26 Ostatnio edytowany przez Pin (2015-02-13 22:25:48)

xxl napisał/a:

gry takie jak: Alley Cat, Rescue on Fractalus, Karateka, Alternate Reality, The Eidolon ... itd. itd. zostalyby regulaminowo skreslone na Fortyfication :-)

Pomijając kwestię programów całodyskowych, które i tak w większości dają się przerobić na pliki (w końcu jakoś musiały powstać) nadmienię, iż użyłeś XXL bardzo złych przykładów:

* Alley Cat - po przeróbce polegającej na wywaleniu nielegali działa dokładnie tak samo, jak oryginał - lecz w przeciwieństwie do pierwowzoru działa tak, jak 99% programów na Atari XL/XE, czyli działa jak i na 6502c, tak i na 65c816. Wersja FILE

* Rescue on Fractalus - gra najlepiej dokumentująca to, że można napisać zajebisty kod tak by na turbo gra generowała bez rozjazdów kilkakrotnie więcej FPS od oryginału. Wersja FILE.

* Karateka - działa jakoś bez nielegali lecz trochę za szybko na turbo / 65c816. Wersja CAŁODYSK

* Alternate Reality - nie sprawdziłem, straciłem cierpliwość przy "insert disk 2 side A" w pierwszych 2 minutach grania. To dobry przykład, dlaczego całodyski powinny być dyskryminowane. Gra by była całkiem fajna, gdyby można było ją uruchomić albo z plików z katalogu na HDD, albo z jednego obrazu ładowanego z HDD. Zyskała by znacznie i mogła by tak zadziałać, ale ponieważ powstała w '85 roku to nie ma co nad tym wywodów czynić. Takie czasy.

* The Eidolon - idealna gierka pod 6502c/65c816 turbo. Bardzo dobrze napisana. Wersja FILE

* Mazazem - twoja gra wraz z nielegalami. Grzybson wywalił te rozkazy i gra działa tak samo na 65c816.

* Było w ostatnim czasie na którymś party demo, a chyba Deary. W pierwotnej wersji z nielegalami, w finalnej - bez. Działa tak samo.

@XXL - podałeś złe przykłady na poparcie własnej tezy, bo nie dość że gry te działają na LEGALNYCH rozkazach 6502c, to na domiar złego w prawie każdym jednym przypadku okazuje się że można grę przerobić na wersje plikowe. Czyli się da, a jeśli się da to taka gra może spełniać postanowienia takiego regulaminu bez problemu. I nie obrażaj mnie pisząc per troll. A jeśli może, to będzie działać na prawie dowolnym sprzęcie, czyli to oznacza że użytkownik prawie dowolnego hardware'u może sobie pozwolić na uruchomienie takiej produkcji. Takie zachowanie niektórzy nazywają kulturą programowania i taką właśnie kulturę narzucają regulaminy - i albo się do tego stosujesz i wystawiasz pracę, albo nie wystawiasz, bo nie akceptujesz jego postanowień. Ale oczywiście ztrolować wątek o party skutecznie potrafisz.

ST/(e)/Falcon/itd. mają D-bug'a - skutecznie przerabiają takie dyskietkowe syfy na rzecz strawną dla dysku twardego. Czyli się da.

I temu właśnie służy regulamin kompotów.

EDIT:

Co do regulaminów Abbuca. Proponuję komuś, by przeanalizował formę programów tam publikowanych i skonfrontował to z kompo wielkości SillyVenture. Jak dla mnie, to jest to nie do ogarnięcia, albo prace musiałbym mieć w wersjach finalnych około 2 tygodnie przed zlotem i spora część musiała by polecieć ze SIO lub odpowiednika stacji. Masakra.

Kontakt: pin@usdk.pl

27

Pin - powtarzam, co pisałem pare postów temu - ja NIE WYWALAŁEM nielegali z MAZEZAM! Ja tylko wyciąłem xBiosa i do w dość prosty sposób w pierwszej wersji (rozszerzona już mnie z deka przeraziła)

grzybson/SSG^NG

28 Ostatnio edytowany przez AS... (2015-02-13 23:04:43)

a to ci heca


A tak poważnie Pin XXL nie macie dość?

29 Ostatnio edytowany przez Pin (2015-02-14 00:10:30)

Nie - ja jestem odporny na troli i nie daje się zmanipulować ;)

grzybson napisał/a:

Pin - powtarzam, co pisałem pare postów temu - ja NIE WYWALAŁEM nielegali z MAZEZAM! Ja tylko wyciąłem xBiosa

... no jeśli tak, to jest to dobry przykład na to, jak z pliku zrobić całodysk. Plik związany z loaderem i nie mający perspektyw na samodzielne działanie zupełnie bez sensu? Okazuje się, że bez loadera działa tak samo. No i po co było wiązać mazazem z xB? Po to, by w czasie ładowania 10kB kodu posłuchać muzyczki? Hehehehh, zabawne.

