Punktem wyjścia były oryginalne źródła Quake2 - DML optymalizuje engine 3D pod Falcona. Tak więc docelowo jest tam wszystko.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

27 Ostatnio edytowany przez Cyprian (2014-10-14 07:55:10)

dynamike2010 napisał/a:

nie potrzebnie się gościu forkuje :-P Żeby się tylko nie wypalił

w jego przypadku to jest raczej nie możliwe, on jest "inny" :)  od paru lat zastanawiam się czy on kiedykolwiek śpi...

---edit---

no to doczekaliście się -  Quake2 w 8fpsach - https://www.youtube.com/watch?v=tgHg_P8_ZuE

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

28

Nawet to to fajnie chodzi. W takim razie niech się DML streszcza z wersją finalną :D

Jest wersja pre-pre-alpha engine: https://dl.dropboxusercontent.com/u/129 … 2test1.zip (wymaga fpu)

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

30

i jeszcze zdjęcie z Falcona (nie moje)
http://www.atomic-skulls.de/temp/q2_small.jpg

Więcej tutaj

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

31

nowe wideo po korekcji spanbuffer'a
FPS miejscami dochodzi do 15.
https://www.youtube.com/watch?v=RFbTfX7 … e=youtu.be

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

32

DML opublikował nowy film z mniej oczojebnymi kolorami:
https://www.youtube.com/watch?v=Vp7CHxY9H2I

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

33

i jeszcze jeden na większej mapie
https://www.youtube.com/watch?v=kILvl6Kzj18

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

34 Ostatnio edytowany przez mazi (2014-10-27 22:37:12)

Troche ciemno no i dynamika kuleje (wzgledem oryginalu)...

P.s. Texturowania to on chyba nie planuje?

35 Ostatnio edytowany przez Cyprian (2014-10-28 00:17:56)

texturowanie też planuje,
ciemność można rozciemnić no ale dynamikę jak na 16MHz to i tak uzyskał niezłą.


--EDIT--
no okazuje się że może być szybciej:
DML:"It seems I screwed up the last vids - code was built with DSP handshaking on, which slows it down. It's running faster now."

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

36 Ostatnio edytowany przez jury (2014-10-28 11:21:15)

Cyprian napisał/a:

no ale dynamikę jak na 16MHz to i tak uzyskał niezłą.

E tam, choćbyś nie wiem jak zaklinał, że 16MHz i takie tam, to wszystko co DML pokazuje dotychczas zupełnie NIE MA dynamiki :P ( a to przecież wersje bez tekstur, wrogów, AI ... )
Nie wiem na ile jesteś 'wkręcony' w świat FPS, ale zamierzeniem tego typu gier jest aby miały dynamikę wręcz agresywną, to ma fruwać! :)
Na Amidze 060 Quake 2 dopiero przyzwoicie chodzi przy 80MHz:
https://www.youtube.com/watch?v=MX34Ju3SI3Y

Ja więc osobiście liczę, że to będzie fajnie działało, ale dopiero pod CT :) ( bo na stock'u, to będzie 'proof of concept' i tyle :P )

Nawet port Quake 1 który zrobił MiKRO, momentami naprawdę zauważalnie przycina pod CT6x ( choćby nie wiem jak podkręconym ) bo tam już nie problemem jest brak mocy procesora, a jak to MiKRO nazywa, 'kotwica' falcona, czyli marna szyna która nie nadąża z pchaniem tego wszystkiego do Videla. Dopiero Super Videl odciążył oryginalną szynę i Quake 1 nie klęka chyba już w żadnym momencie, choć przyznam, że na Super Videlu to już zbyt dużo nie grałem, ale każdy moment który znałem ( a to były stałe momenty ) który drastycznie spowalniał bez SV chodził płynnie przy SV.

37

nie oczekuję że będzie to grywalne na stokowej maszynie. Po prostu uważam że DML robi kawał dobrej roboty wyciskając ostatnie soki z dwudziestodwuletniej maszyny.

Co do portu Mikro to jak on sam zaznacza nie jest on optymalizowany na Falcona. Lepszy jest stary port od DMLa

jury napisał/a:

marna szyna która nie nadąża z pchaniem tego wszystkiego do Videla.

Nie ma co narzekać na Falcona gdyż Amiga ma marniejszą szynę, zarówni CHIP jaki i FAST. Zweryfikowaliśmy to z paroma Amigowcami na AF robiąc benchmarki różnych maszyn.

