1

Bardzo pilnie (SV) poszukuje gotowej procki do wyświetlenia HIPa. Próbowałem za pomocą najnowszej wersji AGS Tebego, ale nie wiem czy jest tak też u innych, ale nie mogę wygenerować żadnego pliku *asm, mimo iz wszystkie pozostałe example idą jak burza.

Ma ktos gdzieś taką gotową procedurkę, by nie wyważać już dawno otwartych drzwi? Pewnie sprawa jest banalna

gep/lamers^dial

2

Hej!

A nie może być RIP? Jeżeli tak to proponuję zajrzeć do:

...\mads\examples\graphics\rip\

3

najlatwiej bedzie wgrac jakis hip, w emulatorze podejrzec displayliste, z tego co sie orientuje to przesuniecie wystepuje bez ustawiania scrolla poziomego ani niczego innego, czysta displaylista.

4

Panowie dzis jest deadline więc po chamsku chciałbym iść na skróty :)

gep/lamers^dial

5

zaraz do tego usiade i postaram sie tu napisac co i jak

6 Ostatnio edytowany przez voy (2014-12-03 19:52:01)

Luknij tutaj: http://www.tomasz-tatar.pl/Atari/soft.html

Pierwszy plik u góry w dziale "HIP (Hard Interlace Picture) stuff" ze źródłem.

EDIT: lepiej je wkleję:

DL1    EQU $5800
DL2    EQU $5C00
SCR8    EQU $6010
SCR16    EQU $8010
DLINES    EQU $64
COLOR    EQU $10

    ORG $B800

    JSR DLGEN
    LDA #DL1:L
    STA $0230
    LDA #DL1:H
    STA $0231
    JSR SCOLOR
    LDA #DLI1:L
    STA $0200
    LDA #DLI1:H
    STA $0201
    LDA #$C0
    STA $D40E
Q    JMP Q

DLGEN    LDA #DL1:L
    STA 0
    LDA #DL1:H
    STA 1
    LDA #DL2:L
    STA 6
    LDA #DL2:H
    STA 7
    LDA #SCR8:L
    STA 2
    LDA #SCR8:H
    STA 3
    LDA #SCR16:L
    STA 4
    LDA #SCR16:H
    STA 5
    LDA #$70
    JSR PUT1
    JSR PUT1
    JSR PUT2
    JSR PUT2
    LDA #$F0
    JSR PUT1
    JSR PUT2

    LDX #DLINES
GDL1    LDA #$4F
    JSR PUT1
    JSR PUT2
    LDA 2
    JSR PUT1
    LDA 3
    JSR PUT1
    LDA 4
    JSR PUT2
    LDA 5
    JSR PUT2

    LDA 2
    CLC
    ADC #40
    STA 2
    BCC GDL2
    INC 3
GDL2    LDA 4
    CLC
    ADC #40
    STA 4
    BCC GDL3
    INC 5

GDL3    LDA #$4F
    JSR PUT1
    JSR PUT2
    LDA 2
    JSR PUT2
    LDA 3
    JSR PUT2
    LDA 4
    JSR PUT1
    LDA 5
    JSR PUT1

    LDA 2
    CLC
    ADC #40
    STA 2
    BCC GDL4
    INC 3
GDL4    LDA 4
    CLC
    ADC #40
    STA 4
    BCC GDL5
    INC 5

GDL5    DEX
    BNE GDL1
    LDA #$41
    JSR PUT1
    JSR PUT2
    LDA #0
    JSR PUT1
    JSR PUT2
    LDA #DL1:H
    JSR PUT1
    LDA #DL2:H
    JSR PUT2
    RTS

PUT1    LDY #0
    STA (0),Y
    INC 0
    BNE PUT11
    INC 1
PUT11    RTS

PUT2    LDY #0
    STA (6),Y
    INC 6
    BNE PUT11
    INC 7
    RTS

DLI1    PHA
    STX DLIX+1
    STY DLIY+1
    LDX #DLINES
DLI1A    LDA #$80
    STA $D40A
    STA $D01B
DLI1B    LDY #14
    STY $D01A
    LDA #$40
    STA $D40A
    STA $D01B
DLI1C    LDY #0
    STY $D01A
    DEX
    BNE DLI1A
    LDA $0231
    EOR #4
    STA $0231
    LDA #DLI2:L
    STA $0200
    LDA #DLI2:H
    STA $0201
    LDA #0
    STA $D40A
    STA $D01A
    STA $D01B
DLIX    LDX #0
DLIY    LDY #0
    PLA
    RTI

DLI2    PHA
    STX DLIX1+1
    STY DLIY1+1
    LDX #DLINES
DLI2A    LDA #$40
    STA $D40A
    STA $D01B
DLI2C    LDY #0
    STY $D01A
    LDA #$80
    STA $D40A
    STA $D01B
DLI2B    LDY #14
    STY $D01A
    DEX
    BNE DLI2A
    LDA $0231
    EOR #4
    STA $0231
    LDA #DLI1:L
    STA $0200
    LDA #DLI1:H
    STA $0201
    LDA #0
    STA $D40A
    STA $D01A
    STA $D01B
DLIX1    LDX #0
DLIY1    LDY #0
    PLA
    RTI

SCOLOR    LDX #7
SCOL1    LDA CTAB,X
    ORA #COLOR
    STA 704,X
    DEX
    BNE SCOL1
    LDA #COLOR
    STA DLI1C+1
    STA DLI2C+1
    ORA CTAB+8
    STA DLI1B+1
    STA DLI2B+1
    RTS

CTAB    DFB 0
    DFB $00,$02,$04,$06
    DFB $08,$0A,$0C,$0E
Powszechnie wiadomo, że kamień potrafi myśleć. Na tym fakcie opiera się cała elektronika.

Terry Pratchett - Równoumagicznienie

7

moze to cos pomoze:
tato, a fox powiedzial...
masz jeszcze program Atari Interlace Studio, ktory pozwala eksportowac hipy do xexa, mam nadzieje ze nie zaszkodzilem, pozdrawiam :)

8

BARDZO dziękować Panowie, zmykam zmagać się z problemem

gep/lamers^dial

9

AGS też eksportuje do XEX-a HIP-y

plik asm AGS można podejrzeć C:\Users\nazwa_uzytkownika\AppData\Roaming\AGS\$$$asm.$$$

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C