26

I dla części .atr-ów mogą wyjść różne hasze, np. dla gier z 'sejwami', ale to już szczegóły których muszą być świadomi 'archiwiści'. Przykład - Silent Service.
A dla .atr-ów ze składankami, w przyszłej wersji tego narządu można by wyekstrahowywać poszczególne pliki do .xex i dla nich obliczać hash. Na początek archiwiści mogą to robić ręcznie, nie wszystko od razu :)
Jakbyś chciał to napisać to zgłaszam się na konsultanta, co do wymagań i pomysłów, oraz na testera.

<-- Kontakt przez "E-mail" gdyż albowiem moja skrzynka "PW" jest pełna i zaprawdę nie mam czego usunąć.

--== Kup Pan/i dyskietkę http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=18887 ==--

27

Panowie jak juz ustalicie algorytm hashowania to dajcie znac i opublikujcie. Dobrze bedzie jesli wszyscy beda uzywac tego samego.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

28 Ostatnio edytowany przez laborant (2014-09-30 12:52:18)

Tak, masz racje, calodyskowe atry-z save'ami tez polegna. Na razie skupiłbym sie wiec na xex-ach, ewentualnie wszystkim co ma postac jednoplikowa - obrazki, songi, romy. Listingi basicowe tez w sumie podejda.

# - myślę że haszowanie MD5 - powszechnie stosowany algorytm i  narzedzia dostepne na kazda platforme, szybkie, na tyle odporne na bledy, ze wystarczy do tego celu. Zaimplementowany w php zreszta.

No coz. Powoli zatem bede myslal nieco powazniej nad pomyslem, ale na razie w podstawowej formie - ogranicza mnie wiedza praktyczna o php. Czyli na poczatek na widelcu : upload i liczenie haszy + wyszukiwarka dla istniejacych.

29

Gratulacje. Chyba wymyśliliście TOSEC.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

30 Ostatnio edytowany przez voy (2014-09-30 16:52:18)

Yay! Bardzo bym się ucieszył z takiej pomocy, bo stuffu do wrzucania na AOL i Pigwę jest ogrom, a ja jestem całkiem zielony z baz danych, PHP itd. (btw: Gepciu, nastrajam się psychicznie na to zgrywanie). Z tego samego powodu frontend Biblioteki Atarowca na AOL nie jest odświeżany, mimo dorzucania nowych rzeczy. Myślę, że wystarczy pogadać z Kazem lub Xeenem i udostępnią chętnemu namiary na FTP serwisu. Podobnie - myślę - byłoby z Azbestem.

Stuffu byłoby jeszcze więcej, ale zajmuje to dużo czasu (przejrzenie, sprawdzenie, czy nie ma już kopii pliku w zasobach). To samo dotyczy Pigwy. Znaleźć wolną chwilę jest ciężko i oba serwisy stoją czasem odłogiem. Udało mi się dziś wygospodarować większą jej ilość na przygotowanie świeżych paczek z softem na AOL i wrzutu na Pigwę.

Możecie jeszcze pogadać z Krótkim; deklarował się z przystosowaniem bazy plików AOL do nazewnictwa TOSEC-owego. Można by całość pomysłów, o których piszecie, oraz w/w przystosowanie połączyć w większy projekt. :)

Powszechnie wiadomo, że kamień potrafi myśleć. Na tym fakcie opiera się cała elektronika.

Terry Pratchett - Równoumagicznienie

31

TOSEC - widziałem go, ale gdzie ta wyszukiwarka haszy?  Na razie zrobilem nieskonczenie prymitywny skrypt, ktory zwraca rekord z bazy, jesli znajdzie taki hasz, więc jest jeszcze czas się zatrzymać, z wyważaniem otwartych drzwi :)

32

Publikują co jakiś czas pliki .dat chyba z hashami dla softu z danych platform. Jeśli chodzi o Atari 8-bit, to u nich baaardzo zaniedbany dział.

Powszechnie wiadomo, że kamień potrafi myśleć. Na tym fakcie opiera się cała elektronika.

Terry Pratchett - Równoumagicznienie

33

Ok, na razie mam skrypcik ktory przeszukuje baze mysql wpisow (z tego przykladowego pliku utils - 1300 pare pozycji). Import - export - nie ma problemu, zakladajac stosowanie stalego formatu danych.

Mozna szukac po dlugosci pliku, albo jego hashu. Oprocz tego nie ma doslownie nic, zadnego frontendu, tak typowo na probe na kolanie zrobione, z ciekawosci...  dziala...

Widze, ze nie byloby zle, mozna przysiasc od czasu do czasu, rozwijac, dorabiac jakies menu i funkcje, tylko czy jest sens? Moja wiedza w tej dziedzinie jest skromna, wiec predzej czy pozniej się na czyms zatrzymam.

34

Ok, moze by zaczac od procedury generujacej hash? Np. na podstawie przeładowanego pliku.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

35

Nie bedzie problemu, php ma w sobie narzedzia do generowania md5 i innych, bede musial tylko podumac nad requesterem do uploadu, zobaczymy w kolejnych dniach jak bedzie chwila.

36

To ja wiem, ze ma :) Pytanie tylko o metode jakiej chcemy uzyc, mianowicie czy md5 jest wystarczajacy i jak długie hashe chcemy generowac.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

37

Prawie wszyscy go uzywaja do tego typu celow, wydaje mi sie, ze technicznie wystarczy. 32 cyfry hex na hasz. Duzo. Szansa ze sie powtorzy znikoma. Ale pewnie bedzie wtedy inna dlugosc plikow z tym samym haszem, wiec dadza sie rozroznic. Czy dluzsze bylyby potrzebne? Bo ja wiem? Mozna dac na wszelki wypadek sha256 z 64 cyframi...  W TOSECU chyba dominuje md5.

