51

No i juz jest... Monopol zostal obalony :)
Thx Mono

"wszystko się kiedyś kończy......."

52

nowa wersja 3.1 do sciagniecia: http://xxl.atari.pl/?page_id=708

kilka zmian, najwazniejsza to powrot escape z muzyki do ostatniego katalogu a nie do katalogu glownego

spacznego :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

53

Hej!

Dzięki za kolejną wersję. Jednak Ten powrót do ostatniego katalogu jakoś nie działa chyba. Wchodzę w katalog SIDY, po czym po ESC jestem w katalogu głównym (odpalam z ASPEQT oraz QMEG 4.04, urzędzenie D1:)

54

fakt, z ultraspeed za szybko to dziala :D

dodalem procke oczekujaca na zwolnienie klawisza... paradoksalnie program sie skrocil :)

teraz.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

55

działa już OK :) dzięki! :)

http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic … 54#p189054

56

ładnie gra

jakie trackery do tego można polecić ?

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

57

na razie na małym atari tylko playery. Jeżeli ktoś chciałby napisać coś używając PC to polecam GoatTracker2, używał go X-Ray pisząc kawałek: Driver (format flac, 16bit, 48KHz).

link do strony trackera: http://cadaver.homeftp.net/tools.htm, obecnie dostępne wersje to:

GoatTracker2 v.2.73 (mono):

http://seban.slight.pl/SlightSID/goat_2.73m.png

GoatTracker2 v.2.74 (stereo):

http://seban.slight.pl/SlightSID/goat_2.74s.png

58

wersja 3.2 do sciagniecia

+ softwarowa konfiguracyja najnowszej karty SlightSID

+ stereo SIDs

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

59 Ostatnio edytowany przez tebe (2014-08-04 10:27:15)

XXL jak mocno CPU 6502 jest obciążany przez SlightSID? jak wypada w porównaniu do takiego RMT Playera?

taki POKEY wymaga aby CPU pchał do niego wszystkie dane dotyczące głośności, filtrów, obwiedni itp. bajt po bajcie, a jak ma się to u SID-a? Czy SID to taki procesor dźwięku jak nasz ANTIC procesor obrazu, zapodajesz parametry a on resztę wylicza, zlicza itp.

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

60

SID to taki POKEY tylko lepszy ;-)

faktycznie player z Goat Trackera zabral 2/3 czasu RMT - sprawdzalem na jednym przykladzie dlatego nie jest to wiarygodne.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

61

Nie znam się, więc się wypowiem :)
Playery SID są bardzo różne:
- taktowanie ze stałą częstotliwością (PAL, NTSC lub "prawie 60 Hz"),
- taktowane z dowolną częstotliwością liczników CIA1 lub CIA2 zliczającymi takty CPU,
- synchronizowane z dowolną linią rastra (spotkałem się zazwyczaj z jednym konkretnym rastrem, ale nie jest wykluczona synchronizacja z różnymi liniami),
Sample zwykle odpalane są na osobnym liczniku CIA2 (NMI) poza playerem (IRQ rastra albo CIA1).
Playery są zazwyczaj bardzo krótkie, bo SID robi sam wiele ficzerów typu ADSR, modulacje, kształty fal, filtrowanie. Zauważyłem, że zazwyczaj jest to kilka, kilkanaście linii rastra (raczej nie przekraczają 20) - imho znacznie mniej niż w przypadku playerów POKEYowych. Jakkolwiek wszystkie dane trzeba mu wsadzić ręcznie - nie ma programu jak ANTIC. Rejestrów jest więcej bo 25 (+2 do odczytu - dokumentacja mówi że mogą być wykorzystane do modulacji programowych, ale trzeba by popytać Komodorowców czy ktoś z tego korzysta).
Trochę im zazdroszczę łatwości generowania bogatego brzmieniowo dźwięku :)

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

62

xxl napisał/a:

SID to taki POKEY tylko lepszy ;-)

Polemizowałbym. Ja się wychowałem na POKEYu i dla mnie POKEY jest lepszy. A zasadniczo po prostu jest inny.
Taka ciekawostka: POKEY zaemuluje SIDa, w drugą stronę nie da rady...

Sikor umarł...

63

POKEY potrafi wiecej... lepiej od SID obsluguje urzadzenia zewnetrzne... klawiature, stacje, magnetofon...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

64

czwarty kanał...

Sikor umarł...

65 Ostatnio edytowany przez seban (2014-08-04 22:01:14)

co do brzmienia SID-a... http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic … 14#p189114

i za przeproszeniem, dyskusja co lepsze SID czy POKEY nie ma żadnego sensu... te układy są po prostu inne. Były do czego innego projektowane. A to że muzycy piszący kawałki na POKEY potrafią robić cuda brzmieniowo-czarodziejsko-muzyczne to chwała im za to :) podziwiam ich i uważam że są mistrzami! szacun dla nich! są WIELCY!

