176

Draco - czyli w przypadku mojej wersji to Mission Impossible? ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

177

Pin, a PM sprawdziłeś? :P

KMK
? HEX$(6670358)

178

działa prawie ;)

Znalazł FastRam 65c816, wykrył VBXE z rdzeniem 1.24, detekcja Rapidusa ok ale - w czasie ładowania pliku z danymi do emulatora zawsze wiesza się po "drugiej kropce" po loading. Przy okazji zmienia zawsze kolor fonta na ciemno-niebieski a jeśli emulator jest uruchamiany w trybie 80 znakowym vbxe, to otrzymuję blankscreen dokładnie w chwili zakończenia nieudanego ładowania.

Rdzeń Rapidusa doładowuję z pliku: 3S029I.XLX, po załadowaniu $FF0080=$EF, zmieniam na np. =$7F, czy $76 i odpalam emulator.

Kontakt: pin@usdk.pl

179

Spróbuj zrobić tak:

1) odpal Multibasic,
2) wpisz po kolei jak następuje:

10 MATTRIB 3: ? MALLOC(65536)
SAVE "D:KM.MBI"
RUN
DOS

3) uruchom ZX.EXE ponownie i zobacz, co wyjdzie,

4) czynności można powtarzać (program w Basicu można uruchomić z linii poleceń przez MBI -B KM.MBI)

Myślę, że "blokada po drugiej kropce" może znaczyć, że coś jest nie tak z blokiem pamięci $010000-$01FFFF, bo trzecia i czwarta kropka to inicjowanie właśnie tego. Program w Basicu powoduje zajęcie tych 64k, w związku z czym emulec załaduje się o 64k wyżej (a przynajmniej spróbuje).

Powtarzanie czynności spowoduje zajmowanie kolejnych bloków 64k. Zwolnią się po zimnym starcie.

KMK
? HEX$(6670358)

180

Pinek, a pamiętasz o tym, że SDRAM to u ciebie tak nie działa za dobrze? Jak coś będzie się pchać od $080000, to może dość efektownie wywalić się.

181

Pamiętam, że prawiłeś jakoby pierwsze 512k fast ramu 816 działało normalnie a dalej, to już maliny są ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

182 Ostatnio edytowany przez Pin (2014-08-18 21:38:51)

Haaaaaa!! ;) - Odpaliło ;)

Po jednokrotnym uruchomieniu w/w procki w MultiBasic'u emulator wstał ;)

EDIT:

.. no i w kolorze widzę, że emulator działa znacznie szybciej ;)

EDIT2:

No i coś poszło nie tak o tyle, że tylko jeden raz zadziałał ten patent. Ponowne uruchomienie emulatora generuje komunikat o braku możliwości alokacji fast ramu. (tzn wykrył 383kB np.)

Ale i tak sukces, że na tej wersji karty cokolwiek zadziałało ;)

EDIT3: :)

-------------

wykasowałem co napisałem, bo zauważyłem że program w MBI poprawnie mi działa, jeśli uruchamiam go z interpretera, a źle działa w przypadku uruchomienia poprzez Runext. Zapewne coś porypałem w RUNEXT.CFG. Linijka dla Multibasic wygląda tak:

MBI,CAR:X.COM,B:>FAST>MBI.EXE,-B,%

Taki zapis jest ok?

-------------------

Doszedłem do takiego stadium, że mogę uruchomić cokolwiek w tej wersji na VBXE, lecz muszę po każdorazowym uruchomieniu emulatora wyłączać komputer.

A sekwencja startowa jest dłuuuga w tym przypadku. Odpalenie kompa, załadowanie rdzenia dla Rapidusa, przełączenie w '816, odpalenie "programu" pod MBI, wyjście do systemu i odpalenie emulatora ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

183

OK, chyba rozumiem problem, ale nie wiem, czy jest na niego dobre lekarstwo:

"SD-RAM nie działa za dobrze", ale pewnie się daje wykrywać, skutkiem czego tablica alokacji pamięci jest właśnie w SD-RAM-ie. Jeśli ten RAM nie działa dobrze, to pewnie jest w niej sieczka, a zatem funkcje alokacji pamięci zwracają mniej lub bardziej bezsensowne wyniki. Jeśli dobrze popadnie, emulator załaduje się do static RAM-u i będzie działał. Jeśli źle popadnie, pójdzie w jakieś buraki.

