Może ponosi mnie fantazja, ale w przypadku VBXE być może wystarczy kawałek kabla i poprawki do rdzenia.
? HEX$(6670358)
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Nowa obudowa dla 800XL - zostało 36 dni Niewiele ponad miesiąc do końca kampanii.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
4th Atari ASCII Compo - wyniki Dostępne są już wyniki tegorocznego ATASCII Compo.
thing neo 1.60 Olivier Landemarre wydał nową wersję desktopu Thing.
atari.area forum » Fabryka - 8bit » Rapidus - dyskusja
Strony Poprzednia 1 … 10 11 12 13 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Może ponosi mnie fantazja, ale w przypadku VBXE być może wystarczy kawałek kabla i poprawki do rdzenia.
podobno będzie nowe VBXE z wyjściem VGA :)
Ale na pececie żona może posurfować po np. jej tematycznych stronkach, zlecić przelew w banku, obrobić zdjęcia dzieciaków, a na Rapidusie póki co możemy kilka dopalonych demek obejrzeć albo pograć w przyspieszoną grę, a to już może niekoniecznie ją interesować, zwłaszcza jak mąż znika na kilka godzin w swoim "garażu" z piwem w ręce i ma wywalone na resztę rzeczy w domu.
A tu pewnie by był potrzebny Rapidus 2.
Patrząc subiektywnie na info o ilości zamówień też nie napawa optymizmem na inwestycję w części i produkcję nowej partii w krótkim czasie.
Oraz, który z Was napisze nowy BIOS jak Draco przygniecie szarość życia. Tylu chętnych dobiegło w wyścigu do napisania obecnego BIOSu, że się pobili na mecie, co nie ;).
Edit: Fajnie się konstruuje nowe rzeczy, tak jak programuje, tylko ktoś je jeszcze musi używać, a nie tylko reagować hurra optymizmem.
Ale po co pisać nowy BIOS, skoro stary jest w miarę OK.
Rdzeń VGA dla VBXE chyba nawet powstał, tylko coś tam.
Tak czy owak, nie ma co bić piany, póki się Elc albo Pasiu nie wypowiedzą.
Skrzypu? Co ile kupujesz nowego peceta?
Argument z dupy, Ci powiem. No bo co, porównujesz zakup nowego komputera, który w zależności od potrzeb i funduszy odbywa się raz na 3-8 lat do zakupu ackeleratora do 35-letniego komputera który najlepiej działa z innym akceleratorem, tyle że graficznym, a tak naprawdę to nie, bo nie współdzielą pamięci, ale poza tym przydałoby się jeszcze osobne rozszerzenie pamięci, ponieważ to na akceleratorze nie może być w 100% kompatybilnie wykorzystane przez oryginalny procesor…
I co z tego mamy? Dwa dema na krzyż, góra 8 starych demek które wydalają więcej ramek na sekundę i szybsze listowanie plików w DOSie, który służy do uruchamiania programów które nie zawsze chcą z nim dobrze gadać, a jak już chcą dobrze gadać, to albo jest to edytor tekstu, asembler i jednobitowy edytor grafiki, albo został pisany pod inny stary DOS, który niby jest kompatybilny ale tak naprawdę to nie.
Także proszę, schowaj sobie to porównanie na inną okazję :)
do zakupu ackeleratora do 35-letniego komputera który najlepiej działa z innym akceleratorem, tyle że graficznym, a tak naprawdę to nie, bo nie współdzielą pamięci,
No, zaraz, zaraz. Po pierwsze primo, argument mona jest całkiem dobry: GDYBY trzeba było od czasu do czasu kupić nową wersję VBXE, cóż w tym niebywałego?
Po drugie secundo, VBXE bardzo dobrze współdziała z Rapidusem. Tyle że, na co zwrócił uwagę Tebe, wymiana danych pomiędzy Rapidusem (20 MHz) a VBXE (14 MHz) odbywa się za pośrednictwem magistrali na płycie głównej Atari, działającej z chyżością 1,77 MHz. Jest tu łatwo zauważalne wąskie gardło, można podyskutować, czy da się je jakoś obejść, czy nie, ale nie widzę pola do dramatyzowania i załamywania rączek. VBXE ma w sobie FPGA, póki autorzy nie orzekną autorytatywnie, że się nie da, cały czas jest nadzieja, że prostym procesem wymiany rdzenia (i przelutowania pary kabli) da się osiągnąć wiele bez nabywania całego nowego VBXE drogą kupna.
ale poza tym przydałoby się jeszcze osobne rozszerzenie pamięci, ponieważ to na akceleratorze nie może być w 100% kompatybilnie wykorzystane przez oryginalny procesor...
