101 Ostatnio edytowany przez willy (2014-05-20 19:17:35)

Nie wiem ... można zmapować przycisk nr 5 na lewy przycisk, ewentualnie dwuklik ... chociaż powoli wydaje mi  się to zbędnym fjuczerem.

Myślę jeszcze jak zamapować joystick analogowy ...

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

102

Adapter dotarł, wielkie dzięki dla Grzybsona za przesyłkę (i pamiątkę z Grzypsoniady). Oraz oczywiście dla Willego za możliwość testowania. Po południu zaczynam testy.

Zaczęło się od Atari 65XE+LDW2000, potem Atari 1040STE, Amiga 1200, Atari Portofolio, morze blaszaków, GBA,PS1, 2, 3....

a teraz:Atari STez Ultrasatanem,  Atari 65XE+Ultimate1 + SIDE2+ SIO2SD + 1050+LDW Super 2000

103 Ostatnio edytowany przez Jarkeczek (2014-05-23 13:16:33)

Pierwsze testy, wgrałem nowy wsad oraz konfig, problemem jest mało miejsca w STe, nie zmieścił się pendrive. Podłączyłem przez przedłużacz USB. Programowanie poszło bez bólu. Na razie sprawdziłem dwie myszy:
Microsoft Optical Mouse 200 oraz Logitech BD58. Obie rozpoznane i działają, jednak przy pracy z M$ miałem wrażenie że (jak szybko przesuwałem w poziomie wskaźnik) to jakby lag był, czyli przesuwało się skokami (2-3 skoki) w Mid res.

Jak na razie jest super, komfort pracy o niebo lepszy niż z moimi analogowymi myszami (oryginał i Dexxa). Tylko ten dyskomfort związany z tym że interface+wtyk myszy jest sumarycznie za długie (dla STe) i źle wkładać w gniazdo, jedynym lekarstwem (chyba) jest wyprowadzenie gniazda USB na 5 cm kablu przed STe.

Zaczęło się od Atari 65XE+LDW2000, potem Atari 1040STE, Amiga 1200, Atari Portofolio, morze blaszaków, GBA,PS1, 2, 3....

a teraz:Atari STez Ultrasatanem,  Atari 65XE+Ultimate1 + SIDE2+ SIO2SD + 1050+LDW Super 2000

104

Ooo Dzięki Jarkeczek za kontruktywny feedback.
Założenie było takie że nadajnik myszy bezprzewodowej ma się zmieścić w całości pod spodem.
Faktycznie przymieżyłem z pendrive i myszą z ogonkiem i faktycznie nie jest to za wygodne ...

Mam do Ciebie prośbę, Sprawdź jak by to wyglądało jakby całość była odwrócona do góry nogami. Gniazdo usb nie zagłebione, tylko wystające (mam nadzieje że wiesz co mam na mysli). Na falconie wygląda to OK.

Nowe PCB i tak musze zaprojekltować bo to ma conajmniej 2 błedy :)

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

105

Jeśli dobrze zrozumiałem to o to chodzi co pokazałem na zdjęciu. Wygląda że byłoby już OK

Post's attachments

CAM00516.png 216.64 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
Zaczęło się od Atari 65XE+LDW2000, potem Atari 1040STE, Amiga 1200, Atari Portofolio, morze blaszaków, GBA,PS1, 2, 3....

a teraz:Atari STez Ultrasatanem,  Atari 65XE+Ultimate1 + SIDE2+ SIO2SD + 1050+LDW Super 2000

106

Dokładnie o to chodziło. Wygląda że będzie ok.

Dziękuję. Biore się za nowe PCB :D





ale to dopiero jak kilka drinkow wypije, bo mi sie nie chce.

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

107

Trochę późno, ale zawsze... Próbowałem podłączyć pod Megę ST i natrafiłem na zonka: http://www.atari.org.pl/forum/misc.php? … r=97t11958
W oryginalnej klawiaturze przejściówka nie ma prawa wejść razem z myszą. Myślę, wezmę klawiaturę od TTki - ale ta mi nie zadziałała. Po namyśle wiem dlaczego - ma wyprowadzony przez bodajże Pecusia sprzętowy reset i pewnie się ten dodatkowy sygnał gryzie...
Nie mam przedłużacza do joysticka, ale spróbuję skombinować - jak nie znajdę to oskrobię i przegnę do testów przedłużacz do USB. W weekend sprawdzę na TT-ce.

Post's attachments

Zdjęcie0491.jpg 210.08 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
Sikor umarł...

108 Ostatnio edytowany przez willy (2014-06-05 10:38:04)

Dzięki za feedback.

Będzie jednak wersja z kabelkiem. Muszę tylko określić jakiej długości kabelek będzie wystarczającej długosci.
Gniazdo usb będzie też zamontowane po drugiej stronie pcb, aby dało się bez problemu w dużym atari pod klawiatura używać.

5cm kabelek (razem z gniazdem) wydaje się być przykrótki, 8-9 cm powinien być ok. Może ktoś to sprawdzić potwierdzić ?

Taki kabelek jak w załaczniku powinien być chyba ok? - długość 10cm łacznie ze złączami.

Post's attachments

usbotg.jpg 39.56 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

109

Trzeba przemierzyć/podłożyć pod STE i będzie jasne, czy starczy - powinien wystawać spod klawiatury.

Sikor umarł...

110

Wg falcona powinno być ok. ST(e) chyba mają podobne rozwiązanie.

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

111

Dokładnie tako same, nawet klawiatury są wymienne ;)

Sikor umarł...

112

Dokładniej rzecz biorąc identyczne :) Obudowy są z tej samej matrycy, różnią się wyprowadzenia z tyłu.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

113

willy napisał/a:

Będzie jednak wersja z kabelkiem.


