201

:) - Wiesz co, nie mam Evie, więc nie słyszę co z dźwiękiem (brak AY), ale odpaliłem chyba z 15 dem newschool'owych i każde z nich raz, że działa a dwa - nie widać, by coś działo się nie tak ;)

Efekty dość sprawnie działają a czy działają wolniej to mi już YerzmYeY powie jak to zobaczy ;)

Mam za to cały katalog demek oldschool w którym to większość przy uruchomieniu wypluwa komunikat, że nie jest to plik pod ZX 48k.

Co do runext, to rację miał Mono - zbyt długa ścieżka, choć na oko to nie miała jak przekroczyć 63 znaków. Przeniosłem plik z emulatorem do pierwszego podkatalogu po głównym i skojarzenia działają bez najmniejszego problemu.

Kontakt: pin@usdk.pl

202

Pin napisał/a:

Mam za to cały katalog demek oldschool w którym to większość przy uruchomieniu wypluwa komunikat, że nie jest to plik pod ZX 48k.

Może tak być, jeśli program jest pod 48k, ale został uruchomiony w trybie 128k i tak zrzucono snapszot, plik wtedy zawiera dodatkowe banki pamięci i tym podobne. Dla pewności możesz mi z jeden taki podesłać (najlepiej po jednym SNA i Z80, które tak mówią).

KMK
? HEX$(6670358)

203 Ostatnio edytowany przez Pin (2014-08-19 20:55:00)

Yerz to zgrywał z jakiegoś innego emulatora, ale nie miał czasu na razie rozkminić OCB.

Znalazłem natomiast w nowej paczce Music-Disk'i na beepera ... no i tutaj spore zaskoczenie ;)- Co niektóre odsłuchowo brzmią znacznie lepiej niż engine'y XXL'a ;). A tutaj mam jeszcze emulator na dokładkę :D

Draco - jeden z takich plików:

pin.atari.pl/zx_spec/5TH_DEMO.Z80

EDIT:

a to już na dzień dobry dwie bardzo ciekawe kolekcje muzyczek na beepera (ciekawie brzmiące, bo muzaki są różne). Obczaj to na emu pod Rapidusem i na Atari:

pin.atari.pl/zx_spec/botb1.z80
pin.atari.pl/zx_spec/botb2.z80

Kontakt: pin@usdk.pl

204

Pin napisał/a:

Draco - jeden z takich plików:
pin.atari.pl/zx_spec/5TH_DEMO.Z80

Faktycznie, to jest "48k + MGT ROM". Jeśli ten "MGT ROM" (cokolwiek to jest) nie jest jakoś absolutnie wymagany do działania programu, poprawię loader tak, żeby to akceptował bez jęczenia.

KMK
? HEX$(6670358)

205

dziękuję, bo zyskam tym sposobem kilkadziesiąt demek, które już na dysku czekają zgrane ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

206

No nie, coś mi się potentego... jeszcze raz: 5th_demo.z80 to jest plik na ZX Spectrum 128. Format wersja 2, hardware type 3, czyli wg opisu "Spectrum 128". Zresztą zawiera bloki pamięci nieistniejące w 48k. Sry.

KMK
? HEX$(6670358)

207

To YerzmYeY coś pomylił w takim razie. Wyraźnie mówiłem mu, że to na gumioka ma być..

Kontakt: pin@usdk.pl

208

Dla osób, które póki co nie mają szansy zobaczyć jak to działa w rzeczywistości zapraszam do obejrzenia filmiku:
http://youtu.be/0TpQC7afQDo

Niestety u siebie mogę nagrywać tylko obraz po kompozycie albo svideo, więc  żeby otrzymać jedno z nich podłączyłem modulator od A500 do VBXE. Niestety z olbrzymią stratą dla jakości obrazu, ale lepsze to niż nic.

@Pin
Bit0 w $ff0081 musi być 1 jeśli masz dodatkową pamięć na portb. W ten sposób informujesz MMU Rapidusa, że inaczej ma adresować bloki pamięci.

209

Łoł .... szczękę pozbierałem właśnie z podłogi ... ;)

Kiedy Evie będzie dostępnym hardware?

Sprawa numer dwa, to widzę że w stosunku do wcześniejszego prototypu ostateczna wersja Rapidusa jest znacznie szybsza ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

210 Ostatnio edytowany przez pasiu (2014-08-21 18:31:30)

Powstały 3 egzemplarze Evie do tej pory i wszystkie mają już właścicieli. Raczej więcej nie wyjdzie spod mojej ręki.
Evie nie jest i nie będzie otwartym projektem tak, by każdy mógł to złożyć zamawiając sobie pcb i części. Jeżeli jednak ktoś chce się podjąć większej produkcji to proszę o kontakt.

20MHz w Rapidusie to naprawdę max jaki mogę wyciągnąć z 816. Musiałem zastosować kilka sztuczek, bo inaczej to by nie wyszło. Chcąc mieć jednak więcej to wchodzimy już w temat implementacji 816 w fpga. Jest na to miejsce na Rapidusie jakby co, ale ja się tego póki co nie podejmuję.

Gdzieś kiedyś czytałem, że do Commodorowskiego SuperCPU procesory były specjalnie selekcjonowane. U mnie na razie chodzą wszystkie jakie mam, ale ciężko mi zagwarantować, że tak będzie zawsze.

