przypomnij sobie ile potrzeba pamieci dla plajera sidow dla sdx a ile dla xB
Zawsze mi się wydawało, że projektowałem swój player tak, żeby działał na 62KB. Ale może się jednak mylę.
niewiedza buduje, wiedza rujnuje
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Nowa obudowa dla 800XL - zostało 36 dni Niewiele ponad miesiąc do końca kampanii.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
4th Atari ASCII Compo - wyniki Dostępne są już wyniki tegorocznego ATASCII Compo.
thing neo 1.60 Olivier Landemarre wydał nową wersję desktopu Thing.
atari.area forum » Fabryka - 8bit » xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen
Strony Poprzednia 1 … 55 56 57 58 59 … 71 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
przypomnij sobie ile potrzeba pamieci dla plajera sidow dla sdx a ile dla xB
Zawsze mi się wydawało, że projektowałem swój player tak, żeby działał na 62KB. Ale może się jednak mylę.
Konfiguracja może być dowolna. Program rozpoznaje gdzie ma wolne i przepisuje obszary pamięci robiąc miejsce dla modułu .SID, a przed wyjściem je przywraca.
Jeśli jest dotępny XRAM oczywiście go wykorzystuje.
Edit: Gdzie w takim razie tkwi problem?
Dane modułu .SID ładowane są w obszar MEMLO+zrelokowany kod programu..$CFFF i $D800..$FFBF. W konfiguracji OSRAM obszar ten pomniejsza się o rozmiar kodu sterownika SDFS i bufory SDX (nie pamiętam teraz ile dokładnie tego jest i gdzie leżą).
Następnie zależnie od obszaru docelowego w którym powinien się znaleźć moduł określane są obszary pamięci do zachowania na później tak, aby zwolnić pamięć z której korzysta moduł .SID.
Są dwie strategie - domyślna i awaryjna.
Domyślna stara się zachować obszary z systemem i odtworzyć je po wyjściu z playera.
Awaryjna stosowana jest wtedy gdy nie da się zachować elementów systemu tak, aby je potem odtworzyć i wrócić bezawaryjnie do DOS-a. Wtedy wyjście z playera kończy się powrotem do SELF-TEST-u.
Tryb awaryjny stosowany jest tylko gdy użytkownik na to pozwoli przez włączenie przełącznika w linii poleceń lub zmiennej środowiskowej.
Kiedy dysponuję odpowiednią ilością XRAM programy systemu zachowywane są w XRAM i tryb awaryjny nie ma zastosowania.
Trudno mi podać konkretne wartości, bo zależą od załadowanych sterowników, ilości XRAM i konfiguracji systemu.
Edit: Ale robi się chyba niepotrzebny offtop. Ciekawiło mnie po prostu gdzie leży problem z wymaganiami SDX odnośnie uruchomienia playera SID, no bo starałem się żeby player potrafił poprawnie zadziałać na standardowym Atari XL/XE.
XXL... nie bądź jak kosa0 ... wiesz, to pokaż gdzie jest problem zamiast "wymyśle se" .... będzie szybciej.
Jako bonus będziesz miał +100 do "respect" za to, że wiesz co nie działa w cudzym programie.
BartoszP nie badz jak bezrobotny. odpowiedz juz padla.
xxl napisał/a:problemem (jednym z wielu) jest ilosc wolnej pamieci.
Ja jestem w 200% fanem twojego projektu ale po tej odpowiedzi zostało tylko +10 do "respect"
Ile jej brakuje i dlaczego ? Co z resztą problemów ?
Poddaje się .... zbyt zmęczony jestem takie "gierki" ... "poczytaj se", "poszukaj se".... w Szwecji jestem ? ....
Nie możesz zebrać tego w jednym miejscu ? Zrobić jakieś małe faq ? Będzie pożytek dla potomnych i dla XBIOS.
ale jak już przywołałeś temat xB i playera do SIDa, to z czego widzę możesz się uczyć od Mono jak powinien wyglądać player ;)
Wiesz, że mało mnie interesuje ile się odtwarza na 64k RAM :). Ważne jest to, na ile player jest "do użytkownika" a nie dla sztuki działania. Owszem, napisanie takiego playera na 64k to jest pewne wyzwanie, temu nie zaprzeczam - zastanawiam się tylko po co się aż tak bardzo męczyć.
Zawsze mi się wydawało, że projektowałem swój player tak, żeby działał na 62KB. Ale może się jednak mylę.
No to chylę czoła, bo akurat to że dos siedzi w ext ram to zdecydowanie jego zaleta. Ale zachowanie systemu i wygospodarowanie takiej ilości pamięci ... wow.
mam nadzieje BartoszP to czyta i wyciaga wnioski
Jak dla mnie to po prostu CUD .... tego się nie rozumie ...
Co tu rozumieć?
Widzisz, bo Ty nie rozumiesz właśnie. Wystarcza mu komp z 64kb, choć nie zawsze jest w stanie wrócić do DOSa, ale dokładnie to samo będzie z xBiosem.
.... o k***. Faktycznie. Odpaliłem właśnie SDX w trybie 64k ram ... jak na razie kilka dowolnie losowo wybranych sidów gra :).
Dobre.
co tu rozumiec?
Nie ma nic do rozumienia .... CUD po prostu JEST :) :)
Nie no, Mono - pozamiatałeś tym playerem. Nie mogę znaleźć ani ani jednego nie działającego SIDA ... uwaga - na 64kB ram pod Sparta DOS X! ;)
Jutro idę na kolanach do Rzeszowa..
Fakt tylko taki, że po każdym reset, ale w sumie jest to pomijalna czasowo kwestia na miarę około 1-2 sekund.
EDIT: Uwaga - ten player gra wszystko jak na razie na 64k i MemLo: 25EF :D
EDIT2: Dalej wszystko działa...
EDIT: Uwaga - ten player gra wszystko jak na razie na 64k i MemLo: 25EF
nareszcie jakis konkret :-)
czyli dos zabiera 9,5 kb a jakie jest mamhi? dla programu pod sparta na nierozszerzonym atari zostaje w najlepszym razie ok 52 kb a nie 62kb.
prosze jeszcze o gorna granice pamieci. moze do czegos dojdziemy ;-)
Strony Poprzednia 1 … 55 56 57 58 59 … 71 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Fabryka - 8bit » xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen
Wygenerowano w 0.043 sekund, wykonano 33 zapytań