1,251 Ostatnio edytowany przez xxl (2015-01-05 23:06:59)

tym razem aktualizacja do wersji ktora dziala. http://xxl.atari.pl/?p=1076  v4.1

przepraszamy za zaistniala sytuacje i informujemy, ze kierownik dzialu kontroli jakosci zostal ubiczowany a nastepnie zwolniony.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,252

zwolniłeś sam siebie ? ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

1,253 Ostatnio edytowany przez Pin (2015-01-08 23:43:13)

zwolniłeś sam siebie ? ;)

(EDIT: miał być jeden post, poszły dwa a nic wykasować się nie da)

Kontakt: pin@usdk.pl

1,254

odpowiedzi udzieli Ci ten pan:

https://www.youtube.com/watch?v=XQIkeQubG3E

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,255

@Pin: czasem mam wrażenie, że za xBiosem stoi zespół porównywalny rozmiarem z tym od Windowsa :D

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

1,256

Co do jednego....chyba jedynego :) :)

1,257

@Wieczór, to nie wiedziałeś, że X-BIOSa robią goście z Microsoftu?? :D
Btw - nie wiem, czemu się czepiacie. Jeden lubi spartę (Pin), drugi X-biosa, a trzeci jeszcze co innego. Ja tam spokojnie sobie działam na MyDOSie i póki co nie narzekam.

Sikor umarł...

1,258

MyDłOS - czysta przyjemność.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

1,259

@mono: zależy, co kto lubi. nie lubię długich linii command :P

Sikor umarł...

1,260

Co kto lubi. O ile długość ma znaczenie :P

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

1,261

swiat dzieli sie na tych, ktorym Sparciał DOS i lebskich gosci, ktorzy programowo wyciskaja z atari ostatnie soki.

Ci pierwsi w pinregulacjach na party forsuja ograniczenia obowiazujace przy uruchomieniu gier na zdeforomowanych komputerach.

A drudzy... np. MaPa wlasnie wydal kolekcje swoich gier z uzyciem najnowszej wersji biblioteki xBIOS.

na szczegolna uwage zasluguje sposob w jaki zrealizowany jest pasek postepu podczas ladowania, ja uzywam zmiennej xSEGMENT, ktora przechowuje ilosc danych w segmencie pliku binarnego ktora jeszcze bedzie ladowana. natomiast MaPa skorzystal z xBIOS_SET_LENGTH a ilosc wywolan xBIOS_LOAD_DATA jest sygnalem do ustawienia paska postepu - ciekawsza metoda.

ps. gra sie swietnie, goraco polecam.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,262

Gdzie MaPa to wydał? Brzmi bardzo smacznie.

1,263

No to jeszcze brakuje tylko powłoki na xBiosa :)

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

1,264

chyba zwłok ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

1,265

mgr_inz_rafal napisał/a:

Gdzie MaPa to wydał? Brzmi bardzo smacznie.

nazywa sie to Thetris/Rolltris, wydawca jest Atari PRO(C)... ale na stronie wie widze.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,266

Nie widzisz, bo wydano 50 sztuk na dyskietce w edycji kolekcjonerskiej. Jest wątek na atariage ;)

Sikor umarł...

1,267

Łee... To dajcie znać jeśli wyda tak na serio, a nie tylko małe pierdnięcie :)

1,268

doslownie przed chwila konsylium zatwierdzilo rozszerzenie kompetencji programu xBOOT.

od dzis xBOOT ma mozliwosc ladowania plikow binarnych, w ktorych po identyfikatorze pliku binarnego lub po opcjonalnym identyfikatorze w bloku znajduje sie adres ladowania $FFFF, co czyni go jedynym programem na atari prawidlowo obslugującym ladowanie plikow binarnych.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,269

tak z ciekawości podpytam,

z opisu wynikałoby, jak dla mnie, że bez opcjonalnego (czyli dla wszystkich poza pierwszym blokiem) identyfikatora, adres ładowania ustawiony na $FFFF, zostałby zinterpretowany poprawnie (mimo że standardowo zostałby potraktowany jako identyfikator właśnie)

tak spekuluję, że ta funkcjonalność wymagała "trochę" dodatkowych linijek kodu potrzebnych do raczej chyba złożonej analizy: z czym mamy do czynienia, w przypadku potencjalnego identyfikatora (lub adresu ładowania od $ffff), a zastanawiam się też nad jej praktycznym znaczeniem.

1,270

Ale to załaduje tylko jeden bajt, czy następne, w np. 130 XE też?
Czy to może tylko ewentualne przystosowanie do np. Rapidusa i jego liniowej pamięci?

1,271 Ostatnio edytowany przez lemiel (2015-01-12 09:44:04)

(Dubel, zwis sieci.)

1,272

@Marok: sprawa wyglada nastepujaco:
identyfikator $ffff jest niezbedny jesli adresem ladowania bedzie $ffff - nie wazne w ktorym bloku (nie musi byc na poczatku). MADS generuje takie binarki prawidlowo. taka funkcjonalnosc zabrala 7 bajtow ;-) i polega na tym, ze pierwsza kombinacja $FFFF w bloku ZAWSZE jest pomijana, kolejne (nawet $FFFF) traktowany jest jak adres ladowania - skuteczne.
dlaczego? boot zajumuje 384 bajty i bylo sporo niezagospodarowanego miejsca wiec dodalem (wersja uniwersalna):
- obsluge formatu katalogu top dos, bibodos (128 plikow)
- dynamiczny zmiana mapowania pliku dla mydos/ataridos,
- sprawdzanie formatu SD/DD itp.
- funkcja load file
- przejscie z DSKINV na SIOINI
- jesli brak adresu uruchomienia program wystartuje od poczatku pierwszego bloku (*)
- jak ktos chce moze obsluzyc tez katalogi, zmiany gestosci i zapis
- obsluga adresu ladowania $ffff

(*) - obsluga adresu ladowania w pierwszym bloku przy systemowych prockach nie ma wiekszego sensu ;-)

wiec jest wybor - dedykowany boot lub uniwersalny. dedykowany jest pod flopka a uniwersalny niekoniecznie.


> Ale to załaduje tylko jeden bajt, czy następne, w np. 130 XE też?

nastepne tez, w 130 tez, to definiuje juz naglowek... moze byc tez jeden bajt.


> Czy to może tylko ewentualne przystosowanie do np. Rapidusa i jego liniowej pamięci?

format plikow binarnych na atari nie przewiduje pamieci powyzej maksymalnej dostepnej dla procesora 8bitowego. krotko mowiac w pliku binarnym nie mozna podac adresu wiekszego niz $ffff.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,273

lemiel napisał/a:

Ale to załaduje tylko jeden bajt, czy następne, w np. 130 XE też?

Podejrzewam, że dodatkową pamięć musisz sobie obsłużyć samodzielnie, aloader po prostu zawinie się wokół 64K i dalsze bajty będzie ładował od początku pamięci (ZPG).

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

1,274

lemiel napisał/a:

Czy to może tylko ewentualne przystosowanie do np. Rapidusa i jego liniowej pamięci?

Lemiel - żeby nie było, że teraz troluję czy coś (proszę tego tak nie odbierać) - ale pomyliłeś adres. W tym wątku nie pisz o 65c816, bo zostaniesz spalony na stosie 6502c ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

1,275

To dla rozładowania sytuacji będzie suchar:

Czemu w średniowieczu palone czarownice wołały "dorzućcie drewna, dorzućcie drewna" ?
Bo miały nadzieję, że stos się przepełni

:) :) :)