Kontakt: pin@usdk.pl

30 Ostatnio edytowany przez xxl (2015-02-14 08:35:26)

Pin napisał/a:

Pomijając kwestię programów całodyskowych, które i tak w większości dają się przerobić na pliki (w końcu jakoś musiały powstać) nadmienię, iż użyłeś XXL bardzo złych przykładów

hehe jakos musialy powstac :-) tak, program zrodlowy byl w pliku :D
:-) sam przyznajesz ze takie gry trzeba najpierw przerobic zeby byly zgodne z regulaminem :-) co tu wiecej komentowac?

juz widze jak "poprawiasz" np. The Goonies skoro masz problem z kopiowaniem w dual ;-)


Pin napisał/a:

Jak dla mnie, to jest to nie do ogarnięcia, albo prace musiałbym mieć w wersjach finalnych około 2 tygodnie przed zlotem i spora część musiała by polecieć ze SIO lub odpowiednika stacji. Masakra.

jak nie ogarniasz to nie troluj.


lemiel napisał/a:

Miały być wystawiane w compo?

owszem, program napisany wedlug tych standardow mial byc wystawiony.


Pin napisał/a:

Plik związany z loaderem i nie mający perspektyw na samodzielne działanie zupełnie bez sensu? Okazuje się, że bez loadera działa tak samo. No i po co było wiązać mazazem z xB? Po to, by w czasie ładowania 10kB kodu posłuchać muzyczki?

zamieniles jeden loader innym :-) zamiast loadera xB uzyles jako loadera inita lub dosa :D tyle ze z xB jako loader masz muze i zapis na dysku a z dosem jako loader nie masz ani tego ani tego - skonsultuj sie z Grzybsonem co jeszcze bylo wyciete ;-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.
xxl napisał/a:
Adam Klobukowski napisał/a:

Które konkretnie prace skreśla tenże regulamin?

sluze:
http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic … 87#p202887

przesledz watek to zaoszczeci kolejnych pytan o cos co juz bylo omawiane.

Te gry miały być wystawione na kompo? Na Fortification? 2015?

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

32

odpowiedz padla juz wyzej :/

xxl napisał/a:
lemiel napisał/a:

Miały być wystawiane w compo?

owszem, program napisany wedlug tych standardow mial byc wystawiony.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.
xxl napisał/a:

odpowiedz padla juz wyzej :/

xxl napisał/a:

owszem, program napisany wedlug tych standardow mial byc wystawiony.

Aha. Konkretnie, kto i co miał wystawić?

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

34 Ostatnio edytowany przez Pin (2015-02-14 11:35:52)

XXL napisał/a:

zamieniles jeden loader innym :-) zamiast loadera xB uzyles jako loadera inita lub dosa tyle ze z xB jako loader masz muze i zapis na dysku a z dosem jako loader nie masz ani tego ani tego - skonsultuj sie z Grzybsonem co jeszcze bylo wyciete ;-)

hehehh - bez sensu. Mam 10KB plik z grą, 2KB xB, dane muzyki i 90KB obraz ATR. Marnotrawstwo w czystej postaci i po skopiowaniu całości na Side/IDE+, itd. dzięki muzyczce dodatkowo program się nie uruchamia. Wybieram samodzielny plik bo raz, że uruchomi się to w dowolnych warunkach a dwa - nie trzymam bez sensu na dysku obrazu ATR zapisanego w 15%.

Co do reszty wypowiedzi, to już mi się tego komentować nie chce.

Kontakt: pin@usdk.pl

35

Nic nie było wycięte bo przerobiłem najpierwsiejszą wersję, bez muzyki w trakcie ładowania i HSC. Rozszerzonej nie tykałem. Jak zobaczyłem budowę strukturę pliku binarnego, to się przeraziłem.

grzybson/SSG^NG

36 Ostatnio edytowany przez drac030 (2015-02-14 13:07:53)

nosty napisał/a:
drac030 napisał/a:

A Atari było luźno zdefiniowane mniej więcej (jak ja to rozumiem) jako maszyna, na której chodzi Atari OS i Atari DOS. Dopiero Wy wymyśliliście jakąś z żopy wydłubaną "czystość rasową"

Kolejny raz proszę: maniera zwracania się do pojedyńczego człowieka "Wy" odeszła wraz z PRL. Każdy z nas ma inaczej ustawioną granicę "gdzie kończy się Atari" i dlatego nie przyznaję się do przynależności do żadnej konkretnej frakcji.

