Witam i serdecznie pozdrawiam wszystkich użytkowników serwisu Atari.Area!

Nazywam się Darek Iwanowski. Reprezentuję studio Heptomino (http://www.heptomino.com). Chciałbym przedstawić Wam projekt, nad którym od jakiegoś czasu pracujemy wspólnie z Laboratorium Komputerowym Avalon (http://www.lkavalon.com). Chodzi o remake dwóch klasycznych gier z Małego Atari: Freda oraz Lasermanii :) Jakiś czas temu puściliśmy pierwszą oficjalną notkę prasową na ten temat, póki co na polski rynek prasowy. Pomysł spotkał się z całkiem sporym zainteresowaniem. Pisali o nas między innymi Polygamia.pl (http://tinyurl.com/ngh5awb), HCGamer.pl (http://tinyurl.com/pcgtym9), Onet.gry.pl (http://tinyurl.com/p9ymyny), CD-Action (http://tinyurl.com/ma55vav) oraz sporo innych serwisów o grach.

Z racji tego, że zespół Heptomino regularnie czytuje Atari.Area czerpiąc przy tym nierzadko natchnienie do pracy (dobrze jest wiedzieć, że jest więcej ludzi, którzy mają podobne jak my zainteresowania!), stwierdziliśmy że nie może nas tu zabraknąć! Mamy również cichą nadzieję, że niektórych z Was zainteresuje nasze przedsięwzięcie :)

Poniżej kilka linków do artykułów gdzie możecie znaleźć podstawowe informacje na temat naszego projektu:

http://www.heptomino.com/fred-i-laserma … y-mobilne/
http://www.heptomino.com/fred/
http://www.heptomino.com/lasermania/

Jeśli chcecie poznać szerszy kontekst tego przedsięwzięcia to zapraszamy o lektury wywiadu, który przeprowadziła z nami Gadżetomania:

http://gadzetomania.pl/1238,fred-i-lase … olskie-gry

Tutaj:

http://www.heptomino.com/fred-i-laserma … ola-walki/

znajdziecie informację na temat bieżącego statusu prac nad tym projektem, a tu:

http://www.heptomino.com/fred-i-laserma … dpowiedzi/

odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w komentarzach Internautów.

Bardzo nas interesują Wasze opinie na temat wizji odtworzenia Freda i Lasermanii na platformy mobilne. Będziemy wdzięczni za wszelkie uwagi oraz sugestie dotyczące tego projektu! Prace and odtworzeniem obydwu gier idą pełną parą i generalnie jesteśmy bardzo otwarci na wszelkie pomysły; jeśli tylko będzie to możliwe - chętnie wcielimy je w życie! Jeśli macie jakiekolwiek pytania czy wątpliwości dotyczące mobilnych wersji Freda i Lasermanii, chętnie na nie odpowiemy.

Zależy nam również na tym aby informacja o naszym projekcie dotarła do możliwie szerokiego grona potencjalnych odbiorców. Mobilny Fred i Lasermania to gry pilotażowe. Jesteśmy bardzo chętni odtworzyć i wydać więcej Starych, Dobrych Gier z Małego Atari (i nie tylko), jednakże losy tego przedsięwzięcia zależą w dużej mierze od powodzenia ww. tytułów. W tym układzie będziemy niezmiernie wdzięczni jeśli zachcecie podzielić się tą informacją z Waszymi znajomymi, umieścić ją na Waszych stronach czy blogach albo polubić stronę Heptomino na Facebook'u :)

Szukamy również osób chętnych do wzięcia udziału w beta-testach obydwu gier. Jeśli ktoś z Was byłby tym zainteresowany to proszę o kontakt mailowy pod adresem playtest@heptomino.com.

Z góry dziękuję za wszystkie Wasze komentarze! :)

PS. Załączam kilka screenów z roboczych wersji obydwu gier.

Post's attachments

fred_crt.png 263.55 kb, liczba pobrań: 1 (od 2014-10-11) 

fred_crt_amber.png 104.88 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

fred_crt_b&w.png 104.21 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

fred_crt_green.png 134.08 kb, liczba pobrań: 1 (od 2014-10-11) 

fred_main_menu_crt.png 252.44 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

lasermania_crt.png 424.76 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

2 Ostatnio edytowany przez Pin (2014-10-11 22:17:16)

heptomino napisał/a:

Bardzo nas interesują Wasze opinie na temat wizji odtworzenia Freda i Lasermanii na platformy mobilne.

