26

Widzę, że co poniektórzy dużo wagarowali w szkole podstawowej.
http://mojeksiazeczki2.blox.pl/tagi_b/4 … geNumber=2

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

27 Ostatnio edytowany przez syscall (2015-01-27 15:25:51)

O, jakie mile wspomnienia :) Pamietam te ksiazeczki. Ale ty epi juz chyba sie z tych komunistycznych bukw nie uczyles, co?
A co do topiku to pozostaje sie tylko cieszyc ze mlodziez dzisiaj ma dostep do komputerow :) Mysmy nie mieli :) A przynajmniej nie od razu i nie zawsze :) Nie bylo tez internetu wiec proces uczenia byl naturalnym poszukiwaniem/eksperymentowaniem a nie 'otwieram-wiem'
I zycze waszym dzieciom zeby zmienily ten kraj ... a nie sp**** za granice :)

"Was powinny uzbrojone służby wyciągać z domów do punktów szczepień, a potem zamykać do pi* za rozpowszechnianie zagrożenia epidemicznego" - Epi 2021
"Powinno się pałować tylko tych co tego nie rozumieją. No i nie szmatki i nie chirurgiczne tylko min FFP3, to by miało jakiś sens. U mnie we firmie, to jak przychodzi bezmaskowiec, to stoi w deszczu przed firmą" - Pin 2021

28

syscall: Na stronie pierwszej jest "Matematyka" dla klasy 3 T. Jóźwickiego - miałem właśnie tę serię, na pewno w 2. i 3. klasie.

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

29

seban napisał/a:

@part#1) ojej... ależ nie może być do Ciebie bo nie wiem jakie poglądy prezentujesz, i nie jest mi to do niczego potrzebne :D Pisałem ogólnie... aby każdy wiedział jakie jest moje zdanie w temacie :D nie ma tam żadnych ukrytych wycieczek osobistych, nic a nic... do nikogo konkretnego to nie było :) naprawdę :D jednak czasami suchy tekst pisany na ekranie powoduje sporo niedomówień i nieporozumień :D ależ taka to uroda internetu :D

@part#2) fakt... z NV wspomaga zarówno CUDA, Direct Compute oraz OpenCL.

Ale ja sie praktycznie w calosci zgadzam z twoja wypowiedzia ! :D tylko sie zdziwilem ze zaadresowales do mnie bo ja tylko o hashu wspomnialem :D

30 Ostatnio edytowany przez seban (2015-01-27 17:32:54)

syscall napisał/a:

I zycze waszym dzieciom zeby zmienily ten kraj ... a nie sp**** za granice :)

bardzo dobre słowa, nawet nie wiesz jakbym chciał aby ten kraj kiedyś stał się normalnym miejscem do życia. Takim w którym młode pokolenia miałoby szansę na realny rozwój siebie i kraju w którym żyją.

@drygol: no tak jak napisałem wyżej... to było ogólne moje "wywnętrzanie się/jęczenie" nie było adresowane do Ciebie :-)

@epi: młody używa takich książek: https://ksiegarnia-edukacyjna.pl/oto-ja … iecka.html

Przy czym dodam że nie wiem co autorzy tych książek brali przy pisaniu... błędów i nieścisłości jest tyle że czasami ja mam wątpliwości co autor zadania/pytania miał na myśli (mówię ogólnie o całej serii, nie tylko o matematyce).

Obecnie w programie nie ma czasu na oddzielną matematykę i oddzielne lekcje przyrody/biologi... za to jest czas na dwie godziny religii tygodniowo od pierwszej klasy. A ostatnio nawet w klasach "0" pojawił się ten "jakże potrzebny" przedmiot.

I w książce "Ćwiczenia matematyczno-przyrodnicze" część 1-2 dla drugiej klasy nie ma nauki mnożenia ani dzielenia.

książkę możesz obejrzeć tutaj: http://www.mac.pl/UserFiles/Akademia/Ot … nicze_cz2/ (google znalazło, nie wiem czy to do końca leglane :P)

i przy okazji, jeżeli już o mnożeniu... mnie jako dziecka nikt nigdy nie oświecił... a sam na to nie wpadłem:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/44199/fast_mulu.jpg

31

i jeszcze jedno przy okazji.... przyznać mi się który to? co? ;-)

https://dl.dropboxusercontent.com/u/44199/wm6502c.jpg

32

Hmm, w Mińsku to Fox mieszka chyba tylko z naszych... ;P

Sikor umarł...

