Nie znam się, więc się wypowiem :)
Playery SID są bardzo różne:
- taktowanie ze stałą częstotliwością (PAL, NTSC lub "prawie 60 Hz"),
- taktowane z dowolną częstotliwością liczników CIA1 lub CIA2 zliczającymi takty CPU,
- synchronizowane z dowolną linią rastra (spotkałem się zazwyczaj z jednym konkretnym rastrem, ale nie jest wykluczona synchronizacja z różnymi liniami),
Sample zwykle odpalane są na osobnym liczniku CIA2 (NMI) poza playerem (IRQ rastra albo CIA1).
Playery są zazwyczaj bardzo krótkie, bo SID robi sam wiele ficzerów typu ADSR, modulacje, kształty fal, filtrowanie. Zauważyłem, że zazwyczaj jest to kilka, kilkanaście linii rastra (raczej nie przekraczają 20) - imho znacznie mniej niż w przypadku playerów POKEYowych. Jakkolwiek wszystkie dane trzeba mu wsadzić ręcznie - nie ma programu jak ANTIC. Rejestrów jest więcej bo 25 (+2 do odczytu - dokumentacja mówi że mogą być wykorzystane do modulacji programowych, ale trzeba by popytać Komodorowców czy ktoś z tego korzysta).
Trochę im zazdroszczę łatwości generowania bogatego brzmieniowo dźwięku :)
hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje