1 Ostatnio edytowany przez mono (2014-12-23 15:17:17)

Spłodziłem przeglądarkę do formatu .BMP dla SDX wyświetlającą obrazki na VBXE.
Możliwości/ograniczenia:
- format BMP Windows 3.x,
- obrazki bez kompresji, kompresja RLE eksperymentalnie (nie przetestowana),
- 1,4,8,24 (tzw. TrueColor) bpp
- TrueColor konwertowany może być do formatu palecianego 332, 323, 233 lub B/W (332 = 3 bity z R, 3 bity z G, 2 bity z B) przełącznikiem /P, tryb B/W konwertuje piksel wg wzoru 0.2989 * R + 0.5870 * G + 0.1140 * B
- /T [min:]sec[.dec] pokazuje obrazek przez zadany czas (domyślnie w nieskończoność),
- /X pokazuje szczegóły pliku bitmapy,
- /B ustawia kolor indeksu w palecie używany, jako kolor tła (domyślnie szukany jest kolor najbliższy czarnemu),
- max rozdzielczość obrazka to 336x240 - większe obcinane są do prawego dolnego rogu,
- w zmiennej środowiskowej BMPVIEW można ustawić często używane parametry - jej zawartość przesłaniają parametry podane w linii poleceń.

Do pobrania z http://mono.atari.pl/bmpview/bmpview.zip /.arc/.atr/.atr.bz2

W załączniku VBXE.SYS, który wykrywa VBXE i zostawia w pamięci symbol (nowe S_VBXE.SYS będzie robić to samo jak już będzie wypuszczone).

Edit: B/W i zmienna środowiskowa

Post's attachments

vbxe.sys 404 b, liczba pobrań: 4 (od 2014-12-21) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

2

to nowe s_vbxe.sys to datowane jest na kiedy? Pytam, bo od Draco dostałem paczkę.

Kontakt: pin@usdk.pl

3 Ostatnio edytowany przez Jacques (2014-12-21 09:37:22)

Ja używam S_VBXE 1.02 i jeszcze nie działa na nim BMPVIEW,  a musiało być na forum gdzieś kiedyś, bo na stronie Draco najnowsza wersja to bodaj 1.00. To chyba pora na jakiś "release" ;)

4

Dzięki Mono! Dzięki twoim narzędziom w połączeniu ze Sparta DOS X powstaje całkiem ciekawe i wygodne środowisko do pracy :)

5

Pobawiłem się w końcu z użyciem protezy w postaci załączonego przez mono VBXE.SYS. Działa, fajnie działa :) Jedyne co, to gdy wcześniej mam zainstalowany S_VBXE.SYS i dopiero VBXE.SYS, wówczas wyjście z wyświetlania obrazka kończy się pojedynczym krzykliwym dźwiękiem, śmieciami tekstu na ekranie i zwiechą. Pewnie trzeba czekać na nowe S_VBXE, które wystarczy do odpalenia BMPVIEW?

6 Ostatnio edytowany przez Pin (2014-12-21 20:52:28)

Właśnie coś trzeba dopracować, bo z nowym s_vbxe.sys w wersji RC dokładnie tak wygląda wyjście do systemu. Coś jest nie tak.

@Seban - niebawem na tapetę pójdą brakujące formaty grafik i player do neo na pokeya / covoxa

hehehh - w tym momencie bazując na mechanizmie RunExtensions mam zdefiniowanych prawie 60 typów plików i powiązania z odpowiednimi programami. Praktycznie obsługa SDX z poziomu Sparta Commandera przypomina system 16/32 bit ;) ... właśnie zgrywam 2MB z peceta: kawałek HDD mam w fat16, więc podłączam przez przelotkę usb do pieca, zwalam tam w 2 sekundy 2MB, przepinam szybko do Atari, odpalam Atari i owe 2MB softu od razu mam na Atari ;). Wszystko idzie chyba w dobrą stronę ;)

Przydało by się MAE zmodzić o jedną co najmniej pożyteczną rzecz. Chodzi oczywiście o to, by assembler przyjął parametr i sumarycznie zadziałał z Runext. Może to szczegół, ale wygodny. Naciskasz Return i momentalnie masz w edytorze assemblera program. Teraz rozumiem, dlaczego Draco wszystkie swoje programy nadal pisze na Atari ;)- Wygodny edytor, działa na VBXE, bardzo szybki nawet na zwykłym kompie, na Rapidusie chodzi jak bomba, na edytor używa dodatkowej pamięci, więc nie ma problemu z przydługim kodem ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

7

@pin, a niedawno jeszcze twierdziłeś, że PC jest ci zbędny :P Kłamałeś, drewniaku! :D

Sikor umarł...