33

Mam nadzieję, że wytłumaczyłeś przepis o spalonym przy okazji tego programu ;)

34

hahahaha! Vasco jesteś the best :) tylko czekałem na tę chwilę kiedy ktoś zapyta czy uwzględniałem "spalone" w trakcie gry :D i muszę Cię zmartwić... ponieważ żaden ze mnie kibic, to niestety ignorowaliśmy sytuację w których następowały spalone :)

A tak przy okazji dzisiejszej wieczornej sesji programowania w Atari BASIC powstało coś o roboczej nazwie "zjadacz", młody oczywiście sugerował się Pacman-em, jednak z oryginałem ma to niewiele wspólnego... chociaż dziś można było mieć wpływ na rozgrywkę i to była największa frajda tego wieczoru ;D

https://dl.dropboxusercontent.com/u/44199/zjadacz.png

10 GRAPHICS 0:POKE 752,1:? :POKE 77,0
11 POKE 710,192:GOSUB 100:GOSUB 115
12 S=STICK(0):T=STRIG(0)
13 X=20:Y=12:OX=X:OY=Y
15 S=STICK(0):T=STRIG(0)
16 IF S=7 THEN IF X<38 THEN X=X+1
17 IF S=11 THEN IF X>1 THEN X=X-1
18 IF S=13 THEN IF Y<22 THEN Y=Y+1
19 IF S=14 THEN IF Y>1 THEN Y=Y-1
29 LOCATE X,Y,C:IF C=20 THEN GOSUB 110
30 COLOR 60:PLOT X,Y
31 IF OX<>X OR OY<>Y THEN COLOR 32:PLOT OX,OY
32 OX=X:OY=Y
33 GOSUB 120
49 IF K<20 THEN GOTO 15
50 ? CHR$(125):POKE 710,96
51 ? :? "TWOJ WYNIK TO ";W;" PUNKTOW"
52 ? :? "TWOJ CZAS TO ";INT(TIME/50);" SEKUND"
53 SOUND 0,255,10,10:SOUND 1,254,10,10
54 ? :? "NACISNIJ FIRE ABY ZAGRAC OD NOWA"
55 IF STRIG(0) THEN 55
56 SOUND 0,0,0,0:SOUND 1,0,0,0
57 IF STRIG(0)=0 THEN 57
99 RUN 
100 REM --- PROCEDURY ---
101 COLOR 20
102 FOR I=1 TO 20
103 X=RND(0)*37+1
104 Y=RND(0)*21+1
105 IF X=20 AND Y=12 THEN 103
106 LOCATE X,Y,C:IF C=20 THEN 103
107 PLOT X,Y:NEXT I:K=0
108 POKE 18,0:POKE 19,0:POKE 20,0
109 RETURN 
110 REM --- ZJEDZENIE KROPKI ---
111 W=W+INT(1000/(TIME-OTIME))
112 FOR I=0 TO 255 STEP 32:SOUND 0,I,10,15:NEXT I:SOUND 0,0,0,0
113 K=K+1:OTIME=TIME
115 POSITION 0,0:? "WYNIK: ",W
116 RETURN 
120 REM --- CZAS ---
121 TIME=PEEK(20)+256*PEEK(19)+65536*PEEK(18)
122 POSITION 20,0:? "CZAS:",INT(TIME/50)
123 RETURN 

35 Ostatnio edytowany przez epi (2015-01-28 20:17:33)

seban napisał/a:

Obecnie w programie nie ma czasu na oddzielną matematykę i oddzielne lekcje przyrody/biologi... za to jest czas na dwie godziny religii tygodniowo od pierwszej klasy. A ostatnio nawet w klasach "0" pojawił się ten "jakże potrzebny" przedmiot.