Ale że co?
szybsze listowanie plików w DOSie, który służy do uruchamiania programów które nie zawsze chcą z nim dobrze gadać, a jak już chcą dobrze gadać, to albo jest to edytor tekstu, asembler i jednobitowy edytor grafiki, albo został pisany pod inny stary DOS, który niby jest kompatybilny ale tak naprawdę to nie.
Welcome to the Atari world
Niektórzy (np. ja) są tu już od 28 lat i zdołali się przyzwyczaić.
API DOS-u jest dobrze zdefiniowane. Jak pokazuje doświadczenie, programy pisane zgodnie z dokumentacją (nawet takie z 1981 roku) działają dobrze nawet z DOS-em wydanym w roku 2015. To po pierwsze.
Po drugie, jeśli komuś nie jest potrzebny TEN edytor tekstu, ten asembler i ten jednobitowy edytor grafiki, to - tak zupełnie szczerze - nie wiem, po co mu w ogóle Atari.
...porównujesz zakup nowego komputera, który w zależności od potrzeb i funduszy odbywa się raz na 3-8 lat do zakupu ackeleratora do 35-letniego komputera...
No tak. Komputer kupujesz co 3-8 lat, bo pojawiają się nowe standardy, nowe karty graficzne (muzyczne to już nie, ale był taki czas), procesory, złącza, telewizory, monitory itd i jakoś nie narzekasz że dopiero co kupiłeś jakiegoś pentiuma a teraz trzeba znowu wywalić ileś tam forsy na "nowy lepszy pentium" z większym czymśtam. Twoja kasa - Twój wybór - i do tego właśnie moim zdaniem sprowadza się zagadnienie, no bo powiedz mi szczerze - czy 10 lat temu te pentiumy 75 nie obsługiwały internetów i worda? I nawet quaka? Za to na dzisiejszych najlepszych pentiumach te stare biedne programy dzisiaj już nie działają - ha!
... który najlepiej działa z innym akceleratorem, tyle że graficznym, a tak naprawdę to nie, bo nie współdzielą pamięci, ale poza tym przydałoby się jeszcze osobne rozszerzenie pamięci, ponieważ to na akceleratorze nie może być w 100% kompatybilnie wykorzystane przez oryginalny procesor…
Żadne z tych rozszerzeń nie widzi pamięci Atari. Działa to w drugą stronę - Atari czasem widzi pamięć któregoś z tych rozszerzeń. Tak zachowuje się jeśli dobrze rozumiem Rapidus, Weronika, VBXE. Wzajemnie owszem, żadne z nich nie współdzieli pamięci, bo kiedy Electron robił VBXE nie było jeszcze Rapidusa tylko F7 a i to niestabilne i u Konstruktora.
...I co z tego mamy? Dwa dema na krzyż, góra 8 starych demek które wydalają więcej ramek na sekundę i szybsze listowanie plików w DOSie, który służy do uruchamiania programów które nie zawsze chcą z nim dobrze gadać, a jak już chcą dobrze gadać, to albo jest to edytor tekstu, asembler i jednobitowy edytor grafiki, albo został pisany pod inny stary DOS, który niby jest kompatybilny ale tak naprawdę to nie.
No tak, ale nic nie stoi na przeszkodzie żebyś napisał jakiś fajny program, który da nam wszystkim kupę frajdy. Zachęcam i będę gorąco kibicował. Nawet pomogę (ale nie napiszę za Ciebie) - co wiem to powiem.
Żeby było zabawnie, to pod ten stary DOS możesz również pisać programy korzystające z nowych rozszerzeń (warto się przyjrzeć np. programom Konopa, które zrobił dla Weroniki). A jak chcesz to możesz pisać pod nowy DOS. Albo pod nowy xBIOS.
Żadne z tych rozszerzeń nie widzi pamięci Atari. Działa to w drugą stronę - Atari czasem widzi pamięć któregoś z tych rozszerzeń. Tak zachowuje się jeśli dobrze rozumiem Rapidus, Weronika, VBXE.
