tym razem aktualizacja do wersji ktora dziala. http://xxl.atari.pl/?p=1076 v4.1
przepraszamy za zaistniala sytuacje i informujemy, ze kierownik dzialu kontroli jakosci zostal ubiczowany a nastepnie zwolniony.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Atari 8-bit Rom Image File Explorer Nowa wersja przynosi szereg istotnych ulepszeń i nowych funkcji.
Atari Font Maker V1.6.16.0 Nowa wersja narzędzia do tworzenia fontów i map.
Turgen 9.4.0 Nowa wersja Turgen - popularnego narzędzia do tworzenia kaset dla komputerów Atari.
TileT Przeglądarkowy edytor map stworzony specjalnie z myślą o trybie tekstowym z kolorami i kwadratowymi pikselami
FujiNET firmware v1.5.0 Nowa wersja firmware, która wprowadza szereg ulepszeń i poprawek.
atari.area forum » Fabryka - 8bit » xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen
Strony Poprzednia 1 … 49 50 51 52 53 … 71 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
tym razem aktualizacja do wersji ktora dziala. http://xxl.atari.pl/?p=1076 v4.1
przepraszamy za zaistniala sytuacje i informujemy, ze kierownik dzialu kontroli jakosci zostal ubiczowany a nastepnie zwolniony.
zwolniłeś sam siebie ? ;)
(EDIT: miał być jeden post, poszły dwa a nic wykasować się nie da)
@Pin: czasem mam wrażenie, że za xBiosem stoi zespół porównywalny rozmiarem z tym od Windowsa :D
Co do jednego....chyba jedynego :) :)
@Wieczór, to nie wiedziałeś, że X-BIOSa robią goście z Microsoftu?? :D
Btw - nie wiem, czemu się czepiacie. Jeden lubi spartę (Pin), drugi X-biosa, a trzeci jeszcze co innego. Ja tam spokojnie sobie działam na MyDOSie i póki co nie narzekam.
MyDłOS - czysta przyjemność.
@mono: zależy, co kto lubi. nie lubię długich linii command :P
Co kto lubi. O ile długość ma znaczenie :P
swiat dzieli sie na tych, ktorym Sparciał DOS i lebskich gosci, ktorzy programowo wyciskaja z atari ostatnie soki.
Ci pierwsi w pinregulacjach na party forsuja ograniczenia obowiazujace przy uruchomieniu gier na zdeforomowanych komputerach.
A drudzy... np. MaPa wlasnie wydal kolekcje swoich gier z uzyciem najnowszej wersji biblioteki xBIOS.
na szczegolna uwage zasluguje sposob w jaki zrealizowany jest pasek postepu podczas ladowania, ja uzywam zmiennej xSEGMENT, ktora przechowuje ilosc danych w segmencie pliku binarnego ktora jeszcze bedzie ladowana. natomiast MaPa skorzystal z xBIOS_SET_LENGTH a ilosc wywolan xBIOS_LOAD_DATA jest sygnalem do ustawienia paska postepu - ciekawsza metoda.
ps. gra sie swietnie, goraco polecam.
Gdzie MaPa to wydał? Brzmi bardzo smacznie.
No to jeszcze brakuje tylko powłoki na xBiosa :)
Nie widzisz, bo wydano 50 sztuk na dyskietce w edycji kolekcjonerskiej. Jest wątek na atariage ;)
Łee... To dajcie znać jeśli wyda tak na serio, a nie tylko małe pierdnięcie :)
doslownie przed chwila konsylium zatwierdzilo rozszerzenie kompetencji programu xBOOT.
od dzis xBOOT ma mozliwosc ladowania plikow binarnych, w ktorych po identyfikatorze pliku binarnego lub po opcjonalnym identyfikatorze w bloku znajduje sie adres ladowania $FFFF, co czyni go jedynym programem na atari prawidlowo obslugującym ladowanie plikow binarnych.