Propozycja. Np. Użycie oryginalnej muzyki bazując na formacie *.sap.

:) - klimat = 100%

EDIT:

Dobra, nawet jako opcja ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

3 Ostatnio edytowany przez heptomino (2014-10-11 22:36:53)

Pin napisał/a:
heptomino napisał/a:

Bardzo nas interesują Wasze opinie na temat wizji odtworzenia Freda i Lasermanii na platformy mobilne.

Propozycja. Np. Użycie oryginalnej muzyki bazując na formacie *.sap.

:) - klimat = 100%

EDIT:

Dobra, nawet jako opcja ;)

Mówisz - masz :)

A tak na serio: od samego początku plan co do muzyki w tych grach był dokładnie taki jak zasugerowałeś. Efekty dźwiękowe (wygenerowane na bazie danych wyciągniętych z oryginalnych źródeł gry) pozostają w niezmienionej postaci. Podobnie ścieżka dźwiękowa, za której odtwarzanie odpowiadać będzie nasz autorski, programowy emulator Pokey’a oraz stworzony przez nas player plików w formacie AMC. Inaczej mówiąc - muzyka zarówno we Fredzie jak i w Lasermanii generowana jest w locie na bazie oryginalnych plików AMC - tak jak na Małym Atari, tyle że u nas zamiast hardwarowego Pokey'a jest jego softwarowy odpowiednik.

4

hmmmm. ... to chyba muszę zmienić telefon, bo utknąłem na etapie Nokii 3310 :D

Kontakt: pin@usdk.pl

5

Pin napisał/a:

hmmmm. ... to chyba muszę zmienić telefon, bo utknąłem na etapie Nokii 3310 :D

Nokia 3310 - solidny sprzęt :) Ale obawiam się, że efektu CRT na shaderach nie pociągnie ;)

6

A jak ze sterowaniem ?
Jak do tej pory nikt tego nie rozwiązał na tyle dobrze aby gra zręcznościowa na ekranie dotykowym była grywalna.

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

7

Nosty rozwiązał:
https://play.google.com/store/apps/deta … &hl=en

Były nawet uwagi od użytkowników i niezbędne poprawki (dotyczące rozmiaru obszarów sterowania), zapewniam że obecnie daje to na przeciętnym małym ekranie pełną kontrolę. Polecam jako przykład.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

8

heptomino napisał/a:

efektu CRT na shaderach

Emulacja scanlines zarzadza. Macie u mnie punkt :)

9

wieczor napisał/a:

Nosty rozwiązał:
https://play.google.com/store/apps/deta … &hl=en

Były nawet uwagi od użytkowników i niezbędne poprawki (dotyczące rozmiaru obszarów sterowania), zapewniam że obecnie daje to na przeciętnym małym ekranie pełną kontrolę. Polecam jako przykład.

Wiem sam zdaje się zgłaszałem coś do tego. Niestety sterowanie pomimo tego że jest dobre, do grania w zrecznosciowkę niewystarczające ;(  (jest to moja opinia, niektórzy z tego co wiem są zachwyceni)

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

10

No ja też wolę klawisze, klawisze zawsze lepsze .... Ale mimo to, lepszego sterowania jeszcze nie znalazłem. Trochę upraszcza sprawę że tu tylko prawo/lewo i skok. Przy większej ilości kierunków tudzież koniczności używania ukosów np. razem z fire to nie zadziała. Na pewno trzeba to przemyśleć i przeprowadzić eksperymenty na grupie graczy, żeby znaleźć rozwiązanie.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

11

No cóż. Telefony bez klawiszy nie są konsolami do gier, a na ekranie nie ma szans na dobre sterowanie.
Niech ktoś wymyśli "stację dokującą" (taką trzymaczkę jak do auta na gps) rozmawiającą z fonem po bluetooth z klasycznymi klawiszami padowymi, to wtedy to miałoby sens.

12

@laoo: jest takich 'trzymaczek' już kilka na rynku jest.

