Witajcie , mam takie pytanie do koderów , chodzi o grę Lotus , jak wszyscy wiemy wersja na Atari ST posiada lekko mówiąc mizerne udźwiękowienie , no właśnie ale wersja PC posiada możliwość odtwarzania dźwięku poprzez midi na Rolandzie MT32 , moje pytanie jest być może głupie ale czy dużo byłoby pracy aby zaimplementować tą opcję do Atari . Nie znam się ale skoro gotowy podkład jest w wersji na PC mam namyśli udźwiękowienie midi , czy nie wystarczyłoby zmodyfikować kod gry i dorzucić tą opcję z PC ??? , oczywiście tak jak mówię jestem laikiem w kwestii kodowania stąd moje pytanie :)

Pozdrawiam wszystkich .

ATARI 800XL/65XE/800XE/520STm/Mega2/520STe/FALCON 030 14MB RAM Roland MT32 i wiele innych zabawek :)

2

Tak, wystarczy zmodyfikować kod gry, i MIDI będzie grać.
Ciekawszym jest jednak pytanie - masz ochotnika? Czy też sam chcesz się zgłębić w tajniki 68k?

3

Ciekwszym jest jeszcze inne pytanie - skąd weźmiecie kod gry Lotus na ST? :)

.: miejsce na twoją reklamę :.

4

Pytanie brzmi - a może by sprawdzić czy przypadkiem już nie gra :)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

5

O czymś przypadkiem nie wiemy? :)

.: miejsce na twoją reklamę :.

6

To tylko hipoteza, na zasadzie - zanim zaczniesz naprawiać niedziałające urządzenie, sprawdź czy może przypadkiem nie jest wyłączone ;)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

7 Ostatnio edytowany przez glowas11 (2016-02-01 02:17:25)

Gdybym tylko się na tym znał to chętnie i pewnie bym nie pytał :) , czy gra ??? sprawdzę ale raczej nie , gra ta nigdzie nie figuruje w spisach jako gra z obsługą midi w wersji na Atari .

ATARI 800XL/65XE/800XE/520STm/Mega2/520STe/FALCON 030 14MB RAM Roland MT32 i wiele innych zabawek :)

8 Ostatnio edytowany przez erOS (2016-02-01 10:12:19)

Ani na ST ani na Ami i też nie słyszałem, ani nie znajduję ażeby była taka wersja MIDI na te komputery... Wiemy, że nie ma takiej gry i pewnie nikt nie zrobi ;>

A z innej beczki.. nie MIDI a RS232... to "Lotus 2" ma fajną możliwość, że można po kablu połączyć ze sobą 2 Atari, albo 2 Amigi albo Amigę z Atari i grać w ten sposób we 2 albo 4 osoby (być może również we 3). Muszę to w końcu przetestować :)

Atari Falcon 030 14MB+SD16GB; Atari TT 030 4MB ST-RAM, 64 MB TT-RAM; Atari 1040 STFM; Atari 1040 STE 4MB+NetUsbee+UltraSatan; Commodore 64+1541-II+XE1541; Atari 65 XE+CA-2001+Ultimate 1MB+Side2;  P166MMX+GUS.

Gdyby była obsłujga midi, to gdzieś w menu byłaby do tego opcja, jak przykładowo w grach Sierry, czy wielu innych.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

10

@Adam: a jak wielu innych i których? :) może jakąś małą listę tych gier przy okazji można by tutaj zrobić?

Atari Falcon 030 14MB+SD16GB; Atari TT 030 4MB ST-RAM, 64 MB TT-RAM; Atari 1040 STFM; Atari 1040 STE 4MB+NetUsbee+UltraSatan; Commodore 64+1541-II+XE1541; Atari 65 XE+CA-2001+Ultimate 1MB+Side2;  P166MMX+GUS.

http://www.atari-forum.com/viewtopic.ph … 25#p195632

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

12

erOS napisał/a:

"Lotus 2" ma fajną możliwość, że można po kablu połączyć ze sobą 2 Atari, albo 2 Amigi albo Amigę z Atari i grać w ten sposób we 2 albo 4 osoby (być może również we 3). Muszę to w końcu przetestować :)

W wersji Amigowej można grać na 3 osoby. W obu komputerach obraz jest dzielony na pół i jeden samochód stoi w garażu:

http://img1.game-oldies.com/sites/defau … 1-0774.png

Na Atari ST z pewnością jest tak samo.

Gra w 4 osoby jest świetna. :D Ciekaw jestem, czy faktycznie da się połączyć wersję Amigową z Atarowską. Trzeba będzie sprawdzić. :)

13

Na Amidze da się też w Lotusa III tak grać.

Miałem okazję pograć w Lotusa III na Atari 1040STFM i mam pytanie: Czy L2 też tak samo źle chodz? Ba, "chodzi" to za dużo powiedziane - w singleplayer gubi klatki jak szalone, coś tam niby się da grać, ale to raczej pokaz animacji. O trybie multi to już nie wspomnę, więc się zastanawiam jak to do diaska ma się synchronizować po porcie równoległym z Amigą, na której ta gra chodzi płynnie i bezproblemowo.

.: miejsce na twoją reklamę :.

14

VLX napisał/a:

W wersji Amigowej można grać na 3 osoby. W obu komputerach obraz jest dzielony na pół i jeden samochód stoi w garażu:

Na Atari ST z pewnością jest tak samo.