Też miałem religię w zerówce. Tzn. kolorowanie obrazków prowadzone przez dosyć agresywną siostrę katechetkę.

seban napisał/a:

i przy okazji, jeżeli już o mnożeniu... mnie jako dziecka nikt nigdy nie oświecił... a sam na to nie wpadłem:

No widzisz, a ja miałem w szkole podstawowej. Może nawet w 2. lub 3. klasie, właśnie w temacie rozdzielności mnożenia względem odejmowania. Wszystkie fantastyczne rysunki dla szczególnych przypadków, które krążą po internetach (typu: zobacz jak mnożyli Aztekowie/Japończycy/Marsjanie), moim zdaniem tylko zaciemniają. W standardowej notacji wcale nie jest trudniej.
97 * 96 = (100 - 3) * 96 = 100 * 96 - 3 * (100 - 4) = 9600 - 300 + 12 = 9300 + 12

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

36

o rany... rozmawiając z Tobą trzeba wyrażać się precyzyjnie i 40 razy sprawdzić to co się napisze :) w takim razie rozwinę odpowiedź... nie chodziło mi o obrazek a o metodę liczenia... kwestia notacji jest sprawą drugorzędną, każdy może wybrać dowolną odpowiadającą. Chodzi o zmianę sposobu rozumowania i pokazanie prostych zależności na którą dziecko może samodzielnie nie wpaść.

i teraz wszystko w wielkim skrócie... za moich czasów w szkole nie uczono logicznego myślenia... tylko kazano rozwiązywać słupki... nie traktowano Cię jako inteligentną jednostkę tylko jak małpę która musi wykonać 1000 zadań aby rozwiązywała dany problem czysto mechanicznie, często bez zrozumienia danego zagadnienia.

ps1) żartując trochę... nie mam czasami siły z Tobą rozmawiać, bo czuję się jak na przesłuchaniu :D

ps2) za moich czasów religia była w sali katechetycznej przy kościele, moja matka mnie na nią posłała bo przecież babcia nalegała... ja wcale nie chciałem tam chodzić... bardzo szybko zrezygnowali ze mnie... zadawałem masę niewygodnych pytań, które zasiewały wątpliwość w reszcie grupy. "poproszono" moją matkę abym więcej nie przychodził :P i miałem "święty" spokój. Jak łatwo się domyślić mój syn nie chodzi i nie będzie chodził na żadną religię w szkole. Jeżeli dojrzeje i zechce zostać wierzącym to każdy kościół go przyjmie z otwartymi rękami i wielką tacą na datki :P

37

W salce też było, miałem pięć lat i nie pamiętam dokładnie co się działo, podobno nudziłem się i spałem. Ogólnie straszna strata czasu.
Mam nadzieję, że nie poprosisz mnie, żebym już nie przychodził, bo zasiewam niewygodne wątpliwości. ;)
Rozwiązywanie 1000 zadań też ma swój cel, mianowicie utrwalenie konkretnej metody. Osobiście żałuję każdego nieodrobionego zadania i każdego egzaminu zaliczonego dzięki pamięci krótkotrwałej - teraz przez to nie zdałbym pewnie nawet matury. :)

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

38 Ostatnio edytowany przez seban (2015-01-28 21:19:09)

@epi: spokojnie możesz przychodzić i wyrażać swoje zdanie :) bo to bardzo ciekawe wspomnienia, zarazem pokazujesz swoje spojrzenie na aspekty o których dyskutujemy. Z tymi "obawami" to wiesz doskonale że żartowałem :) Nie raz już mi prezentowałeś swoje możliwości i punktowałeś moje nieprecyzyjne wypowiedzi i zwracałeś uwagę na nieścisłości w moich wypowiedziach :) nie uważam tego za negatywne doświadczenie :) Ale czasami gdy nie mam siły na porządny opis tego co chce wyrazić i zrobię to "po łebkach", wiem że gdzieś w odmętach sieci czai się Epi i zaraz przyjdzie i posprząta :D Zatem reasumując, zawsze jesteś mile widziany w każdej dyskusji :)

