51

xxl napisał/a:
Sikor napisał/a:

1. Muszę zrobić zdjęcie

nie musisz. przeczytaj dobrze

Więc piszesz niespójnie:

xxl napisał/a:

zalozenia sa proste:
program/gra udostepnia dane w sieci generujac kod datamatrix. kod datamatrix mozna odczytac dowolnym smartfonem (to sformatowany link z danymi, program po stronie serwera odczytuje dane z linku i zapisuje do bazy).

Zamiast zdjęcia skanowanie, które defacto w "dowolnym smartfonie" jest... zdjęciem. Do tego aplikacja do odczytania.

xxl napisał/a:
Sikor napisał/a:

2. Wysłać mailem/sms/inną cholerą

nie musisz. przeczytaj dobrze

Jak "wysłać w sieci" z Atari? (nie mam dragoncarta, nie gram na emulatorze)? Odpowiedni wpis powyżej.

xxl napisał/a:
Sikor napisał/a:

Nie jest bezobsługowy.

jest

Skoro zmuszasz mnie do korzystania ze smartfona - nie jest. Dla mnie jest prościej wpisać wynik ręcznie.

xxl napisał/a:
Sikor napisał/a:

Równie dobrze wystarczyłoby sam wynik i nick dodawać bez datamatrixów i innych badziewi - też po stronie serwera można wtedy zautomatyzować.

po 3 minutach i 30 sekundach robot wypelnilby baze hsc zawartoscia internetow

:-)

Wystarczy prosty kod antyrobotowy ;P (przepisanie zawartości, wybór obrazka, itp). Równie dobrze znając "datamatrix" mogę go sobie wygenerować na podstawie odpowiednich danych.
Według mnie projekt upierdliwy i nietrafiony, ale nie wiem, nie znam się, poza tym mnie to nie obchodzi.

Sikor umarł...

52

Sikor napisał/a:

Zamiast zdjęcia skanowanie, które defacto w "dowolnym smartfonie" jest... zdjęciem.

nie jest.

Sikor napisał/a:

Jak "wysłać w sieci" z Atari? (nie mam dragoncarta, nie gram na emulatorze)? Odpowiedni wpis powyżej.

nie, zeskanowany smartfonem kod to sformatowany link ktory mozna otworzyc - czyli wyslac score

Sikor napisał/a:

Skoro zmuszasz mnie do korzystania ze smartfona - nie jest. Dla mnie jest prościej wpisać wynik ręcznie.

z Twojego punktu widzenia nic takie nie bedzie ani wpisanie kodu ani klikniecie w link

Sikor napisał/a:

Wystarczy prosty kod antyrobotowy ;P (przepisanie zawartości, wybór obrazka, itp). Równie dobrze znając "datamatrix" mogę go sobie wygenerować na podstawie odpowiednich danych.
Według mnie projekt upierdliwy i nietrafiony, ale nie wiem, nie znam się, poza tym mnie to nie obchodzi.

co nie wyklucza rejestracji :-) moze... moze... zrobie wysylanie score na wpis. ale zaraz, nie obchodzi Cie to przeciez. to nie zrobie.


dely napisał/a:

To znaczy?

to znaczy ze np. uzytkownicy aaree aby bawic sie w hsc mogliby pominac krok rejestracji na xxl.atari.pl

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

53

xxl napisał/a:

to znaczy ze np. uzytkownicy aaree aby bawic sie w hsc mogliby pominac krok rejestracji na xxl.atari.pl

Wiesz, że nie ułatwiasz? Co to konkretnie znaczy?

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

54

to znaczy ze w hsc moznaby sie rejestrowac z profilu na aarea - technicznie do rozwiazania na kilka sposobow. moimi rekami? niekoniecznie.

jesli user juz ma konto na forum to zalozenie konta gracza przyslowiowym press button bedzie dla niego mniej upierdliwe niz rejestracja w innym serwie tylko po to zeby zalozyc gracza.

gdyby sie dobrze zastanowic to i aktualizacja score ta droga bylaby mozliwa... jesli faktycznie jest ktos kto nie ma mobilnego urzadzenia do odczytu kodu datamatrix ;-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

55

Czyli wysłanie linku jest bezobsługowe? Bzdura. Zeskanowanie jest bezobsługowe? Bzdura. Poza tym - wymuszasz korzystanie ze smartfona i używanie na nim internetu.

