1,401

xxl napisał/a:

przypomnij sobie ile potrzeba pamieci dla plajera sidow dla sdx a ile dla xB

Zawsze mi się wydawało, że projektowałem swój player tak, żeby działał na 62KB. Ale może się jednak mylę.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

1,402

use banked czy use osram ?

problem nie tkwi w Twoim programie.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,403 Ostatnio edytowany przez mono (2015-11-16 14:24:11)

Konfiguracja może być dowolna. Program rozpoznaje gdzie ma wolne i przepisuje obszary pamięci robiąc miejsce dla modułu .SID, a przed wyjściem je przywraca.
Jeśli jest dotępny XRAM oczywiście go wykorzystuje.

Edit: Gdzie w takim razie tkwi problem?

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

1,404

to ile pamieci masz do wykorzystania dla programu pod sparte na komputerze 64k ?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,405 Ostatnio edytowany przez mono (2015-11-16 15:28:47)

Dane modułu .SID ładowane są w obszar MEMLO+zrelokowany kod programu..$CFFF i $D800..$FFBF. W konfiguracji OSRAM obszar ten pomniejsza się o rozmiar kodu sterownika SDFS i bufory SDX (nie pamiętam teraz ile dokładnie tego jest i gdzie leżą).
Następnie zależnie od obszaru docelowego w którym powinien się znaleźć moduł określane są obszary pamięci do zachowania na później tak, aby zwolnić pamięć z której korzysta moduł .SID.
Są dwie strategie - domyślna i awaryjna.
Domyślna stara się zachować obszary z systemem i odtworzyć je po wyjściu z playera.
Awaryjna stosowana jest wtedy gdy nie da się zachować elementów systemu tak, aby je potem odtworzyć i wrócić bezawaryjnie do DOS-a. Wtedy wyjście z playera kończy się powrotem do SELF-TEST-u.
Tryb awaryjny stosowany jest tylko gdy użytkownik na to pozwoli przez włączenie przełącznika w linii poleceń lub zmiennej środowiskowej.
Kiedy dysponuję odpowiednią ilością XRAM programy systemu zachowywane są w XRAM i tryb awaryjny nie ma zastosowania.
Trudno mi podać konkretne wartości, bo zależą od załadowanych sterowników, ilości XRAM i konfiguracji systemu.

Edit: Ale robi się chyba niepotrzebny offtop. Ciekawiło mnie po prostu gdzie leży problem z wymaganiami SDX odnośnie uruchomienia playera SID, no bo starałem się żeby player potrafił poprawnie zadziałać na standardowym Atari XL/XE.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

1,406

jak sobie odpowiesz na moje poprzednie pytanie to zrozumiesz gdzie jest problem. i jeszcze raz - problemem nie jest Twoj program, problemem (jednym z wielu) jest ilosc wolnej pamieci.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,407

XXL... nie bądź jak kosa0 ... wiesz, to pokaż gdzie jest problem zamiast "wymyśle se" .... będzie szybciej.
Jako bonus będziesz miał +100 do "respect" za to, że wiesz co nie działa w cudzym programie.

1,408

BartoszP nie badz jak bezrobotny. odpowiedz juz padla.

xxl napisał/a:

problemem (jednym z wielu) jest ilosc wolnej pamieci.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,409

xxl napisał/a:

BartoszP nie badz jak bezrobotny. odpowiedz juz padla.

xxl napisał/a:

problemem (jednym z wielu) jest ilosc wolnej pamieci.

Ja jestem w 200% fanem twojego projektu ale po tej odpowiedzi zostało tylko +10 do "respect"
Ile jej brakuje i dlaczego ? Co z resztą problemów ?

1,410

BartoszP napisał/a:

Ile jej brakuje i dlaczego ?

dlaczego myslisz ze jej brakuje? przeciez Mono pisal ze program sie uruchomi...


BartoszP napisał/a:

Co z resztą problemów ?

przelec watek od poczatku bylo walkowane do znudzenia. jak zreszta o problemach z iloscia pamieci pod sdx rowniez...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,411

Poddaje się .... zbyt zmęczony jestem takie "gierki" ... "poczytaj se", "poszukaj se".... w Szwecji jestem ? ....
Nie możesz zebrać tego w jednym miejscu ? Zrobić jakieś małe faq ? Będzie pożytek dla potomnych i dla XBIOS.

