Nie wiem czy widzieliscie, calkiem fajny emulator Atari:

http://www.math.tu-berlin.de/%7Ethor/atari++/

2

O,  morde!  :D I kto go robi?! ^_^ Kopara mi opadla jak zobaczylem autora: Thomas Richter, czyli facet od lat zwiazany z Amiga (napisal od metra zarabistych utilkow - m.in. pakiet MuTools, czy masa przydatnych narzedzi do MMU)... Róló!!! :D  :D  :D

Powszechnie wiadomo, że kamień potrafi myśleć. Na tym fakcie opiera się cała elektronika.

Terry Pratchett - Równoumagicznienie

3

O atari++ było głośno jakiś czas temu, gdy jego źródła okazały się dziwnie podobne do starych źródeł Atari800. Atari800 na licencji GPL pisany przez kilkadziesiąt osób, a atari++ pisany niby tylko przez Thora na jego licencji... Oj, była afera.
Na oko atari++ jest lepiej zaprojektowany, ale jeśli chodzi o jakość emulacji i ficzery, pozostaje w tyle.

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

4

ale zapewnia normalna obsluge klawiatury ( nie to co jest w portach do SDL i X11 - zreszta kiedys komus wyslalem poprawke ktora poprawia obsluge w SDL ale jakos nie doczekalem sie odpowiedzi :( ). poza tym dziala tez calkiem niezle dzwiek. moze nie jest idealny, ale przynajmniej nie haczy i nie gubi sampli.

5

sorry za maslo maslane ( poprawka poprawia :) )

6 Ostatnio edytowany przez Bluki (2015-11-11 14:51:09)

Ukazała się nowa wersja Atari ++ o numerze 1.80. Poniżej przytaczam opis zmian (z niewielkimi skrótami), który w wątku ”atari++ 1.80 ready for download” na Atari Age zamieścił thorfdbg. Tam też więcej szczegółów.


Cześć ludzie,
nowa wersja Atari ++ pojawia się prawie po roku od ostatniego wydania. Tym razem zawiera wiele ważnych zmian. Zapewne istotną zmianą jest wprowadzenie zgodnego z Atari BASIC-em dialektu o nazwie BASIC ++, pasującego do linii produktów „++” oprogramowania emulacji. BASIC ++ jest nieco szybszy od Atari BASIC-a (dwa do czterech razy w zależności od programu) i pozbawiony wielu błędów Atari BASIC-a. Należy zauważyć, że emulator jest wyposażony w najnowszą wersję 1.03 BASIC-a ++.

Zaleca się (choć nie jest to wymagane), aby korzystać z BASIC-a ++ wraz z OS ++, właściwego systemu operacyjnego dla Atari ++.

OS ++ został ulepszony głównie w zakresie pakietu matematycznego, w którym usunięto błąd poprawiając tym samym jego szybkość. W szczególności została napisana od nowa konwersja BCD na liczbę całkowitą, często używana przez BASIC, i teraz działa o wiele szybciej.

Chociaż BASIC ++, OS ++ zawiera także nowy profiler w swoim monitorze, ma też lepszą emulację taśmy obejmującą funkcję wav2cas, czyli może bezpośrednio dekodować nagrania audio WAV. Może też odtwarzać do WAV pliki, jeśli tego chcesz.

Zresztą oto lista nowych funkcji:

- Atari ++ ma teraz wbudowany interpreter BASIC-a, mianowicie BASIC ++. Jest to nieco rozszerzona i nieco szybsza odmiana dialektu Atari BASIC. Posiada też dodatkowe polecenie „DIR”.
- Ulepszone ustawienia BASIC-a. Preferencje pozwalają teraz na maksymalnie trzy obrazy BASIC-a, zazwyczaj odpowiadające wersjom A, B i C tego języka.
- W emulacji CPU poprawiono licznik cykli dla niektórych rzadko używanych instrukcji.
- Do monitora dodano profiler.
- Emulacja taśmy została w znacznym stopniu rozszerzona i uproszczona. Wpisanie nieistniejącej taśmy wygeneruje błąd natychmiast. Możliwy jest odczyt plików WAV, czyli prawdziwych cyfrowych taśm i dekodowanie ich na żądanie. Możliwe jest też wyjście do .wav (kodowanie audio). To więc integruje w emulatorze programy wav2cas i cas2wav tego samego autora.
- Została rozszerzona emulacja dźwięku SIO o dźwięk taśmy przy odczycie i poprawiono autentyczność brzmienia stacji dysków.
- Sygnał audio można teraz zapisywać do pliku SAP R-Type w celu odtwarzania.
- W znacznej mierze poprawiono emulację napędów dysków. Emulowanych jest obecnie kilka rodzajów napędów, w tym ich charakterystyki transferu, takie jak prędkość napędu. Należy pamiętać, oryginalny napęd 1050 nie obsługuje podwójnej gęstości. Aby skorzystać z takich dysków, należy wybrać jeden z bardziej zaawansowanych napędów.
- Można teraz utworzyć binarny obraz dysku zawierający ważne struktury jak AUTORUN.SYS więc mogący być ładowany również spod DOS-a.
- W pakiecie matematycznym wprowadzono modyfikacje, a jego precyzja została poprawiona poprzez nieznaczną zmianę zasad zaokrąglania liczb. Konwersja zapisu zmiennoprzecinkowego do ASCII teraz również postępuje zgodnie z konwencją oryginalnego pakietu matematycznego.
- Wykrywanie plików .BAS jako obrazów dysków przebiega staranniej. Emulator nie będzie już mylił niektórych obrazów dysków xfd z plikami BASIC-a.
- Wbudowany monitor obsługuje już etykiety symboliczne.
- Pakiet matematyczny znajdujący się w OS ROM posiadał błąd konwersji BCD na ASCII. Został naprawiony.
- Konwersja BCD na liczbę całkowitą była dość powolna. Nowa wersja algorytmu całkowicie zastępuje stary, czyniąc go znacznie szybszym.

Jak zawsze Atari ++ można pobrać stąd:

http://www.xl-project.com/

Baw się dobrze, Thomas

7

sciągnąłem.
przeciągnij i upuść nie działa. jak w tym emulatorze uruchomić XEXa?

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

8 Ostatnio edytowany przez voy (2015-11-11 10:58:45)

Na razie obsługuje chyba .atr i .xfd.

Jeśli jesteś w Full Menu, to wejdź w DiskDrive, zaznacz Enable.1, Emul815.1 (obsługa DD) i Happy.1, a w Image.1 wybierz obraz dysku. Wcześniej ustaw typ maszyny, procka, ścieżki do ROM-ów i Basica itp. Potem w menu Prefs wybierz Cold Start the Emulator i Exit Menu and Continue.

Obsługa jest bardzo "intuicyjna". :) Dziwi mnie poziom zamotania GUI, bo facet jest też autorem wielu programów na Amigę i są one raczej wygodne w użyciu.

Powszechnie wiadomo, że kamień potrafi myśleć. Na tym fakcie opiera się cała elektronika.

Terry Pratchett - Równoumagicznienie

9

A może po prostu nie umie klepać GUI używając jedynie prymitywów z SDL, to jest nieco niższy poziom abstrakcji niż np. Amigowe MUI.

Voy, Sam spróbuj naklepać lepsze GUI pod czystym SDLem, to zobaczymy, jakie będzie intuicyjne :)

.: miejsce na twoją reklamę :.

10

Amigowe MUI to w porównaniu z tym szczyt ergonomii. :)

Powszechnie wiadomo, że kamień potrafi myśleć. Na tym fakcie opiera się cała elektronika.

Terry Pratchett - Równoumagicznienie