XXL promuje również 1-bit GTIA music która nie wszystkim musi się podobać jednak uważam że też ciekawie potrafi brzmieć.

Panowie tu nie chodzi o wojenkę SID vs POKEY tylko o poszerzenie swoich horyzontów myślowych. Dla mnie jest przede wszystkim fenomenalna zabawa... i to że na Atari mogę posłuchać tego co mogłem kiedyś tylko na C64... i do tego na Atari mam wygodniej :P zawsze pod ręką i dzięki player-om XXL-a czy Mono teraz jest to fenomenalnie proste i wygodne :]

a co do SID playerów to są i takie które wykonują się dwie linie rastra :]

no i zgadzam się w 100% z mono, który napisał:

mono napisał/a:

Trochę im zazdroszczę łatwości generowania bogatego brzmieniowo dźwięku :)

66

Dla mnie najciekawsza będzie próba stworzenia utworów na tandem (a w zasadzie dwa tandemy :) ). Pokey i SID są po prostu inne, o lepszości nie ma co tu rozprawiać. Seban, drugie gniazdo na SlightSID to co to jest? Wejście do zmiksowania?

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

67

to jest EXT_IN SID-ów, możesz podpiąć np. POKEY-a (a nawet dwa) i "domiksować" do muzy SID-owej, tudzież przepuścić POKEY-a przez filtry SID-owe. To co obiecywałem wcześniej zostało więc zrealizowane, tylko teraz potrzeba trackera 2xPOKEY + 2xSID :)

68

Super :) Na początek trzeba zacząć od playera, np. wciągającego SNG + RMT. Żeby można było popróbować istniejącymi narzędziami (nie jest to szczyt wygody, ale cóż) - potem można pomyśleć nad jakąś integracją (trochę roboty będzie, żeby to było używalne, twórcy trackerów to wiedzą ;) )

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

69

wersja 3.3 - bardzo istotne zmiany

bedzie odtwarzal jeszcze wiecej sidow jak nic nie zepsulem ;-)

http://xxl.atari.pl/?page_id=708

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

70

aktualizacja do 3.4 przynosi:

- relokacja biblioteki, graja sidy ktore laduja sie nisko... np. od $400 (noisy pilars)
- obsluga sidow z wlasnymi przerwaniami

ciagle na standardowe atari z 64k ramu :)

http://xxl.atari.pl/?page_id=708

dodalem katalog z ulubionymi sidami userow i zmienilem nazwe plajera na dysku - zaladuej sie automatycznie.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

71

jesli ktos znajdzie SIDa ktory nie dziala prosze o przyklad.

dostalem tez zgloszenie o dodanie mozliwosci zmiany urzadzenia (numeru stacji) w menu plajera

cos jeszcze?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

72 Ostatnio edytowany przez mono (2014-08-06 11:06:18)

xxl-u, a czy pójdą kawałki Martina Gallwaya pt. Arkanoid, Arkanoid (alternative drums), Game Over i Green Beret (wszystko jest w HVSC)?

Edit: literówka

Edit 2: W załączniku.

Post's attachments

mg.zip 25.19 kb, liczba pobrań: 2 (od 2014-08-06) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

73

Jednak bardzo przydałaby się obsługa formatu SpartaDOS (chodzi mi o xBios), zwłaszcza w przypadku korzystania z SIO2PC, AspeQt lub APE i podmontowanego katalogu z HVSC. Ta kolekcja SID-ów jest przecież ogromna; nierzadko w katalogach poszczególnych twórców są kolejne podkatalogi. "Bawienie się" w robienie paczuszek po max. 128 wpisów mija się z celem i jest zbyt czasochłonne.

Pliz, pliz... :) Wystarczyłby jedynie odczyt i obsługa podkatalogów Sparty.

Przepraszam za moją może zbyt ostrą krytykę xBios.

Powszechnie wiadomo, że kamień potrafi myśleć. Na tym fakcie opiera się cała elektronika.

Terry Pratchett - Równoumagicznienie

74

@mono: sidy sciagnalem z HVCS (Twoje sie roznia)
Arkanoid (3.4) dziala
Aleternativ Drum nie moge znalezc z HVCS
Game Over dzialaja (3.3)
GreenBeret nie dziala - konflikt pamieci

te alternativ drum to nie sa sample? takie sidy dzialaja ale bez kanalu sampli (rozgladam sie dlaczego tak jest)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

75

Moje też były z HVSC :) ściągane wczoraj (dziwne, że się różnią).
Szukaj po Author: Galway i zobaczysz wszystkie wymienione przeze mnie (wyszukiwarkę mają tak zrobioną, że nie mam jak podlinkować Ci zasobów).

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje