1

Po wielu bojach wreszcie udało mi się uruchomić moją rybę na Atari++ (i inne gry też). Nie wiem tylko jak wykonać zrzut ekranu. Są dwie możliwości:
1. Ślepnę na stare lata.
2. W tym emulatorze nie przewidziano możliwości zrzucania czegokolwiek, a już ekranu na pewno.

Czy ktoś bardziej biegły w Atari++ mógłby mnie oświecić?

2 Ostatnio edytowany przez seban (2015-04-11 01:40:20)

cytując manual: (np. ten tu: http://www.xl-project.com/man/manual/atari++.html )

F9 - requests a screen dump. Where this screendump goes is a matter of the -screenbase command line option.

i jeszcze te dwie opcje:

-screenbase filename

Selects a filename base for the screen dumps. If a screendump is requested, a counter and a file type extender is appended to this name and the screen contents are saved to this file. Currently, screen dumps are saved in the Portable Pixmap (ppm) Format that is readable by most Linux/Unix tools, e.g. by xv and gimp. The default filename is “ScreenDump”.
   

-dumpformat PNM|BMP|PNG

Specifies the file format to be used for screen dumps. PNM is the simplistic *nix specific PNM/PPM true color dump file format that is understood by most *nix programs. BMP is the Windows Bitmap format, a very popular but rather aged image file format of the Win32 world. PNG is the “Portable Network Graphics” file format, an image format driven forward by the Open Source community. This file format requires the availibility of the LibPNG.

3

Czyli jednak ślepnę. Mało budujące...

Dzięki Seban :)

4 Ostatnio edytowany przez seban (2015-04-11 14:35:38)

nie ma za co :) ja często mam tak samo... i to nie ma związku ze ślepnięciem... każdy inaczej postrzega otaczający go świat i może po prostu nie dostrzegać tego co widzą inni, ale widzi za to inne zależności czy rzeczy. Często jest również tak że ktoś inny miał po prostu już podobny problem i rozwiązał go wcześniej.

Na pocieszenie powiem, że czasami mogę się na coś gapić godzinę i nie widzieć tego czego szukam, dlatego czasem bardzo ważne jest aby ktoś inny mógł spojrzeć na dany problem :D

W tym wypadku było po prostu tak że używałem wcześniej Atari++ (więc musiałem zajrzeć do instrukcji) ponieważ w swoim czasie był to jedyny emulator który miał wsparcie dla rozszerzenia pamięci typu Axlon, a Candle prosił mnie o napisanie prostego testera tego typu rozszerzenia pamięci RAM na potrzeby Incognito.