Pomóżcie mi prosze. Na PC mam plik (listing) GRA.LST i chciałem przerzucić go dopliku .ATR którego odczytam w emulatorze. Udało mi się go wrzucić do pliku .atr, ale niestety nie mogę go odczytać poleceniem LIST"D1:GRA.LST", niby wczytuje ale po wywołaniu na ekranie LIST nie ma żadnego listingu. Czy zna ktos inny sposób na odczyt takich plików? Przeciez to są zwykłe pliki tekstowe. Proszę pomóżcie. Nie chce wklepywać 10000 linijek do ATARI (emulatora) - proszę. :(

Pozdrawiam
Marcin

2

Z tego co pamiętam, to LIST służy do zapisywania plików, natomiast do wczytywania takich plików służy polecenie ENTER.
Więc po wpisaniu LIST "D:GRA.LST" prawdopodobnie skutecznie wymazałeś zawartość GRA.LST :)

: 404. Stopka not found

3

tak wiem, zle zapisałem. Odczytuje z dysku poleceniem ENTER"D1:GRA.LST" i następnie chcialbym zobaczyc listing poleceniem LIST i niestety nic nie ma jest pusto i tak samo nie działa polecenie RUN, bo program niby sie załadował do pamieci ale go nie ma. RATUJCIE!!!

Pozdrawiam
Marcin

4

dziwne, jedyne co mi jeszcze przychodzi do glowy, to moze to jest np listing z turbo basica a nie z basica? nie pamietam jak sie basic zachowuje przy wczytywaniu czegos czego nie rozumie...
moze wystaw gdzies ten plik?

PS. 10000 linijek? program w basicu nie ma szans tyle miec :P
PPS. O... ale mam ficzer dla autorow emulgatora - wklejanie tekstu ze schowka! byloby spoko :)

: 404. Stopka not found

5

I tu sie z Toba zgadzam. KOPIOWANIE i WKLEJANIE to byloby coś.
Listing dla próby wzialem nawet z oryginalnej niemieckiej ksiązki o ATARI dotyczacej rysowania wykresów i przesadzilem z tyloma linijkami ale jest ich sporo. Niestety wydaje mi sie ze emulator nie dziala tak jak powinien. Plik zaimportowany z PC do pliku .atr nie dziala i juz podczas próby odczytu z pliku .atr.
Moze ktos zna rozwiązanie zeby nie wklepywac tyle linijek? POMÓŻCIE

Pozdrawiam
Marcin

6

Pokaz ten plik, moze cos z nim jest nie tak.
EOLe sa atarowskie czy pecetowskie?
Bo jestem prawie pewien ze to nie wina emulgatora :)

A co do wklejania do emulatora, to jedyna (chyba?) metoda jak mozna to zrobic to symulacja wcisniec klawiszy... a to znaczy ze byloby to wolne, bo widzialbys na ekranie jak ktos wklepuje kod... ale od czego F7 :)

: 404. Stopka not found

7

EOLe sa PCtowskie ale probowałem plik wczytac do .atr-a programem np ATRUTIL i makeATR i nic  :(
ok przykładowy listing.