Gra w 4 osoby jest świetna. :D Ciekaw jestem, czy faktycznie da się połączyć wersję Amigową z Atarowską. Trzeba będzie sprawdzić. :)

Tak zakładałem, że można na 3, ale nigdy nie widziałem więc wolałem asekuracyjnie napisać ;)
Chyba większość gier zyskuje w trybach multi, zabawa dobra też na jakieś gamecompo na party :D

A Amigę z ST da się, co widać na tym filmie: https://www.youtube.com/watch?v=E4yXMDuxWIk


@skrzyp:
w Lotus 3 można linkować? gdzie? jak? bo nie widzę opcji LINK...

Atari Falcon 030 14MB+SD16GB; Atari TT 030 4MB ST-RAM, 64 MB TT-RAM; Atari 1040 STFM; Atari 1040 STE 4MB+NetUsbee+UltraSatan; Commodore 64+1541-II+XE1541; Atari 65 XE+CA-2001+Ultimate 1MB+Side2;  P166MMX+GUS.

15

Trójki nie linkowałem, tyko dwójkę, ale słyszałem że jak się uruchomi już podłączone to taka opcja istnieje. Choć to nie jest potwierdzone.

.: miejsce na twoją reklamę :.

16

@skrzyp: ZTCP lotus (chyba II...) chodził znoście na mojej MedzeSTE dopiero po przełączeniu na 16MHz.

17

No i temat się rozwekł , a ja pytałem tylko czy da się i ewentualnie jak zaimplementować tą opcję do wersji Atari , bo jak wiemy wersja PC posiada odgrywanie poprzez midi , Adaś nie w każdej grze jest opcja wyboru midi , są gry które od razu po włączeniu zaczynają grać poprzez Rolanda , sam jestem na etapie przeszukiwania i odsłuchu gier poprzez Rolanda , i powiem tak są produkcje które grają świetnie i są takie które tylko dzięki mixerowi i połączeniu Yamachy z midi dają jakiś fajniejszy efekt , bo samo midi ogranicza się tylko do jednego instrumentu i to w menu gry , a podczas gry kroki postaci itp. są słyszalne tylko poprzez Yamachę .

ATARI 800XL/65XE/800XE/520STm/Mega2/520STe/FALCON 030 14MB RAM Roland MT32 i wiele innych zabawek :)

18

Ogólnie wszystko się da. Ale w sytuacji Lotusa problemem jest brak kodu źródłowego. Modyfikacją jest możliwa, ale grę trzeba by było spatchować i dorzucić dane z muzyką(zapewne w jakimś przetworzonym formacie, bo format MIDI nie jest kompaktowy) i je odtworzyć. Jest to jakaś tam praca.

=========================================
[www] https://nokturnal.pl
[ 16/32 bit Atari development wiki] https://bus-error.nokturnal.pl

19

Saulot  dzięki za odpowiedź , to że się pewnie da też myślałem , ale własnie jak , trochę naświetliłeś sytuację , jeszcze raz dzięki , a czy wersja PC nie ma możliwości zajrzenia w kod pytam jako laik , czy  jeśli jest gra to nie da się podejrzeć kodu tzn. edytować czy jakoś tak ????. Bo z tego co zrozumiałem musimy mieć wersje źródłową czyli taką jaką widzieli na monitorach programiści :). Sorki za Laicyzm ale w moim wydaniu to standard :)

ATARI 800XL/65XE/800XE/520STm/Mega2/520STe/FALCON 030 14MB RAM Roland MT32 i wiele innych zabawek :)

20

Saulot  dzięki za odpowiedź , to że się pewnie da też myślałem , ale własnie jak , trochę naświetliłeś sytuację , jeszcze raz dzięki , a czy wersja PC nie ma możliwości zajrzenia w kod pytam jako laik , czy  jeśli jest gra to nie da się podejrzeć kodu tzn. edytować czy jakoś tak ????. Bo z tego co zrozumiałem musimy mieć wersje źródłową czyli taką jaką widzieli na monitorach programiści :). Sorki za Laicyzm ale w moim wydaniu to standard :)

ATARI 800XL/65XE/800XE/520STm/Mega2/520STe/FALCON 030 14MB RAM Roland MT32 i wiele innych zabawek :)

21

Wersja pc nie jest potrzebna, tylko dane muzyki. Mówiłem o źródłach do wersji Atari, które można by było zmodyfikować, skompilować i uruchomić. W BadMoodzie integrowałem odgrywanie muzyki midi i było to relatywnie proste (jak już był opracowany player), bo mogłem bez problemu modyfikować kod gry. Bez kodu źródłowego, wprowadzanie zmian do programu jest bardziej czasochłonne.

=========================================
[www] https://nokturnal.pl
[ 16/32 bit Atari development wiki] https://bus-error.nokturnal.pl

22

OK dziękuję ci pięknie za odpowiedź , fajnie by było wersje Atarowską wzbogacić o tą możliwość na pewno była by jeszcze bardziej grywalna , no i Amigowcy przestaliby się naśmiewać :) . Pozdrawiam.

ATARI 800XL/65XE/800XE/520STm/Mega2/520STe/FALCON 030 14MB RAM Roland MT32 i wiele innych zabawek :)