26

Witamy syna marnotrawnego ;)

Wachu,
QuaST'96 z Insomią (no i Asskickerem na 8bit) moje pierwsze party.
Fajno, że stara gwardia odczuwa nostalgię, powraca i jeszcze
przypomina sobie ASMa na ST. W grudniu 2014 interko wypuścił Acid Maker.
Inny koder, który gdzieś w 1997 przeszedł na scene PC niedawno stwierdzil,
że z ASMem na ST jest jak z jazdą na rowerze ;)
ale w Polsce obecnie jest stosunkowo mało ludzi piszących dema,
jak już tu inni wspominali pewnie są to tylko: MKM, Sqward i Bober.

Przez te 2 dekady trochę się działo... i trochę się zmieniły gusta i efekty
paralaxy, usunięte ramki, scrolle itd raczej to już typowy "old skool" ;)

Poniżej jakbyś miał ochotę na coś zerknąć

http://www.pouet.net/prodlist.php?platf … er=release
(posortowane chronologicznie) lub tutaj wg liczby pozytywnych ocen:
http://www.pouet.net/prodlist.php?platf … er=thumbup
ewentualnie tutaj ale to uboższa lista: http://dhs.nu/video.php?flatlist=yes

Lepiej byłoby pooglądać dema na żywo na jakimś party ale w tym roku, w Polsce, na ST ciężko chyba będzie coś znależć.

Do ST wychodzą też sympatyczne rozszerzenia sprzętowe. Pojawiają się też nowi i młodzi
choć z ich wiekiem to różnie bywa ;)

Atari Falcon 030 14MB+SD16GB; Atari TT 030 4MB ST-RAM, 64 MB TT-RAM; Atari 1040 STFM; Atari 1040 STE 4MB+NetUsbee+UltraSatan; Commodore 64+1541-II+XE1541; Atari 65 XE+CA-2001+Ultimate 1MB+Side2;  P166MMX+GUS.

27

Wachu, są i młodzi atarowcy :)

oto koło :r przyp "pole 3,142857 * :r * :r przyp "l 2 * 3,142857 * :r przyp "i l / 360 powtórz 360 [np :i lw 1] już

28

Atarowcy są zawsze młodzi :)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

29

wieczor, ale niektórzy też metryczką ;)

oto koło :r przyp "pole 3,142857 * :r * :r przyp "l 2 * 3,142857 * :r przyp "i l / 360 powtórz 360 [np :i lw 1] już

30

najmłodszy jest chyba sunday, ma z 22 lata

31

Spokojnie, dziś po rozmowie made in telefon, Wachu powiedział że wraca i cosia robimy. Mam nadzieję, że go żona nie powstrzyma i jeszcze coś dla sceny atarowskiej /tej większęj ;P/ zrobi.

bzzzz...bzzzzz..... o wgrało się !!!!

32

Hospes napisał/a:

dla sceny atarowskiej /tej większęj ;P/

Jeśli chodzi o te większe Atari, to scena akurat jest ta mniejsza, tak mi się wydaje, ale pewnie się czepiam :)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

33

@wieczor w skali kraju faktycznie tak. w skali europy to już być może nie:)

a tak w ogóle to w dzisiejszych czasach jest już tylko jedna wspólna scena;)

Maciek
--------
Atari 65XE + Ultimate 1MB + Stereo + SIO2SD | Atari 520STE + 4MB + UltraSatan | Atari Falcon 030 + CT60e + 14MB ST + 256MB TT + 68882  + CF + Netusbee | Amiga 500 + 1MB + Gotek | Amiga 600 + 2MB Chip + 8MB Fast + CF

34 Ostatnio edytowany przez wieczor (2015-02-21 23:43:54)

@mkm: w skali Europy to faktycznie dużego trochę więcej, ale my też stanowimy część Europy i myślę, że zaburzamy skutecznie równowagę, bo marka jako taka w innych krajach nie jest na topie popularności ;) Co do wspólnej to dyskutowałbym, bo można powiedzieć że niby zawsze była :) Wspólność sceny z reguły pojawia się na wspólnych parties.  Więc w tym wypadku do niedawna jeszcze była... Ale zostawmy.