Sikor umarł...

56

Juz mowilem, ze z Twojego punktu widzenia nigdy nie bedzie bezobslugowe, z mojego owszem, nie potrzeba administratora, ktory punkty gromadzi, obrabia i prezentuje tak jak ma to miejsce na atariage :-)

a ze wymaga to uzywania internetu... no jesli chcesz zeby Twoje wyniki byly w internecie to chyba logiczne...

smartfon jest wygodny... wolisz wklepywac cos recznie czy zeskanowac kod ?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

57

Jest jeszcze jedna alternatywa, ale nie wiem czy nie za późno na takie rozwiązanie.

Jest coś, co pośrednio łączy Atari z internetem. SIO2PC - bawiłem się onegdaj terminalem (ICE-T) no i wiem, że działa to wyśmienicie więc jeśli można się z poziomu Atari połączyć z siecią to ... ;)-

nie wiem tylko, ilu "graczy" posiada obecnie działające sio2pc.

Kontakt: pin@usdk.pl

58

xxl napisał/a:

smartfon jest wygodny... wolisz wklepywac cos recznie czy zeskanowac kod ?

Do zeszłego roku nie używałem, jest mi zbędny. Telefon ma dzwonić, do netu mam inne urządzenia. I tak, nie jest to bezobsługowe. Wolę wklepać wynik ręcznie. Póki nie zapewnisz połączenia real atarki uważam to za zbędne dziadostwo i wolę dalej jak na atariage.

Sikor umarł...

59

Ale gownoburza, litosci. Wyciagasz klamota, pstryk i masz. Dluzej piwo sie otwiera. Nie uzywasz? Jest opcja na AAge. Po co ta niepotrzebna przepychanka?

60

:D

@Sikor: chodze to sklepiku w ktorym pracuje na kasie starsza babka, wbijala kody towarow recznie i mruczala cos pod nosem

smutny widok

pewnego razu w kasie zainstalowali czytnik kodow... od tego czasu kasjerka usmiechnieta mowi klientom dzien dobry pyk, pyk, nalezy sie 8.90, dziekuje i milego wieczoru

myslisz ze to dla tego ze umawiam sie z jej corka czasem na weekendy?


---
jedyne urzadzenie na horyzoncie ktore godnie mogloby polaczyc atari z internetem to SIO2BT...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

61

No cóż, nie jestem niewolnikiem smartfona. Wychowałem się w czasach Atari ;P

Sikor umarł...

62

Nie jestem niewolnikiem zapalniczki, będę krzesał ogień za pomocą krzemienia! :P
Jeśli uważasz, że narzędzie jest w stanie Cię ubezwłasnowolnić... to przykre.

A może po prostu jesteś już stary ;)

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

63

Jestem stary, ale także uważam, że w gronie atarowców można liczyć na prawdomówność.

Sikor umarł...

64

prawdomownosc wsrod atarowiec jest przeciez niekwestionowana ale prawdomownosc i wygoda to dwie rozne kategorie :-)

podaruj sobie odrobine luksusu ;-)


a jak nie chcesz... wolalbys uzupelniac hiscore z palucha w profilu usera na atariaree?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

65

Tak, wolałbym. Przeca sortowanie w bazie możesz wstawić i zrobić to samo, co kodem.

Sikor umarł...

66 Ostatnio edytowany przez xxl (2016-04-30 00:39:09)

done.

score mozna dodawac takze za pomoca formularza (po zalogowaniu pojawia sie odpowiednia opcja)


---
co oznacza ze mozna do hsc dodac dowolna gre bez przerobek.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

67

Da się?
Da się.
Mimo tego że Atari tak nie chciało.
No i jednego marudę mniej.