38

md5 generuje hash 128 bitowy i jest wystarczajacy do wiekszosci zastosowan. Jego zaleta jest szybkosc.
Mozna uzyc sha1 - 160 bit hash, lub innych odmian SHA - do 512 bitów. ale Małe atari nie potrafi i sobie wyobrazić takiej ilości bitów :P
Samo hashowanie to za mało. Trzeba robić analize ATR (przynajmniej najpopularniejsze dosy), i hashowac wszystkie pliki.
Potem wszystko zapisac na hdd :) sam baza hashy jest niewystarczająca wg mnie.

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

39

Ahh. Jeszcze jedno.
Mozliwosc analizy plikow ZIP.TGZ.BZ2.
Wyciaganie z nich ATR xex i wszelkich innych cudactw.

Dlatego należało by to zrobić inaczej. Webinterface tylko upload i frontend, reszta jakis soft odpalony w tle niech mieli w wolnym czasie procka.

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

40

Archiwa - mozna je dekompresowac i poddawac haszowaniu pod unixami za pomoca skryptu shellowego, na pececie jakis bat by wystarczyl. Ale jakas analiza budowy atr, sumowanie poszczegolnych plikow wewnatrz to juz za wysokie progi dla mnie.  Dlatego jestem na razie sceptyczny, by w ogole rozwazac ATR-y - ze wzgledow wczesniej juz wspomanianych bedzie kaszanka, a na analize nie mam koncepcji i umiejetnosci.

41

skoro o archiwach, to jeszcze .arc.

<-- Kontakt przez "E-mail" gdyż albowiem moja skrzynka "PW" jest pełna i zaprawdę nie mam czego usunąć.

--== Kup Pan/i dyskietkę http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=18887 ==--

42

uklada mi sie plan calosci powoly ... :)

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

43

Ok, progres jest. Mam wyszukiwarke haszy lub dlugosci, upload plus obliczenie hasha i sprawdzenie, czy juz jest. Powiedzmy że jest zalążek narządka...

Prymityw, brzydkie, koślawe, ale chodzi jak wściekłe - robi co ma robić - jest radocha :)
Zaczyna wciągac. Muszę jeszcze przemyslec sprawe atr-ow i ilosci pól w bazie - moze na atr-y dam osobną tabelę, żeby nie mieszaly sie z reszta danych.

44 Ostatnio edytowany przez gepard (2014-10-03 14:05:26)

"Pack Menu Disk" by SSG
http://lamers.art.pl/atari/SSG.atr

na dysku dwie pozycje autorstwa Grubshego/SSG

E-Teach - programik do nauki angielskiego

Zysk - handlówka, której akcja toczy się w Białymstoku :) "Moje miasto to Białystok...a moje miasto to Białystok.."

gep/lamers^dial

45 Ostatnio edytowany przez mazi (2014-10-03 20:26:56)

Z tego co tam mozna przeczytac to autorem jest mcm a grubshy robil jako support :)

Dzieki za te wykopki.

46

Juz ja wiem jaki on tam support robil :)

"Was powinny uzbrojone służby wyciągać z domów do punktów szczepień, a potem zamykać do pi* za rozpowszechnianie zagrożenia epidemicznego" - Epi 2021
"Powinno się pałować tylko tych co tego nie rozumieją. No i nie szmatki i nie chirurgiczne tylko min FFP3, to by miało jakiś sens. U mnie we firmie, to jak przychodzi bezmaskowiec, to stoi w deszczu przed firmą" - Pin 2021

47

Grubshy czy McMaster - w sumie zostało w rodzinie ;)

Sound-Linker v2.09 - Pegasus 1994
http://lamers.art.pl/atari/SL29.XEX

Sound Monitor v2.09 - Pegasus 1993
http://lamers.art.pl/atari/SM29.XEX

TNQ Editor v2.F - zapewne edytor dla magazynu "Paczka Tynku"
http://lamers.art.pl/atari/TNQEDIT2.XEX

gep/lamers^dial

48 Ostatnio edytowany przez gepard (2014-10-05 12:20:22)

Prawda Editor v1.0 autorstwa Electrona
http://lamers.art.pl/atari/pedit.XEX

kolejna poprawka do CMC autorstwa Grega "CMC DuoPlay v2.1"
http://lamers.art.pl/atari/DPLAY.XEX

program graficzny Digi Paint v1.0  Autor: Volker Eloesser
http://lamers.art.pl/atari/DIGI_PAINT_10.atr

gep/lamers^dial

49 Ostatnio edytowany przez gepard (2014-10-05 13:00:30)

Lotsabytes Game Disk - zbiór gierek w basicu
http://lamers.art.pl/atari/Lotsabytes.atr

Protection Techniques Disk Utilities z loaderem Jagera
http://lamers.art.pl/atari/PROTECTION.ATR

Strike Eagle Construction Kit - edytor misji do F-15 Strike Eagle
http://lamers.art.pl/atari/StrikeConstruction.ATR

gep/lamers^dial

50

krzyżacka strategia czy coś w ten deseń "STARDUST"
http://lamers.art.pl/atari/STARDUST.ATR

Top Magazin 12/91 - przedstawiać nie trzeba, ale na TOSECU próżno szukać tego numeru
http://lamers.art.pl/atari/TOPMAG12-91.ATR

oraz coś co zwie się TKS Atari Makro Assembler 130XE+ v2.1  - 1992 by Torsten Karwoth
http://lamers.art.pl/atari/TKS_A.ATR
http://lamers.art.pl/atari/TKS_B.ATR

gep/lamers^dial