5 DIM FUNKT$(120), DISK$(120), OUT$(20): HO=319: VE=191: HOP=799: VEP=479
7 OPEN#1, 4, 0, "K:"
10 GRAPHICS 0:PR=0:? "WYKRES DOWOLNEJ FUNKCJI"
20 ? "      y=f (x) "
30 ? "      od Xstart do Xkon"
50 ? "      y PODAJ"
60 ? "      Xstart,Xkon ";: ZNPUT XSTART, XEND
80 ? "      Y= ";: INPUT FUNKT$
90 RAD: ? DEG CZY RAD ";:INPUT DISK$: IF LEN (DISK$) THEN IF DISK$ (1,1) = "D" THEN DEG
91 ? "     Krok obliczen ";: INPUT KR
100 GO=103: GOSUB 1000
103 ? " "
104 ? "      Poczekaj chwile - obliczam YMIN,YMAX"
105 GOSUB 5200
108 ? " " :? "Ymin , "YmdX "; YMIN;" ";YMAX
146 TRAP 150: ? "KOLOR, RAMKA, TLO, FUNKCJA";: INPUT CO, L, RAND, HELHIN, HELFUN: GOTO 170
150 COL=14: RAND=14: HELHIN=0: HELFUN=15
170 GRAPHICS 24: POKE 752,255
180 SETCOLOR 4, RAND, B:SETCOLOR 1, 12, HELFUN:SETCOLOR 2, COL,HELHIN: COLOR 1
190 GOSUB 3000: X=XSTART: TRAP 220:ERR=0
200 Y=SIN(X"2)*COS(X"3)
205 TRAP 220
210 Y=VE-(VE-1)*(Y-YMIN)/(YMAX-YMIN): IF (Y>=0) AND (Y<=E) THEN PLOT 0, Y: ERR=1
220 H=(XEND-XSTART)/HO:FOR I=1 TO HD
230 X=X+H: TRAP 260:ERR2=ERR:ERR=0
240 Y=SIN(X^2)*COS(X^3)
245 TRAP 260
250 Y=VE-(VE-1)*(Y-YMIN)/(YMAX-YMIN): IF (Y<0) OR (Y>VE) THEN 260
251 IF ERR2=0 THEN PLOT I,Y:ERR=1: GOTO 260
252 DRAWTO I,Y:ERR=1
260 NEXT I
270 OPEN #7, 4, 0, "K:":GET #7,A:CLOSE #7
280 IF A=ASC("F") THEN GOSUB 4000:GOT0 300
281 IF A=ASC("X") THEN GOSUB 4000:GOT0 400
282 IF A=ASC("Y") THEN GOSUB 4000:GOT0 500
284 IF A=ASC("S") THEN GOTO 10
285 IF A=ASC("K") THEN END
286 IF A=ASC("M") THEN 2000
290 GOTO 270
300 ? " y=";:INPUT FUNKT$:? " "
310 GO=190:POKE 752,1: GOSUB 1000
400 ? "POZ.OX na DY,SKALA,OPIS OSI": INPUT Y,SC,NUM: TRAP 65000
405 IF NUM<>0 AND NOT TDEVICE THEN ? "CHWILECZKE...":GOSUB 32000
410 ? " ": TRAP 270:GOSUB 3000
420 PL=VE-(VE-1)*(Y-YMIN)/(YMAX-YMIN):PLOT O,PL
430 DRAWTO HO,PL
440 IF SC=O THEN 270
442 MIN=PL-3: IF MIN<0 THEN MIN=0
443 MAX=PL+3: IF MAX>VE THEN MAX=VE
444 DUI=O:DUA=0
445 IF XSTART<0 AND INT (XSTART/SC)<> XSTART/SC THEN DUI=SC
446 IF XEND<0 AND INT(XEND/SC)<> XEND/SC THEN DUA=SC
450 FOR I=INT(XSTART/SC)*SC+DUI TO INT (XEND/SC)*SC+DUA STEP SC
460 PL=(HO-1)*(I-XSTART)/(XEND-XSTART)
470 PLOT PL,MIN:DRAWTO PL,MAX
471 IF NUM=0 THEN 480
472 OUT$=STR$(I)
473 IF NUM=1 THEN YPOS=MIN-lO:XPOS=PL-4*LEN(OUT$)
474 IF NUM=-1 THEN YPOS=MAX+2: XPOS=PL-4*LEN(OUT$)
475 IF XPOS<0 THEN XPOS=0
476 IF XPOS+LEN(OUT$)*8>HO THEN XPOS=HO-LEN(OUT$)*B
477 POSITION XPOS,YPOS: ?#3;OUT$;
480 NEXT I
490 GOTO 270
500 ? "POZ.OY NA OX, SKALA, OPIS USI":INPUT X,SC,NUM:TRAP 65000
505 IF NUM<>0 AND NOT TDEVICE THEN ? "CHWILECZKE....": GOSUB 32000
510 ? "}": TRAP 270: GOSUB 3000
520 PL=(HO-1)*(X-XSTART)/(XEND-XSTART):PLOT PL,O
530 DRAWTO PL,VE
540 IF SC=0 THEN 270
542 MIN=PL-3: IF MIN<0 THEN MIN=0
543 MAX=PL+3: IF MAX>HO THEN MAX=HO
544 DUI=O:DUA=0
545 IF YMIN<0 AND INT(YMIN/SC)<>YMIN/SC THEN DUI=SC
546 IF YMAX AND INT (YMAX/SC) THEN DUA=SC
550 FOR I=INT(YMIN/SC)*SC+DUI TO INT (YMAX/SC)+DUA STEP SC
560 PL=VE-(VE-1)*(1-YMIN)/(YMAX-YMIN)