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

68

chyba nie jednego i nie marudy tylko ze specyficznymi przyzwyczajeniami ;-)

atari nie chcialo zeby Sikor i Irata4 byli cyfrowo wykluczeni, ... chcialoby jeszcze zeby dodawanie gier do CAFÉ bylo zautomatyzowane :D tylko jak to zrobic... hmmm

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

69

Można zjeść ciasto i mieć ciastko (chociaż bez kremu) - tzn. nie pozostawić dodawania wyników w formie otwartej a generować jakiś zakodowany ciąg do wpisania (bardziej "ludzki" niż datamatrix), co ograniczy dowolne "generowanie" wyników, a jednocześnie otworzy to dla ułomnego, ludzkiego interfejsu :) Automatyczne to nie będzie i nadal wymaga przerabiania gier, ale może się sprawdzi.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

70

DATAMATRIX ( https://github.com/pfusik/datamatrix6502 ) to obecnie praktycznie standard do szybkiej i plynnej publikacji tresci z atari w internetach. a dla programisty przy tym prosty w obsludze.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

71 Ostatnio edytowany przez skrzyp (2016-05-03 05:48:28)

No więc tak…

Gram sobie w Deathchase XE w wersji HSC, bardzo fajnie mi się gra. Potrafię w ciągu 5 minut wbić około 44150 punktów, 48576 zostało dodane na listę ręcznie, ponieważ w ferworze walki zapomniałem zapisać na liście wyników w grze (myślałem, że pobierze ostatnio używaną nazwę gracza podczas danego uruchomienia gry).
edit: żebyśmy się rozumieli - przez cały czas gry pędzę z pełną prędkością, żadne tam zwalnianie czy zatrzymywanie się :)

Ale mam inny pomysł na rozwiązanie kwestii:

  • "Ja nie będę dodawał z żadnych smartfonów, bo stary jestem i w ogóle nie chcę" - Rozumiem ten punkt widzenia i szanuję.

  • Jak już trzeba dodać, to trzeba się przeklikiwać przez bardzo duże ilości loginów, haseł i innych cholerstw naraz

Koncepcja sama w sobie jest prosta i nawet łatwiejsza do wykonania niż obecny potworek (nie umniejszam zajebístości pomysłu - jest super, lecz wykonanie po wuju): Generalnie myk polega na wrzucaniu losowych bajtów w określone miejsca obrazu dyskietki przy każdym pobraniu pliku .ATR z grą. Takie coś może zrealizować dowolny serwer HTTP z obsługą CGI, poprzez zewnętrzny skrypt w dowolnym języku (który umie stać na CGI) lub nawet sam w sobie (z tego co wiem to Nginx miał taką opcję). Ale mniejsza o "backend", wróćmy do tematu. Te (dajmy na to) sześć bajtów w sektorze takim a takim, jako część programu HSC.COM, będą unikalnym ID obrazu. Gracz będzie sobie grał normalnie w grę, gra będzie zapisywać hajskory, wszystko fajnie. Po odpaleniu pliku HSC.COM poza datamatrixem (który będzie reprezentował tekst niżej) będzie pojawiał się kod złożony z kilku cyfr base16 (nie za dużo), który będzie haszem ID dyskietki i najwyższego hajskora, a niżej komunikat: "type this on xxl.atari.pl/hsc and get yourself to the Hall Of Fame". I faktycznie, użytkownik będzie coś takiego wpisywał i za pierwszym razem serwer odpyta go o nazwę gracza, a za każdym następnym po prostu doda wynik. Nie będzie żadnych cookies - serwer może trzymać bazę key-value z ID dyskietki gracza i jego nazwą z rekordem dodanym przy pierwszym wpisaniu wyniku. Powinien też zapisywać wszystkie ID "oznaczonych" dyskietek z serwera w celu sprawdzenia, czy taka kombinacja może mieć w ogóle miejsce. Funkcja haszująca powinna być jak najprostsza i odwracalna, gdyż nie dość że będzie liczona na ośmiobitowym 1,77MHz, to jeszcze serwer nie może się napocić to dodając. Niestety, nie jestem matematykiem, ale myślę że XOR wyniku przez ID i jakaś operacja na "kluczu" (krótkim) znanym jedynie serwerowi i programowi HSC.COM może dać radę (symetryczna kryptografia jak najbardziej…).