W końcu dobra decyzja :)

Who loves kids? Charlie Waffles!! Damn right...

114

Czasami trzeba coś na własne oczy zobaczyć ...

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

115

Poprawione PCB poszło dzisiaj do realizacji.

Wszyscy którzy chcieli by wymienić adapter na poprawioną wersję (z kabelkiem lub gniazdem po 2 stronie) bedzie to można zrobić w głuchołazach.

Kto sie nie wybiera do głuchołazów, proszę o PM podam adres gdzie wysłać adapter, Proszę załączyć karteczkę z adresem zwrotnym i napisać jaka wersja ma być.

Fotki poprawionych adapterów zamieszczę jak tylko dojdzie do mnie wszystko i to poskładam.

:)

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

116

Testuje cięgle. Zauważyłem pewne rzeczy ale opiszę je jak to potwierdzę. Dzisiaj mam pytanie:

- Czy jest możliwe dodanie do konfigu opcji sterującej dwuklikiem?

Chodzi o czas reakcji komputera na podwójne kliknięcie? W PC mam inne niż tu i nieraz muszę 3-4 razy próbować nim uda mi się coś uruchomić (w ST)

Zaczęło się od Atari 65XE+LDW2000, potem Atari 1040STE, Amiga 1200, Atari Portofolio, morze blaszaków, GBA,PS1, 2, 3....

a teraz:Atari STez Ultrasatanem,  Atari 65XE+Ultimate1 + SIDE2+ SIO2SD + 1050+LDW Super 2000

117

A czy przypadkiem w Control Panelu w module General.CPX nie ma opcji regulującej dwuklik myszy?
Dwuklik chyba jest przydatny jedynie w operacjach/aplikacjach okienkowych?

Atari Falcon 030 14MB+SD16GB; Atari TT 030 4MB ST-RAM, 64 MB TT-RAM; Atari 1040 STFM; Atari 1040 STE 4MB+NetUsbee+UltraSatan; Commodore 64+1541-II+XE1541; Atari 65 XE+CA-2001+Ultimate 1MB+Side2;  P166MMX+GUS.

118

re up: masz rację, control_panelem da się to ustawić. Domyślnie nie miałem go włączonego i zapomniałem o tym.

Zaczęło się od Atari 65XE+LDW2000, potem Atari 1040STE, Amiga 1200, Atari Portofolio, morze blaszaków, GBA,PS1, 2, 3....

a teraz:Atari STez Ultrasatanem,  Atari 65XE+Ultimate1 + SIDE2+ SIO2SD + 1050+LDW Super 2000

119

Willy, a jest jeszcze możliwość zakupu takiego adaptera do testów?

Trochę (skutecznie) odrzuca mnie praca z oryginalną myszką na Falconie.

120

Będzie po wakacjach. Planuję większą partię juz poprawioną.
Puki co walczyłem ze skunkboardami a jutro na wakacje wyjezdzam.

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

121 Ostatnio edytowany przez qbahusak (2014-07-10 20:55:28)

To się piszę na jedną, a najlepiej na taką Atari-Amiga przestawianą logiką (sprawdzanie dwóch konfiguracji bitów na bieżąco i wybór tej o mniejszej entropii)

122 Ostatnio edytowany przez Pin (2014-09-07 18:35:26)

(dzięki uprzejmości Krolla) wygląda, że powinno to zadziałać także i z Atari 8 bit (przepraszam, że wcinam w tym dziale taką dygresję) ;)

Niestety napotkałem problem sprzętowy, dotyczy myszy:

bInterfaceSubClass:   0x00

;)- mam iść do marketu po mysz za 10pln, czy istnieje już soft w wersji obsługującej takie przypadki?

EDIT:

I tak na wyrost (bo jeszcze mi nie zadziałało) dołączę się do ochów i achów, bo jeśli to zadziała to jest to fenomenalne urządzenie uwalniające człowieka od zbędnego stresu wywołanego obsługą oryginalnych myszy, które działają raczej zazwyczaj kiepsko.

Kontakt: pin@usdk.pl

123

Istnieje, ale nie jest narazie dostępny. Projekt chwilowo czeka na dalszy ciąg. Problemy z debilnym kompilatorem/linkerem i przciekami pamięci ;P
Dzisiaj zakończyłem programowanie SKunkboardów i zaczynam CT60, a w międzyczasie tym się też będę w przerwach zajmował.

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

124

... no i udało mi się chyba z...epsuć adapter, albo tak mi się wydaje.

W wyniku znalezienia odpowiedniej myszy, oraz w wyniku modyfikacji pliku *.ini udało się na 8-bit uzyskać taką sytuację w której mysz w sposób niezmiernie powolny zadziałała. Zadziałał też lewy przycisk myszy. Z tego wnioskuję, że komputer jakoś się z tym dogadał. Po jednej z kolejnych zmian w pliku *.ini urządzenie przestało reagować na dowolne bodźce z zewnątrz. Po podłączeniu do portu joy'a mignie raz i po dłuższym czasie zaczyna jednostajnie nie za szybko migać. Po podłączeniu myszy jedyne co się dzieje to fakt, że mysz dostaje zasilanie (bo świeci), urządzenie przestało reagować na pendrive. Podłączenie pendraka tak samo nie wywołuje reakcji przejściówki.

Co można jeszcze sprawdzić?

Kontakt: pin@usdk.pl

125

Mozesz okreslic ile razy na sekunde miga (ca.)?

Ciagle miganie oznacza oczekiwanie na urzadzenie USB. PRzynajmniej teoretycznie, nie da się uwalić adaptera wkladając mu pendrive z uszkodzonym ini.

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477