Jak w temacie. Jest tu na forum ktoś, kto potrafiłby wskazać mi jak wyciągnąć z gry na Atari ST sample dźwiękowe?
Jeśli chodzi o programowanie to jestem niestety kompletnym laikiem, więc musiałoby to być wyjaśnione bardzo łopatologicznie
Chodzi mi konkretnie o dźwięki digitalizowanej mowy obcych z gry Captain Blood. ( z tego co się orientuję to są pliki .PCM "zaszyte" gdzieś w plikach gry)
Potrzebuje tych dźwięków do przygotowania pewnej mocno pokręconej zagadki. Bawię się w takie coś jak Geocaching http://www.geocaching.pl

W dużym skrócie to gra terenowa, w której wykorzystuje się odbiorniki GPS do odszukania wcześniej ukrytych pojemników, i zalogowania faktu znalezienia na stronie gry. Jeden z typów skrytek zakłada konieczność rozwiązania zagadki w celu obliczenia prawidłowych koordynat gps pojemnika. Właśnie taką zagadkę opartą na uniwersum gry Captain Blood chcę zrobić.

Założenia zagadki są takie. Przechwyciłeś transmisję nieznanego pochodzenia. Transmisja zawiera serie obrazów (piktogramy "słów" z gry) i dźwięków( sample mowy obcych) Transmisja zawiera wskazówki odnośnie położenia "artefaktu obcych" (a dokładniej koordynaty gps wplecione w komunikat), ale niestety jest częściowo uszkodzona ( w części transmisji jest sam dźwięk, w części tylko ikony). W opisie zagadki byłyby ukryte delikatne wskazówki że chodzi tę konkretną grę.
Teoretycznie dałoby się transmisję zbudować z samych tylko ikon, ale w grze nie ma specjalnych piktogramów dla liczb, tylko cyfry arabskie, i właśnie dlatego potrzebne mi te sample. ( fragment transmisji zawierający współrzędne będzie zawierał tylko dźwięk)

Znalazłem wprawdzie stronę http://bringerp.free.fr/RE/CaptainBlood/scripts.php5, ale tam jest wyjaśniony tylko sposób działania części gry odpowiadającej za konwersacje, nigdzie w sieci nie znalazłem samych sampli.

Jeśli nie uda mi się zdobyć tych plików to będę musiał po prostu przejść całą grę nagrywając wszystkie konwersacje a potem ręcznie ciąć pliki audio ( przy założeniu że uda mi się zmusić obcych do wypowiedzenia wszystkich interesujących mnie słów, bo konwersacje są oskryptowane) Ogólnie będzie to droga przez mękę bo poszczególne rasy "mówią" w różny sposób ( sample odtwarzane są z różnymi prędkościami)

Jeśli ktoś byłby w stanie mi pomóc to będę bardzo wdzięczny

Atari  800XL [Stereo-Final, U1MB] + SIO2SD@1010, SIC! Cart, RAM-Cart 64k
Atari 520STE 4MB RAM TOS 2.06 PL/UK +HxC Floppy emulator (SD) +UltraSatan

2 Ostatnio edytowany przez Cyprian (2015-12-02 18:19:41)

kultowa gra, sporo czasu przy niej spędziłem.
ma niezłe psychodeliczne efekty wizualne dźwiękowe.


zrobiłem zrzut pamięci do dwóch plików RAW 8 bit signed, muzyka ma około 19000kHz,  głos koło 4,5kHz

Daj znać jak coś sklecisz

Post's attachments

CB_sample.zip 204.5 kb, liczba pobrań: 2 (od 2015-12-02) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

3

Czołem Cyprian!
Wielkie dzięki, ale to jest muzyka z intra, i głosy statku (landing activated, teleport, itp), a mi chodzi o dźwiękowe odpowiedniki tych ikonek
http://1drv.ms/1XHOfsU
W jaki sposób to zrzuciłeś do pliku?

Atari  800XL [Stereo-Final, U1MB] + SIO2SD@1010, SIC! Cart, RAM-Cart 64k
Atari 520STE 4MB RAM TOS 2.06 PL/UK +HxC Floppy emulator (SD) +UltraSatan

4

Wczytałem grę i zrobiłem zrzut pamięci z emulatora Steem Debugerem.
Być może te dodatkowe głosy na tym etapie gry nie zostały wczytane. Co trzeba zrobić je usłyszeć?

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

5

Cyprian napisał/a:

Co trzeba zrobić je usłyszeć?

Spotkać obcego i zacząć z nim gadać :)
rozmowa z jednym z obcych (do około 1:30 jest sekwencja lądowania na planecie)

Zrzut pamięci powiadasz... I po uruchomieniu gry wyciągnęło tylko to co w Twoim załączniku
To by oznaczało że tą metodą można wydobyć z gry jedynie sample, których w rozmowie używa konkretny obcy z którym akurat rozmawiamy. Gra nie będzie przecież ładować do pamięci sampli, których użycia skrypty dla danego obcego nie przewidują. Pozostają jeszcze kwestie czy gra zawiera sample wszystkich możliwych "słów", i co najważniejsze, który sampel odpowiada której ikonie.

Próbując ugryźć temat z innej strony. TUTAJ można znaleźć między innymi słownik języka z gry, wraz z transkrypcją poszczególnych słów, i wskazówkami co do ich wymowy. Można by spróbować nagrać na swoje potrzeby nowe sample, korzystając z jakiegoś starszego programu przetwarzającego tekst na mowę.

Atari  800XL [Stereo-Final, U1MB] + SIO2SD@1010, SIC! Cart, RAM-Cart 64k
Atari 520STE 4MB RAM TOS 2.06 PL/UK +HxC Floppy emulator (SD) +UltraSatan