Jakie są plusy tego rozwiązania? Bardzo duże - jedyna interakcja jaką użytkownik podejmuje z serwerem to podanie kilku cyfr szesnastkowych i (przy pierwszym wpisaniu) swój nick. Bez żadnych smartfonów, bez kombinowania, bez rejestracji.
Do tego mamy pełną weryfikację listy wyników - nikt nie może nic fałszować. Do tego jedynym wymogiem jest posiadanie łącza internetowego i odpowiedniej wersji gry pobranej ze strony XXL'a.

Generalnie pomysł naszedł mnie wczoraj od razu po ograniu kilku partyjek w DCXE, a potem w "The Incredible Machine" gdzie ważnym elementem są tzw. "hasła" do kolejnych poziomów. Hasła te były różne w zależności od postępu gry, ilości punktów, itd.

.: miejsce na twoją reklamę :.

72

@xxl: ja do datamatrixa nic nie mam - pisząc o "ludzkim" miałem na myśli: możliwy do przepisania ręcznie przez człowieka (w rozsądnym czasie ;) )

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

73

@wieczor: mozna dodawac recznie jak ktos uwaza, ze to wygodniejsze.

@skrzyp:
> (myślałem, że pobierze ostatnio używaną nazwę gracza podczas danego uruchomienia gry).

nazwa gracza nie jest pobierana z gry

> Jak już trzeba dodać, to trzeba się przeklikiwać przez bardzo duże ilości loginów, haseł i innych cholerstw naraz

trzeba sie zarejestrowac - tylko raz.

> Generalnie myk polega na wrzucaniu losowych bajtów w określone miejsca obrazu dyskietki przy każdym pobraniu pliku .ATR z grą.

nie zagwarantujesz jednego zrodla pobierania gry. polowa graczy moze miec dokladnie ta sama kopie gry.
ja to rozwiazalem tak, ze za pierwszym razem uruchomiona gra zapisuje na dysku id kopii, serwer to pozniej sprawdzal :D - w moim poprzednim podejsciu do hsc

>  Gracz będzie sobie grał normalnie w grę, gra będzie zapisywać hajskory, wszystko fajnie. Po odpaleniu pliku HSC.COM poza datamatrixem (który będzie reprezentował tekst niżej) będzie pojawiał się kod złożony z kilku cyfr base16 (nie za dużo), który będzie haszem ID dyskietki i najwyższego hajskora, a niżej komunikat: "type this on xxl.atari.pl/hsc and get yourself to the Hall Of Fame".

i wpadasz w pulapke falszywego bezpieczenstwa. pomijam ze nie jestes w stanie zagwarantowac roznych kopii wsrod graczy. zlamanie tego jest banalne bo rozumiem chcesz to zrobic aby nie wymagac rejestraci gracza. po 2 dniach baza hsc bedzie zawierala tone smieci dodawanych przez roboty

>  I faktycznie, użytkownik będzie coś takiego wpisywał i za pierwszym razem serwer odpyta go o nazwę gracza, a za każdym następnym po prostu doda wynik.

a jak na jednej kopii bedzie gralo dwoch braci? ;-) zonk.

> akie są plusy tego rozwiązania? Bardzo duże - jedyna interakcja jaką użytkownik podejmuje z serwerem to podanie kilku cyfr szesnastkowych i (przy pierwszym wpisaniu) swój nick.

ale nie do kazdej gry. obecnie mozna do kazdej gry i wprost bez kombinowania :-)

> Do tego mamy pełną weryfikację listy wyników - nikt nie może nic fałszować.

juz pisalem o falszywym biezpieczenstwie ;)

> Do tego jedynym wymogiem jest posiadanie łącza internetowego i odpowiedniej wersji gry pobranej ze strony XXL'a.

kazda kopia by taka byla niewazne ze 90% ludzi mialo by ta sama ;-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

74

Ujmę to tak.

.: miejsce na twoją reklamę :.

75 Ostatnio edytowany przez Sikor (2016-05-03 21:27:02)

Wszystko dobrze, tylko przy generowaniu hasła wysyła błędny link. Mój wynik: 47775. Czekam na hasło od XXL-a.
===
edyta:
o.k.Hasło mam, wynik dodany. Aktualne gramy w DC w HSC na atariage, więc będę jeszcze pewnie walczył o wynik (o ile czasu na granie starczy).

Sikor umarł...