nosty napisał/a:Bo z tego co wiem, to jedynym urządzeniem wykorzystującym Bluetooth jest SIO2BT.
Zgadza sie.
nosty napisał/a:Z tego co zrozumiałem, zmiana systemu aby korzystać z tego urządzenia, nie była konieczna, aby ładować pliki pod ROM, tylko wynikała z faktu, że BT ma zbyt luźne timingi jak na ostre wymagania Atari.
Zgadza sie.
Jesli masz Ultimate 1MB lub jakikolwiek "OS Switch" i uzywasz zmodyfikowanego OS-a, to wszystko (ATR, XEX) dziala bez problemow (i nowy xBios nie jest konieczny).
Jesli masz ATARI z oryginalnym OS i chcialbys uzywac SIO2BT, potrzebny jest loader, ktory laduje gry uzywajac zmodyfikowanych procedur SIO.
Taki loader (ATR z jednym sektorem danych) jest w paczce z plikami projektu SIO2BT:
https://drive.google.com/file/d/0B3-191 … FBsRW1iRUE
Loader:
- kopiuje OS ROM do RAMu
- modyfikuje procedure SIO
- laduje gre z dysku D2
A jak zaladowac loader? Calkiem normalnie (uzywajac oryginalnych procedur SIO).
To co napisal xxl, ze z oryginalnym OS "atari po BT zaladuje tylko jeden sektor - pozniej sie wywala" nie do konca sie zgadza. Ze wzgledu na niedotrzymany timing, ATARI wysyla wielokrotnie kazdy rozkaz SIO (taki jest "error handling" procedur SIO - nie udalo sie, to jeszcze raz). Kiedy przychodzi odpowiedz ze smartfona, ATARI moze wlasnie jej oczekiwac (wtedy komunikacja sie udaje) lub moze wlasnie ponownie wysylac rozkaz SIO (w tym przypadku odpowiedz ze smartfona jest ignorowana). Jak sie nie uda, to jest powtorzenie i w koncu sie udaje.
Mozna wiec odczytac w ten sposob nawet cala gre, jesli ktos jest cierpliwy. Jeden z uzytkownikow SIO2BT, ktory nie przeczytal instrukcji, zglosil sie do mnie z problemem, ze bardzo dlugo laduja mu sie gry. Okazalo sie, ze mial oryginalny OS i nie uzywal loader-a. Pomimo to ladowal z oryginalnym OS-em gry. Trwalo to (ze wzgledu na problemy z komunikacja) dwa razy dluzej, ale udawalo sie.
Im wiec krotszy loader, tym lepiej. Mi udalo sie prosty loader zmiescic w jednym sektorze danych (zeby otrzymac jeden sektor danych, ATARI musi wyslac az 2 rozkazy (GetStatus i GetSector) i otrzymac 2 odpowiedzi).
Problem z moim loaderem jest taki, ze daje sie nim zaladowac okolo 70% gier (XEX, ATR).
Ale jesli gra np. wykorzystuje pamiec RAM pod OS-em, to nie da rady.
Tutaj pojawia sie nowy xBios.
ATR z loaderem podpinamy pod D1 (zamiast mojego 1-sektorowego loadera).
Gry (XEX lub ATR zawierajacy XEX-y) podpinamy np. pod D2 i gotowe.
nosty napisał/a:Jeśli więc mówimy o współpracy z tym urządzeniem, to nawet jeśli xB umożliwia załadowanie XEX'a przez BT na standardowym systemie, to jak najpierw załadować xB? :)
ATARI uzywajac standardowych procedur SIO laduje pierwszy sektor ATR z xBios-em i uruchamia zaladowany kod.
Ten rowniez kopiuje ROM do RAMu i modyfikuje procedure OS, ale robi to tylko po to, zeby sprawnie zaladowac samego xBios-a.
xBios posiada wlasne procedury SIO (dzialajace rowniez z SIO2BT) i pozwala na ladowanie gier, ktorych nie dalo sie zaladowac moim malym loaderem.
Podsumowujac: Pojawila sie nowa (lepsza) mozliwosc ladowania gier przez Bluetooth dla ATARI z oryginalnym OS :)
ATARI 65XE + SIO2BT