Nie jestem oświecony w temacie St(e) itd. Czy da się to demo (jak w temacie) z ostatniego SV zmusić, by nie trzeba było wachlować dyskietkami i zapalić to z HDD?
XXI wiek i spotyka mnie coś takiego ;)
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
4th Atari ASCII Compo - wyniki Dostępne są już wyniki tegorocznego ATASCII Compo.
thing neo 1.60 Olivier Landemarre wydał nową wersję desktopu Thing.
VIII. Basque Tournament of Atari 2600 Kolejna relacja, wśród otrzymywanych od naszego przyjaciela Egoitza z Kraju Basków.
atari.area forum » Scena - 16/32bit » thunderdome - pytanie
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Nie jestem oświecony w temacie St(e) itd. Czy da się to demo (jak w temacie) z ostatniego SV zmusić, by nie trzeba było wachlować dyskietkami i zapalić to z HDD?
XXI wiek i spotyka mnie coś takiego ;)
HxC Floppy emulator, albo CosmosEx.
O ja pitole :) W dzisiejszych czasach to chyba powinien być (w regulaminach parties) zakaz robienia dem sektorowych na dyskietkach ;) No chyba, że HxC Floppy stało się już standardem sprzętowym, które każdy ma :>
dla tego dema warto się przemęczyć
jakby co to polecam USB Floppy Drive Emulator
Demo owszem zacne, a Checkpoint nie pierwszy raz pokazuje niezłe efekty oraz efekty i sample na ST FM. Pełen szacunek,
chociaż już wybór tych sampli jest mocno dyskusyjny ;) mnie się ten łomot wybitnie nie podoba, ciężko to nazwać nawet muzyką, druga część dema już z muzą z Yamahy jest znacznie bardziej przyswajalna ;)
ta, młócka z pierwszej części też mi nie podchodzi
O ja pitole :) W dzisiejszych czasach to chyba powinien być (w regulaminach parties) zakaz robienia dem sektorowych na dyskietkach ;) \
1. Checkpoint to większość dem robi jako całodyski.
2. Na ST jest konkurencja boot-sector demo/intro - to z definicji z HDD nie pójdzie :).
@Bober
- co do punktu 2, to uznaję to za folklor. Szanuję trud, ale ze względów praktycznych oglądam tylko raz na kompo jak mam możliwość, lub po prostu na YT.
- co do punktu 1. Dlatego jestem za utrzymaniem "staromodnego" zakazu robienia dem ładowanych po sektorach. Dotyczy to jak i małego Atari, tak i dużego. Tzn - jest to moja opinia wynikająca z możliwości praktycznego używania sprzętu. Wszelakiej maści interface do HDD to nie nowina w świecie 8/16/32 bit, lata lecą i nawet w przypadku starego sprzętu wymagania użytkownika rosną z czasem mimo wszystko. To, co kiedyś było nieosiągalne, bo było drogie lub niedostępne nagle staje się względnie tanie, wygodne i totalnie dostępne. HDD jest wygodnym rozwiązaniem i nikt nie zmusi mnie do inwestowania w HxC, które nie jest dla mnie alternatywą. Ostatecznie na twardysku mam to, co działa i w zasadzie mi to wystarczy. Szkoda więc tego dema, no ale trudno ;)
Właśnie dzięki temu że "ktoś kiedyś" przemyślał temat co będzie za lat kilka i regulaminowo wykluczył "całodyski" dla platformy 8 bit mamy teraz możliwości takie, że 95% dem/programów działa bez problemu z dyskiem twardym. Niestety widzę ostatnio tendencje do wstecznictwa, więc zaczynam powoli wycofywać się z aktywnego wspierania czegoś, co do mnie nie przemawia - fakt jest po prostu taki, że z komputerem 8/16/32 bit nie trzeba się męczyć - można go wygodnie używać.
Zwłaszcza, że Bober niestety ale nie ma racji i zwyczajnie w moim przekonaniu ... gada bzdury.
Na ST nie ma i nie było takiej konkurencji jak boot-sector demo/intro.
To jakaś kolejna dziwna, wymyślona konkurencja i nic innego jak kolejne intro, tym razem 512 bajów.
