnał (bez UARTA) i potem określić w jakiej prędkości przyszła ramka - to tylko 50 bitów raptem (* oversampling). Potem ustawić UARTa i resztę komunikacji przeprowadzać tradycyjnie.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

27

1. tracimy cala ramke. czyli czkawka zostaje.
2. dostajemy odpowiedz o szybkosci transmisji a oczekujemy odpowiedzi (us / nie us)

ale gdyby urzadzenie moglo plynnie zmieniac predkosc transmisji (obecnie urzadzenia US maja dwie - US lub std)... ciekawe.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

28

A wykorzystać sygnał zegarowy z Clock Output nie łaska? W ogóle nie potrzeba wiedzieć wcześniej, jakie prędkości transmisji mogą się pojawić.

Ceterum censeo Germaniam esse delendam.

29

tak, i to jest ten pomysl ale musze czekac na wielkiego elektronika zeby sie okreslil czy da rade ;-)

to by od razu zalatwilo sprawe plynnej zmiany predkosci i siocart moglby operowac z wieloma roznymi predkosciami...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

30 Ostatnio edytowany przez mono (2016-11-28 15:46:48)

@simius: Co elektronik, to elektronik :)
@xxl: Nie tracisz ramki, tylko musisz sobie ją samemu sparsować. Suma kontrolna Twoim przyjacielem. Jednakowoż pomysł Simiusa jest najlepszy.

Edit: @Simius: A czy sygnał zegarowy jest transmitowany ciągle linią clock, czy dopiero w chwili transmisji danych?

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

31

ciekawe tez czy dzieki tej linii mozna sprawdzic czy nastapil reset...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

32

mono napisał/a:

A czy sygnał zegarowy jest transmitowany ciągle linią clock, czy dopiero w chwili transmisji danych?

Tylko podczas transmisji.

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

33

O czym ta dyskusja? US to ICD, Atari tak nie chciało.

KMK
? HEX$(6670358)

34 Ostatnio edytowany przez xxl (2016-11-28 20:11:24)

@Fox, to prawda, tylko podczas transmisji.

jest mozliwosc wykrycia wlasciwej szybkosc nadawania, sprawdzalismy pod xB, wykrywa i przeprogramowuje bezblednie (pewnie lapie ponowienie i dlatego dziala)...

reset tez wykrywa bezblednie...

---
pewnie reset pokeya wykryje tez jako reset atari ;-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.