Akurat właśnie w przypadku Rapidusa jest odwrotnie: on widzi pamięć Atari (w tym VBXE, Weroniki et consortium), ale reszta towarzystwa nie widzi pamięci Rapidusa.
można liczyć na jakiś przykład ładowania do pamięci Rapidus-a w biblioteczce kodera Atariki, detekcja itp.
Wykrywać to tam nie ma czego, może jedynie, ile jest pamięci. Postaram się jakąś procedurę detekcji rozmiaru RAM niedługo wkleić.
Pod SDX można skorzystać z info w COMTAB2:
COMTAB2+$00 - jeśli wartość ujemna (np. $FF), mamy 65C816. Jeśli na dodatek jest $FE, w ROM-ie są procedury obsługi przerwań trybu natywnego.
COMTAB2-$04 - liczba dodatkowych segmentów 64k pamięci RAM. Jeśli 0, wysokiego RAM-u nie ma.
COMTAB2-$05 - numer (najstarszy bajt adresu) pierwszego segmentu dodatkowego RAM-u. Jeśli brak, to $00. Jeśli jest, to na ogół $01.
Co do ładowania, nie ma specjalnego sposobu, np. emulec Spectrum ładuje kolejne bloki do pierwszych 64k, a potem relokuje je własnym relokatorem i przepisuje w miejsce docelowe.
Planowałem (i nadal planuję) umieszczenie w ROM-ie Rapidusa procedury ładującej, ale póki co jej tam nie ma.
Emulec ZX Spectrum, nowsza wersja:
http://drac030.krap.pl/pl-acc-pliki.php
Główne zmiany: 1) poprawiłem błąd w obsłudze przerwań Z80, 2) dodałem ładowanie programów w formacie TAP.
Opis tutaj: http://atariki.krap.pl/index.php/Let's_Emu!
Super, dzięki.
Ładowania TAPów bardzo mi brakowało. Czy plik TAP w całości ładowany jest do RAMu, czy doczytywany jest z dysku?
To teraz już tylko emulacja 128k i do szczęścia nic więcej nie trzeba :). Chociaż wiem, że już o tym rozmawialiśmy i że szanse są małe, ale może jednak?
eee, a może jakąś bibliotekę 3D :) taki Open GL dla malucha
@pasiu: TAP jest ładowany w całości do pamięci. Co do 128k, że pojadę klasykiem: czytałem dokumentację, ale mnie nie przekonała...
@tebe: pisz!
troche nawiaze do starszych postow, ale ja sie zgadzam z Pinem - jak cos jeszcze mozna fixnac to czemu nie | z checia naprawimy TK (bo w teorii @W mialo robic robote; ), a akurat niebawem bedzie okazja porozmawiac
przy okazji *hugsy* dla tebe za madsa, bo nigdy nie bylo okazji;)
i dla Rapidus squadu, moze w koncu przestaniemy nopowac
800 xl adapter - prototyp
Rapidus prototype was green too. :)
Emulator ZX, uaktualnienie http://drac030.krap.pl/pl-acc-pliki.php
Poprawiłem parę błędów w emulatorze Z80 i poza nim. Szczegóły w Changelogu.
Draco, czy mógłbyś dodać detekcję Rapidusa w SysInfo?
Nowa wersja emulca śmiga wspaniale. :)
@lemiel: tak, nabrała trochę mocy urzędowej :)
@voy: fakt, miałem to zrobić, dzięki za przypomnienie.
Na Nowy Rok nowa wersja emulatora u mnie na stronie: http://drac030.krap.pl/pl-acc-pliki.php
Dodałem do niego emulację układu AY/YM. Wymagany jest do tego Pokey stereo. Jest to wynik tych eksperymentów: http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic … 30#p220030
Moim zdaniem wyszło całkiem nieźle, polecam np. muzykę in-game z Crapberta :)
Uaktualniłem też paczkę z softem dla Spectrum (zxprog.tar.gz).
EDIT:
https://www.youtube.com/watch?v=FmDLBEG … e=youtu.be
Na początku gra beeper, a od 4:25 - AY. W obu przypadkach jest to oczywiście de facto Pokey.
Strony Poprzednia 1 … 10 11 12 13 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Fabryka - 8bit » Rapidus - dyskusja
Wygenerowano w 0.026 sekund, wykonano 58 zapytań