A to ze pojawiło się coś takiego na SV, a kiedyś w prehistorii była jedna czy dwie produkcje na pocz. lat '90 a potem po 15 latach może na jednym czy dwóch parties się coś takiego pojawiło nie znaczy ze jest/było tak/ na każdym party i że jest to jakaś tradycja na ST scenie, bo tak nie było i nie jest.
-ed--
Podobnie nie jestem przekonany co do stwierdzenia, że większość dem Checkpointow to sektorówki.
ale to jest do sprawdzenia.
ed2-- ok rzeczywiście większość ich dem jest sektorowa, co nie znaczy, zmienia się cokolwiek w kwestii bootsector intro :)
jak i mego stosunku do współczesnych dem sektorowych.
Co prawda nie jestem ostoją mądrości, ale jednak upieram się, że jest takowa konkurencja. I nie jest to wymysł związany z SV. Na pouecie znajduje się pod pojęciem 512b (bo technicznie to jest 512b, ale nie jako plik .PRG/.TOS tylko w sektorze dyskietki siedzi). Tutaj parę prac znajdziesz, które do uruchomienia potrzebują być w bootsektorze: http://www.pouet.net/prodlist.php?type[]=512b&platform[]=Atari+ST&page=1
Przy okazji: na ST jest również inna nietypowa kategoria (którą lubię) - 96k intro.
Co do dem Checkpointow: to na 12 dem z demozoo; 5 jest plikowych a 7 sektorowych. To owszem większość, ale nie powalająca.
Co do intr bootsektorowych to właśnie tak jak wspomniałem. To że na przestrzeni dziejów pojawiło się kilka czy nawet ok. 30 prac (co jest promilem wśród wszystkich prac na ST, których powstało ok. 18.000) to nie czyni to z tego normalnej konkurencji. Do tego prace te poza SV dotyczą tylko jednego party Outline, a historia ST sceny to nie tylko SV i Outline... Zgodzić się mogę najwyżej, że bootsektor intra to "nowa świecka tradycja" popularyzowana od 2005r. przez 2 imprezy. Przed Outline 2005 było tych prac może 5, od lat '80. Być może te ostatnie 9 lat to już kawał historii, ale dla mnie ona zaczęła się dużo wcześniej.
No proszę w dziale, Scena - 16/32bit dowiadujemy się, że na ST/fo3o są nietypowe intra 96k :) Kto by pomyślał :)
@Bober:
lubię Wasze prodki i strasznie mnie cieszy kiedy ludzie z małego brata robią też coś na dużego, ale nie mogę się zgodzić na pewne rozwiązania techniczne (stosowane np. przez Checkpointow) w dzisiejszych czasach i nieprawdziwe ich argumentowanie i podpieranie się niby tradycją. Mimo wszystko dobrze, że takie produkcje są bo bez prodów Checkpointów byłoby znacznie ubogo, no i chłopaki nie zapominają o moim ulubionym STFM.
Chociaż tutaj nie róbmy wojny, której ostatnio nie brakuje na tym forum,
Pozdrawiam.
/ed literówki/
Technicznie, demo bootsectorowe nie ma 512 tylko mniej, bo część jest zarezerwowana na potrzeby FATu.
erOS: na pouecie wszystkiego nie ma.
@Adam: chcesz powiedzieć, że twierdze, że na pouet jest wszystko? Chyba pomyliłeś adresata to nie ja wyskoczyłem z linkami do pouet'a, ja je tylko skomentowałem :)
Ale nawet biorąc pod uwagę, Twoją uwagę to proszę powiedz ile takich produkcji i których brakuje na Pouet? I jak to wpływa na znaczenie moich słów? Ja śmiem twierdzić, że najwyżej brakuje drugie tyle. Tak, że zamiast 35 było ok. 70 takich produkcji jakie powstały przez całą historię ST sceny (wydanych a nie chowanych w szufladach) i bodaj nigdy do czasu Outline 2005 nie było takiej kategorii na party (a przynajmniej ja sobie takiego nie mogę przypomnieć). Nie czepiaj się proszę szczegółów w liczbach bo to są nadal promile w twórczości tej sceny i nie wiem co chcesz w ten sposób udowodnić?
@erOS: po prostu pamiętam ze starych czasów, że były tego typu produkcje. To jest ciekawa kategoria, i kiedyś to był większy problem - bo 1 malutka produkcja "zajmowała" jedną dyskietkę. Teraz, jak są emulatory (i emulatory flopów) to zdecydowanie mniejszy problem.
ok ok, niech będzie :) mamy wyjaśnione swoje stanowiska. Może pisałem nieco zbyt agresywnie... i w sumie głupio się kłócić o to że są jakieś produkcje. Zresztą meritum wątku nie były bootsektor intra tylko konkretne demo konkretnej grupy ;)
1. @erOS - myślę, że nasza dyskusja tutaj i tak do pięt nie urasta sąsiedniemu wątkowi :). My tu pełną kulturę mamy.
2. Siedzę akuratnie na #atariscne (o tej porze często tam bywam) i akurat Defjama zapytałem, dlaczego jego dema to całodyski. Jak sam napisał "because it's cool!". To nam chyba zamyka dyskusję :).
Mi sie tam demko bardzo podobało - muzyka nie przeszkadza choć z gabby i takich klimatów juz wyrosłem - a druga część w wykonaniu Ultrasyda zajebista. Ale nade wszystko efekciory na STF z 0,5mega ramu. Pełny szacun dla Defjama! - niektórzy nie kumają bo odbieraja demo jako zrzynkę z SOTA (co jest imho bzdurą). Wszystko świeże, fajne, dynamiczne i z przytupem.
Ja pokłony bije także Algorithmowi/Onslaught - mistrzowi od kompresji audio/video ze sceny C64 który miał swój wkład w to demo.
tak przy okazji: szacun Bober za wszystkie Wasze prace na SV. Jak zawsze zajebiste! A najbardziej mi sie podobało interko na ST. Miodzio! Jakieś demko na 16bit planujecie w niedalekiej przyszłości?
kto mi wydębi od DefJama taki "oryginał" na dyskietkach jak ma AdamK i XTD? :D
A ja moge ;P mi sie dobrze z nim pilo ostatnie dwie imprezy lolol
Ok. Wczoraj w nocy się zmusiłem i wygrzebałem jakieś działające dyskietki i zgrałem tego proda :)
ale jak długo i co kiedy mi ich zabraknie? :>
@Bober
rzeczywiście trochę tu mniej emocji i inwektyw ;)
ja bym dodał do słów Defjama 'because it's Joe Cool' , Van Eijk też był cool :> http://koplinscy.fm.interia.pl/atari/KAWAL.mp3 ;)
@Gepard
nikt nie mówi, że mu się demo nie podoba,
co najwyżej mi i Pinowi nie przypadła do gustu forma jego zapisu :)
Masz jakieś źródło sprawnych, nowych dyskietek 3,5? używasz DD czy lecisz na HDkach?
znalazłem np. w Komputroniku jakieś "MediaRange" gdzie indziej "EMTEC", ale nie miałem
o EMTEcach kiedyś dobrej opinii :> ktoś to zna? można kupić?
@drygol
co możesz? wypić? :) i z kim dobrze się piło?
Pinokiem, Sikorem, Cyprianem, Boberem, Defjamem, Gepardem czy XTD bo chyba nie z Adamem? :P
erOS: ech, ten śmiech MacGyvera ;) Btw. link masz skopany.
już poprawione, ale to był chyba śmiech Winia ;)
erOS: nie, ja to dobrze pamiętam :D
https://16couleurs.wordpress.com/2014/1 … -atari-st/
dobra, ja nic po klingońsku nie rozumiem, ale to co ważne to liczby. proponuję zwrócić uwagę na liczbę trójkątów w modelach 3D.
respekt:)
@Adam
poczekajmy aż się wypowiedzą ewentualni podejrzani :)
@mkm
Pff, te liczby nie robią same z siebie ma mnie żadnego wrażenia :P
np. w 2 wiekowych polskich produkcjach:
1) Reanimation by Syntax, gdzie Yoyo dał teksturowane obiekty 112-160 trójkątków
2) Awaken preview by Cobra, gdzie Mayonez dał Env Mapp dla obiektów 300-700 face'ów
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Scena - 16/32bit » thunderdome - pytanie
Wygenerowano w 0.026 sekund, wykonano 62 zapytań