mkm napisał/a:Nie znam detali Amigowego blitter'a ale z tego co wiem to potrafi rysować linię oraz wypełniać polygony oraz przeprowadzać operacje czytając nawet z 3 źródeł. Atarowy blitter tych rzeczy nie potrafi.
Atarowy blitter też czyta dane z trzech źródeł - 1: Source; 2: HalftoneRam; 3: Destination. Podstawowa różnica to taka że w amidze są podpięte pod niego cztery kanały DMA a w Atari dwa.
Może też wypełniać poligony: http://www.atari-forum.com/viewtopic.ph … 31#p185371 i http://www.pouet.net/prod.php?which=29062
Tutaj różnica jest taka że amigowy tak naprawdę nie wypełnia poligonów tylko prostokątny obszar. Czyta więc cały prostokątny obszar ale w zależności od bitu carry-in zapisuje "1" lub "0";
STkowy za to albo wypełnia całe prostokąty patternem albo wypełnia wektory linia po linii (przy pomocy CPU).
STkowy też potrafi rysować linie ale tylko poziome i pionowe, amigowy również ukośne.
Gdzieś na AtariForum czytałem o idei rysowania ukośnych linii blitterem przy pomocy spriteów.
mkm napisał/a:Spotkałem się z opinią, że Atari wrzuciło Blitter do STE, gdyż konkurencja miała taki chip i trzeba było mieć taki chip w marketingowym portfolio;) Nie mam pojęcia ile w tym prawdy.
do 1987 roku (czyli do A500) amiga nie była konkurencją Atari. Nie bez powodu ST był nazywany "Jackintosh", gdyż celował w rynek Maca. ST miał ten sam procesor, podobny ale ulepszony tryb graficzny ST-High, podobny system graficzny.
Ale może coś w tym może być, że pod wpływem Commodore, Atari postanowiło również dodać blitter.
Na net.micro.atari16 wyczytałem że już 1986 roku Atari sprzedawało blitter jako dodatek do ST. W Mega ST od 1987 roku był montowany fabrycznie
Adam Klobukowski napisał/a:Blittery w Atari STE/Mega ST/Mega STE są identyczne pod względem funkcji, ale są drobne różnice dotyczące timinigów. Falconowy ma też te same funkcje, ale pracuje na 16MHz.
Blittery w Atari są takie same. Tak jak Adam napisał, Falconowy pracuje dwa razy szybciej. Co do Mega STE to jedyna różnica jest taka że blitterowy bus-mastering zabiera 1cykl szyny więcej (ponoć ze względu na pamięć cache) na blit - czyli różnica pomijalna.
Co do porównania to amigowy blitter ma jeszcze jedną faną funkcję "cookie cut", czyli w przypadku zdefiniowanej maski wstawia sprite w jednym przebiegu, STkowy wymaga dwóch przebiegów (1-maska; 2-sprite). W przypadku automaski ST potrzebuje tylko jednego przebieg.
Generalnie implementacja BLiTTERa w Atari podlega hasłu "Power without Price", czyli jest on prostszy niż amigowy ale w pewnych obszarach szybszy.
mkm napisał/a:któreś demo DHS'ów odmawia przez to współpracy na Mega STE
Ich dema działają na MSTE, Evil pisał że wymagało korekcji. Ze względu na overscan ich dema są wycyklowane więc dla MSTE trzeba było zrobić korekcję o 1 cykl szyny
Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org