1,412

pewnie mozna ale musisz o to poprosic uzytkownikow dosa, to jest watek o xB

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,413

ale jak już przywołałeś temat xB i playera do SIDa, to z czego widzę możesz się uczyć od Mono jak powinien wyglądać player ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

1,414

pewnie tak...

to jaki jest stosunek sidow otwarzanych na jednym i drugim plajerze uruchomionym na atari z 64kb ram ?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,415 Ostatnio edytowany przez Pin (2015-11-16 21:28:53)

Wiesz, że mało mnie interesuje ile się odtwarza na 64k RAM :). Ważne jest to, na ile player jest "do użytkownika" a nie dla sztuki działania. Owszem, napisanie takiego playera na 64k to jest pewne wyzwanie, temu nie zaprzeczam - zastanawiam się tylko po co się aż tak bardzo męczyć.

mono napisał/a:

Zawsze mi się wydawało, że projektowałem swój player tak, żeby działał na 62KB. Ale może się jednak mylę.

No to chylę czoła, bo akurat to że dos siedzi w ext ram to zdecydowanie jego zaleta. Ale zachowanie systemu i wygospodarowanie takiej ilości pamięci ... wow.

Kontakt: pin@usdk.pl

1,416

czyli jak mnie Mono nauczy pisac pod sparte to przykladowo program bedzie mogl mniej (np. odtwarzac) nizby mogl gdyby nie byl pisany pod sparte?

to moze zrezygnuje z takiej nauki ;-)

i dziekuje za odpowiedz jak to dziala na 64kb ram, mam nadzieje BartoszP to czyta i wyciaga wnioski :)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,417

Jak każdy ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

1,418

xxl napisał/a:

mam nadzieje BartoszP to czyta i wyciaga wnioski

Jak dla mnie to po prostu CUD .... tego się nie rozumie ...

1,419

co tu rozumiec? zeby program pod sparta mial 62kb do dyspozycji musi byc uruchomiony na komputerze z minimum 128 ramu?

z xb nie ma takich problemow

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,420

... ale są za to inne ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

1,421

Co tu rozumieć?

Widzisz, bo Ty nie rozumiesz właśnie. Wystarcza mu komp z 64kb, choć nie zawsze jest w stanie wrócić do DOSa, ale dokładnie to samo będzie z xBiosem.

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

1,422

.... o k***. Faktycznie. Odpaliłem właśnie SDX w trybie 64k ram ... jak na razie kilka dowolnie losowo wybranych sidów gra :).

Dobre.

Kontakt: pin@usdk.pl

1,423

xxl napisał/a:

co tu rozumiec?

Nie ma nic do rozumienia .... CUD po prostu JEST :) :)

1,424 Ostatnio edytowany przez Pin (2015-11-16 23:25:30)

Nie no, Mono - pozamiatałeś tym playerem. Nie mogę znaleźć ani ani jednego nie działającego SIDA ... uwaga - na 64kB ram pod Sparta DOS X! ;)

Jutro idę na kolanach do Rzeszowa..

Fakt tylko taki, że po każdym reset, ale w sumie jest to pomijalna czasowo kwestia na miarę około 1-2 sekund.

EDIT: Uwaga - ten player gra wszystko jak na razie na 64k i MemLo: 25EF :D

EDIT2: Dalej wszystko działa...

Kontakt: pin@usdk.pl

1,425 Ostatnio edytowany przez xxl (2015-11-17 08:07:53)

Pin napisał/a:

EDIT: Uwaga - ten player gra wszystko jak na razie na 64k i MemLo: 25EF

nareszcie jakis konkret :-)

czyli dos zabiera 9,5 kb a jakie jest mamhi? dla programu pod sparta na nierozszerzonym atari zostaje w najlepszym razie ok 52 kb a nie 62kb.

prosze jeszcze o gorna granice pamieci. moze do czegos dojdziemy ;-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.