8 Ostatnio edytowany przez Pin (2014-12-21 21:03:31)

wiesz - jak będzie wygodny ethernet do A8, to czemu nie. Interface już jest, nie ma tylko sensownego oprogramowania, bo Contiki na Atari przypomina program z epoki kamienia łupanego ;)

Za to program na SDX + systemowy sterownik ekranu - hehh, to by było coś.

EDIT:

Mono - nie wiem jednak, czy mam aktualną wersję s_vbxe.sys ... zaraz to sprawdzę.

Kontakt: pin@usdk.pl

9

tylko przypominam Twoje słowa :PP

Sikor umarł...

10

Dobra - prawie zbędny ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

11

Pin napisał/a:

Właśnie coś trzeba dopracować, bo z nowym s_vbxe.sys w wersji RC dokładnie tak wygląda wyjście do systemu. Coś jest nie tak.

Z wersją RC_ jest jakiś kłopot, jeszcze nie zdiagnozowany. Wersja S_ powinna działać lepiej.

KMK
? HEX$(6670358)

12

S_* działa tak samo.

Kontakt: pin@usdk.pl

13 Ostatnio edytowany przez drac030 (2014-12-22 22:00:51)

W sumie to działa na "starej" SDX (czyli na 4.46-RELEASE), więc mogę tu wkleić aktualne wersje sterowników:

* S_VBXE 1.03 z 25 listopada 2014 (ale binarka ma dzisiejszą datę, bo się przy przerzucaniu pliku między komputerami tak zrobiło).

* RC_VBXE 1.03 z 22 grudnia 2014 - okrojona wersja powyższego: zajmuje 100 bajtów mniej pod memlo, ale nie ma sterownika "S:" dla trybu tekstowego.

Jedno i drugie działa dobrze z bmpview, żadnych syfów na ekranie nie widać.

Poprawiłem też błędy w 80-kolumnowej konsoli (czyli w CON.SYS), już nie dostaje stuporu ani się nie wywala w określonych warunkach, ale nie ma sensu tu puszczać nowej wersji, bo jest uzależniona od nowego systemu zarządzania pamięcią bankowaną z SDX 4.47. Więc z tym trzeba przeżyć do ukazania się tej wersji SDX.

EDIT: aha, jeszcze jedno, ta wersja sterowników nie wymaga wcześniejszego ładowania VBXE.SYS, ale jeśli zostanie załadowany, "dziedziczą" ustawienia po nim.

Post's attachments

svbxe103.arc 37.97 kb, liczba pobrań: 6 (od 2014-12-22) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
KMK
? HEX$(6670358)

14

wielkie dzięki!

Podeślij tego con.sys'a na prv ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

15

Jeśli masz wersję z 10 XI 2014 11:37 (wielkość równo 3000 bajtów), to to powinna być ta "dobra". No, chyba że coś przeoczyłem ;) ... ale dwa czy trzy najgorsze bugi zostały z niej usunięte. Powinna być to ta, którą dostałeś mailem razem z całym toolkitem.

KMK
? HEX$(6670358)

16

Faktycznie - S_VBXE 1.03 rozwiązuje problem :)

17

Dzięki Drac030. I użytkownikom za opinie :)

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

18

mono, a Ty nie miałeś wysłać do mnie jakiegoś maila ?

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

19

Poszła pmka.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

20 Ostatnio edytowany przez mono (2015-01-24 20:22:50)

Wersja 0.5 dostosowana do poprawnej obsługi cienii VBXE.
Poprawki:
- bugfix dla rdzeni RAMBO,
- obsługa nagłówków Windows 2.x, 3.x, 3.x NT, 4.x 95.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

21 Ostatnio edytowany przez Jacques (2015-01-24 19:58:52)

Wymagany jest jakiś nowszy S_VBXE? Teraz mam Missing VBXEFXS ;)


EDIT:
Fałszywy alarm chyba, sprawdzam.

22

No dobra, nie fałszywy, wersja 0.5 w stosunku do 0.4 właśnie tak mi krzyczy.

23

Trzeba zajrzeć tu: http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic … 00#p201300

KMK
? HEX$(6670358)

24

Dziękuję, faktycznie przeoczyłem nowsze S_VBXE ;)