1

hej hej
Zaplanowałem sobie jakiś czas temu wystartować z grafiką na małe atari w przyszłym roku - i w sumie wypadałoby się już przygotowywać. Bardzo podoba mi się ta platforma  i efekty jakie można uzyskać. (chociaż z "urodzenia" to jestem bardziej spod znaku c64 ;)
No i tu powstaje pytanie - jak najlepiej się za to zabrać - programy, tryby, techniki - coś tam czytałem, kombinowałem ale zawsze lepiej zapytać ekspertów.
Akurat się tak szczęśliwie składa, że scena 8bitowa /||\ w Polsce jest b. mocna i jest wielu świetnych grafików - liczę więc na jakieś tipsy, porady, doświadczenia dla newcomera :)

j.

2

podstawowe narzędzie to G2F, ale jest ono bardzo trudne w obsłudze i należy wcześniej trochę poczytać o działaniu i popróbować różnych opcji, niemniej najlepsi graficy z niego korzystają. Powstał też program do konwersji obrazków jpg na format atari, także możesz ewentualnie spróbować Rastaconverterem przekonwertować grafikę z Photoshopa, ale może być trudność z wystawieniem tego na compo.
Są też programy na Atari typu Lepix, Rembrant, ale do tego przydałaby się dobra myszka do rysowania.

3 Ostatnio edytowany przez jok (2014-08-27 18:53:36)

No ja właśnie myślałem o g2f - spoko, nie spieszy mi się - liczę się z m, że trochę zajmie przebicie się przez obsługę. Myślałem żeby na początek rysować np. w grafx2 (czy czymkolwiek - np. promotion ) w rozdzielczości i palecie, uwzględniając z grubsza restrykcje (tylko muszę je lepiej poznać) a później sprawdzać i poprawiać w g2f.
Na tę chwile nie wiedziałbym nawet jak nagrać grafikę ;) a już pierwszy fragment instrukcji brzmi jak inkantacja zaklęć podczas rytuału czarnej magii ;). Dlatego też pytam, żeby nie pakować się niepotrzebnie w kłopoty. Może są jakieś tutoriale dla lamerów. Albo jest opisane gdzieś po ludzku jakie to ma (dla grafika) możliwości i jak z nich skorzystać?

A co pod osx  polecasz? Bo pewnie samego g2f nie ma?

-edit
Ogólnie to interesuje mnie rysowanie statycznych obrazków w 2x1 i 1x1 w maksymalnej do uzyskania ilości kolorów bez interlace

4

Polecam wgrać sobie kilka obrazków czołowych grafików (Ooz, Piesiu, Odyniec) i popatrzyć jak są zrobione. Gdzie jest zmieniana paleta, gdzie i jak są wykorzystywane duszki oraz tzw. "piąty kolor".

A także pytać, próbować i jeszcze raz próbować :)

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

5 Ostatnio edytowany przez tebe (2014-08-28 12:51:27)

grafx2, potem G2F, tak właśnie Piesiu rysuje z tego co słyszałem, Ooz podobno potrafi całą pracę zrealizować w G2F

CRRN ostatnio bawił się G2F http://retronavigator.com/post/95664747 … atari-8bit

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

6 Ostatnio edytowany przez jok (2014-09-01 22:08:20)

dzięki za porady :) - powoli się przebijam przez obsługę, na razie jest ciężko - pewnie później będzie łatwiej, ale na ten moment jakiś mały poradnik (napisany przez grafika) dla ignorantów by się bardzo przydał
w każdym razie uzupełniam wiedzę ogólną o grafice na małym atari bo bez tego widzę się nie obejdzie.

----
i jeszcze pytanie - najbardziej wiarygodna paleta? z której korzystacie?
Chodzi mi o to, żebym mógł porobić testy/szkice na razie w grafx2 i przyzwyczaić się do kolorów zanim jeszcze rozpracuję g2f

---- edit2
ok, powoli i w bólach zaczynam ogarniać program :/