Wymagania: Atari XL/XE, 64 kB RAM.
To jeszcze nie jest ostateczna wersja tej gry, ale do dokończenia pozostały już tylko drobiazgi, m.in. dodanie kilku efektów dźwiękowych. Tezz, autor niniejszej gry napisał o niej między innym to (całość wypowiedzi oraz pobieranie gry w wątku „Manic Miner released!” na AtariAge):
Większość z Was zapewne wie, że Matthew Smith zaprojektował „Manic Miner” dla Spectrum na początku 1983 roku, zainspirowany grą „Miner 2049'er” na Atari, a teraz wreszcie mamy ponowną konwersję na Atari. Jego gra stała się jednym z pierwszych wielkich hitów na Spectrum, z rozrzewnieniem wspominana za humor i wielką grywalność.
Zacząłem pisać „Manic Miner” na Atari w 2010 roku całkowicie od podstaw. Pomimo że zostało tylko kilka rzeczy do dokończenia, nie byłem zadowolony z efektu i odłożyłem całość na później. Chciałem się upewnić, czy gra odpowiada pierwotnej wersji. Konwersje powstałe na inne platformy zostały przed deweloperów potraktowane dowolnie, przez co zawsze coś im brakowało.
Gdy na początku roku powróciłem do projektu, uznałem, że najlepiej byłoby zacząć od nowa. Po rozmowie z Mariuszem [Wojcieszkiem] o jego pracy nad kodem Z80, przy okazji współpracy nad grą „Saboteur”, wzbogaciłem swoją wiedzę o Z80 i rozpocząłem tłumaczenie oryginalnego kodu Z80 Matthewsa na kod 6502. Po dokonaniu koniecznych zmian i optymalizacji uzyskałem oryginalną grę w chwalebnym trybie monochromatycznym, działającą szybciej niż na Spectrum. […] Kolejnym etapem było ponowne napisanie całej gry pod procedury procesora 6502 z przerobieniem wszystkiego na standardowy układ bitmapy Atari zamiast symulowanego układu Spectrum. […]