Z nauką bezsensownych zadań miałem problem... trafiałem na tyle kiepskich nauczycieli którzy nie potrafili pokazać konkretnego zastosowania tego czego uczą u realnym świecie... zresztą do dziś tak mam... nie jestem w stanie zmusić się do nauki i rozwiązywania abstrakcyjnych problemów, wtedy moja motywacja spada drastycznie i zainteresowanie oscyluje w okolicach zera absolutnego. Nigdy nie było mi po drodze z dziedzinami które były czysto abstrakcyjne :)

39

seban napisał/a:

eksperyment #1: af99d8c0b2b6fe5f0dbe0699d166c802

http://cmd5.org/default.aspx

Result: 
Found.But this is a payment record. Hash-type is md5. Purchase

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

40

no na razie eksperyment się nie powiódł i niech tak zostanie :) obawiałem się tu świętej wojny ale na razie jej nie ma :) nie ma również osobnika będącego częścią eksperymentu :)

41

A czy mógłbyś przybliżyć o co chodzi z tym experymentem ?

A tu rozwiązane zadanie:
MD5 hash for atari classic is : af99d8c0b2b6fe5f0dbe0699d166c802

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

42

to jak już sobie odpowiedziałeś o kogo chodzi... to przejrzyj posty tego człowieka. nie znam go, nie wiem kto to jest... ale jego poglądy i wizja świata zupełnie mi nie odpowiadają. sądziłem że i w tym wątku rozpocznie "świętą wojnę" ale tego czasu go nie było...  a w eksperymencie chodziło mi tylko o to abym mógł udowodnić kogo miałem na myśli w momencie gdy ten ktoś przyjdzie i zacznie swoją walkę ideologiczną, tylko tyle miałem na myśli... chciałem mieć możliwość powiedzenia "a nie mówiłem" :) ale właśnie mi ją zabrałeś :D ha ha ha :)

ps) nie mów że liczyłeś hash dla każdego usera z forum? :) zacięty jesteś willy :D

43 Ostatnio edytowany przez drac030 (2015-01-29 16:52:24)

Seban, ochłoń, trochę dystansu do świata nikomu nie zaszkodziło. Nie wiem, jak jest gdzie indziej, ale w tym wątku to Ty się nakręcasz, "mowa nienawiści" itd., to nie ma sensu.

KMK
? HEX$(6670358)

44

Draco, ja jestem spokojny :) to miał być głupi żart, ale skoro willy się uparł łamać md5 to mleko się rozlało i to tylko i wyłącznie z mojej winy. Teraz widzę że sprowokowałem zupełnie bez sensu... nie doceniałem ludzkiego uporu i determinacji oraz ciekawości. Zapewne pamiętasz jak nie raz nawrzucałem sobie z szanownym kolegą o znanym już MD5 :D

Teraz patrzę na to z dystansem :) i przyznaję mój żart był raczej z tych głupich... i dlatego dałem hash-a md5 zachowując resztki rozsądku. Jednak skoro willy zapytał o co  mi chodzi to odpowiedziałem szczerze... przecież skoro padła już nazwa usera to wyjaśniłem o co mi chodzi. Ja naprawdę sądziłem że ten człowiek się pojawi jak tylko zaczęła się dyskusja o religii.

45

Metodą brute force, ale nie ja liczyłem ;)

A policzenie dla każdego usera z forum zajęłoby kilka sekund najwyżej.

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

46

willy napisał/a:

A policzenie dla każdego usera z forum zajęłoby kilka sekund najwyżej.

to prawda, ten fakt uzmysłowiłem sobie gdy zobaczyłem ten odnośnik: http://www.atari.org.pl/forum/userlist.php

niemniej, gratuluję zacięcia... nie sądziłem że ktokolwiek będzie z tym walczył :]

47 Ostatnio edytowany przez seban (2015-01-29 20:58:58)

@draco: a "mowie nienawiści" to pogadamy jakoś na żywo, tak będzie rozsądniej.

48

Ooops...
Nie chciałem zepsuć ci experymentu ...

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

49

nie masz się czym przejmować ;) to było głupie z mojej strony i tyle :) tak jak pisałem wina leży tylko i wyłącznie po mojej stronie że zacząłem coś "porąbanego" :]

50

Mi tam się podobało ;)

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477