26 Ostatnio edytowany przez Pin (2015-09-17 20:22:52)

ok - po dłuższej rozmowie tel. z Simiusem doszliśmy do wniosku, że chodzi o to, że mixer video spodziewa się sygnału z przeplotem. No i jest pomysł taki, by zbudować coś pomiędzy Atari a mixerem co ten sygnał dostosuje do oczekiwań.

Ok, zaryzykuje więc i pozostawię sobie to urządzenie, no i zobaczymy czy się to uda. Jeśli się uda, to na byle kompo można z 8/16 bit zrobić prezentację rodem jak z Assembly ;) Potencjał jest kurewski ;)

EDIT:

a jak się nie uda, to będę sobie miksował dekoder naziemnej z TV trwam na zmianę z grami na PSX ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

27

Moment, ale Twój mikser działa poprawnie z PSX, które (w zależności od rozdzielczości wybranej przez software) potrafi generować obraz z przeplotem lub nie. Większość gier jest w rozdzielczości 320x240, tj. bez przeplotu.

Jeśli więc mikser radzi sobie z grami (nie wystarczy odpalić bez gry - menu wbudowane PSX-a akurat jest w rozdzielczości z przeplotem), to znaczy że problem z Atari jest gdzieś indziej.

A8CAS - narzędzie do 100% archiwizacji kaset Atari

28

sprawdzę to. Powstał dodatkowo pomysł sprawdzenia trybów Rybagsa z przeplotem na VBXE ;)-

Kontakt: pin@usdk.pl

29 Ostatnio edytowany przez Pin (2015-09-18 22:52:09)

Tryb Rybagsa nieznacznie jakby coś zmienił. Odnoszę jednak wrażenie że taka wypowiedź niczego do tematu nowego nie wniesie ;). Okresowo przelatujące przez ramkę kolory niekiedy potrafią się zatrzymać w miejscu. Przy niebieskim kolorze zwyczajowo widzę czerwony. Teraz, to przynajmniej posiadam szczątkową świadomość, iż ten drugi kolor naprowadził po części na trop wiodący być może w kierunku rozwiązania problemu. Mam nadzieję przynajmniej, bo na 100% mixer na ryzyk wizyk pozostawię sobie. Zajebista maszyneria. Rocznik 1995 ;)

EDIT:

K***rwa, że tego w postaci w pełni działającej na kompo nigdy nie miałem. Czary z mleka normalnie ;)

Sprawa jest jednak dość skomplikowana i raczej zajmie to od biedy kilka miechów ... o ile się uda. Stosowne info na kompo, jeśli jakieś się tam ogólnie kiedyś przydarzy :D

W planie jest jeszcze konkretny mixer audio, taki "troszkę" większy od obecnego ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

30 Ostatnio edytowany przez qbahusak (2015-09-19 04:51:34)

Niestety, sygnał synchroniacji pionowej jest inny w Atari, niż powinien być. W kineskopowych TV to działa i w większości TVLCD, ale w tanim (mały monitorek LCD od kamer cofania) lub bardzo drogim specjalistycznym sprzęcie niekoniecznie (gdzie nie mieli zatrudnionych takich speców jak np. w Sarnsung - ma działać ze wszystkim, co się rusza i już!)

31

A da się ten vsync naprawić sensownym kosztem?

32 Ostatnio edytowany przez Simius (2015-09-19 15:09:34)

Atari nie generuje impulsów wyrównawczych, które normalnie występują bezpośrednio przed i po impulsie synchronizacji pionowej i mają dwa razy mniejszą szerokość i dwa razy krótszy okres niż impulsy synchronizacji poziomej. W zasadzie w dość prosty sposób można by je wytworzyć, budując 16-bitowy licznik taktowany sygnałem zegarowym PHI2 i zerowany z początkiem impulsu synchronizacji pionowej. Wyjście licznika sterowałoby adresem odpowiednio zaprogramowanego EPROMu, a z wyjścia danych pobierałoby się (prawie) gotowy ciąg impulsów CSYNC. Jest tylko jeden problem - potrzeba kilku impulsów wyrównawczych PRZED synchronizacją pionową. Jeśli mamy do czynienia z normalnym obrazem, składającym się z 312 linii, to z góry wiadomo, przy jakim stanie licznika powinny się pojawić. Jeśli jednak w wyniku jakichś trików liczba linii w rastrze uległaby zmianie, układ by się posypał. I to jest pytanie do ekspertów od programowania ANTIC-a - czy znane są sztuczki zmieniające liczbę linii w rastrze? Ja na to odpowiedzieć nie potrafię.

Ceterum censeo Germaniam esse delendam.

33 Ostatnio edytowany przez epi (2015-09-20 12:32:31)

Nie znam się, dlatego - na prośbę pinokia - się wypowiem: raczej nie ma, ale może będą.

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

34

Sprawdziłem jeszcze dwa inne urządzenia:

1. Kamera cyfrowa, std Mini DV - obraz po s_video: 100% ok

2. "Mega TV Drive Challenge" (super zajebista gra TV na 4 paluszki AA z wyjściem po kompozycie) - kolory ok, synchro jest, obraz jednak skacze o pół, czy tam jeden pixel w górę i w dół.

... znalazłem dodatkowe ficzery w mixerze dotyczące dla odmiany audio. Zajebisty sprzęt :)

Kontakt: pin@usdk.pl

35

Zmontowałem układ dokładnie odwzorowujący sygnał synchronizacji nieparzystych półobrazów w standardzie PAL. Ale czy da się w ten sposób oszukać mikser - oto jest pytanie.

Post's attachments

pal.png 24.09 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

Sync_new.png 58.25 kb, liczba pobrań: 1 (od 2015-09-24) 

Sync_PCB.jpg 251.89 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
Ceterum censeo Germaniam esse delendam.

a VBXE tego nie może wyprodukować?

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

37

VBXE nie produkuje sygnału synchronizacji.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem