1

Hej,

jak w temacie- szukam posiadacza skunkboard/bjl sklonnego do pomocy.
JmSI  jest klonem klasycznego Space Invaders, na razie smiga na Project Tempest, ale ma problemy z dzwiekiem.
Nie mam mozliwosci wgrania jej na Jaguara i sprawdzenia czy w ogole dziala ;)
Opinie mile widziane :)

Pozdrowka
riggs

2

Od jakiego adresu się ładuje - standardowo $40000? W sieci jest schemat kabla przez drugi port joya i lpt z grzyba - działa jak BJL

Sikor umarł...

3

hej riggs: ja mógłbym ale za pare dni - musiałbym sprzęt ściągnąć - nie mam go w domu - brak miejsca, ale jak ściągnę to mogę testować codziennie ! :))

Falcon CT60, CTPCI z Radeon 9250, Ethernat
260 ST, 520 ST, 1040 STFM, Mega ST4, STacy, ST Book, 520 STe, TT 030, Mega STe
Jaguar CD + Catbox, Lynx MKI i MKII
65XE ultimate, stereo, 800 XL + 1010 +1050

4 Ostatnio edytowany przez wieczor (2014-08-02 09:26:36)

Więc tak, sflashować się nie da, działa za to wysłanie wprost do pamięci (base address $4000). Pokazuje się screen tytułowy. Po wciśnięciu A, pokazuje się plansza gry (Napisy SCORE, LIVES bez dodatkowych informacji, czarne tło i domki ze światłami na dole) ale to wszystko. Stoi.

@Sikor: ten kabel to jest właśnie BJL. Oprócz kabla potrzebny jest jeszcze ROM. Nigdy nie udało mi się odpalić poprawnie, ale być może dlatego, że jedyny LPT jaki mam jest chyba walnięty. Ktoś jeszcze gdzieś pisał, że ten schemat kabla ma jakiś mały błąd, ale nie potrafił przypomnieć sobie jaki :(

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

5

Dzieki wszystkim za odzew!

@Sikor : adres do zaladowania i wystartowania to tradycyjnie 0x4000 ;) a przynajmniej tak go uruchamiam na PT

@wieczor: dzieki za test. A  spriteow (invadersow) nie widac? Podobny efekt/ problem mam na Virtual Jaguar, ale tam przynajmniej gra dziala przez pare sekund zanim sie zawiesi ;)

@piter: dzieki za gotowosc do testow. Poczekam lepiej na wlasnego  skunkboarda, zanim sie wezme za poprawki :)

Czy ktos moze odpalil gre na emulatorze (Project Tempest)?

6 Ostatnio edytowany przez wieczor (2014-08-02 12:02:14)

Za pierwszym razem zadziałała dosłownie przez 0.5 sekundy - pokazał się strzał jednego z invadersów i chyba nawet mrugnął przez chwilę, ale to raz. Poodpalam kilka razy. Więc najwyraźniej jest coś co zawiesza i jest to losowe a na emulcu (VJ) występuje chwilę później :) Project Tempestem nie sprawdzałem, spróbuję.

Edit: Na project tempest śmiga ładnie, można by trochę stuningować elementy graficznie, żeby jednak tego Jaga ciut wykorzystać, chodzi trochę szybko w stosunku do oryginału, ale nie wiem czy to źle :)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

7

Grafika jest klasyczna( uboga ) ze wzgledu na trudnosci jakie mialem przy jej konwersji na Jaga, wiec upichcilem ja sam w Paint-cie;) Jak mi zapalu starczy to moze pokusze sie o wersje "delux" z ladnymi animacjami :) ale na razie musze rozwiazac obecny problem z (nie-)uruchamianiem sie gierki na konsoli :(

8 Ostatnio edytowany przez wieczor (2014-08-02 17:09:02)

To jest akurat pikuś, jak już sama gierka działa to zasoby - grafikę , muzykę - można sobie wymieniać. Tak się zastanawiałem co może być przyczyną (wróżąc oczywiście z fusów) i oczywiste jest, że dotyczy to błędnego odwołania do czegoś, czego Project Tempest nie emuluje (ignorując), VJ - emuluje ale powoli (stąd opóźnienie zwiechy o kilka sekund) a konsola oczywiście obsługuje - stąd zwiecha natychmiastowa. Może to te problemy z dźwiękiem i jakieś odwołania do Jerry'ego - czy to w ogóle jest usunięte obecnie?

Edit: Przepraszam, ale dopiero to zauważyłem - oprócz tła i domków na konsoli pojawia się też statek gracza. Oczywiście invadersów nie ma i statek nie reaguje na kontroler, całość wisi. Na VJ pojawia się na chwilę wszystko i można strzelać i ruszać - przez 2-3 sekundy.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

9

Obraz ściągnięty przetestuje w tygodniu :D

2xAtari Jaguar + 1xJaguar CD + BJL, SkunkBoard rev.3, SkunkBoard SillyVenture Edition. , 16CD + 22cart
Atari Falcon 030/14MB + CT63/256MB + SuperVidel + SVEthLANa + CF16GB + DVD HP SCSI

10

Jeszcze jedno - obraz jest przesunięty do góry i na prawo - widzę tylko dolną połowę napisu SCORE.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

11

Mam dwoch podejrzanych: dzwiek i kontrole kolizji spriteow- tu mialem najwiecej problemow( zawiechy). Postaram sie cos z tym zrobic pod  VJ, jak bedzie dzialalo bez problemu to przesle kolejna wersje do testow na konsole.

12

wieczor napisał/a:

@Sikor: ten kabel to jest właśnie BJL. Oprócz kabla potrzebny jest jeszcze ROM.

W tym sęk, że używałem wersji, która nie wymaga podmiany ROMu, a odpala się z CD. Hmm, w sumie pewnie CD ładuje ekwiwalent ROMu.

Sikor umarł...

13

O, o tym na CD nie słyszałem. To możliwe, potrzebny jest po prostu soft który to odbierze, pewnie i kart taki mógłby być. No ale jeszcze nie mam CDka...

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

14

Ok, mam dwie wersje
- JmSI_no_s ( bez dzwieku)
-JmSI_no_s_c  (bez dzwieku i obslugi kolizji)

obydwie dzialaja na VJ bez zawieszania z tym ze wolniej niz na PT, ale moze moj komputer jest za slaby na emulacje w VJ(?)
Pytanie czy rusza na konsoli?

Kiedys byl CD lub/i cartridge, ktore mialy oprocz gry dodatkowa opcje, ladowania programow do Jaga poprzez kabelek BJL..
Ja jednak wytrwale czekam na Skunkboard'a ;)

@wieczor: jak uruchamiasz obrazy na VJ, dodajesz naglowek w Jiffi?

Post's attachments

JmSI_no_s.bin 835.69 kb, liczba pobrań: 2 (od 2014-08-03) 

JmSI_no_s_c.bin 834.22 kb, liczba pobrań: 1 (od 2014-08-03) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

15 Ostatnio edytowany przez wieczor (2014-08-03 22:06:39)

Tak, to znaczy odpalam Jiffi i wypluwam z tymi ustawieniami co on ma standardowo, np. j64 albo coff

Wynik testu: więc tak

1. Nadal nie działa :(

2. no_s -> brak statku gracza, w okolicy napisu SCORE mruga sobie (pojawia się i znika z częstotliwością ok. 2 razy na sekundę) jakiś śmieć kilka poziomych kreseczek

3. no_s_c -> objaw jak przy wersji pierwotnej, tzn. nic nie miga, statek gracza jest, nic się nie dzieje

Na VJ obie wersje faktycznie działają. Przy czym na VJ widoczny jest ten efekt o którym mówiłem - brak połowy górnej linii.

Tu mi się skończyły pomysły - Tobie pewnie też ... Może ktoś inny niech przetestuje (może okaże się że mam walniętego Jaga albo coś jeszcze...). W każdym razie jakbyś miał kolejne wersje to podrzucaj - sprzęt mam rozłożony cały czas, więc nie ma problemu z testami.

Edit: zauważyłem ciekawą rzecz. Czasem statek gracza się pojawia, czasem nie. Jakby nie zdążył. Z reguły jest. To by sugerowało, że wiesza go coś na jakimś przerwaniu (które czasem zdąży się wykonać przed pojawieniem statku) a zresztą gdybam sobie, bo przecież nie wiem co i jak jest zrobione.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

16

Dzieki za testy! Kurcze, bylem pewien, ze teraz zadziala :( Pozostaje mi poczekac na Skunkboarda i pisac kod od poczatku, testujac po kawalku na konsoli..

17

Hej! Kolejna wersja do testow, ktora dziala juz na konsole, ale pojawil sie  nowy  problem - moj telewizor w porownaniu z emulatorem przycina obraz i grafiki zawieraja artefakty (jasne pixele) :(  Gdyby sie komus chcialo  zobaczyc jak wyglada to na innych telewizorach/monitorach :)

Post's attachments

jmsi_beta_2.bin 455.47 kb, liczba pobrań: 7 (od 2014-10-21) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

18

Późnym wieczorem.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

19

riggs napisał/a:

Hej! Kolejna wersja do testow

czy da się to odpalić pod jakimś emulatorem np virtualjag?

wieczor napisał/a:

Późnym wieczorem.

:)

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

20

Nie udalo mi sie - wieczor byl zbyt pozny :) Dzisiaj o tej samej porze ;)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

21

wieczor napisał/a:

Nie udalo mi sie - wieczor byl zbyt pozny :) Dzisiaj o tej samej porze ;)

Spoko, mam tez dorywczo czas na takie zabawy ;)

22

wieczor napisał/a:

Nie udalo mi sie - wieczor byl zbyt pozny :) Dzisiaj o tej samej porze ;)

Spoko, mam tez dorywczo czas na takie zabawy ;)

23

Cyprian napisał/a:
riggs napisał/a:

Hej! Kolejna wersja do testow

czy da się to odpalić pod jakimś emulatorem np virtualjag?

wieczor napisał/a:

Późnym wieczorem.

:)

Powinno sie odpalic pod PT und Virtualjag tradycyjnie pod adresem 0x4000  ;)

24 Ostatnio edytowany przez gustaw (2014-10-22 12:04:15)

Po przetestowaniu na Jagu w NTSC i PALu gra wydaje się w porządku monitor Samsung 711MP. \o/ :)
Obraz w NTSC jest bardziej rozciągnięty bez ramki lekko obcięty dół ekranu tzn. budynki.

2xAtari Jaguar + 1xJaguar CD + BJL, SkunkBoard rev.3, SkunkBoard SillyVenture Edition. , 16CD + 22cart
Atari Falcon 030/14MB + CT63/256MB + SuperVidel + SVEthLANa + CF16GB + DVD HP SCSI

25

gustaw napisał/a:

Po przetestowaniu na Jagu w NTSC i PALu gra wydaje się w porządku monitor Samsung 711MP. \o/ :)
Obraz w NTSC jest bardziej rozciągnięty bez ramki lekko obcięty dół ekranu tzn. budynki.

OK, dzieki za info :)