570 PLOT MIN,PL:DRAWTO MAX, PL
571 IF NUM=0 THEN 580
572 OUT $=STR$(I)
573 IF NUM=1 THEN YPOS=PL-4:XPOS=MAX+2
574 IF NUM=-1 THEN YPOS=PL-4:XPOS-2-8*LEN(OUT$)
575 IF YPOS<0 THEN YPOS=O
576 ZF YPOS+B>VE THEN YPOS=VE-8
577 POSITION XPOS, YPOS:? #3;OUT$; 580 NEXT I
590 GOTO 270
1000 REM ZAPIS FUNKCJI NA KASETE
1005 CEL=0
1010 IF FUNKT$="" THEN 1200
1020 ? " Przewin kasete do ";CEL;" i nacisnij dow.klawisz";:GET #1,A
1030 OPEN #3,8,0,"C:"
1100 DISK$="200 Y=": DISK$(7)=FUNKT$
1120 ?#3;DISK$
1122 DISK$(1,3)="240" .
1123 ? #3;DISK$
1124 DISK$(1,4)="5120"
1125 ? #3;DISK$
1126 DISK$(1,4)="5550"
1127 ? #3;DISK$
1130 CLOSE #3
1140 POP:? " Przewin kasete do ";CEL
1145 ? "j GOTO ";GO; "t": POKE 764,12
1150 ENTER "C:"
1200 ? " Przewin kasete do ";CEL
1210 OPEN #3,4,0,"C:"
1220 INPUT #3,DISK$:FUNKT$=DISK$(7)
1230 CLOSE #3: GOTO 1140
2000 GOSUB 4500
2010 ? " MENU"
2020 ?  "      F Podanie wzoru funkcji"
2030 ?  "      X Opis osi X"
2040 ?  "      Y Opis osi Y" 2060 ? "j S Start"
2080 ?  "      K Koniec"
2081 ?  "      Pozostale klawisze-wykres"
2090 GET #1,A
2110 GOSUB 3500:GOT0 280
3000 GRAPHICS 8+16+32: POKE 752,255
3100 SETCOLOR 4, RAND, 8:SETCOLOR 1,12, HELFUN:SETCOLOR 2, COL,HELHIN: COLOR 1
3200 RETURN
3500 POKE 106,PEEK(106) + 32:GOT0 3000
4000 GRAPHICS 8+32:POKE ?52,0
4100 SETCOLOR 4, RAND,8:SETCOLOR 1,12, HELFUN SETCOLOR 2, COL, HELHIN:COLOR 1
4200 RETURN
4500 POKE 106, PEEK(106)-32:GRAPHICS O:RETURN 5120 Y=SIN(X"2)*COS(X"3)
5150 Y=LOG(X"3-0.5) 5200 NW=5.0E+91:NM=-NW
5220 FOR X=XSTART TO XEND STEP KR
5550 Y=SIN(X"2)*COS(X"3)
5600 IF Y>NM THEN NM=Y
5610 IF Y<NW THEN NW=Y
5620 NEXT X
5630 YMIN=NW:YMAX=NM
5640 RETURN
32000 REM TEKST
32010 RESTORE 32100:TDVICE=1:PRUEF=0
32020 FOR I=1536 TO 1536+255
32030 READ BYTE:PRUEF=BYTE+PRUEF
32040 POKE I, BYTE
32045 NEXT I
32050 BYTE=USR(1536):POKE 765,1
32090 OPEN #3,4,0,"T:"
32095 IF PRUEF=28449 THEN RETURN
32100 DATA 104,162,0,189,26,3,240,12,201,84,240,23,232, 232,232,224
32110 DATA 36,48,240,96,169,84,157,26,3,169,36,157,27,3, 169,6
32120 DATA 157,28,3,96,192,6,192,6,47,6,50,6,47,6,47,6 32130 DATA 160,146,96,133,208,41,127,201,32,16,6,2,4,105, 64,76,72
32140 DATA 6,201,96,16,3,56,233,32,162,0,134,204,1,33, 203,134,206
32150 DATA 134,207,160,16,208,13,24,165,206,105,8,133 206,165,207,105
32160 DATA 0,133,207,70,207,102,206,102,204,102,20,3, 136,48,4,144,243
32170 DATA 176,228,24,165,204,109,244,2,133,204,16,0, 0,17?,203, 162,7
32180 DATA 10,72,165,208,144,10,201,128,176,13,32,220, 6,76,151,6
32190 DATA 201,128,144,3,32,220,6,230,85,208,2,230, 86,104,202,16
32200 DATA 223,200,192,8,16,20,72,56,165,85,233,8,133, 85,165,86
32210 DATA 233,0,133,86,104,230,84,76,124,6,56,165,84, 233,7,133
32220 DATA 84,160,1,96,173,253,2,141,251,2,169,17,141, 162,3,169
32230 DATA 0,141,168,3,141,169,3,162,96,76,86,228,138, 72,152,72
32240 DATA 165,85,133,91,165,86,133,92,165,84,133,90, 208,5,230,90
32250 DATA 76,245,6,198,90,32,196,6,32,196,6,104,1, 68,104,170,96
32260 GRAPHICS 0:?"POMYLKA W DANYCH"