Nie da się jednak ukryć, że przyznajesz się do (cytuję z pamięci) "noszenia wysoko sztandaru z hasłem TO JUŻ NIE JEST ATARI", a z zewnątrz wygląda to tak, że takich osób jest kilka i - przyznają się czy nie - tworzą jednak frakcję, która cechuje się między innymi tym, że urządza ciągłe awantury na forum (w kółko na ten sam temat, co już się zrobiło bardzo nudne: to nie Atari, tamto nie Atari, Atari by tak chciało, Atari by tak nie chciało itd.). Stąd "Wy", mimo że oczywiście bezpośrednio zwracałem się w danej chwili tylko do jednej osoby.

Swoją drogą, to zabawne, że jako miłośnicy konkretnej marki i konkretnych modeli tejże, musimy rozmawiać o _definicji_.

Nie musimy. Nie było takich dyskusji, póki nie pojawili się ci od wyżej wspomnianego sztandaru. Więc proszę mi tu nie obracać kota ogonem teraz.

A to są jasno zdefiniowane i opisane co do śrubki i lutu modele.

I wróciliśmy do punktu wyjścia.

KMK
? HEX$(6670358)

37

Drac030 napisał/a:

a z zewnątrz wygląda to tak, że takich osób jest kilka i - przyznają się czy nie - tworzą jednak frakcję, która cechuje się między innymi tym, że urządza ciągłe awantury na forum (w kółko na ten sam temat, co już się zrobiło bardzo nudne

To mi przypomina działania frakcji jednej z toruńskich rozgłośni radiowych ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

38

No to mamy jasność: zwolennicy postAtari to wg XXL'a geje, a zwolennicy plombowanych Atari to wg Pina mohery :D
A w Głuchołazach Rysiek zamiast wycieczki zorganizuje dwie atrakcje w tym smamym czasie: paradę i mszę :P

39 Ostatnio edytowany przez Pin (2015-02-14 16:24:06)

hahahahahhhh :D - dobre.

To kto idzie na paradę (np. do Mosznej)? ;)

http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic … 45#p203145

Kontakt: pin@usdk.pl

40

Adam Klobukowski napisał/a:

Aha. Konkretnie, kto i co miał wystawić?

ja


nosty napisał/a:

No to mamy jasność: zwolennicy postAtari to wg XXL'a geje


e, tam. jedni i drudzy mowia to samo ale to nie znaczy ze sa to te same mniejszosci :-)
"nie czujemy sie akceptowani, z kazdej strony szykany, chcemy rownouprawnienia i przywilei"

jedni chca weryfikacji definicji rodziny drudzy weryfikacji definicji Atari :D patologia sie zdarza, trzeba tylko uwazac zeby nie stala sie norma.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

41

drodzy koledzy, myślałem dziś trochę o flejmach i opublikowałem wpis na blogu na ten temat , zachęcam do przeczytania, szczególnie osoby, które lubią się konfrontować z innymi w internecie, miłego czytania
http://gorgh.blox.pl/2015/02/Moje-rozum … lotni.html

xxl napisał/a:
Adam Klobukowski napisał/a:

Aha. Konkretnie, kto i co miał wystawić?

ja

Jak piszesz niezgodnie z przyjętymi standardami, to już twój problem.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

43

nie bardzo sie orientujesz w temacie ;-)

http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic … 77#p202677

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

Orientuje się na tyle że bojkotujesz konkurs, bo sobie wymyślasz swoje zasady dla swojej wygody, kompletnie ignorując innych.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

45 Ostatnio edytowany przez xxl (2015-02-14 18:24:51)

ale to nie ja wymyslilem zasady tego konkursu :D ktory owszem byl wymyslone dla wygody postAtarowcow kompletnie ignorujac standard.

zbojkotowalem bo po wczytaniu sie w regulamin nawet prace najlepszych ataroskich koderow bylyby odrzucane :D

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

Myśl tak dalej, o Najlepszy Atarowski Koderze.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

47

gdzie mi tam do nich... ale podgladac, uczyc i wzorowac sie na ich pracy nie przestane :)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

48

hahahahahh, standard czyli co? :D Standardowo napisany program powinien uruchomić się z każdego urządzenia I/O obsługiwanego przez system Atari :P

Owi najlepsi Atarowscy Koderzy nie mieli by najmniejszych problemów, by na takie kompo oddać pracę zgodną z regulaminem. Problem z dostosowaniem się do reguł masz Ty i wiecznie starasz się udowodnić, że jest inaczej.

Kontakt: pin@usdk.pl

49

sam pisales ze ich programy wymagalyby "poprawek" zeby byly przyjete do konkursu :D w imie czego przystosowywac programy do dzialania z postAtari?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

50 Ostatnio edytowany przez Pin (2015-02-14 18:38:09)

nie obracaj kota ogonem. Napisanie programu tak, by spełniał regulamin to nie problem. Program tym samym zyskuje dodatkowo niczego nie tracąc.

EDIT:

Co to postAtari? - to Atari z MapRamem? :P

Kontakt: pin@usdk.pl