Mogę dodać przełącznik wymuszający ładowanie pod $010000, może pomoże.

KMK
? HEX$(6670358)

184 Ostatnio edytowany przez Pin (2014-08-18 22:07:40)

daj taki przełącznik - wydaje mi się, że w tym przypadku powinno to pomóc.

Staram się ustalić jeszcze pewne zależności (o ile istnieją takowe)

EDIT:

Jest jakiś progress:

po każdym uruchomieniu programu pod emulatorem chcąc uruchomić coś innego muszę zrobić COLD /N, po czym uruchamiam programik w MBI i uruchamiam emulator z czymkolwiek i to działa.

Natomiast zauważyłem już chyba w trzeciej z kolei grze, że blokuje się jak by Joystick na kierunku w lewo z naciśniętym fire.

EDIT:

Joy opanowany. Zgłaszałem już ten problem i faktem jest, że taki efekt mam tylko w momencie w którym mam SIDE2 wsadzone do IDE+. Efekt nie występuje zawsze. Zgłaszałem to Candle'owi onegdaj, problem jest na razie nie rozwiązany.

Kontakt: pin@usdk.pl

185

Sprawdź PM.

Na joystick chwilowo nic nie poradzę, zepsuł mi się.

KMK
? HEX$(6670358)

186 Ostatnio edytowany przez Pin (2014-08-18 22:24:03)

Pomogło. Uruchomiłem 3 program i wstał bez problemu. Joy też jak pisałem działa - po odłączeniu SIDE2 ;)

EDIT:

Jeszcze coś muszę sprawdzić ;)- coś to jest, a czasem nie jest :D

Kontakt: pin@usdk.pl

187 Ostatnio edytowany przez drac030 (2014-08-18 22:32:00)

To przednio :) Taka uwaga: o ile dobrze rozumiem, staticu masz 512k, z tego 448k powyżej $00FFFF. Wynika z tego, że "ogon" programu zalega w SD-RAM-ie. Jeśli ta pamięć nie trzyma danych, to raczej nie licz na poprawne działanie Sinclair BASIC-a. Reszta powinna mniej lub bardziej chodzić.

KMK
? HEX$(6670358)

188

ok - jest tak:

1. Przełącznik /m nic mi nie zmienia.
2. Po włączeniu turbo i najlepiej $FF0080,$76 (bo wówczas emulator działa znacznie szybciej) muszę jeden raz uruchomić programik z MBI.
3. uruchamiam emulator wprost z parametru, pomijając runext (coś tam źle wpisałem raczej, sprawdzam to) i każdy program jak do tej pory działa. Następnie wychodzę z emu, odpalam następny i następny program .. no i się nie wywala. Taką prawidłowość mam teraz.

Kontakt: pin@usdk.pl

189

Hmm. A pamiętny "tryb kompatybilności" http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic … 02#p180102 masz włączony czy wyłączony? Jeśli jest włączony, to wyłącz, bo to bruździ w fast RAM-ie.

KMK
? HEX$(6670358)

190 Ostatnio edytowany przez Pin (2014-08-18 23:04:46)

wnioskuję, że ten spreparowany Pasiowy plik, który ładuje do FPGA jest owym paczem. Ok, spróbuję załadować to, co mam na fleszu w Rapidusie. Moment.

EDIT:

Pomogło. Działa zawsze.

Pytanie pomocnicze: Program siedzi w:

B:>PROGRAMS>ZX_SPEC

Jak powinien wyglądać zapis do runext dla np. pliku Z80? Oszaleje zaraz ;). Skojarzenie uruchamia mi emulator, ale nie podaje nazwy pliku jako parametr, więc emulator wstaje sam i niczego nie ładuje.