tak z ciekawości podpytam,
z opisu wynikałoby, jak dla mnie, że bez opcjonalnego (czyli dla wszystkich poza pierwszym blokiem) identyfikatora, adres ładowania ustawiony na $FFFF, zostałby zinterpretowany poprawnie (mimo że standardowo zostałby potraktowany jako identyfikator właśnie)
tak spekuluję, że ta funkcjonalność wymagała "trochę" dodatkowych linijek kodu potrzebnych do raczej chyba złożonej analizy: z czym mamy do czynienia, w przypadku potencjalnego identyfikatora (lub adresu ładowania od $ffff), a zastanawiam się też nad jej praktycznym znaczeniem.
Ale to załaduje tylko jeden bajt, czy następne, w np. 130 XE też?
Czy to może tylko ewentualne przystosowanie do np. Rapidusa i jego liniowej pamięci?
(Dubel, zwis sieci.)
@Marok: sprawa wyglada nastepujaco:
identyfikator $ffff jest niezbedny jesli adresem ladowania bedzie $ffff - nie wazne w ktorym bloku (nie musi byc na poczatku). MADS generuje takie binarki prawidlowo. taka funkcjonalnosc zabrala 7 bajtow ;-) i polega na tym, ze pierwsza kombinacja $FFFF w bloku ZAWSZE jest pomijana, kolejne (nawet $FFFF) traktowany jest jak adres ladowania - skuteczne.
dlaczego? boot zajumuje 384 bajty i bylo sporo niezagospodarowanego miejsca wiec dodalem (wersja uniwersalna):
- obsluge formatu katalogu top dos, bibodos (128 plikow)
- dynamiczny zmiana mapowania pliku dla mydos/ataridos,
- sprawdzanie formatu SD/DD itp.
- funkcja load file
- przejscie z DSKINV na SIOINI
- jesli brak adresu uruchomienia program wystartuje od poczatku pierwszego bloku (*)
- jak ktos chce moze obsluzyc tez katalogi, zmiany gestosci i zapis
- obsluga adresu ladowania $ffff
(*) - obsluga adresu ladowania w pierwszym bloku przy systemowych prockach nie ma wiekszego sensu ;-)
wiec jest wybor - dedykowany boot lub uniwersalny. dedykowany jest pod flopka a uniwersalny niekoniecznie.
> Ale to załaduje tylko jeden bajt, czy następne, w np. 130 XE też?
nastepne tez, w 130 tez, to definiuje juz naglowek... moze byc tez jeden bajt.
> Czy to może tylko ewentualne przystosowanie do np. Rapidusa i jego liniowej pamięci?
format plikow binarnych na atari nie przewiduje pamieci powyzej maksymalnej dostepnej dla procesora 8bitowego. krotko mowiac w pliku binarnym nie mozna podac adresu wiekszego niz $ffff.
Ale to załaduje tylko jeden bajt, czy następne, w np. 130 XE też?
Podejrzewam, że dodatkową pamięć musisz sobie obsłużyć samodzielnie, aloader po prostu zawinie się wokół 64K i dalsze bajty będzie ładował od początku pamięci (ZPG).
Czy to może tylko ewentualne przystosowanie do np. Rapidusa i jego liniowej pamięci?
Lemiel - żeby nie było, że teraz troluję czy coś (proszę tego tak nie odbierać) - ale pomyliłeś adres. W tym wątku nie pisz o 65c816, bo zostaniesz spalony na stosie 6502c ;)
To dla rozładowania sytuacji będzie suchar:
Czemu w średniowieczu palone czarownice wołały "dorzućcie drewna, dorzućcie drewna" ?
Bo miały nadzieję, że stos się przepełni
:) :) :)
Strony Poprzednia 1 … 49 50 51 52 53 … 71 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Fabryka - 8bit » xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen
Wygenerowano w 0.052 sekund, wykonano 40 zapytań