W tym roku duże ma swoje wielkie święto w grudniu, mamy dopiero koniec lutego więc jest okazja się wykazać przed całą Europą. Do boju! ;)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem
erOS napisał/a:

Witamy syna marnotrawnego ;)

Wachu,
QuaST'96 z Insomią (no i Asskickerem na 8bit) moje pierwsze party.
Fajno, że stara gwardia odczuwa nostalgię, powraca i jeszcze
przypomina sobie ASMa na ST. W grudniu 2014 interko wypuścił Acid Maker.
Inny koder, który gdzieś w 1997 przeszedł na scene PC niedawno stwierdzil,
że z ASMem na ST jest jak z jazdą na rowerze ;)
ale w Polsce obecnie jest stosunkowo mało ludzi piszących dema,
jak już tu inni wspominali pewnie są to tylko: MKM, Sqward i Bober.

Przez te 2 dekady trochę się działo... i trochę się zmieniły gusta i efekty
paralaxy, usunięte ramki, scrolle itd raczej to już typowy "old skool" ;)

Niektóre dema designem i kodem zabijają. Acid tradycyjnie w świetnej formie. :D Kurde, to może ja zrobię interko "Lots of polys"? :P
Podsyłam obiecaną procedurę na 4-bitplanowego fillera. Biorąc pod uwagę, że proste wymazanie ekranu na 4 bitplanach zajmuje około 40%, to mój trójkąt na cały ekran w jednej ramce też nie prezentuje się nie najgorzej :) Filler maskuje wszystkie plany, więc wyrysowanie trójkąta w jednym kolorze na drugim nie spowoduje dziwnych efektów kolorystycznych. Dopisałem sporo komentarzy w kodzie, więc łatwo będzie można całość łyknąć.
Pozdrawiam

erOS napisał/a:

Witamy syna marnotrawnego ;)

Wachu,
QuaST'96 z Insomią (no i Asskickerem na 8bit) moje pierwsze party.
Fajno, że stara gwardia odczuwa nostalgię, powraca i jeszcze
przypomina sobie ASMa na ST. W grudniu 2014 interko wypuścił Acid Maker.
Inny koder, który gdzieś w 1997 przeszedł na scene PC niedawno stwierdzil,
że z ASMem na ST jest jak z jazdą na rowerze ;)
ale w Polsce obecnie jest stosunkowo mało ludzi piszących dema,
jak już tu inni wspominali pewnie są to tylko: MKM, Sqward i Bober.

Przez te 2 dekady trochę się działo... i trochę się zmieniły gusta i efekty
paralaxy, usunięte ramki, scrolle itd raczej to już typowy "old skool" ;)

Niektóre dema designem i kodem zabijają. Acid tradycyjnie w świetnej formie. :D Kurde, to może ja zrobię interko "Lots of polys"? :P
Podsyłam obiecaną procedurę na 4-bitplanowego fillera. Biorąc pod uwagę, że proste wymazanie ekranu na 4 bitplanach zajmuje około 40%, to mój trójkąt na cały ekran w jednej ramce też nie prezentuje się nie najgorzej :) Filler maskuje wszystkie plany, więc wyrysowanie trójkąta w jednym kolorze na drugim nie spowoduje dziwnych efektów kolorystycznych. Dopisałem sporo komentarzy w kodzie, więc łatwo będzie można całość łyknąć.
Pozdrawiam

Post's attachments

mtriang6.zip 4.74 kb, liczba pobrań: 8 (od 2015-02-22) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

37

Tomek,
pooglądaj produkcje Dhs-ów.
Szczególnie Drone:
https://www.youtube.com/watch?v=nM3EQSzQg_E

AS... napisał/a:

Tomek,
pooglądaj produkcje Dhs-ów.
Szczególnie Drone:
https://www.youtube.com/watch?v=nM3EQSzQg_E

Oni zawsze się wyróżniali. Świetny design, świetny kod. Może wspólnymi siłami udałoby się coś chociaż w połowie tak dobrego zrobić?

39

No, Drone jest fajowe.
Choć gdyby ramek nie było a dźwięk mocno z zegarów by korzystał (buzzery i inne) - to robiło by większe wrażenie niż dźwięk na DMA ;).
Takie coś Defjam w Second Reality zrobił, ale jakoś tak umknęło to większości. Na IRCu potem się przyznał, jak to zrobił.

Odkryciem ostatnich lat jest to, że scena hi-resem się zainteresowała (brak bitplanów :) ).

