1

Aloha!
Od jakiegoś czasu pracuję nad biblioteką do odtwarzania plików MID i pokrewnych na 16/32 bitowych Atari z użyciem modułów brzmieniowych Rolanda. Więc możecie zacząć powoli na nie zbierać.

Strona projektu jest tutaj .

Stan projektu jest prealfa, ale mam nadzieję, że z tego niedługo wyjdę. O tym jak to w tej chwili wygląda, czego można się spodziewać można przeczytać w poście na mojej stronie.

Screenshotów nie ma, bo to muzyka jest..

=========================================
[www] https://nokturnal.pl
[ 16/32 bit Atari development wiki] https://bus-error.nokturnal.pl

2

Dobra robota. Dodam, że są plany, żeby użyć DSP do odgrywania midów na falconie. Namawiam Saulota, żeby się zajął napisaniem trackera midi/synth na atari.

What can be asserted without proof can be dismissed without proof.

3 Ostatnio edytowany przez Cyprian (2011-06-10 10:54:06)

saulot,
kiedyś używałem jakiegoś gemowego playera midi. działał jako aplikacja albo akcesoria.
nazwya się to SMF Player


poza tym to softu na atari nigdy za wiele, tak trzymaj saulot,

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

4

Ja tam nawet nie zrozumiałem co saulot napisał :], ale słusznie, softu nigdy za dużo.

5

Cyprian napisał/a:

saulot,
kiedyś używałem jakiegoś gemowego playera midi. działał jako aplikacja albo akcesoria.
nazwya się to SMF Player


poza tym to softu na atari nigdy za wiele, tak trzymaj saulot,

pliki SMF z tego co wiem są tylko jedno ścieżkowe. Nie widziałem playera, który by obsługiwał więcej formatów, druga sprawa, że część playerów nie radzi sobie z plikami z osadzonymi komunikatami SysEX (np. te dedykowane dla Rolanda MT-32 mają SysEXy z patchami instrumentów). Nawet Cubase się przy takich plikach wysypuje.

=========================================
[www] https://nokturnal.pl
[ 16/32 bit Atari development wiki] https://bus-error.nokturnal.pl

6

jury napisał/a:

Ja tam nawet nie zrozumiałem co saulot napisał :], ale słusznie, softu nigdy za dużo.

sorry, ale już za długo w tym siedzę i wszystko wydaje się takie oczywiste ;)

=========================================
[www] https://nokturnal.pl
[ 16/32 bit Atari development wiki] https://bus-error.nokturnal.pl

7 Ostatnio edytowany przez Cyprian (2011-06-10 12:00:44)

Jednościeżkowe? Chodzi pewnie o Midi tryb 0 - jeden track ale wieloinstrumentowy, być może ich nie obsługuje, nie pamiętam.

SysEX w Cubase działają, nie wiem czy te do Rolanda Również, ale na pewno jest tam  tryb edycji i możliwość dodania ich z palca.

tak czy siak dobrego softu nigdy za wiele :)

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

8

sqward napisał/a:

Dobra robota. Dodam, że są plany, żeby użyć DSP do odgrywania midów na falconie. Namawiam Saulota, żeby się zajął napisaniem trackera midi/synth na atari.

To może jak zmontuję grę, engine3d i demo ;). Tracker z modułami (midi/ym/dsp) byłby fajną sprawą, tylko jestem ciekaw ile osób by tego używało (w erze Reasona i innych wynalazków)? Ale kawałki zrobione na hybrydce mt-32 + ym (jeżeli engine byłby tak wypasiony jak w trackerze Gwem'a) + dsp mogłyby być całkiem ciekawe brzmieniowo.

Pozatym niezatapialny debugger się by chyba bardziej przydał na te nowsze maszyny/zabawki niż tracker :P, ja nie mogę tak na printfach()/logach całe życie lecieć ;)))).

=========================================
[www] https://nokturnal.pl
[ 16/32 bit Atari development wiki] https://bus-error.nokturnal.pl

saulot: gdb ukradli? ;)

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

10

nie nie ukradli, ale jestem niecierpliwy i ładowanie minta nie specjalnie mi się uśmiecha (moje logi są szybsze ;)). Jasne jest rozwiązanie typu gdb+DDD + aranym po sieci, ale to nie jest dla mnie prawdziwa maszyna.
Potrzebne by było coś takiego jak Pure Debugger, ale z obsługą 060 (ale żeby też chodziło na słabszych maszynkach), supportem kart graficznych i pod kątem gcc.
Pod linuchem jest fajna opcja ze zrzucaniem core'a do pliku (jak się przewróci program, ale to jest już mechanizm wbudowany w system operacyjny), ładujesz sobie potem takiego core'a z felerną binarką pod DDD, robisz backtrace'a i już wiesz co poszło nie tak.

=========================================
[www] https://nokturnal.pl
[ 16/32 bit Atari development wiki] https://bus-error.nokturnal.pl

Niestety, zrzucanie core ma sens jedynie przy VM.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

12

Aloha!
Doszedłem już z playerem mniej więcej do ładu :)
Nowe próbki tutaj. Nagrywane z Rolanda CM-500 podpiętego do Atari F030 bez wspomagaczy.

=========================================
[www] https://nokturnal.pl
[ 16/32 bit Atari development wiki] https://bus-error.nokturnal.pl

13

Miałem napisać, że chyba sobie kupię bo fajnie brzmi, i o k... chyba sobie nie kupię :) Nie teraz :)

http://www.ebay.ie/itm/ROLAND-CM-500-SO … 27e94647b9

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

14

CM-500 jest ciężko dostępny, bo to hybryda modułów CM-32L i sc-55. Ludzie się o te moduły zabijają ;). Moduły były zgrywane w trybie GM czyli podobnym jaki występuje w sc-55 i pochodnych.

Są też tańsze rozwiązania:
http://www.adafruit.com/products/1381

Ww. można zamontować wewnątrz kompa. We flaszce można się jeszcze pokusić o podłączenie tego do systemu audio.

=========================================
[www] https://nokturnal.pl
[ 16/32 bit Atari development wiki] https://bus-error.nokturnal.pl

15

No, ale czy to tańsze rozwiązanie też tak fajnie brzmi :) Ja ogólnie coś tam z midi mam, nie chodziło mi o cokolwiek ;) Myślałem po prostu że jako wiekowy już nieco sprzęt będzie trochę tańszy, a tu niespodzianka :)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem