Jak w temacie. Jest tu na forum ktoś, kto potrafiłby wskazać mi jak wyciągnąć z gry na Atari ST sample dźwiękowe?
Jeśli chodzi o programowanie to jestem niestety kompletnym laikiem, więc musiałoby to być wyjaśnione bardzo łopatologicznie
Chodzi mi konkretnie o dźwięki digitalizowanej mowy obcych z gry Captain Blood. ( z tego co się orientuję to są pliki .PCM "zaszyte" gdzieś w plikach gry)
Potrzebuje tych dźwięków do przygotowania pewnej mocno pokręconej zagadki. Bawię się w takie coś jak Geocaching http://www.geocaching.pl
W dużym skrócie to gra terenowa, w której wykorzystuje się odbiorniki GPS do odszukania wcześniej ukrytych pojemników, i zalogowania faktu znalezienia na stronie gry. Jeden z typów skrytek zakłada konieczność rozwiązania zagadki w celu obliczenia prawidłowych koordynat gps pojemnika. Właśnie taką zagadkę opartą na uniwersum gry Captain Blood chcę zrobić.
Założenia zagadki są takie. Przechwyciłeś transmisję nieznanego pochodzenia. Transmisja zawiera serie obrazów (piktogramy "słów" z gry) i dźwięków( sample mowy obcych) Transmisja zawiera wskazówki odnośnie położenia "artefaktu obcych" (a dokładniej koordynaty gps wplecione w komunikat), ale niestety jest częściowo uszkodzona ( w części transmisji jest sam dźwięk, w części tylko ikony). W opisie zagadki byłyby ukryte delikatne wskazówki że chodzi tę konkretną grę.
Teoretycznie dałoby się transmisję zbudować z samych tylko ikon, ale w grze nie ma specjalnych piktogramów dla liczb, tylko cyfry arabskie, i właśnie dlatego potrzebne mi te sample. ( fragment transmisji zawierający współrzędne będzie zawierał tylko dźwięk)
Znalazłem wprawdzie stronę http://bringerp.free.fr/RE/CaptainBlood/scripts.php5, ale tam jest wyjaśniony tylko sposób działania części gry odpowiadającej za konwersacje, nigdzie w sieci nie znalazłem samych sampli.
Jeśli nie uda mi się zdobyć tych plików to będę musiał po prostu przejść całą grę nagrywając wszystkie konwersacje a potem ręcznie ciąć pliki audio ( przy założeniu że uda mi się zmusić obcych do wypowiedzenia wszystkich interesujących mnie słów, bo konwersacje są oskryptowane) Ogólnie będzie to droga przez mękę bo poszczególne rasy "mówią" w różny sposób ( sample odtwarzane są z różnymi prędkościami)
Jeśli ktoś byłby w stanie mi pomóc to będę bardzo wdzięczny
Atari 520STE 4MB RAM TOS 2.06 PL/UK +HxC Floppy emulator (SD) +UltraSatan