Potrzebne źródło do tego programiku -> https://www.youtube.com/watch?v=wFeb3OGRHMg
Niestety cały dzień poszukiwań i lipa, oczy już mnie od wujka google bolą, może ktoś wie gdzie to znaleźć.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Tydzień na oddanie głosu w FUJICUP! Głosowanie potrwa tylko do 22 lutego 2025...
TURGEN 9.3.1 Najnowsza wersja oprogramowania TURGEN wprowadza kilka istotnych ulepszeń.
FujiCup 2024 - głosowanie Wystartowało głosowanie w tegorocznej edycji konkursu FujiCup.
IX. Basque Tournament of Atari 2600 31 stycznia Euskal Retro Association zorganizowało IX. Baskijski Turniej Atari 2600.
Rogul 1.0f Poprawki i nowe funkcje
atari.area forum » Programowanie - 8 bit » Link do źródła
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Potrzebne źródło do tego programiku -> https://www.youtube.com/watch?v=wFeb3OGRHMg
Niestety cały dzień poszukiwań i lipa, oczy już mnie od wujka google bolą, może ktoś wie gdzie to znaleźć.
4:41 na filmie jest źródło.
OCR i gotowe:
10 REM MAZE GENERATOR
20 MX=40:MY=40:GRAPHICS 0:PRINT "MAZE GENERATOR":PRINT :PRINT "INITIALIZING";
30 DIM MAZE(MX,MY),DX(3),DY(3)
33 FOR Y=0 TO MY STEP 2:FOR X=0 TO MX STEP 2
34 MAZE(X,Y)=0:NEXT X:? ".";:NEXT Y
40 DX(0)=-1:DX(1)=1:DX(2)=0:DX(3)=0
50 DY(0)=0:DY(1)=0:DY(2)=-1:DY(3)3=1
60 FOR I=0 TO 3:J=INT(RND(1)*4)
70 T=DX(J):DX(J)=DX(I):DX(I)=T
80 T=DY(J):DY(J)=DY(I):DY(I)=T:NEXT I
90 CX=INT(RND(1)*MX/2)+MX/4
95 IF CX/2>INT(CX/2) THEN CX=CX+1
100 CY=INT(RND(1)*MY/2)+MY/4
105 IF CY/2>INT(CY/2) THEN CY=CY+1
110 GRAPHICS 5
120 COLOR 3:PLOT CX,CY
130 MAZE(CX,CY)=255:X=CX:Y=CY
140 REM START OF MAZE
150 D=INT(RND(1)*4)
Szach Mat.
no chyba nie do końca... bo tam kolo listuje tylko kawałek...
ZTCP to w 5 liniach w Tajemicach Atari było chyba kiedyś generowanie takiego labiryntu...
Tak jak koala pisze, to tylko fragment, wystarczy przyjżeć się liniom 140 i 150. Do bani trochę nieprawdaż?!
Zapytałem autora o źródło w komentarzu https://www.youtube.com/watch?v=wFeb3OGRHMg&t=4m41s - tego &t=4m41s nie znałem.
Fajny pomysł :) Na filmie widać, jak to działa, nawet w razie braku źródła dałoby się odtworzyć.
Oj tam, od razu OCRy i inne duperela.
Za komuny przepisywaliście z Bajtka i nikt nie narzekał. Ja jak się uczę nowego języka, biblioteki, czy algorytmu to też wszystko przepisuję ręcznie, to bardzo ważne.
@skrzyp może i tak ale mnie akurat nie interesuje już w tej chwili nauka basica na Atari. Nie zauważyłem że to nie jest kompletne i tylko na szybko odczytałem poprawiłem 2 błędy i wkleiłem. Jeżeli chodzi o naukę to faktycznie trzeba przepisywać aby zapamiętywać i uczyć się na błędach które się popełni (np literówki, błędy w znakach itp).
Po co się uczyć teraz czegoś czego nie mam ochoty się uczyć i nie widzę już zastosowania a niestety w przypadku Atari nie ma to już dla mnie zastosowania - mam inne problemy i zadania do wykonania.
To jest znany algorytm, trzeba go tylko sobie napisać, najlepiej korzystając ze strony napisz.se i tej: https://en.wikipedia.org/wiki/Maze_gene … rst_search
@willy - kolega potrzebował pomocy, a takie rady raczej mu są zbędne. Pewnie zależy mu na czasie i dlatego chęć gotowca - to akurat jest normalne i akceptowalne wg mnie.
offtop: w Tajemnicach Atari - te wspomniane przeze mnie 5 linii - korzystały w 99% z tego algorytmu "Recursive division method" - bo pamiętam że tam często wtedy takie brzydkie "widły" wychodzą jak ja to nazywam ;)
@koala - chyba jednak niezbyt się śpieszy,
Niestety cały dzień poszukiwań i lipa
...
30 sekund googlowania daje:
http://www.atarimagazines.com/compute/i … erator.php
Ale on chciał źródło tego programu, a tutaj pod tym linkiem go nie widzę;)
Jak się nie ma co się lubi, ... to się szuka w google :)
Ale w google nie ma listingu (Ty też nie znalazłeś):) ale fajna "sucha" dyskusja;) moja racja jest najmocniejsza! :D:D:D
http://www.commodore.ca/gallery/magazin … 019-01.pdf - strona 58 się zaczyna listing dla Atari, ale raczej to nie ten poszukiwany.
I tu przydała by się baza danych ATR'ów. Chyba o tym kiedyś pisałem.
Tu jest program z podobnym algo, tzreba tylko sobie dostosować ciutkę: https://archive.org/download/a8b_coloni … /019_b.atr
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Programowanie - 8 bit » Link do źródła
Wygenerowano w 0.022 sekund, wykonano 63 zapytań