13

@Hrw: A już myślałem, że wymyśliłem coś oryginalnego... eh ci przeklęci Chińczycy... ;)

14

Moim ukochanym telefonem był HTC Desire Z - fizyczna wysuwana klawiatura i grało się znakomicie, włącznie z gierkami na emulatorze Atari.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

15

@heptomino: jakie platformy przewidujecie ?

Moge potestowac na BlackBerry Os6 i BB Playbook (zostalo mi przezwyczajanie po pracy dla Blackberry ;).

Przewidujecie moze cos na jakies konsole ? Np Wii ?

16

laoo/ng napisał/a:

No cóż. Telefony bez klawiszy nie są konsolami do gier, a na ekranie nie ma szans na dobre sterowanie.
.

Rozwiązaniem jest Sony Xperia Play z wysuwanym padem :)

17

Dodajcie support do iCADE (rowniez dla Androida), to bedzie sie dalo prograc.

http://www.ionaudio.de/icade
http://www.ionaudio.com/downloads/ION%2 … 20v1.5.pdf

ATARI 65XE + SIO2BT
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=22.3

18

Hej!

Dzięki za wszystkie umieszczone przez Was powyżej komentarze i sugestie! Poniżej nasze odpowiedzi.

Odnośnie Waszych pytań i uwag dotyczących mechanizmu sterowania to rzeczywiście - jest to trudny orzech do zgryzienia i wiele osób pyta się o to. Nasze rozwiązanie tego problemu (w przypadku Freda) wygląda następująco:

1. Bardzo starannie zaimplementowana wirtualna klawiatura imitująca możliwie najwierniej działanie prawdziwych klawiszy, z opcją konfiguracji (ustawiać będzie zarówno rozmiar jak i położenie wirtualnych klawiszy).

2. Dla osób, które kompletnie nie trawią interfejsu dotykowego - wsparcie dla zewnętrznych kontrolerów komunikujących się z telefonem/tabletem przez Bluetooth (póki co obsługujemy iCade oraz 8bitty).

W przypadku Lasermanii, oprócz rozwiązania opartego na wirtualnej klawiaturze będzie alternatywny mechanizm kontroli dedykowany dla tej gry, wykorzystujący możliwości ekranu dotykowego.

Zdaję sobie sprawę, że zdanie "Bardzo starannie zaimplementowana wirtualna klawiatura..." może brzmieć mało przekonująco, ale uwierzcie mi, że w tym przypadku liczą się naprawdę detale implementacji. W prototypową wersję "mobilnego" Freda grają między innymi nasze dzieci (w wieku wczesnoszkolnym) i idzie im całkiem nieźle, więc jesteśmy dobrej myśli ;)


wieczor napisał/a:

Nosty rozwiązał:
https://play.google.com/store/apps/deta … &hl=en

Uwol rządzi :) Znamy i traktujemy jako dobrą referencję!


mazi napisał/a:

Emulacja scanlines zarzadza. Macie u mnie punkt

Fajnie, że Ci się podoba :)


wieczor napisał/a:

No ja też wolę klawisze, klawisze zawsze lepsze .... Ale mimo to, lepszego sterowania jeszcze nie znalazłem. Trochę upraszcza sprawę że tu tylko prawo/lewo i skok. Przy większej ilości kierunków tudzież koniczności używania ukosów np. razem z fire to nie zadziała. Na pewno trzeba to przemyśleć i przeprowadzić eksperymenty na grupie graczy, żeby znaleźć rozwiązanie.

Święta prawda - szczególnie to, że trzeba " przemyśleć i przeprowadzić eksperymenty na grupie graczy, żeby znaleźć rozwiązanie". Dlatego organizujemy play-testing. Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu pod adresem playtest@heptomino.com.


laoo/ng napisał/a:

No cóż. Telefony bez klawiszy nie są konsolami do gier, a na ekranie nie ma szans na dobre sterowanie.
Niech ktoś wymyśli "stację dokującą" (taką trzymaczkę jak do auta na gps) rozmawiającą z fonem po bluetooth z klasycznymi klawiszami padowymi, to wtedy to miałoby sens.

Sporo jest zewnętrznych kontrolerów rozmawiającą z telefonem po Bluetooth. Nasz ulubieniec to 8bitty (https://www.youtube.com/watch?v=Nfrn4eP1VAw).


Monsoft napisał/a:

@heptomino: jakie platformy przewidujecie ?

Moge potestowac na BlackBerry Os6 i BB Playbook (zostalo mi przezwyczajanie po pracy dla Blackberry ;).

Przewidujecie moze cos na jakies konsole ? Np Wii ?

Na początek: iOS oraz Android. Potem - o ile projekt wzbudzi zainteresowanie - Nintendo 3DS, Sony PS Vita, OUYA oraz PC. A jeszcze potem - zobaczymy :) Warto w tym miejscu zauważyć, że obydwie gry zbudowane są na naszym autorskim silniku (http://www.heptomino.com/vge/) wspomagającym proces wytwarzania gier oraz aplikacji przeznaczonych na urządzenia mobilne w sposób niezależny od platformy. W praktyce oznacza to, że jak już gry będą zaimplementowane to przeniesienie ich na nową platformę będzie (w dużej mierze) kwestią dodania obsługi tej platformy w VGE i rekompilacji. Na dzień dzisiejszy wersje Freda i Lasermanii na platformy iOS, Android i Windows kompilują się z jednej i tej samej bazy kodu (C++).

Co do BlackBerry Os6 i BB Playbook - wszystko zależy od tego jak potoczą się losy BlackBerry... Na dzień dzisiejszy nie wspieramy niestety tego systemu. Aczkolwiek dzięki za propozycję pomocy! :)

Co do konsol - zobaczmy, ale jeśli tak - to w dalszej perspektywie.

Montezuma napisał/a:

Dodajcie support do iCADE (rowniez dla Androida), to bedzie sie dalo prograc.

http://www.ionaudio.de/icade
http://www.ionaudio.com/downloads/ION%2 … 20v1.5.pdf

Pod iOS oraz Windows wsparcie już jest :) Pod Androida - robi się.

19

"Co do BlackBerry Os6 i BB Playbook - wszystko zależy od tego jak potoczą się losy BlackBerry"

To jak wiekszosc z nas, ktora zdecydowala odejsc z Blackberry ;)

20

Witam!

Na naszej stronie pojawił się kolejny odcinek "raportu z pola walki", możecie poczytać tam o najnowszych postępach naszych prac nad odtworzeniem Freda i Lasermanii:

http://www.heptomino.com/fred-i-laserma … a-walki-2/

Serdecznie zapraszam do lektury!

Z ciekawostek, rozpoczęliśmy prace w efekcie których gracze korzystających z urządzeń działających pod kontrolą systemu operacyjnego Android uzyskają możliwość obsługi naszych tytułów za pomocą kontrolerów od popularnych konsol, między innymi: PS3, PS4 czy Xbox’a.

21

Super inicjatywa. Chylę czoła.

Przy czym emulator Coleen na androida daje praktycznie kopie prawdziwego atari xl na telefonie. Na moim Note 3 mam lepszy efekt niż na moim prawdziwym atari (ciągle go mam). Nawet sterowanie jest całkiem znośne (mi osobiście brakuje wibracji "klawiszy", daje to odczucie naciskania prawdziwego klawisza).

Dlatego też z mojego punktu widzenia, atrakcyjne by było "ulepszenie" konwersji. Czy jest to w planach? jeśłi tak to czy już jakieś screeny/projekty takiej "odświeżonej" wersji Freda/Lasermanii moglibyśmy zobaczyć?

22 Ostatnio edytowany przez MatthewNS (2014-10-28 16:17:53)

-

23

Witam!

Informacja dla wszystkich zainteresowanych losami mobilnych wersji Freda i Lasermanii: pierwszy z wymienionych tytułów wszedł w fazę Alfa (mamy odtworzoną pełną mechanikę rozgrywki). Prace nad obydwa projektami trwają!

Więcej informacji na naszej stronie:

http://www.heptomino.com/fred-wersja-alfa/

24

Cześć Wszystkim!

Mobilny Fred wreszcie doczekał się trailera! :) Zainteresowanych zapraszam do oglądania:

https://www.youtube.com/watch?v=BgqWnbVYpyw

25

A gdzie ten player POKEYa ?