Jeśli zrobię to z palca, to na tym etapie mam 100/100 ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

191

Ja mam tak:

Z80,CAR:X.COM,F:>ścieżka>ZX.EXE -A -V 1 %

W Twoim rdzeniu ten "tryb kompatybilny" jest na stałe, czy da się wyłączyć? Konkretnie, po załadowaniu "pacza", co masz w $FF0081?

Dorzucę automatyczne wyłączanie, w razie czego (i włączanie z powrotem przy wyjściu, ma się rozumieć).

KMK
? HEX$(6670358)

192

Tryb "kompatybilny" mogę załadować z pliku *.XLX. Wyłączenie uzyskuję poprzez załadowanie wsadu do FPGA z flesza na Rapidusie, czyli nie ładuję niczego z pliku tylko robię reset z wciśniętym select.

Co to jest: -A -V 1   ??

Kontakt: pin@usdk.pl

193

zx /? ;)

KMK
? HEX$(6670358)

194 Ostatnio edytowany przez Pin (2014-08-18 23:37:52)

po załadowaniu pacza:

$FF0080=$EF
$FF0081=$20

dalej runext mi nie robi mimo, iż wg. tego co widzę wszystko powinno być ok.

EDIT:

Ten parametr /M to miał powodować, że emulator ma omijać pierwszy bank fast ramu. No to nadmieniam, że w związku z niepotrzebnie ładowaną poprawką wychodzi na to, że pierwsze 512k mam ok ;)-

Ok - ide w kimono, ciąg dalszy zapewne jutro ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

195

@Pin. Pamiętaj, że SDX ma tylko 63 bajty na linię poleceń CLI. Reszta zostanie obcięta.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

196

Pin napisał/a:

$FF0081=$20

A jesteś w stanie wstawić tam $00 przez POKE?

Ten parametr /M to miał powodować, że emulator ma omijać pierwszy bank fast ramu.

Wręcz przeciwnie, wręcz przeciwnie: miał wymuszać ładowanie do pierwszego banku fast RAM-u niezależnie od tego, jakie ewentualnie bzdury zwraca funkcja alokacji pamięci.

@mono: słuszna uwaga.

KMK
? HEX$(6670358)

197 Ostatnio edytowany przez Pin (2014-08-19 10:00:03)

@Mono - ooo, to może faktycznie być kwestia zbyt długiej ścieżki. Wyłożyłem się na tym już kilkukrotnie i zawsze o tym zapominam ;)

@Draco - mogę tam wpisać inną wartość, tylko muszę wrócić do domu ;) - wyniki testu wieczorem.

Wczoraj pograłem sobie jeszcze z godzinkę, przyznam - emulator zacny. Jak by jeszcze miał możliwość obsługi *.TAP, to by było zajebiście ;)- (choć opcja Save sna, też by się przydała)

Jak by nie było, to przyznać trzeba że jest to pierwszy dość poważny i używalny soft dla Rapidusa, no i przy okazji dla VBXE. Wow ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

198 Ostatnio edytowany przez drac030 (2014-08-19 12:02:46)

Pin napisał/a:

opcja Save sna, też by się przydała

Masz "Save memory", która zapisuje plik .Z80. Ale to dopiero wczoraj zakodowane, więc mocno alpha, używać ostrożnie ;) Widzę, że są z nią kłopoty, jeśli się ma włączoną/załadowaną 80-kolumnową konsolę (CON.SYS). Na razie lepiej jest przejść w tryb 40-kol. i to Resetem, bo CON 40 nie pomaga. Właśnie próbuję zbadać, o co w tym idzie.

KMK
? HEX$(6670358)

199

ok - przyjszła paczka snapszotów od YerzmYeYa z demkami na 48 ;)- wieczorem odpalam demka z gumiaka na Atari ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

200

Po demkach to się za wiele nie spodziewaj ;) Emulec nie trzyma żadnych timingów (po prostu robi ile może w czasie rzeczywistym), więc muzyczki, o ile nie są na VBL-u, Ci się raczej rozjadą; atrybuty ładuje raz na ramkę, więc żadne tam zmiany kolorów w środku linii atrybutów; aha, i 14 MHz to za mało, żeby wszystko zmieściło się w ramce :)

KMK
? HEX$(6670358)