1

w opisie do gry Assault Force 3D mozemy przeczytac ze kartidz zawiera dopalacz grafiki 3D :D

"The game includes a Super Charger Power Booster cartridge for fast realistic 3 dimensional graphics."

ktos w to gral, ktos ma screeny z tej gry, ktos wie cos wiecej na temat tej dopalki

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

2

może lepiej spytać - czy ma to ktoś?

A pewnie ten "dopalacz" to 4MB+ grafiki prekalkulowanej w carcie - w ten sposób i kłejka przerzucisz... :P

No chyba, że rzeczywiście coś...

I Ty zostaniesz big endianem...

3

nie wiem czy to jest to,bo w tym momencie nie mam jak sprawdzic wiec zapodaje link do jedynego shota jaki znalazłem do tego tytułu(maybe):http://www.digitpress.com/dpsightz/atari2600/assault.gif
jesli nie jest to strzał w 10 to sorki.

a tu jakiś binek o tej nazwie: http://www.theoldcomputer.com/Libarary's/Emulation/Atari2600/Roms/Assault.bin

moze poszukam dalej...

chwile pozniej juz wiem ze moze to byc Assault by Bomb..ale i tak nie sprawdze...

gep/lamers^dial

4

gepard, to nie jest tytul dla atari2600, tylko xe/xl

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

5

spytajcie pasia czy czasem nie zlutowal czegos ostatnio na boku  8)

don't come after... please don't follow me along. when you read this, i'll be gone...

6

teraz tez juz o tym wiem....bylem na kilku nastepnych stronach i wszedzie byly tylko notki o istnieniu takowej giery,ale nic poza tym.No i wszedzie tez nastawieni byli na to by ja gdzies zlowić.Wychodzi na to ze to jakies RARE....Cale zamieszanie wynika z pospiechu.

gep/lamers^dial

7

Banks: Nothing than a multiply/divide chip inside to speed up 3d graphics calculations. Chip type is unknown. Used together with game disk 'Assault Force'.
Zdjęcia tego carta mozna zobaczyć tutaj:
http://www2.asw.cz/~kubecj/acarts.htm#scharg
Nazywa się on Super Charger a gra do niego była na dyskietce - Assault Force właśnie.

8

przyszedł Pet i pozamiatał wszystkich....przy okazji przypomnialem sobie o paru tytułach które były sugerowane na 130-tke z Ace of Aces,Flight Simulator II i Summer Games na czele...a ciekawia mnie natomiast owe Crossbow i Airball; jakoś ich nie kojarze...może ktoś coś..?

gep/lamers^dial

9

Banks: Nothing than a multiply/divide chip inside to speed up 3d graphics calculations. Chip type is unknown.

Holy shit.
Koproc .. :)
Kurna, moze by cos takiego montowac do atarek.
Szybkie mnozenie i dzielenie = lepsze szybsze dema :)
Yay
Orientuje sie ktos jakie to czipy moga byc i jak dzialaja ?

10

pewnie teoretycznie tak....ale w praktyce to zrobi sie tak popularne jak koproce do np flaszki...pamietam ze ta popularnosc byla tak duza ze "pewien" czlonek szacownej sekty Shadows zamienił go na parties na wode ognistą. :D ..ale obym sie mylił......

gep/lamers^dial

11

kto by przypuszczal, do Atari jednak powstawaly dopalki :D

ciekawe jaka prezycje miala ta dopalka i jakie liczby mnozyla, calkowite a moze rzeczywiste ?

fajnie gdyby taki koprocesor w kartridzu mial mozliwosc do wykonania ilus z gory okreslonych operacji, np:

wartosc
operand
wartosc
operand
wartosc
...
...


ee pewnie zrobili to baardzo prosto

lda wartosc1
ldx wartosc2
ldy kod_operacji
jsr koprocesor

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

12

... natomiast owe Crossbow i Airball; jakoś ich nie kojarze...może ktoś coś..?

No - ja mam - jako obrazy carta - pierwsze to coś na light-gun'a a drugie to taki Molecule Man tylko kororowy :)

Obie gierki ściągąłem z atari8bit-software.de - jak jeszcze ta strona istniała...

I Ty zostaniesz big endianem...

13

podeslij Miker na gep_art@wp.pl jak mozesz...

gep/lamers^dial

14

No dooobra... ;)

(btw. poszło)

I Ty zostaniesz big endianem...

15

To dlaczego nie zrobic prawdziwego dopalania?
Wzieloby sie takiego RAM carta, dodalo chipa ktory by na nim operowal, i np wrzucaloby sie gdzies teksture, ustawialo pare parametrow (szerokosc ekranu, tryb graficzny) i dawaj renderowac polygony :)
Quake na cartridge'u ?
why not? :P

: 404. Stopka not found

16

Wydaje mi się że trzeba by zaprząc do tego jakiegoś GAL'a, CPLD'a albo innego FPGA i stworzyć taki koprocek :) Albo zaadaptować np 8087 albo 68881.

