tym razem aktualizacja do wersji ktora dziala. http://xxl.atari.pl/?p=1076 v4.1
przepraszamy za zaistniala sytuacje i informujemy, ze kierownik dzialu kontroli jakosci zostal ubiczowany a nastepnie zwolniony.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
TURGEN 9.3.0 Kolejna wersja multiplatformowego narzędzia do zarządzania obrazami taśm.
SV 2024 WE - program imprezy Już za tydzień odbędzie się zimowa edycja Silly Venture
Nowa obudowa dla 800XL - zostało 36 dni Niewiele ponad miesiąc do końca kampanii.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
atari.area forum » Fabryka - 8bit » xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen
Strony Poprzednia 1 … 49 50 51 52 53 … 71 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
tym razem aktualizacja do wersji ktora dziala. http://xxl.atari.pl/?p=1076 v4.1
przepraszamy za zaistniala sytuacje i informujemy, ze kierownik dzialu kontroli jakosci zostal ubiczowany a nastepnie zwolniony.
zwolniłeś sam siebie ? ;)
(EDIT: miał być jeden post, poszły dwa a nic wykasować się nie da)
@Pin: czasem mam wrażenie, że za xBiosem stoi zespół porównywalny rozmiarem z tym od Windowsa :D
Co do jednego....chyba jedynego :) :)
@Wieczór, to nie wiedziałeś, że X-BIOSa robią goście z Microsoftu?? :D
Btw - nie wiem, czemu się czepiacie. Jeden lubi spartę (Pin), drugi X-biosa, a trzeci jeszcze co innego. Ja tam spokojnie sobie działam na MyDOSie i póki co nie narzekam.
MyDłOS - czysta przyjemność.
@mono: zależy, co kto lubi. nie lubię długich linii command :P
Co kto lubi. O ile długość ma znaczenie :P
swiat dzieli sie na tych, ktorym Sparciał DOS i lebskich gosci, ktorzy programowo wyciskaja z atari ostatnie soki.
Ci pierwsi w pinregulacjach na party forsuja ograniczenia obowiazujace przy uruchomieniu gier na zdeforomowanych komputerach.
A drudzy... np. MaPa wlasnie wydal kolekcje swoich gier z uzyciem najnowszej wersji biblioteki xBIOS.
na szczegolna uwage zasluguje sposob w jaki zrealizowany jest pasek postepu podczas ladowania, ja uzywam zmiennej xSEGMENT, ktora przechowuje ilosc danych w segmencie pliku binarnego ktora jeszcze bedzie ladowana. natomiast MaPa skorzystal z xBIOS_SET_LENGTH a ilosc wywolan xBIOS_LOAD_DATA jest sygnalem do ustawienia paska postepu - ciekawsza metoda.
ps. gra sie swietnie, goraco polecam.
Gdzie MaPa to wydał? Brzmi bardzo smacznie.
No to jeszcze brakuje tylko powłoki na xBiosa :)
Nie widzisz, bo wydano 50 sztuk na dyskietce w edycji kolekcjonerskiej. Jest wątek na atariage ;)
Łee... To dajcie znać jeśli wyda tak na serio, a nie tylko małe pierdnięcie :)
doslownie przed chwila konsylium zatwierdzilo rozszerzenie kompetencji programu xBOOT.
od dzis xBOOT ma mozliwosc ladowania plikow binarnych, w ktorych po identyfikatorze pliku binarnego lub po opcjonalnym identyfikatorze w bloku znajduje sie adres ladowania $FFFF, co czyni go jedynym programem na atari prawidlowo obslugującym ladowanie plikow binarnych.
tak z ciekawości podpytam,
z opisu wynikałoby, jak dla mnie, że bez opcjonalnego (czyli dla wszystkich poza pierwszym blokiem) identyfikatora, adres ładowania ustawiony na $FFFF, zostałby zinterpretowany poprawnie (mimo że standardowo zostałby potraktowany jako identyfikator właśnie)
tak spekuluję, że ta funkcjonalność wymagała "trochę" dodatkowych linijek kodu potrzebnych do raczej chyba złożonej analizy: z czym mamy do czynienia, w przypadku potencjalnego identyfikatora (lub adresu ładowania od $ffff), a zastanawiam się też nad jej praktycznym znaczeniem.
Ale to załaduje tylko jeden bajt, czy następne, w np. 130 XE też?
Czy to może tylko ewentualne przystosowanie do np. Rapidusa i jego liniowej pamięci?
(Dubel, zwis sieci.)
@Marok: sprawa wyglada nastepujaco:
identyfikator $ffff jest niezbedny jesli adresem ladowania bedzie $ffff - nie wazne w ktorym bloku (nie musi byc na poczatku). MADS generuje takie binarki prawidlowo. taka funkcjonalnosc zabrala 7 bajtow ;-) i polega na tym, ze pierwsza kombinacja $FFFF w bloku ZAWSZE jest pomijana, kolejne (nawet $FFFF) traktowany jest jak adres ladowania - skuteczne.
dlaczego? boot zajumuje 384 bajty i bylo sporo niezagospodarowanego miejsca wiec dodalem (wersja uniwersalna):
- obsluge formatu katalogu top dos, bibodos (128 plikow)
- dynamiczny zmiana mapowania pliku dla mydos/ataridos,
- sprawdzanie formatu SD/DD itp.
- funkcja load file
- przejscie z DSKINV na SIOINI
- jesli brak adresu uruchomienia program wystartuje od poczatku pierwszego bloku (*)
- jak ktos chce moze obsluzyc tez katalogi, zmiany gestosci i zapis
- obsluga adresu ladowania $ffff
(*) - obsluga adresu ladowania w pierwszym bloku przy systemowych prockach nie ma wiekszego sensu ;-)
wiec jest wybor - dedykowany boot lub uniwersalny. dedykowany jest pod flopka a uniwersalny niekoniecznie.
> Ale to załaduje tylko jeden bajt, czy następne, w np. 130 XE też?
nastepne tez, w 130 tez, to definiuje juz naglowek... moze byc tez jeden bajt.
> Czy to może tylko ewentualne przystosowanie do np. Rapidusa i jego liniowej pamięci?
format plikow binarnych na atari nie przewiduje pamieci powyzej maksymalnej dostepnej dla procesora 8bitowego. krotko mowiac w pliku binarnym nie mozna podac adresu wiekszego niz $ffff.
Ale to załaduje tylko jeden bajt, czy następne, w np. 130 XE też?
Podejrzewam, że dodatkową pamięć musisz sobie obsłużyć samodzielnie, aloader po prostu zawinie się wokół 64K i dalsze bajty będzie ładował od początku pamięci (ZPG).
Czy to może tylko ewentualne przystosowanie do np. Rapidusa i jego liniowej pamięci?
Lemiel - żeby nie było, że teraz troluję czy coś (proszę tego tak nie odbierać) - ale pomyliłeś adres. W tym wątku nie pisz o 65c816, bo zostaniesz spalony na stosie 6502c ;)
To dla rozładowania sytuacji będzie suchar:
Czemu w średniowieczu palone czarownice wołały "dorzućcie drewna, dorzućcie drewna" ?
Bo miały nadzieję, że stos się przepełni
:) :) :)
Strony Poprzednia 1 … 49 50 51 52 53 … 71 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Fabryka - 8bit » xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen
Wygenerowano w 0.047 sekund, wykonano 34 zapytań