Pozdrawiam
Marcin

8

a moze trzeba ten plik przedtem skonwercic w emulatorze z ASCII do ATASCII....

"wszystko się kiedyś kończy......."

9

Nie wiem w czym jest problem. Kopiujesz text listingu, wklejasz go do jakiegos nowego pliku np. proba.txt, wrzucasz do atr'a za pomoca np. atariutil (insert text). Pod emulem enter"d:proba.txt" i tyle. Sprawdzalem i dziala.

10

Moze mam jakas skaszaniona wersje AtrUtil-a. Gdzie moge pobrac najnowsza wersję? Zna ktoś linka? Emula uzywam Atari800Win40. Nie wiem co robie nie tak?

Pozdrawiam
Marcin

11

Skonweruj te cholerne EOLe!!!

12


Zasada 3:
Wszelkie bluzgi, wulgaryzmy, wyzywanie innych - zabronione. Pamiętaj poza tym, że twoje wypowiedzi świadczą o Tobie i Twojej kulturze.

:)
ale zasadniczo Lewis ma rację - nie skonwertowałeś EOLi prawdopodobnie z pecetowego $0d,$0a na atarowskie $9b.

: 404. Stopka not found

13

AtariUtil chyba sam konwerci EOL'e jesli wrzuca sie plik opcja Insert Txt.

14

Ale czy ja kogoś zbluzgalem. Czy słowo 'cholerne' jest uznawane za wulgarne? Przecież przymiotnik 'cholerny' pochodzi od słowa 'cholera', który oznacza chorobę zakaźną. Nic zdrożnego... :P ;)

15

PS. 10000 linijek? program w basicu nie ma szans tyle miec :P

nie 10000 lecz 32260  ;)

btw. 10000 linijek przepisywal eric w spektrumowskich gierkach school daze i back to school i jakos nie narzekal 8)

don't come after... please don't follow me along. when you read this, i'll be gone...

16

raczej 32768 (ta ostatnia jest podchwytliwa :)

17

mar-tec: taaa... a co to za odczytywanie z "T:" (linia: 32090 OPEN #3,4,0,"T:") - traktor do emulca podłączasz??? ;)

I Ty zostaniesz big endianem...

18

PS. 10000 linijek? program w basicu nie ma szans tyle miec :P

nie 10000 lecz 32260  ;)

No jakos nie wierze ze ktos mi pokaze listing programu na atari majacego 32260 linii (w basicu) :)

: 404. Stopka not found

19

Oto wersja instalacyjna:

10 OPEN #5,8,0,"D1:SUPA.LST
20 FOR Q=1 TO 32260:REM try 32767!!!
30 ? #5;Q;"."
40 NEXT Q
50 ? #5;"?";CHR$(34);"O ja p%^$*$(!!!

Program oczywiscie uruchamiamy przez RUN "D1:SUPA.LST" !!!

W przypadku zapisu na kasete nalezy uzyc C90 oraz zmienic linie 50 na:

50 ? #5;"?";CHR$(34);"No to se poczekales...

20

vasco, bez brawury  8)

ps. to chyba jakis klon whiterabbit.bax  :D

don't come after... please don't follow me along. when you read this, i'll be gone...

21

Jesteście wielcy, Kochani, super... Pomogliscie mi i to bardzo.
Dzięki Wam za wszystko. Błąd lezal oczywiście w tych nieszczęsnych EOL-ach. Moze by tak MAKEATR sam konwertował te eole na odpowiedniki ATARI ($9B)?
Dziękuje za okazaną mi pomoc.

Pozdrawiam
Marcin

22

Eh...
chodzi o to, ze EOLe trzeba konwertowac tylko dla zwyklych plikow tekstowych. Jakbys sprobowal wrzucic do ATRa jakis plik binarny (gre, obrazek, muzyke) i program by skonwertowal eole pecetowe na atarowe, czasami by popsul plik.
ofkorz, program moglby automagicznie rozpoznawac ze plik jest tekstowy,ale nie dzialaloby to ze 100% skutecznoscia, wiec lepiej, coby user decydowal.
PS. nie krzycz :P

: 404. Stopka not found

23

Wystarczyloby dodac INSERT TEXT oraz INSERT BIN tak jak wykorzystane jest to w programie AtrUtil. Mysle ze dla autora nie stanowi to zadnego problemu. Jednak dziękuje za pomoc, naprawde dziekuje.

Pozdrawiam
Marcin

24

ale zasadniczo Lewis ma rację - nie skonwertowałeś EOLi prawdopodobnie z pecetowego $0d,$0a na atarowskie $9b.

BTW - if you need some PC Win9x util to do it, you can use Dratex converter. Please, see this Dratex's page:
http://www.infos.cz/raster/atari/forpc/dratex.htm
(It's able to convert mainly some Czech PC and Atari charsets,
but ASCII to ATASCII is what you need for $0d$0a -> $9b.)

http://raster.atari.org

25

Thank's Raster.
DRATEX its only I need.

THANKS YOU ALL !!!

Pozdrawiam
Marcin