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

Jury: oficjalnie wykluczam Cię z dyskusji ;) Te skriny są z pełnyego engine, więc AI wrogowie i tekstury dużo tego nie spowolnią.

Na amidze, aby odtwarzać mp3 też potrzebujesz 060. Co z tego :P

Port Quake 1 autorstwa Mikro nie używa DSP.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

39

Adam, ja się szczerze mówiąc jednak obawiam o te tekstury. Między wypełnianymi a teksturowanymi polygonami jest moim zdaniem przepaść trudności i wydajności kodu. Gdzie dodatkowo przy teksturowaniu pewnie musisz zrobić C2P na całym ekranie. Mam nadzieję, że się mylę i trzymam kciuki za projekt:) Chętnie zagram na moim falconie.

Maciek
--------
Atari 65XE + Ultimate 1MB + Stereo + SIO2SD | Atari 520STE + 4MB + UltraSatan | Atari Falcon 030 + CT60e + 14MB ST + 256MB TT + 68882  + CF + Netusbee | Amiga 500 + 1MB + Gotek | Amiga 600 + 2MB Chip + 8MB Fast + CF

40

tam nie ma potrzeby stosowania C2P gdyż video jest w TC.
Myślę że DML zastosuje w Quake podobny mechanizm teksturowania jak w swoim porcie Dooma. Gdzie w zależności o wielkości tekstury stosuje jedną z dwóch metod. Pierwsza dla małych tekstur, składowanych w pamięci DSP. CPU odbiera z Hostportu DSP przekalkulowane tekstury i wstawia je do ramu Video.
Druga dla większych tekstur, DSP kalkuluje wszystkie współrzędne, geometrię U V itp. CPU na ich podstawie kopiuje tekstury z ramu do ramu video.
Pierwsza metoda jest najszybsza gdyż procesor może przeznaczyć całą przepustowość RAMu na zapis tekstur. W drugiej, połowa idzie na odczyt tekstury druga na zapis.

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

41

Cyprian napisał/a:

Nie ma co narzekać na Falcona gdyż Amiga ma marniejszą szynę, zarówni CHIP jaki i FAST. Zweryfikowaliśmy to z paroma Amigowcami na AF robiąc benchmarki różnych maszyn.

Dla klasyka znam. Wartości dla Falcona zwłaszcza jeśli chodzi o TC chętnie bym poznał.

Najchętniej dla kręconego Falcona z wyższymi rozdziałkami, ale standard też jest ciekawy.

Możesz się pochwalić?

42

jasne,
tutaj są wyniki NemBench v2.1 dla trybu TrueColor, opublikowane na AF w wątku
Falcon and NemBench

640x400xTC RGB 68030-16MHz 68882-32MHz:

Linear 32bit read (ST-Ram)   -> 4.113 MByte/sec (~77%)
Linear 32bit write (ST-Ram)  -> 4.983 MByte/sec (~77%)
Linear 32bit copy (ST-Ram)   -> 2.501 MByte/sec (~77%)

640x400xTC RGB 68060-100MHz-BUS 25MHz:

Linear 32bit read (ST-Ram)   -> 7.162 MByte/sec (~134%)
Linear 32bit write (ST-Ram)  -> 11.681 MByte/sec (~181%)
Linear 32bit copy (ST-Ram)   -> 4.440 MByte/sec (~137%)

Linear 32bit read (FastRAM)  -> 104.439 MByte/sec (~1965%)
Linear 32bit write (FastRAM) -> 103.206 MByte/sec (~1600%)
Linear 32bit copy (FastRAM)  -> 41.088 MByte/sec (~1272%)

Linear burst copy (ST-Ram)   -> 4.386 MByte/sec (~135%)
Linear burst copy (FastRAM)  -> 50.803 MByte/sec (~1573%)
Linear burst copy (ST->Fast) -> 6.884 MByte/sec (~213%)
Linear burst copy (Fast->ST) -> 10.224 MByte/sec (~316%)

A tutaj zestawienie z wątku "Falcon's 16bit bus myth - 32bit vs 16bit war"

Dla niemodyfikowanych maszyn:

                                            Read LW (MB/s)   Write LW (MB/s)
    Falcon 030/16, ST-ram                            5.345             6.488
    Amiga 1200, 020/14, Chipram                      4.500             6.900
    Amiga 4000, 030/25, Chipram                      3.100             4.300
    Amiga 4000, 030/25, Fastram                     12.100            16.100