40

@Bober: to że ostatnio MEC i Cerebral Vortex wydali swoje prodki pod mono, nie znaczy, że "Odkryciem ostatnich lat jest to, że scena hi-resem się zainteresowała ". To po prostu zdanie fałszywe ;)  Scena trybem mono interesowała się od samego początku i najwięcej produkcji jest z lat 80 i 90. To, że w XXI wieku raczej takich produkcji było mało albo wcale nie znaczy, że nie było ich wcześniej ;) A sam tryb bardzo zacny i oby więcej prod. na mono! :D

Atari Falcon 030 14MB+SD16GB; Atari TT 030 4MB ST-RAM, 64 MB TT-RAM; Atari 1040 STFM; Atari 1040 STE 4MB+NetUsbee+UltraSatan; Commodore 64+1541-II+XE1541; Atari 65 XE+CA-2001+Ultimate 1MB+Side2;  P166MMX+GUS.

Może gouraud pod mono? Chyba jeszcze nikt tego nie zrobił? :P Kiedyś napisałem sobie na PieCa całkiem fajną procedurę do ditheringu. Można by ją przenieść na mono STeka. :)

42

Wachu, skup się na jednym albo mono albo color ;) Nie kojarzę teraz żadnego gorauda na mono, ale mogę nie pamiętać albo coś przegapić, bo też miałem długą przerwę z Atari, tyle, że ja swojego nie sprzedałem ;)

Czytam właśnie STkowe magi z 1996/97 a tam wywiad z VATem, który mówi, że Wachu kończył grę PONG na STE ale zaprzestał prac bo sprzedał Atari aby kupić PC ;D

Atari Falcon 030 14MB+SD16GB; Atari TT 030 4MB ST-RAM, 64 MB TT-RAM; Atari 1040 STFM; Atari 1040 STE 4MB+NetUsbee+UltraSatan; Commodore 64+1541-II+XE1541; Atari 65 XE+CA-2001+Ultimate 1MB+Side2;  P166MMX+GUS.

43

Tomasz Wachowiak napisał/a:

Może gouraud pod mono? Chyba jeszcze nikt tego nie zrobił? :P Kiedyś napisałem sobie na PieCa całkiem fajną procedurę do ditheringu. Można by ją przenieść na mono STeka. :)

w Mono? Brzmi ciekawie.
Ditherowany gouraud widziałem tylko w ST-LOW w demie: http://www.pouet.net/prod.php?which=19628 i w grze Interphase: https://www.youtube.com/watch?v=DtUfQEp … lpage#t=16

To pierwsze zrobił Martin Griffiths, źródła są dostępne w sieci. Jakby co to je mam.

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org
Cyprian napisał/a:
Tomasz Wachowiak napisał/a:

Może gouraud pod mono? Chyba jeszcze nikt tego nie zrobił? :P Kiedyś napisałem sobie na PieCa całkiem fajną procedurę do ditheringu. Można by ją przenieść na mono STeka. :)

w Mono? Brzmi ciekawie.
Ditherowany gouraud widziałem tylko w ST-LOW w demie: http://www.pouet.net/prod.php?which=19628 i w grze Interphase: https://www.youtube.com/watch?v=DtUfQEp … lpage#t=16

To pierwsze zrobił Martin Griffiths, źródła są dostępne w sieci. Jakby co to je mam.

To zdecydowanie najlepsze gouraudy na STeka. Źródłami jestem jak najbardziej zainteresowany :D

45

W Amoku są goraudy mono.. znaczy na jednym bitplanie.

What can be asserted without proof can be dismissed without proof.
sqward napisał/a:

W Amoku są goraudy mono.. znaczy na jednym bitplanie.

Muszę sobie w takim razie spojrzeć...

47

Amok tutaj: http://www.pouet.net/prod.php?which=16963

Atari Falcon 030 14MB+SD16GB; Atari TT 030 4MB ST-RAM, 64 MB TT-RAM; Atari 1040 STFM; Atari 1040 STE 4MB+NetUsbee+UltraSatan; Commodore 64+1541-II+XE1541; Atari 65 XE+CA-2001+Ultimate 1MB+Side2;  P166MMX+GUS.

Dzięki za linka. Pomysł ciekawy, wykonanie niezłe, chociaż na mono taki dither będzie działał szybciej.

49

To jest fajne w mono: http://www.youtube.com/watch?v=-d317oXselQ . Nie wiem czy przy tej lampce to goraud, ale tez jest zajebiscie :)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

50

@ Wieczór to z lampką to nie goraud, a raczej flat.

Atari Falcon 030 14MB+SD16GB; Atari TT 030 4MB ST-RAM, 64 MB TT-RAM; Atari 1040 STFM; Atari 1040 STE 4MB+NetUsbee+UltraSatan; Commodore 64+1541-II+XE1541; Atari 65 XE+CA-2001+Ultimate 1MB+Side2;  P166MMX+GUS.