No i faktycznie, emul zx-a chodzi bardzo fajnie.

211

Fajnie, to mało powiedziane ... lecz fajniej by było z Evie ;)- Czy Wielmożny Pan Lotharek nie czyta tego wątku? ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

212

pasiu napisał/a:

Chcąc mieć jednak więcej to wchodzimy już w temat implementacji 816 w fpga

Pytanie, czy odtworzenie 65C816 w FPGA nie grozi aby nalotem prawników nasłanych przez producenta oryginału... Tzn. samo odtworzenie zapewne nie grozi (chociaż pewien tego nie jestem), ale już wypuszczenie karty z takim rdzeniem jakby pewnie mogłoby.

KMK
? HEX$(6670358)

213

na początek, może 20mhz wystarczy ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

214

pasiu napisał/a:

Powstały 3 egzemplarze Evie do tej pory i wszystkie mają już właścicieli. Raczej więcej nie wyjdzie spod mojej ręki.
Evie nie jest i nie będzie otwartym projektem tak, by każdy mógł to złożyć zamawiając sobie pcb i części. Jeżeli jednak ktoś chce się podjąć większej produkcji to proszę o kontakt.

To wielka szkoda, bo fabrycznej produkcji nie wróżę przyszłości - nikt nie wejdzie w to dla wyprodukowania np. 20 egzemplarzy - sprzęt jest ciekawy, ale chyba dość niszowy, ja bym kupił.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

215

Jeśli Pasiu da hasło, że projekt skończony, zrobimy zapisy.  Kolego, chętnych będzie.

216

A ja mam taką prośbę, żeby na atariki opisać np. "co to jest Evie" (że o specyfikacji Rapidusa nie wspomnę) choćby w najprostszej formie - wiele osób (w tym ja) do końca nie wie o co chodzi, a info na atariki byłoby bardzo pomocne. Coś co jest oczywiste dla wąskiego grona, nie koniecznie jest oczywiste dla innych ;) Z góry dziękuję ;)

217

Proszsz http://atariki.krap.pl/index.php/Evie

KMK
? HEX$(6670358)

218 Ostatnio edytowany przez Jacques (2014-08-25 09:59:12)

Ech, nie mogę się już doczekać Rapidusa i Evie "pod maską", oby szybko trafiły do ludu...

219 Ostatnio edytowany przez Pin (2014-09-01 00:16:47)

Po wstępnej analizie tematu, to Evie prezentuje się lepiej niż SlightSID. Więcej może, no i jest AY (i nie tylko, choć to zbyt mało powiedziane jest) ;)

EDIT:

zaleta numer cwaj. Nie zabiera bez przelotu gniazda cart. Zaleta nieoceniona ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

220 Ostatnio edytowany przez wieczor (2014-09-01 09:19:58)

No ale slightSID jest prawdziwy i ma stereo :) Jak dla mnie to są dwa niezależne byty i chcę oba :) I soundboard. I słonia na łańcuszku :) A ze złaczem cart sobie poradzimy ;)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

221

taaa ;) - 1090 by się nadało, by sensownie tym zarządzać.

Kontakt: pin@usdk.pl

222

wydaje mi się że istotniejsza jest dostępność niż lepsiejszość jako taka, bo oba projekty są ciekawe

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

223 Ostatnio edytowany przez mono (2014-09-03 21:02:28)

Ciekawe i oba mają specyficzne cechy:
1. SlightSID:
- zewnętrzny,
- oryginalne chipy 8580R5 (lub 6581 po dostosowaniu elektroniki),
- 2 układy (opcja),
- taktowanie PAL/NTSC,
- programowy reset,
- I/O w $d500..$d541,
- zewnętrzne wyjście i WEJŚCIE audio (sygnał z wejścia wchodzi do SIDa na EXTIN i jest przez niego filtrowany),
2. Evie:
- wewnętrzny,
- emulowany,
- jeden układ,
- taktowanie 0.98MHz,
- wybór filtra (brak, liniowy, 6581, 8580),
- I/O SIDa w $d2c0..$d2df lub w $d500..$d51f oraz AY i konfiguracja w $d2e0..$d2ff,
- audio zintegrowane z torem w Atari zewnętrzne wyjście audio.
Trudno mi powiedzieć, który "lepszy". Tu dwa żywe układy, tam konfigurowany filtr. Ten wewnętrzny, tamten zewnętrzny. Ten ma wejście na sygnał z zewnątrz, tamten nie ma.
Na pewno obydwa będą inaczej brzmiały. Ciekawe jak będą grać w duecie, bo obydwa są taktowane innymi częstotliwościami - Seban pokazywał wykresy i mówił, że słychać różnicę. Posłuchamy.

Edit: Wyjścia/wejścia audio.

Edit 2: Wyjście audio po sprostowaniu przez Pasia.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

224

Napisac jakis utwor w duecie na te dwie karty to na pewno olbrzymi ocean mozliwosci dla kompozytora, ale co za tym idzie - rownie duze wyzwanie :) Na pewno potrzebny jest odpowiedni player a potem i narzedzie - ja na razie postawiłem sobie mniejsze wyzwanie - POKEY + SID przy uzyciu standardowych narzedzi (Goat + RMT) i zintegrowany player (integracja z plikiem SID to taka troche proteza i sa okreslone problemy)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

225

na votkach będzie kategoria 'real sid' i 'emu sid' ;)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C