17

zasadniczo..
wstawic jakiegos ARMa 200MHz do obudowy catridge'a, dac do tego troche RAMu, i wystawic to dla atarki zeby mozna bylo wrzucic kawalek kodu ARMowego, kazac ARMowi  wykonac i potem spokojnie odczytac wynik.
Moglby miec nawet jakis spory ROM z implementacja podstawowych rzeczy 3D :)
A zawsze lepiej jest miec programowalny procek niz sztywny akcelerator.
Ale bylaby jazda - wkladasz cartridge, i normalnie masz takie wypasione gierki ze szok... 3D, w pyte programowych sprite'ow, wysokie rozdzialki... eh :)
ARM nie jest najtanszy, mozna znalezc cos slabszego i tanszego, ale ogolna idea jest chyba wystarczajaco smieszna, by to zrealizowac :)
I potem sprzedawac catridge w stanach po 50$ :)

: 404. Stopka not found

18

W sumie mozna, ale po co?

Czy chcesz zeby dema na atari byly pisane jak na grzybie:

stworz_obiekt_o_120000_scianach();
obroc_go_o_5_stopni();
rozmaz_tlo();

To jest kodowanie? To jest c*** nie kodowanie.

19

Lewis nie przesadzaj ;)

Przyspieszenie mnozenia i dzielenia liczb jednobajtowych nie jest znowu takim wielkim akceleratorem. A jak milo by bylo wtedy 3D *kodowac* bo to nadal kodowanie. (hw zalatwialby tylko mnozenie i dzielenie)

Jednym slowem - nie denerw ;)

20

Chodzilo mi nie o pisanie dem, tylko (jak napisalem) gry na atari.
Bo czescia uroku demek jest pokazanie wykorzystania mozliwosci sprzetu, wiec wykorzystywanie kazdego rozszerzenia jest kontrowersyjne. A takie to juz zupelnie by nie przeszlo jako demo na atari.
Ale, do gierek? kiedy w catridge'u moze siedziec co sobie zazyczymy?
kiedys byl np zestaw do badan laboratoryjnych podlaczany przez kartridz i to zle? :)
jakby ktos chcial takie cos skonstruowac, to ja chetnie przetestuje, i pomoge w planowaniu interfejsu dla koderow.
Poza tym, nie zmienimy przeciez rozdzialki, ani pokeya, tylko wiecej obliczen damy rade zrobic.
Jaka faza - wkladamy kartridza do atari2600 i odpala sie np doom w 4 kolorach :)

Lewis: takie argumenty ludzie na PC wysnuwali kiedy pojawily sie pierwsze akcelerowane demka. A teraz ludzie sa mniej ograniczeni i moga wiecej wizji przelac na ekran niz kiedys. Tym bardziej, ze PC tak naprawde utrzymuje dosyc wysoki poziom 'standardowosci' imho.

: 404. Stopka not found

21

Ale bylaby jazda - wkladasz cartridge, i normalnie masz takie wypasione gierki ze szok... 3D, w pyte programowych sprite'ow, wysokie rozdzialki... eh :)

Poza tym, nie zmienimy przeciez rozdzialki, ani pokeya, tylko wiecej obliczen damy rade zrobic.

Ta, ale Atari to nie grzyb. Co z tego, ze ludzie nie sa ograniczeni, jak coraz nowsze dema wymagaja gigahercow w procku i radeonow minilion tysiecy. Wybacz, ale nigdy nie zrozumiem idei sceny na grzybie... Aha. I uwazaj co piszesz, bo dwa kolejne Twoje posty mowia co innego... :|

Przyspieszenie mnozenia i dzielenia liczb jednobajtowych nie jest znowu takim wielkim akceleratorem. A jak milo by bylo wtedy 3D *kodowac* bo to nadal kodowanie. (hw zalatwialby tylko mnozenie i dzielenie)

A temu to nie zaprzeczam. Ale chodzi mi o wizje roztaczane przez Eru - patrz powyzszy cytat.

PS. Sorki chlopaki, ale ma zly dzien..... :(

22

tylko kto bedzie map-makerem do tych quakow?
jeden engine 3d juz mamy i jakos projekt upadl.

a tak przy okazji - biedny pasiu, oj biedny...  :P

don't come after... please don't follow me along. when you read this, i'll be gone...

23

dzienx Miker.........Co do takich wypasionych cartów to jestem za.Wszak daje to nowe mozliwosci i wyscig kurczaków rozpoczyna sie od nowa.Nawet demka oparte na takim karcie to oprócz dodatkowych mozliwosci takze nastepne wyzwanie dla kodera,bo na malucha to chyba jakos na półmetku jesteśmy...

gep/lamers^dial

24

Ja bym coś takiego przyjął chętnie... Gierki... Kto się podejmie?

25

Jeszcze raz się wtrącę. O ile pamiętam to gdzieś w dziale sprzęt była dyskusja o budowaniu dopalaczu na '816 jako dodatkowy proc...