26

@mono Jak to nie ma ramek w Pantherze? Przyjrzyj się.

27

No są ($20/$80 i pionowe bloki $19/$99), ale wygląda imho znacznie fajniej niż nachalne kreski. No i w edytorze nie marnuje się miejsca (jak w QA), bo i tak go mało :/ Podawałem przykłady TMC/NEO bo tam z kolei odrębne sekcje separowane są pojedynczą spacją i rozróżniane blokami tła (nie umieszczonymi na granicy znaków), co imho fajniej wygląda. No może faktycznie mój argument z ramkami nie do końca jest trafiony ;] bo i tak jakiekolwiek odseparowanie zajmuje miejsce, ale za to spację w generatorze i tak mieć musisz. Ale za to nie musisz mieć dodatkowo 6 znaków na ramki (w przypadku Panthera wspomnianych 2 znaków), a prawie cały generator możesz mieć dla potrzeb użytkownika. Nawet gadżety można byłoby sobie zorganizować z użyciem standardowych znaków występujących w tekście (inwers, gwiazdka, krzyżyk, minus, plus, nawiasy wszelkiej maści itd.). Dla aplikacji pełnoekranowej własny w zasadzie nieograniczony generator to już jest coś.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

28

Chyba mylicie gadzety z widgetami :)

"Was powinny uzbrojone służby wyciągać z domów do punktów szczepień, a potem zamykać do pi* za rozpowszechnianie zagrożenia epidemicznego" - Epi 2021
"Powinno się pałować tylko tych co tego nie rozumieją. No i nie szmatki i nie chirurgiczne tylko min FFP3, to by miało jakiś sens. U mnie we firmie, to jak przychodzi bezmaskowiec, to stoi w deszczu przed firmą" - Pin 2021

29

No mylę. Łidżet to podobno taki okienkowy gadżet :) Uważam, że to rozróżnienie sztucznie stworzyli informatyczni marketingowcy. Tak jak i całe ACID, KISS, REST i koronny przykład AJAX (wielka rewolucja w świecie informatyki podobno - szczegół, że od 90 lat ubiegłego wieku w zasadzie nic się tam nie wydarzyło, no bo i co? closures? generics, programowanie funkcyjne (śmiech na sali), map-reduce, szablony - to są rzeczy znane od lat; może aop ale to znowu eleganckie ominięcie pewnych problemów oop nieznanych przed oop :) (zgodnie z ogólnie znanym pojęciem, iż socjalizm bohatersko rozwiązuje problemy nie znane w innych systemach). Ogólnie o myślę dekadencja i nihil novi :/.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

30

KISS to mądrość, a nie marketingowy buzzword.

W informatyce wydarzyło się dużo, np. garbage collectory i programowanie funkcyjne stały się mainstreamowe. Domknięcia chyba jeszcze takie nie są.

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

31

Garbage collectory są przecież od czasów smalltalka. Programowanie funkcyjne od jeszcze dawniejszych czasów. Nie uważam się za alfę i omegę, ale naprawdę żadnych rewolucji nie widzę. Bo to, że mechanizm stał się mainstreamowy to nie jest rewolucja. Domknięcia to przecież delegaty w funkcyjnej postaci. Dużo gadania, mało treści.
Za rewolucję uważam inne spojrzenie na programowanie. Rewolucją dla mnie było choćby oop, czy języki deklaratywne. Prostsze metody specyfikowania i rozwiązywania problemów i relacji między obiektami. Ale to przecież jeszcze lata 70 ubiegłego wieku. Czy coś w ostatnich 50 latach się pojawiło rewolucyjnego?
Co do KISS masz rację - rozpędziłem się hiehie.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

W programowaniu wymyślono już chyba wszystko (*). Teraz się te pomysły dopracowuje. Co przez to rozumiem? To,że wymyślone niegdyś konstrukcje i pomysły stają się używalne. Myślę że głównie to widać w kompilatorach (nowoczesne metody optymalizacji) i maszynach wirtualnych (JS), które stają się coraz lepsze.

(*) Poza tym czego jeszcze nie wymyślono :P

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

33 Ostatnio edytowany przez Fox (2014-08-21 14:37:03)

mono napisał/a:

Garbage collectory są przecież od czasów smalltalka. Programowanie funkcyjne od jeszcze dawniejszych czasów. Nie uważam się za alfę i omegę, ale naprawdę żadnych rewolucji nie widzę. Bo to, że mechanizm stał się mainstreamowy to nie jest rewolucja.

Kilka lat temu słuchałem prezentacji pracownika Politechniki Warszawskiej (niestety nie pomnę nazwiska), który twierdził, że w komputerach od lat '70 nic się nie zmieniło, bo przecież już wtedy były okienka i myszka. Ja natomiast widzę ogromną różnicę: wtedy w jednym laboratorium, a teraz na praktycznie każdym biurku na świecie.

mono napisał/a:

Domknięcia to przecież delegaty w funkcyjnej postaci.

Nie rozumiem, mógłbyś rozwinąć?

@Adam Moim zdaniem programowanie jest ciągle w powijakach i czeka je niejedna rewolucja. Stawiam hipotezę, że przyczyni się do tego rewolucja w sprzęcie - nowy rodzaj UI (nie dzisiejszy monitor 2d + klawiatura/mysz/dotyk) lub nowy rodzaj procesora. Kilkanaście lat temu mój szef mówił, że jego zdaniem w komputerach zmieni się tylko jedno: po wciśnięciu włącznika komputer będzie gotowy do pracy natychmiast, a nie po kilkudziesięciu sekundach.
Metod optymalizacji w kompilatorach i maszynach wirtualnych można wymyślać bez liku. Nieintuicyjna architektura nowoczesnych komputerów temu sprzyja.

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

34

Fox napisał/a:

po wciśnięciu włącznika komputer będzie gotowy do pracy natychmiast, a nie po kilkudziesięciu sekundach

To juz było. Takim komputerom jest poswiecone to forum :D

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem