w załączniku procedura realizująca wyłączenie tzw. badlines
czy ktoś potrafi wyjaśnić dlaczego wiersze dla ANTIC = 4 są wyświetlane poprawnie, a dla ANTIC = 2 co drugi wiersz są obcinane
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Tony Do It! Świąteczny prezent od Monochrome Productions to grywalne demo nowej przygody Tony'ego na Atari.
Nowy shooter od Shantiego Shanti prezentuje prototyp poziomej strzelaniny wykorzystujący mnóstwo kolorowych, animowanych przeciwników.
Aktualizacja BigPEmu do wersji 1.21 Nowa wersja emulatora Atari Jaguar z obsługą BigMaster oraz nowymi funkcjami dla skryptów audio.
The Best of Atari XL/XE demoscene music Premiera płyty winylowej pod tytułem "The Best of Atari XL/XE demoscene music, vol. 1" na Last Party!
Bagman Comes Back na Atari 8-bit Bernd Spautz pracuje nad portem gry z C64. Zobacz postępy w pracach nad tą klasyczną grą zręcznościową.
atari.area forum » Programowanie - 8 bit » Usuwanie badlines - ANTIC 2,4
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
w załączniku procedura realizująca wyłączenie tzw. badlines
czy ktoś potrafi wyjaśnić dlaczego wiersze dla ANTIC = 4 są wyświetlane poprawnie, a dla ANTIC = 2 co drugi wiersz są obcinane
Rzecz skojarzyła mi się ze sposobem działania trybu 3 ANTIC-a... i rzeczywiście coś jest na rzeczy. Spróbuj użyć znaków $60..$7f.
Być może ANTIC realizuje tryb 3 za pomocą jakiegoś tricku aplikowanego bezpośrednio na tryb 2, co być może wiąże się właśnie z obsługą VSCROL. Tryb 4 ANTIC-a nie ma analogicznego trybu 3-go :)
W załączniku Twój kod zmodyfikowany.
Różnice między trybami 2 i 3 to:
- wysokość linii trybu (tryb 2 - 8 linii, tryb 3 - 10 linii)
- zerowanie linii 0 i 1 dla znaków $60-$7f tylko w trybie 3
Linie 8 i 9 są zerowane dla znaków $00-$5f w trybie 2 tak samo jak w trybie 3.
działa, dla znaków $60..$7f, dzięki Mono, Fox
nie pamiętam abym wcześniej się z tym ograniczeniem spotkał, zbyt często zajmowałem się trybami kolorowymi ;)
p.s.
w załączonym przykładzie znak $21 ("A") i $60 zostaje zmodyfikowany, znak "A" ma przerwy, znak $60 tworzy ciągłe pionowe linie
człowiek uczy się całe życie :)
Dzięki Fox. Nie wiedziałem o tym zerowaniu.
A potrafiłbyś wytłumaczyć dlaczego w trybie 3 tylko jedna ćwiartka jest przesunięta? Połówka byłaby jakoś bardziej intuicyjna (i chyba użyteczniejsza)...
Edit: Mam na myśli ćwiartkę generatora znaków ($60..$7f).
Zastosowaniem trybu 3 są większe, bardziej czytelne litery. Ta "ćwiartka" jest przeznaczona na znaki, których fragment jest poniżej linii bazowej: np. g, p, q, y - 32 to aż nadto.
To ja wiem, ale dlaczego TYLKO JEDNA ĆWIARTKA a nie np POŁOWA?
Edit: Wcale nie aż nadto - do pokrycia standardowego ekranu brakuje 8.
Edit 2: Wyobrażam sobie, że połowa jest nawet konstrukcyjnie prostsza - bierzesz jeden bit. A do rozpoznania ćwiartki potrzebujesz skombinować dwa bity jakimś operatorem (np AND). Czemu tylko 32.
Właściwie to odpowiedziałeś na moje pytanie :) Dziękuję.
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Programowanie - 8 bit » Usuwanie badlines - ANTIC 2,4
Wygenerowano w 0.017 sekund, wykonano 59 zapytań