Oraz dla maszyn z dodatkowymi kartami procesorowymi:

                                            Read LW (MB/s)   Write LW (MB/s)
    Falcon 060/100, ST-ram                           5.784             9.694
    Falcon 060/100, Fastram                         95.325            94.296
    Amiga 1200, 030/40, Chipram                      7.000             6.900
    Amiga 4000, 060/50, Fastram                     46.100            33.500
Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

43

Cyprian napisał/a:

640x400xTC RGB 68030-16MHz 68882-32MHz:
Linear 32bit write (ST-Ram)  -> 4.983 MByte/sec (~77%)

640x400xTC RGB 68060-100MHz-BUS 25MHz:
Linear 32bit write (ST-Ram)  -> 11.681 MByte/sec (~181%)

Dziękuję.

To mając takie wyniki to się można bawić w programowanie oryginalnych układów graficznych.

44

Co za czasy. Teraz zupełnie normalną sprawą jest szybszy transfer z internetu, niż przepustowość pamięci video w Falconie...

45

laoo: porównaj czasy dostępu ;)

46

mój internet jest póki co wolniejszy :)

mkm napisał/a:

Adam, ja się szczerze mówiąc jednak obawiam o te tekstury. Między wypełnianymi a teksturowanymi polygonami jest moim zdaniem przepaść trudności i wydajności kodu

jak dla mnie gra może być bez tekstur:
https://www.youtube.com/watch?v=Tp965ZL9Uvs

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

47

laoo/ng napisał/a:

Co za czasy. Teraz zupełnie normalną sprawą jest szybszy transfer z internetu, niż przepustowość pamięci video w Falconie...

Chodziło oczywiście o to że 68030 16 MHz w Falconie jest szybszy transfer do pamięci graficznej niż w Amidze z 060
do chip plus c2p.

A jeśli się w Falconie podkręci szynę do 25 MHz to transfer do pamięci graficznej jest równie szybki jak w najszybszej Amidze bez PPC po Zorro III, gdzie 12 MB/s to max.

Innymi słowy Falcon ma grafikę równie dobrą i szybką jak Amiga z kartą graficzną na ZIII.

Jakbym miał Videla w Amidze to pewnie miałbym inne zdanie na temat retro na Amidze.

AGA to było od początku coś co trzeba wymienić.

Falcon muszę powiedzieć bardzo mi się podoba, jedyny problem że to nie Amiga.

48

swinkamor12 napisał/a:

Falcon muszę powiedzieć bardzo mi się podoba, jedyny problem że to nie Amiga.

No to masz problem ...

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

49 Ostatnio edytowany przez Cyprian (2014-10-30 23:20:21)

swinkamor12 napisał/a:

AGA to było od początku coś co trzeba wymienić

to nie AGA jest problemem, jak na '92 to ma ona fajne możliwości. Problemem jest to że A1200 to tak naprawdę delikatnie zmieniona A600. Jedyne istotne kastomizacje to 32bit szyna danych, AGA i zorro. Reszta jest wzięta z A500 - blitter, copper, paula, kontroler pamięci chipram. Gościom nawet nie chciało się poprawić wydajności tego kontrolera pamięci, tak więc pamięć pracuje z tą samą prędkością co w A500 - 3,5MHz.

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

50 Ostatnio edytowany przez jury (2014-11-03 14:16:27)

Adam Klobukowski napisał/a:

Jury: oficjalnie wykluczam Cię z dyskusji ;)

Nie dam się tak łatwo, do upadłego będę wszelakie 'gupoty' obalał :P

Adam Klobukowski napisał/a:

Te skriny są z pełnyego engine, więc AI wrogowie i tekstury dużo tego nie spowolnią.

Skąd masz informację o pełnym engine? Poczytałałem trochę końcówki oryginalnego wątku i z tego co rozumiem ( choć przyznam, że niektórych rzeczy nie kleję ) to ten engine absolutnie nie jest pełny. Wg mojego rozumienia, to obecnie jest niewiele poza wyświetlaniem mapy.

Cyprian napisał/a:

jak dla mnie gra może być bez tekstur:
https://www.youtube.com/watch?v=Tp965ZL9Uvs

Ta, to poproś specjalnie o wersję z opcją wyłączenia tekstur :P Ja tam czekam ( coraz mniej cierpliwie :) ) na wersję finalną, bo szczerze liczę, na pogranie sobie w Q2 na Falconie :)